Ingatlanosok kíméljenek

Adott egy XVI. kerületi budapesti lakás. Adott egy kedvezőtlen gazdasági környezet. Adott egy csapat dögkeselyűként lecsapó, hihetetlen összegeket elkérő ingatlanos - és adott az elhatározás, hogy kitesszük a táblát: Ingatlanosok kíméljenek. Csakazértis. Mert a lakásnak mennie kell.

Linkblog

Friss bejegyzések

DIY ingatlanyista - avagy profik szerint a világ

2011.03.02. 11:59 - Fuckup_with_marmelade

Tegnap eszméletlenül pörgős nap volt. Csak úgy zúdultak a hozzászólások. Kaptam hideget - meleget, de azt kell, hogy mondjam, a blogra látogató ingatlanosok hozzáállása több volt mint pozitív. Rengeteg tippet / ötletet adtak, valóban segíteni próbáltak. Őszintén. (Külön köszönet Niconak a http://ketszazalek.hu-tól. Ha ingatlanossal dolgoztatnék, csakis ő lenne az! Mindenkinek jó szívvel ajánlom!!!)

Sokkoló volt. Azt hittem, jól csinálom - de nem. Szívás. Azt még nem tudom pontosan, hogy a kampányomnak mi lesz a folytatása. Úgy tűnik, teljesen új kampányra van szükség - új képekkel, új telefonszámmal, új stratégiával, új módszerrel. Mintha egy teljesen új lakást dobnánk piacra. Minden eddigi stratégia kuka, még az is lehet, hogy többet ártott mint amennyi haszna volt. Sok munka vár még ránk. 

Egy kb. 1 hónapos intenzív (ld. drága) kampányt tervezünk - ha addig nem megy el a lakás akkor kiadjuk és jövőre újra meghirdetjük. Van egy árszint ami alá nem megyünk - nem mehetünk.

Válság ide - válság oda, a lakásnak mennie kell. Korrekt áron. Nincs mese. Ébresztő! Gyerünk dolgozni! Mert a munka nemesít! :)

A blogban kapott tippeket / ötleteket összegyűjtöttem egy csokorba - hátha jó

lesz még valamire - ha kihagytam valamit akkor szóljatok:

1. Készítsd fel a lakást az eladásra

  • Takarítás
  • Rendrakás
  • Festés (fehérre vagy más semleges színre)
  • Home-staging (optikai tuning) - a lakás vonzóvá tétele egy kívülálló számára (bútorokkal, színekkel, kiegészítőkkel). Ilyen trükkök lehetnek: növények, élénk színű növények amik vonzzák a tekintetet, igényességet sugároznak. Könyvek a polcokon. (Brannagh tippje: addelahazad.blog.hu/2010/04/08/egy_igazan_jo_otlet ; Pegasus tippje: www.youtube.com/watch?v=bUZzH-XcKpQ&feature=player_embedded)
  • Törekedj a semlegességre, ne legyen steril, de a vevő ízlésével se ütközzön (hajrá:)

2. Profi reklám (Nico örök igazsága: "nem a hirdetést kell eladni, hanem az ingatlant" - úgyhogy kerüljük a csúsztatásokat, a csalódott vevőjelöltnél nincs rosszabb - na jó, van. A nem létező vevőjelölt :))

  • Készíts profi fényképet - nagylátószögű objektívvel, gondosan ügyelve arra, hogy ne legyenek elől személyes tárgyak (khm. tampon a WC mellett, száradó alsógatya), ne a tárgyakat fényképezd, ha szükséges használj állványt, nappal fényképezz, kapcsold le a lámpát. Ha nincs normális géped, kérj kölcsön vagy bízz meg egy profi fotóst.
  • Alkalmazz szokatlan hirdetési formákat (pl. videó)
  • Hass az érzelmekre: ha gyerekszobát fényképezel és fiatal pároknak szeretnéd eladni a  lakást, tegyél kismacit az ágyra (de ne vidd túlzásba)
  • Készíts olyan képeket a környékről amikről sugárzik a nyugalom - vagy épp az ellenkezője. Attól függően, hogy mit szeretnél kihangsúlyozni
  • Ajánlott hirdetési oldalak: ingatlan.com, expressz.hu , ingatlanok.hu, ingatlanbazar.hu
  • Legalább egy helyen hirdesd kiemelten (ez akár havi 16-17e Ft is lehet!)
  • Ha a nyomtatott sajtóban is hirdetnél, itt érdemes: expressz, Helyi Téma, Magyar Nemzet, Népszabadság (Ezt mindenki döntse el maga...) 
  • Kihagyhatatlan információk a hirdetésben: Tulajdonostól! Méret, ár, ha egyedi vagy konvektoros fűtés akkor azt is bele kell írni, ha tégla építésű akkor ezt is, kihangsúlyozva, nagybetűvel.
  • A legfontosabb extra információk egy hirdetésben: közlekedés, közbiztonság, infrastruktúra (ovi, iskola, parkoló, bevásárlási lehetőség, posta, orvos, környék, van-e biciklitárolási lehetőség stb.) 
  • Ha hirdeted akkor valóban csak te hirdesd (ha van rá elég időd és energiád persze), csak végső esetben szerződj le ingatlanossal - onnantól kezdve, hogy más is hirdeti, romlik az alkupozíciód.
  • Ha több ingatlanossal is leszerződsz, rontja a helyzeted - tele lesz a lakásoddal az expressz stb. Unalmassá válik, telítődnek vele, gyanús lesz a lakás, hogy ennyire meg szeretnél szabadulni tőle. (Na meg az összeset értesítened kell ha bármit változtatsz, sokkal nagyobb valószínűséggel fut bele a vevőjelölt több helyen is a lakásodba, csúnya kavarások lehetnek belőle)
  • Szórólapozz: közlekedési csomópontokban, a környéken, a hasonló kategóriás környékeken

Árképzés

  • Nézegesd a konkurens lakások hirdetéseit. Kár, hogy ezek mind irányárak, a végső ár rejtély
  • Számolj azzal, hogy a vevő úgyis alkudni fog. Sokat.
  • Ingatlanos tanácsa (nekem nem lenne hozzá se gyomrom, de ha szorult helyzetben vagy akkor nem válogathatsz az eszközökben): Nézd meg a környékbeli eladó lakásokat, kezdj el alkudozni egy, a te lakásodhoz hasonló minőségű és fekvésű lakásra. A kialkudott árhoz adj hozzá néhány százast és annyiért áruld a sajátod. (Ez alapján a logika alapján viszont lehet, hogy a vevőjelöltjeid fele kamu jelölt, csak a saját lakásának szeretné felmérni az értékét). Jájjj. Nekem ez annyira gáz
  • Ha árat csökkentesz akkor csökkents sokat, ne sok kicsit (ha véletlenül olyan jól áraztad be, hogy több érdeklődő is van, hagyd, hogy ők ajánljanak árat - ki tudja mi lesz a vége)

A lakás bemutatása:

  • Szellőztess ki
  • Főzz kávét (a kellemes illat miatt)
  • Legyen előkészítve ásványvíz stb. ha a vevőjelölt megszomjazna (nem kell vendégül látni, de nyáron szép gesztus)
  • A nappalival kezdjétek a lakás bemutatását, utána hagyni kell, hogy a vevőjelölt dönthesse el merre tovább, hagy fedezze fel egyedül
  • Érdemes kinyomtatott alaprajzot, adatlapot az érdeklődők kezébe adni (tulajdoni lap sem árt ha van) 
  • Ismeretlentől kérj személyi igazolványt ha megnézi a lakásodat. Ha nem adja lehet, hogy rosszban sántikál.
  • Vezess listát, hogy ki nézte meg a lakást (név + telefonszám kötelező)

 Mire ügyelj az érdeklődőkkel való kommunikáció során:

  • Ne akard eladni a lakással kapcsolatos érzéseidet – a vevőt csak a sajátja érdekli, az alapján választ
  • Ne a saját, hanem az érdeklődő fejével gondolkozz
  • Kezelj mindenkit a személyíségtípusának megfelelően
  • Felejtsd el, hogy neked mi a fontos, derítsd inkább ki, hogy a vevőjelöltednek mi a fontos, milyen lakást keres, mik a választás szempontjai
  • Kár fényezni a lakást – beszéljenek a tények, a vevőjelölt nem hülye
  • Ne fikázd a többi lakást, ne hasonlítgasd össze a tiéddel – visszaüthet
  • Próbálj elvonatkoztatni attól, hogy a lakás a tiéd – kezeld úgy mintha csak EGY lakás lenne (könnyű azt mondani... de ha kell hát kell)
  • Ne erőltesd a vevőjelöltre a te értékítéleted
  • Ne ítélkezz (nem tudhatod honnan és miért jön az érdeklődő)
  • Figyelj a vevő lelkivilágára
  • Kérd meg, hogy 2 napon belül mindenképp jelezzen vissza – akkor is ha nem érdekli a lakás

Ha mégis ingatlanirodán keresztül szeretnéd eladni az ingatlanod:

  • Kérj az irodától egy szerződésmintát. Ha nem adnak akkor ott valami komoly gond van.
  • Figyelj a jutalék mértékére, hogy nettó vagy bruttó jutalékról beszélnek, mennyit kell fizetni a szerződéskötéskor (tulajdoni lap lekérés díja)
  • Legyél nagyon óvatos! Csak olyan szerződést írj alá amit a joghoz legalább egy picit értő ismerősöd elfogadhatónak tart (ritka mint a fehér holló). Minden pontot alaposan rágj meg, keresd a csapdákat. Lesznek
  • Figyelj a büntetési tételek nagyságára, milyen esetben jár mindenképp a jutalék. Arra is figyelj, hogy ezekben az esetekben le legyen védve a feneked ha vétlen vagy (pl. ha a vevő miatt nem jön létre az adásvétel, foglalót még nem fizetett csak egy minimális díjat - olyankor van olyan szerződés ami alapján már jár a jutalék, ha a vevő visszalép akkor te bukod a büntetéssel felszorzott jutalékot, cserébe pedig100-200e-t ad neked az elszalasztott vevőjelölt. Jelentkezzen az aki szerint ilyenkor nem éri meg az irodának kamu vevőjelölteket  küldeni)
  • Nézd meg, hogy mik is egy ingatlanos feladatai - ha a kiszemelt cég másképp gondolja akkor állj tovább (mcs ajánlata : paralelart.wordpress.com/2011/02/18/az-ingatlankozveito-feladatai/)
  • Ne írj alá kizárólagos szerződést - maximum 1-2 hónapra (a határozatlan idejű szigorúan tilos)
  • Ne írj alá olyan szerződést ami szerződésbontási díjat vagy egyéb bújtatott költséget tartalmaz. Ha nem adják el az ingatlanod ne tartsák a markukat!
  • stb.

  

 (Köszönöm mindenkinek, külön köszönet a témában valóban jártas profiknak: Brannagh · http://brannaghpraktikai.blog.hu/ ; Nico67_  www.ketszazalek.hu; Pegasus · http://addelahazad.blog.hu ; mcs · http://paralelart.wordpress.com/)  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanyista.blog.hu/api/trackback/id/tr282703773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ozmrtn 2011.03.03. 17:08:26

@Fuckup_wi@Fuckup_with_marmelade: Reálisan mennyiért lehet kiadni?

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 17:14:25

55-60e (magasabb mint a kapható kamat). Mínusz adó (opcionális - plusz ugye könyvelési kérdés, hogy az ember milyen adózást választ, annak a függvényében milyen költségeket ír le stb.)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 17:17:50

(bár ez nem oszt - nem szoroz, csak hangosan gondolkoztam :))

C.T. 2011.03.03. 17:26:41

@ozmrtn:
Végre ingatlanos is hozzászól :-) Valamelyik nagy cégnél vagy?
Azt azért nem állítanám, hogy az aki az először néz meg lakást nem veheti meg.... Ez inkább attól függ, hogy mennyire van lekáderezve és felkészítve. Aki nem tudja, hogy miből veszi meg, vagy, hogy hitelképes-e egyáltalán stb. azt be sem engedem a lakásba.Érdemes ezeket előre megtudni. Persze ezt legjobban egy ingatlanközvetítő tudná megtenni, magánszemélyként nehezebb. Sajnos a 4. emelet lift nélkül nem jó ómen, de azért drukkolok: Hajrá marmelade!

ozmrtn 2011.03.03. 17:31:24

Ha az 55-60 E közti értéken jelen állapotában bérbe tudod adni, akkor hozamszámítás alapján 11-12 M Ft. közt van az értéke, 6%-os éves hozam mellett. Ebből jön le az amortizáció, adó. Viszont a piaci összehasonlító módszer alapján az értéke valahol 9,5-10,5 M közt van. Azért ekkora a szórás a számításban, mert személyesen nem láttam. Szóval tanácsként csak azt tudom mondani, hogyha 10,5 M körüli ajánlatot kapsz, akkor azon erősen gondolkodj el.

ozmrtn 2011.03.03. 17:36:11

@C.T.: Magyarországon kicsi, világviszonylatban nagy cégnél dolgozom.
Sok dolog kell ahhoz, hogy eladj egy lakást, ebből az egyik legfontosabb a pontos ügyfélszűrés. Tudj meg mindent az ügyfélről, ismerd meg a motivációit, és tárd fel a reális lehetőségeit. És ha úgy adódik, akkor nyugodtan világosítsd fel arról, hogy amit akar, az nem fog menni.

C.T. 2011.03.03. 17:36:54

@Fuckup_with_marmelade:
az 55-60e -ret azért nem a legoptimálisabb esetre számold.
- Nem biztos, hogy azonnal ki tudod adni, lehet, hogy várni kell 1-2 hónapot a jó bérlőre,
- Lehet, hogy nem veszi ki egy teljes évre,(vagy úgy tervezi, csak máshogy alakul) és akkor a két bérlő között ismét lehet akár 1-2 hónap is,
- Némileg "lelakják" és rá kell költened, nem rosszindulatú rongálásról beszélek, egyszerűen csak nem a tulajdonuk és máshogy állnak hozzá
Ilyenek miatt, ne számolj 12x55-60e Ft-tal egy évre, ezzel nem azt mondom, hogy nem éri meg kiadni, csak a tisztánlátás végett :-)

C.T. 2011.03.03. 17:42:51

@ozmrtn: Magyarországon kicsi világviszonylatban nagy? Mint a Re-max? Csak vicceltem :-D
Amit írtál azzal teljesen egyet tudok érteni. Öröm felkészült ingatlanossal találkozni. Ráadásul aki eljön egy ilyen blogra és bevallja az igazán elhivatott :-) Persze "telkoe" téged is lefinnyázna, de szerintem te sikeres ingatlanközvetítő lehetsz :-)

Titok a cég neve?

ozmrtn 2011.03.03. 17:45:33

@C.T.: Nem titok: www.engelvoelkers.com Az értékesítés nem szakma, hanem életforma.

C.T. 2011.03.03. 17:48:33

@ozmrtn:
"Ha az 55-60 E közti értéken jelen állapotában bérbe tudod adni, akkor hozamszámítás alapján 11-12 M Ft. közt van az értéke, 6%-os éves hozam mellett. Ebből jön le az amortizáció, adó. Viszont a piaci összehasonlító módszer alapján az értéke valahol 9,5-10,5 M közt van. Azért ekkora a szórás a számításban, mert személyesen nem láttam. Szóval tanácsként csak azt tudom mondani, hogyha 10,5 M körüli ajánlatot kapsz, akkor azon erősen gondolkodj el."

yupppiii, akkor nem csak én gondoltam túlárazottnak a 11,8-cal :-), igaz én nem végeztem ilyen számításokat :-)

C.T. 2011.03.03. 17:53:08

@ozmrtn: ez így van :-)
Engelékről általában jókat hallottam :-) És ti sem 2%-ért dolgoztok, mégis megéri veletek együttműködni, mit szóltok ehhez kommentelők, :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 19:46:32

@ozmrtn: Hát, itt akkor is 60 körül lehetett kiadni amikor egy ugyanilyen lakást 13-14m-ért lehetett eladni.

@C.T.: Jipiiii :) Csak nem akarod megvenni?

Nem, nem adom el 10,5m-ért. Max. ha az építőanyagárak is lezuhannak a béka feneke alá.

Akkor inkább megtartjuk és majd csak jó lesz valamire:)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 19:52:27

@C.T.: Ez azért elég pitiáner hozzáállás..

Engelék nekem is profinak tűnnek - nem is az én súlycsoportom. Ha jól sejtem ott az ingatlanügynököket is keményen szelektálják.

Ebben a kislakásos kategóriában igenis számít a jutalék mértéke, nincs akkora szórás mint egy háznál (most mondjam azt, hogy a beépítendő házat ha most árulná az ember akkor 10-13millió bukóban lenne és ez egy olcsó házikó? Ehhez képest mínusz 1-2 millió aprópénz)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 20:55:12

Nya. Alszanak.

Szóval eljöttek megnézni a lakást.

Első lakásozók voltak. Fedezet lenne, de az első kérdés után egyértelmű volt, hogy semmi értelme (melyik a körzeti SZTK).

Megmutattuk, megnézték. Tetszett nekik, de... ez volt az első lakás amit megnéztek.

Mondtuk, hogy van kb. 1,5 hónapjuk a döntésre - ha addig el nem viszik. Kedden bontjuk a dobogót - úgyhogy ha dobogóval kellene akkor még kedd előtt vegyék meg (haha).

Egyébként az iwiwen találták a hirdetést, XIV. kerületi lakést kerestek de fennakadtunk a szűrőn.

Hát ennyi.

C.T. 2011.03.03. 21:04:42

@Fuckup_with_marmelade: Mi a pitiáner hozzáállás?

Félreértésben vagy, tudom, hogy számít a jutalék mértéke, de nem az ingatlanközvetítő tehet a válságról, nem az ingatlanközvetítő tehet az ingatlan árak zuhanásáról. Az ingatlanközvetítő egy szolgáltatást kínál, eldöntheted, hogy igénybe veszed-e, mert meg akarod kímélni magad a lakáseladással járó macerától, vagy akármi okból. A szolgáltatásnak díja van, legfeljebb "nem a te súlycsoportod". Kérdés az, hogy vajon jó-e az ha szociális érzékenységből kér kevesebbet az ingatlanos? Szerintem jó lenne, ha ezt megtennék, azonban nem hiszem, hogy ezt mindenki hasonlóképpen gondolja. Munka ugyanannyi van vele, akkor miért? Az ingatlanközvetítő pénzt akar keresni. És az ingatlanközvetítéssel sokat lehet keresni. Ha valaki bevállalja az ügynöki létet akkor azt főleg ezért teszi. Ez nem bűn. Az ingatlanközvetítőre sok mindenért lehet haragudni, de az ingatlan piac árait nem lehet ráverni. Én azt értem, hogy 10,5M-ért neked nem éri meg eladni, és inkább megtartod. Neked viszont azt kéne megérteni, hogy ha alig van esély az általad vágyott ár elérésére, arról nem én tehetek. Az ingatlanközvetítő sem. Nem szívatásból mondanak kevesebbet mint amit akarsz, nem akarnak kisemmizni (jó, akadhatnak kivételek) Adj el banánt többért a piacon mint a többiek, ha nincs rá jó magyarázatod akkor nem fog menni. Az általános tévhit, hogy az ingatlan eladáson nyerni kell, merthogy az ingatlanárak folyton emelkednek, úgyhogy aki bukik rajta az béna. Képzeld el, hogy a mostani eladók 70% veszteségesen adja el a lakását. Ez a valóság. Spanyolországban 65%kal estek az ingatlanárak 2010-ben. Azt kéne megszokni, hogy ez a piac is változhat, fel is, le is.
Nem kell megbíznod ingatlanközvetítőd, akkor neked kell foglalkoznod vele (sok mindenkinek sikerül, nem egy ördöngősség), ha nem veszed figyelembe a piaci árakat akkor nehezebb dolgod lesz, de idővel így is simán összejöhet. A te időd, a te pénzed. Ezt tényleg nem bántásból mondom, hanem, hogy tisztán láss. Én azt hiszem, hogy aki jót akar neked az nem csak azt mondja amit hallani akarsz, hanem bevállalja a rosszabb híreket is.
Különben is, mi volt az érdeklődővel?

C.T. 2011.03.03. 21:06:10

uppsz, közben már írtál is :-)

Mivel most alszik a nép így mondhatok pár javaslatot?

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 21:20:59

Viszont megint leírom, hogy tiszta legyen miért nem fogjuk 10,5 millióért eladni (már leírtam párszor, elnézést az ismétlésért)

10,5 millióért a másik blokkban álló lakásokat árulják (a 11,9-es is ilyen) - amiknek az ablakai a Kerepesire néznek, a szobák kizárólag egymásból nyílnak. Más kategória. Akinek csak a pénz számít az úgyis ezt veszi meg. Nem érdemes velük versenyezni. Aki eleve kilövi ezeket, az nézi meg a miénket. Akinek mindegy, az spórolt 1 milliót. (Mi anno meg se néztük ezeket - pedig nagyon árulták őket)

Másik. Nem venni akarunk hanem építeni. A lakás árából. Ha vennénk akkor még ennyiért is megérné eladni. Nagyon. Még akkor is ha oltári nagyot bukunk rajta. Ez a tény tudom, hogy egyértelműen rosszabb helyzetbe hoz minket a piac többi szereplőjével szemben. Főleg azokkal szemben akik még 2-4 millióért vették a lakásokat.

Ha ez a hátrány behozhatatlan, akkor soha nem adjuk el a lakást. Mondjuk úgy, hogy ezt jól benéztük.

Na jó, talán akkor ha véglegesnek tűnik majd az árzuhanás átgondoljuk ezt. Most még nem az. Leginkább egy néhány éves mélypontnak tűnik ahonnan az árak már nem másznak vissza a régi szintre, de valahol a kettő között normalizálódnak.

Építkezés: Nem tudjuk, mikor. Ha nem most tavasszal akkor legközelebb jövő tavasszal. Ha jövő tavasszal sem akkor azután. Valamikor. Azért adnánk el a lakást, hogy ha ott állnánk akkor azonnal elindíthassuk az építkezést. Majd csak lesz valami alapon. Ha most tavasszal nem építkezünk (majdnem biztos) akkor nincs hová rohanni. Egyszer mindenképp felépítjük az álomházat. Max. néhány év csúszással. Most úgysem lenne elég pénzünk rá (180nm-re még szerkezetkészen is elég soványka egy lakás ára).

Amiért mindenképp jobb lenne eladni és amiért mindenképp el is kellene adni: Sokkal jobb lenne ha inkább kamatozna, ha nem lenne havi 10e egyéb kiadásunk vele kapcsolatban (biztosítás, közös költség, szemétdíj)

Amiért jobb lene kiadni: ha kiadjuk akkor majdnem ugyanannyit kapunk mint a kamat - pontosabban ha túl olcsón adjuk el, akkor többet.

Viszont ha lepusztítják az többen van. Eddig ezért nem adtuk ki (na meg a 2010-es adójogszabályok miatt - nem sok kedvem lett volna a legmagasabb sávban adózni utána vagy ilyen olyan tételes költségelszámolás stb. stb.)

C.T. 2011.03.03. 21:32:45

érthető

amit én javaslok
- vegyétek le a lakást a piacról, pihentessétek 1-2 hónapig

- amikor felteszitek akkor a legalacsonyabb elfogadható áron hirdessétek. Több lesz az érdeklődő, és hidd el könnyebb lesz nekik megmagyarázni, hogy ebből már nem engedtek,mert ennyiért sok érdeklődő van és nektek mindegy, hogy közülük ki veszi meg. Simán mond be, hogy ha ennyiért felkeltette az érdeklődését és eljött akkor másnak is tetszeni fog és más is lát benne fantáziát
- célszerű lenne lokálisan hirdetned a lakást, a szomszédok és a szomszédos lakók illetve azok rokonaik és ismerőseik remek potenciális lehetőségeket jelentek. Képzeld el, milyen ciki lenne, ha miután eladtátok egy csomó hirdetést ráköltve egy szomszéd szólna, hogy "ó ha tudtam volna..." Egyszerűen csinálj egy szórólapot és tedd ki a lépcsőházakba

elsőnek ennyi, nem biztos hogy így eladod a lakást, de ez egy jó vonulat lehet

C.T. 2011.03.03. 21:36:44

+1 szervezd egymásra az érdeklődőket, hogy lássák egymást elmenni/jönni :-) esetleg ha nincs másik érdeklődő akkor kérj meg egy szomszédot vagy barátot. ne legyünk álszentek ez még nem csalás, csak kívánatosabbá teszed a portékád , soroljak példákat, hogy ez mi mindennel van így :-D

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 21:56:47

@C.T.: Ok. Köszi!

Majd kiderül mi lesz.

A lakást nagyon átalakítottuk, teljesen másképp néz ki mint a hasonló lakások. Ezt kell kihangsúlyoznunk. A fiatalos hangulatot.

Most 2 hét csúszás biztosan be van táblázva, addig kijavítjuk a lakás hibáit és új képeket csinálunk róla. Utána elindítjuk a nyomtatott sajtót - utána pedig az online kampányt. Vagyis a módosított reklámokat (új honlappal).

Az érdeklődős trükk nagyon ingatlanos. Ősöreg trükk. Ha ebbe érdeklődőként belefutnék akkor hátat fordítanék. Többek között ezért nem szeretik az emberek az ingatlanosokat.

Nem vagyok álszent, de van egy pont amit nem lépek át. Nem tartom etikusnak.

Ha az általam etikusnak tartott módszerekkel nem megy el a lakás, akkor megszívtam.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 22:00:12

(Tény, hogy az az ingatlanosok mellett szól, hogy náluk mások a határok... de pl. a mai érdeklődő is leszögezte, hogy csak tulajdonostól venne lakást)

C.T. 2011.03.03. 22:44:04

Ősrégi trükk, és mégis működik, ha nem túl tolakodóan csinálod :-)
a pont amit pedig nem lépsz át, éppen, hogy álságos :-) ilyen alapon a smink és a push up-os melltartó is az egy kedves barátom szerint. a felújítások amik csak az eladás elősegítéséhez történnek nem azok? Kifestek, hogy jobban mutasson, világosabbnak tűnjön? És sorolhatnám. Azt hiszed, hogy te vagy bárki nem használ ilyen trükköket a való életben? Az érdeklődőnek akinek a te lakásod megfelelne, sőt te tudod, hogy neki ez lenne a legjobb, hogyan bizonyítod ezt be? Ne a becsapás részénél ragadj le, a lényeg az, hogy az embereknek az kell ami másnak. Azért mert ezzel látja bizonyítva, hogy jót választott. Te pedig etikára hivatkozva nem mutatod meg neki, hogy kelendő a lakás. Ha szar lenne a lakás akkor ez a trükk sem segítene rajta. Ha egy hónap alatt egy érdeklődő sem jön akkor tárgytalan, de ha jó árú lakásra sok érdeklődő érkezik akkor ezt miért nem fordítod a javadra? Tényleg az élet minden területén ennyire etikusan jársz el? :-)
Adott pénzért adott típusú lakást lehet venni, már csak meg kell értetni az érdeklődővel, hogy ezt válassza mert ez a legjobb amit kaphat a pénzéért. ezt próbálhatod elmagyarázni neki, de ha ő csak abból ért, hogy látja, hogy lemaradhat róla akkor mi van?
Látod, nem könnyű ügynöknek lenni, ha te át akarod venni a szerepét, akkor tetszik nem tetszik értékesítened kell.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 22:51:43

@Perillustris: bocsi. Közvetlenül tulajdonostól :)

Egyébként tök fura, azt hittem már lejárt a hirdetésem a com-on, de még ott figyel. Akkor holnap jár le.

telkoe 2011.03.03. 22:53:11

@Brannagh: Ha igy gondolod akkor sok sikert a diploma nelkuli jogaszokhoz, mernokokhoz es orvosokhoz.

@C.T.: A ugyvednek kotelessege tenyvazlatot felvenni es meggyozodni arrol hogy az ugyfel szandekainak megfeleloen jart el. Ertelmes ugyved nem kockaztatja a praxisat azal hogy az ilyet az ingatlanosra bizza (mellesleg ertelmes ugyfel sajat ugyvedet biz meg).

Az hogy elvegezte a BME-t meg nem garantalja hogy jo ertekesito lesz, de garantaltan nem lesz olyan totalisan dilettans az epitoiparhoz mint az ugynokok nagyresze.

Aranyfokozatu ugynok csak bamult mint a birka es hebeg habog olyan egyszeru kerdesre hogy milyen fodem, a mernok meg ravagja hogy zsalu vb. Ranezesre latta h nem nem gerendaszabvany a fesztav az ugynoknek meg fogalma sem volt h mirol is van szo.

Akinek muszakilag jo lakas kell az epiteszt kerdez, aki marketinghulyesegre meg piti trukkokre a szomszedal az vagyik ugynokot, ilyen egyszeru.

Abban sem akadalyoz meg senki hogy megkerdezzek egy epiteszt es egy ugyvedet es sokkal olcsobban szakmailag sokkal alaposabb tanacsot kapjat mint egy ugynoktol 5%ert.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 22:58:16

@C.T.: próbálok etikusan eljárni. Ez van. Úgy tűnik selejtes vagyok.

Mondom én, hogy határ kérdése az egész. Az optikai tuning nem csalás. Nem hazudok - az érdeklődő továbbra is a valóságot látja. Maximum nagyobb teret engedek a fantáziájának.

Dehogy akarok én ügynök lenni. Max. egy DIY ingatlanyista :)))))

C.T. 2011.03.03. 23:09:20

trükköt kértél, a trükkök pedig ilyenek .... Ha etikus vagy akkor ne trükközz :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 23:19:44

@C.T.: :)

Mostmár tényleg kíváncsi lennék a szerződésmintátokra. Takard ki nyugodtan a cég nevét vagy csak a pontokat másold be.

Just for fun :)

telkoe 2011.03.03. 23:27:37

@Fuckup_with_marmelade:
Igazabol mindkettot. Egy epitesz is tisztatban van az altalanos statikai problemakkal es hibalehetosegekkel, de tudja velemenyezni a lakas altalanos muszaki allapotat, gepeszetet, hasznalhatosagat, elrendezeset stb. Statikus akkor kell ha van valami pl repedes, atalakitas ami esetleg kerdeses lehet. Ennyit meg erdemes befektetni arra hogy biztosra menjen az ember a vasarlasnal.

C.T. 2011.03.03. 23:27:41

@telkoe: sajnálom, de még mindig fogalmad sincs miről beszélek... Ha ügyvédet vagy építészt kérdezel az nem mondhat rosszat ugye? A piti trükk pedig csak egy igen kis része az értékesítésnek, ha ezen rugózol akkor csak azt bizonyítod, hogy fölösleges neked beszélni ... Gondolom számodra a kizárólagosság is emberiség ellenes bűn. pedig az "marmelade" számára is tiszta lett miután elmondták.

Fuckup_with_marmelade
látod ezért nem igazán érdemes blogba írni szakmáról.
Neked sem azt mondtam, hogy ügynök legyél, csak azt, hogy értékesítened kell. Az optikai tuning nem csalás? hehe erről kérdezd meg a vevőket is (gondolj a használt autókra)

Perillustris:
az is egy régi ingatlanos trükk, hogy nyelvészkedéssel próbálnak operálni. "Tulajdonostól eladó" persze, hogy attól csak közvetítőn keresztül. Ez is egy trükk, csak ócska

C.T. 2011.03.03. 23:38:40

@Fuckup_with_marmelade: Egyrészt nem pontosan értem, hogy az leírtaktól miért lettél még kíváncsibb szerződésre? (milyen hülyeség az, hogy szerződés minta? azt hiszed, hogy mintát kéne adni bárkinek is, hogy minősítse??? ne írja alá, ha nem akarjam, de nehogy már egy nem hozzáértő beleszóljon? Milyen alapon? Miből gondolod, hogy egy szerződést a te kedvedért módosítanak? ha rossz akkor azért nem mert aki rossz szerződéssel dolgozik az hülye és arra úgysem hat bármit mondasz, ha jó akkor meg minek?)
Másrészt pedig, just for fun, neked. Nekem miért lenne ez jó? azért, hogy szakmán kívülieknek magyarázkodhassak? Kértél trükköket és javaslatokat. Mondtam. Erre se köszönet se semmi, csak az ellenkezés, hogy ez így szar-úgy nem jó. Hát köszi, menjek helybe a lófaszért?! Gondolom az neked kényelmes, hogy emberek nálad próbálkozzanak, te meg majd eldöntöd, de nekem nem annyira. Hívd fel az autószerelőt és mondd meg neki, hogy hogy csinálja

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 23:42:33

@telkoe: ja... tényleg. Családi háznál szerintem kötelező. Ott a legkisebb rejtett hiba is igen komoly költségvonzattal járhat.

@C.T.: Egy festés (nevezzük tisztasági festésnek) vagy egy virágcserép kirakása, egy kép felrakása a falra csalás? Komolyan kérdezem.

Ezzel szemben a vevőkre színészeket uszítani nézelődés közben, hogy megijedjenek és gyorsan megvegyék az rendben van.

Értem én.

Tudtam én, hogy velem van a baj. Hívom a haverjaimat, jöjjenek lakásnézőbe. Aztán komoly fejjel nézelődjenek ám.

Egyébként meg simán átlát az ember az ilyen trükkökön - és örökre leírja a kérdéses ingatlanirodát.

Egyszer (halál véletlenül) én is összeszerveztem két ingatlanost. Igazából fél órát szántam volna az elsőre, de annyira lelkes volt, hogy elhúzódott a beszélgetés. Csöngettek - mondtam neki, hogy hoppá, ez már a következő bagázs.

Mit mondjak. Eléggé zavarban voltak. Az első ügynök (DH) fejvesztve menekült, a második csapat (TIPP) pedig még jó sokáig nem tért magához. Igazából fogalmam sincs miért. Ennyire azért nem kellett volna kiakadniuk.

Mindenesetre azt hiszem ez egy akasztják a hóhért szitu lehetett :)

Azt hiszem nem értékeltem eléggé a pillanatot :)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 23:50:14

@C.T.: Van néhány pont amire kíváncsi lettem volna. Arra, hogy TI hogyan csináljátok. Van-e büntetés ha a vevő végül nem veszi meg az ingatlant és ez az eladó önhibáján kívül történik, ha kiderül, hogy a vevő egyik huszadunokatestvérének a cégtársa már látta az ingatlant és kizárt dolog, hogy a tulaj erről tudott, ha nem jelenti be 24 órán belül az eladást stb. stb.

Anno a suliban az egyik tanár kezünkbe nyomott egy ÁSZF-tervezetet. Az alapján kaptuk a jegyet, hogy hány olyan pontot találunk benne amibe beleköthet mondjuk a versenyhivatal - pl. erőfölénnyel való visszaélésre vagy valami hasonlóra hivatkozva. Izgalmas volt. Azóta is szeretek szerződésekbe belekötni :)))))))

(kikötés volt, hogy tilos kukacoskodni, csak azok a pontok értek amik egyértelműen elhasaltak volna)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.03. 23:55:49

Egyébként írtam, hogy köszi :)))

C.T. 2011.03.04. 00:20:54

@Fuckup_with_marmelade:
"Egy festés (nevezzük tisztasági festésnek) vagy egy virágcserép kirakása, egy kép felrakása a falra csalás? Komolyan kérdezem.
Ezzel szemben a vevőkre színészeket uszítani nézelődés közben, hogy megijedjenek és gyorsan megvegyék az rendben van.
Értem én.
Tudtam én, hogy velem van a baj. Hívom a haverjaimat, jöjjenek lakásnézőbe. Aztán komoly fejjel nézelődjenek ám.
Egyébként meg simán átlát az ember az ilyen trükkökön - és örökre leírja a kérdéses ingatlanirodát.2
Ebből számomra az tűnik ki, hogy te semmi módon nem akarod elfogadni, hogy nem olyan a világ mint te gondolod:-) Igen, hidd el, hogy vannak akik a tisztasági festéssel akarnak elfedni dolgokat, igen van akit elkápráztat egy ilyen "apróság" is. Simán gondolhatja azt egy érdeklődő, hogy gyanús ez a nagy készülődés, a tulajdonosok sem szentek.
Ráadásul én azt írtam, hogy szervezd össze az érdeklődőket, hogy LÁSSÁK egymást elmenni/megjönni szó sem volt arról, hogy " a vevőkre színészeket uszítani nézelődés közben" ez a te agyszüleményed, továbbgondolásod! (az, hogy neked erről ez jut eszedbe a negatív hozzáállásodat mutatja, és akkor szépen fogalmazok) Ha és amennyiben nem sikerül érdeklődőket összeszervezned, arra az esetre említettem egy lehetőséget. Ezen azt érteni, hogy ez legyen az általános eljárás, szintén téged minősít :-) Lehet gúnyolódni, de egyelőre neked van problémád, te nem tudod eladni a lakásod. Én legalább próbáltam segíteni. Más nem nagyon. És még én küzdjek meg azért a rosszhiszeműségeddel, hogy segíthessek? Amúgy pedig légy nyugodt akármilyen dörzsölt trükkökön átlátónak gondolod magad, te is többször benyaltál már ezt azt :-D
Egyszerűen csak fogadd el azt , hogy nem csak az ingatlanközvetítők simlisek, a tulajdonosok és az érdeklődők is azok. Sőt.
Éppen ezért vannak a szerződésben olyan pontok amik védik az ingatlanost. Hidd el, ha nem kéne tartani a "furfangos" ügyfelektől, nem lennének benn. Persze egy tulajdonos mindig becsületes és jószándékú, de aztán elég gyakran máshogy alakul.

Pont az az egy köszi jutott, a sok piszkálásra? Megéri tényleg :-)

C.T. 2011.03.04. 00:27:04

ja, és képzeld el van olyan is aki kölcsönkér virágot, hogy lássák milyen világos a lakás, hiszen milyen szépek a növények :-D
Az, hogy te ezt nem tudod és nem is gondoltad volna, nem jelent azt, hogy ne fordulna elő ilyen is. Ismered az állatkertes parasztbácsis viccet .....

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 00:42:22

@C.T.: Tényleg köszönöm, hogy segíteni próbálsz!

Max. tényleg teljesen más hajóban evezünk.

A kölcsönkért virág viszont jó ötlet :) (nálunk semmi sem marad meg - vagy túllocsoljuk vagy kiszárítjuk. Ezért vettem bambuszt. Az jól érzi magát)

C.T. 2011.03.04. 01:18:37

ja, csak ha más hajóban evezünk akkor minek kínozzam magam? :-)

jó ötlet??? és az etikai normák??? :-DDD

Egyébként a megbízási szerződést nem kell elküldeni, ami a lényeg:
- mindenféle adatok megbízóról/megbízottról stb
- ki mit vállal
az ingatlanos azt, hogy a rendelkezésére álló lehetőségekkel és eszközökkel megtesz mindent, hogy eladja
a tulajdonos pedig azt, hogy beengedi az ingatlanba, együttműködik stb. valamint, hogy SIKERES közvetítés estén megbízási díjat fizet.
-jó, ha a szerződésben benne vannak az eladási feltételek és az ár (pl. 10.5Millió Ft., 15% foglalóval, és 3 havi kiköltözéssel, illetve teljes vételár kifizetéssel)
Ez azért fontos, mert ez az alapja a munka teljesítés igazolásának. Ha az ingatlanos írásos ún. "Vételi Szándéknyilatkozatot* "hoz a fenti feltételekkel akkor jogosult a munkadíjára függetlenül attól, hogy a tulajdonos elfogadja-e azt..
* a Vételi szándéknyilatkozat azt jelenti, hogy az érdeklődő írásban, a vétel feltételeit tartalmazó nyomtatványon kifejezi vételi szándékát az ingatlan megvásárlására. Jobb helyen ennek a komolyságát igazolandó az ingatlanosnál letétbe teszi az ajánlott vételár 1%-át. Ez a biztosíték gyakorlatilag arra, hogy nem gondolja meg magát másnapra. A pénz átvétele hivatalosan történik, és a jogi helyzete is rendezett, ne aggódj :-) A vételi szándéknyilatkozat megtételekor alkuszik komolyat az ingatlanos, itt éri el, hogy a "teli árat" és feltételeket adja meg az érdeklődő (aki persze ezt nem feltétlenül akarja) Hidd el, nem biztos, hogy jobb eredményt érnél el nálam. Amennyiben a tulajdonos elfogadja a Vételit pár napon belül adásvételi, és a letéti pénz beleszámít a foglalóba. Amennyiben nem teli a Vételi akkor a tulaj megteheti, hogy nem fogadja el, de akkor írásos ellenajánlatot tesz. Ha az a vevőnek nem jó akkor a letéti pénz visszajár neki. Ha a vevő áll el a szerződéstől akkor pedig bukja a letétet. Van még egy olyan is a teljesség kedvéért, hogy a tulajdonos nem fogadja el a "teli" ajánlatot, nem kötelező, de a munkadíjat ki kell fizetnie, a letét pedig visszajár az érdeklődőnek.
Azért kell teli ajánlat esetén kifizetni a munkadíjat, mert különben előfordul, hogy ott a vevő, de a tulajdonos, mégis több pénzt akar. Van ilyen sok. Akkor viszont az ingatlanos hiába ölt bele időt-pénzt-energiát. Bizony, döntse el a tulaj mit akar és ahhoz tartsa magát.
- kell szerepelni benne egy olyan kitételnek is, hogy a szerződés lejárta után X ideig ha a bemutatott érdeklő vagy annak rokonsága és egyéb érdekkörébe tartozó személy veszi meg az ingatlant, akkor a közvetítő jogosult a díjára. ez azért van, mert "néha" megpróbálják kikerülni a közvetítőt a becsületes tulajdonosok és érdeklődők :-)

Szokták kérdezni, hogy milyen biztosítékot ad a közvetítő, nos erre csak az van, hogy neki pénzbe kerül az ingatlan kezelése úgyhogy dolgozni fog a pénzéért. Persze mondhatod, hogy dehogy fog mert lusta dög, és nem is költ rá, de akkor azzal ne köss szerződést. Írtam már, hogy ha jön egy közvetítő kínozd meg, és ha jól jön ki belőle akkor megérdemli a megbízást és nem fogsz benne csalódni

Gondolom biztos lesz kérdésed ezzel kapcsolatban, kérdezd meg bátran csak ne túl indulatosan, mert mindennek megvan az oka, szóval az nem jó hozzáállás, hogy biztos csak szívatásból ilyen :-)

C.T. 2011.03.04. 01:19:36

igen, odaadják a letétet :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 08:40:19

OK. Ez teljesen tiszta, érthető. Köszönöm a magyarázatot!

Én nem fogadnám el. (teljesen barátságosan leírva, hogy miért nem:)

1. Nem hagyok pénzt ingatlanosnál letétben. Még az ügyvédi letét is necces, ott is csak megbízható, leinformált ügyvédnél - de ingatlanosnál soha. Főleg, hogy ez nem is foglaló. (foglalót sem! az nekem jár - ha az ingatlanos nem kapja meg a pénzét akkor pereljen. Meg fogja nyerni a pert ha jogos a követelése) (nem a Tippnél dolgozol?)

2. Ha a vevő irreális feltételekkel tesz egy vételi ajánlatot és akár csak egy olyan apró feltétel is van benne ami nem elfogadható (mondjuk, hogy a simlis ingatlanos meggyőzte, hogy belefér az még, majd meggyőzi a tulajdonost) akkor a tulajdonos megszívta. (itt 1-1 apróságra gondolok mint pl. a kiköltözés időpontja, a bent hagyott bútorok vagy akármi más ami mondjuk nem jelenne meg egy vételi ajánlaton viszont ellehetetleníti a szerződés megkötését mert rossz helyzetbe hozza az eladót és ellentétes a korábbi szóbeli megállapodással - persze olyasmire gondolok ami bíróság előtt is megállná a helyét mint az ellehetetlenülés feltétele)

Az ingatlanos (a simlis fajta) tudja, hogy mi az ami biztos, hogy nem lenne elfogadható a tulajdonosnak, az "véletlenül" benne marad a vételi ajánlatban, az eladó meg vagy kénytelen elfogadni vagy elbukja a munkadíjat. (csúnyább leszek - az iroda küld egy kamu vevőjelöltet, az lerak 100e Ft-ot a vételi ajánlat mellé és viszlát. Nekem eddig max. 1-200e ft-ot mondtak mint komolysági díjat ami eltörpült a jutalék mellett)

A gond tehát az, hogy én pl. nem írnék alá olyat ahol a teljesítés feltétele a vételi ajánlat (azzal trükközhet az ingatlanos), csak olyat ahol a kőkemény, ügyvéd által ellenjegyzett szerződés vagy előszerződés a teljesítés feltétele - akár a vételi ajánlat kihagyása nélkül, végig az ingatlanos jelenléte mellett (nálam lerakott foglalóval - amiből mondjuk az ingatlanos azonnal követelheti a jutalékát).

A jutalékért cserébe szervezze meg az ingatlanos, hogy a szerződésben az összes fő elem benne legyen. Tárgyaljon a felekkel. Ha a vevő a részletes feltétellistát (ld. lényegében egy szerződéstervezetet) előzetesen elfogadja, az aláíráskor viszont már visszavonulót fúj (pl. már nem hajlandó 2 héten belül fizetni csak 4-5 héten belül) akkor nem jár a jutalék.

Mert ez a tulajdonos önhibáján kívül történt. Azért volt ott az ingatlanos, hogy közvetítsen - ha nem sikerült akkor rosszul dolgozott.

Persze ha később mégis megegyeznek akkor (a szerződés értelmében) így is - úgy is jár a jutalék.

Nekem egyébként a kezembe adott foglaló jelenti a komolysági díjat.

Ez persze nem védi eléggé az ingatlanost, de nálam csak az számít teljesítésnek ami valóban az, ahol nem lehet manipulálni a rendszert.

C.T. 2011.03.04. 10:11:26

@Fuckup_with_marmelade:

1. Nem hagyok pénzt ingatlanosnál letétben. Még az ügyvédi letét is necces, ott is csak megbízható, leinformált ügyvédnél - de ingatlanosnál soha. Főleg, hogy ez nem is foglaló. (foglalót sem! az nekem jár - ha az ingatlanos nem kapja meg a pénzét akkor pereljen. Meg fogja nyerni a pert ha jogos a követelése) (nem a Tippnél dolgozol?)
NE SÉRTS MEG :-)

2. Ha a vevő irreális feltételekkel tesz egy vételi ajánlatot és akár csak egy olyan apró feltétel is van benne ami nem elfogadható (mondjuk, hogy a simlis ingatlanos meggyőzte, hogy belefér az még, majd meggyőzi a tulajdonost) akkor a tulajdonos megszívta. (itt 1-1 apróságra gondolok mint pl. a kiköltözés időpontja, a bent hagyott bútorok vagy akármi más ami mondjuk nem jelenne meg egy vételi ajánlaton viszont ellehetetleníti a szerződés megkötését mert rossz helyzetbe hozza az eladót és ellentétes a korábbi szóbeli megállapodással - persze olyasmire gondolok ami bíróság előtt is megállná a helyét mint az ellehetetlenülés feltétele)

Az ingatlanos (a simlis fajta) tudja, hogy mi az ami biztos, hogy nem lenne elfogadható a tulajdonosnak, az "véletlenül" benne marad a vételi ajánlatban, az eladó meg vagy kénytelen elfogadni vagy elbukja a munkadíjat. (csúnyább leszek - az iroda küld egy kamu vevőjelöltet, az lerak 100e Ft-ot a vételi ajánlat mellé és viszlát. Nekem eddig max. 1-200e ft-ot mondtak mint komolysági díjat ami eltörpült a jutalék mellett)

A gond tehát az, hogy én pl. nem írnék alá olyat ahol a teljesítés feltétele a vételi ajánlat (azzal trükközhet az ingatlanos), csak olyat ahol a kőkemény, ügyvéd által ellenjegyzett szerződés vagy előszerződés a teljesítés feltétele - akár a vételi ajánlat kihagyása nélkül, végig az ingatlanos jelenléte mellett (nálam lerakott foglalóval - amiből mondjuk az ingatlanos azonnal követelheti a jutalékát).

A jutalékért cserébe szervezze meg az ingatlanos, hogy a szerződésben az összes fő elem benne legyen. Tárgyaljon a felekkel. Ha a vevő a részletes feltétellistát (ld. lényegében egy szerződéstervezetet) előzetesen elfogadja, az aláíráskor viszont már visszavonulót fúj (pl. már nem hajlandó 2 héten belül fizetni csak 4-5 héten belül) akkor nem jár a jutalék.

Mert ez a tulajdonos önhibáján kívül történt. Azért volt ott az ingatlanos, hogy közvetítsen - ha nem sikerült akkor rosszul dolgozott.

Persze ha később mégis megegyeznek akkor (a szerződés értelmében) így is - úgy is jár a jutalék.

Nekem egyébként a kezembe adott foglaló jelenti a komolysági díjat.

Ez persze nem védi eléggé az ingatlanost, de nálam csak az számít teljesítésnek ami valóban az, ahol nem lehet manipulálni a rendszert.

- Nézd, ügyvédek is simán átadják a letétet, ha ők sem találnak kifogást akkor talán mégiscsak jó lehet valamire. Persze tudjuk, hogy te szeretsz szerződésekbe belekötni, szóval a kellő szándék megvan a hibakeresésre.Remélem nem magadból indulsz ki, és azért nem bízol senkiben. Foglalóról szó sem volt, a letéti pénznek is más a jogi státusza, az, hogy te ezt nem tudod, nem jelent azt, hogy pont te megtaláltad a hibát benne :-) Röviden, sok ügyvéd sok munkája és rengeteg ellenőrzés és kipróbálás/alkalmazás után való dologba kötsz bele. Szóval hidd el, hogy az ellenvetéseid nem egyediek, sőt még csak nem is a legdurvábbak. Egyszerűsítve, ez egy szakma, jól kidolgozott rendszerrel és feltételekkel, a világban számos helyen évtizedek óta működik, tehát ha nem rosszindulattal és a megértés szándéka nélkül nézed akkor, pont olyan tiszta és világos mint a kizárólagosság. Csak azért rugózom ezen, mert a kizárólagosságot a legtöbben ellenzik, pedig azt sem tudják mire szolgál :-) Ahogyan azt érted, és a trollokkal szemben is így gondolod, ugyanúgy kéne itt is áttörést elérni.
Gondold végig:
1 semmilyen szerződés nem garantál semmit (főleg Magyarországon ) és itt nem csak az ingatlanosra gondolok. Egész egyszerűen bármit lehet vitatni és évekig pereskedni, és az eredménye is kétséges...
2 ültess össze két ügyvédet egy egyszerű szerződéssel, sosem fognak egyetérteni, mert mindegyik bizonyítani akarja rátermettségét, márpedig aki mindenben egyetért a másikkal az szerintünk ezzel kétségesség teszi. Nyugodj meg nincs támadhatatlan szerződés. Amit te fogalmazol az sem lesz az :-D Mert nem is lehet.
3 Bármilyen hihetetlen is neked az ingatlanközvetítés bizalmi kérdés. Egy ingatlanközvetítő akkor jó, ha bíznak benne és a bizalmat megszolgálja. Gondolom nem is sejted, hogy hosszútávon mennyire fontos az ingatlanközvetítőnek is a jó hírneve. Az, hogy ajánlják. Most amikor minden tele van hirdetéssel akkor meg még inkább. (az viszont a tulajdonos felelőssége, hogy jó közvetítőt válasszon! Ja, hogy ez odafigyelést meg törődést igényel??? Dolgozni kell vele??? Azt a legkönnyebb, hogy az ember hülye nemtörődöm módon intézi a dolgait és aztán meg sír.... Biztosan tudnál ilyenre példát mondani magadtól is)
- Mit nem lehet azon érteni, hogy csak a megbízásban foglaltakkal pontosan egyező után kell munkadíjat fizetni???!!! Ha irreális feltétel van benne akkor miről beszélsz? Ez nem agysebészet, ha valami nem stimmel az ajánlatban akkor észre fogod venni. Akkor ne fogadd el. De ez megint inkább arról szól, hogy :
- nem lehet, hogy valaki nélkülem találja ki az okosat
- jaaa, most szembesültem vele, hogy amit a szerződésbe írtunk azt mégsem pont úgy szeretném
- biztos át akarnak vágni, mert minden csak erről szól
a sorrend tetszőleges
-ha küldene kamu érdeklődőt és letetetne kamu pénzt akkor esetleg perelhetne évekig és és akkor sem biztos, hogy megnyeri. Viszont szerzett egy ellenséget aki mocskolni fogja (jogosan), elriaszt több ügyfelet, és még ezerféle módon árthat.
Egy szerződés teljesítése a felek közös szándékán áll főleg.
- azonkívül, azzal is légy tisztában, hogy a te 10,5 Milliós eladásod jutaléka nem éri meg a bonyodalmakat. Az ingatlanközvetítő eladható lakásokat ad és és a normális tulajdonosokkal foglalkozik :-)
- megint szentnek tekinted magad és a tulajdonosokat. megint. ismét. újfent. Szerinted nem fordul az elő, hogy amikor az ingatlanos összehozta a feleket az egyeztetett feltételekkel akkor mindenféle okra hivatkozva nem akarják kifizetni?? A válasz sokszor! Arról nem is beszélve, hogy egy közvetítő közvetít. Ha hitelt érdemlően bizonyítja a vételi szándékot (és az 1% ezt bizonyítja, és nem is kamuzik ezzel senki, mint tudjuk -ismered a ráijesztést ugyebár) akkor ha vételit mindkét fél aláírta onnantól az már egy JOGÜGYLET, az ügyvéd feladata. De egy közvetítő akkor is elvégezte a munkáját, ha aztán az ügyvédi szakban nem jön össze a dolog. Vagy, ha például mégis megegyeznek valami más feltételben az ügyvéd előtt, akkor arra milyen hatással lehet az ingatlanos? És az milyen hatással van az ő munkájára? Ezért jogosult a teljes munkadíjára a vételi elfogadásakor, és ezért kell a foglalóból megkapnia. remélem érthető vagyok. Példa: el akarsz menni színházba, kiöltözöl szépen és taxiba szállsz mert nem akarsz parkolóhelyet vadászni. A taxi odavisz, de az előadás elmarad akkor vajon kifizeted a taxit?
- csak, hogy tudd előszerződéssel komoly ingatlanos csak ritkán foglalkozik, mert azzal a tulaj a vevő és az ügyvéd trükközik az ingatlanos kárára is
- Minden rendszert lehet manipulálni kellő rosszindulattal és, ha ez az ember célja. Ha azt hiszed, hogy nem akkor becsapod magad, és lebecsülöd azt aki tisztában van ezzel. szóval, ha lehetetlen feladatot kérsz számon és lehetetlen elvárásokat támasztasz, akkor nem nagyon fogja senki törni magát érted és ezen nem is csodálkozhatsz :-)

Te is letennéd nekem a letétet :-D (ugyanaz, ha a kizárólagosságot el bírtad fogadni akkor ezt is. Ha nem világnézetileg vagy ellenséges akkor ez is simán érthető)

Összefoglalva, járj utána az ingatlanos felkészültségének,olvasd el mit írsz alá, nyilvánvaló hülyeségbe ne menj bele (mert te leszel a hibás, sok ilyen van, persze egyszerűbb pánikot terjeszteni -lásd a bulvármédiát- meg mindenkit hibáztatni, de ha felnőtt cselekvőképes olvasni tudó magyar állampolgár vagy akkor vállad a felelősséget)
Ennyi a titok. Legyél normális és akkor felismered a normális dolgokat és azokat használd. keress tökéletest, várj el elvárhatatlant és jó szar életed lesz.
és a kedvemért, ne hidd azt, hogy minden ingatlanos hülye és be akar csapni :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 12:23:02

Lehet, hogy negatív vagyok, szakmai ártalom :) Csak annak hiszek amit egyértelműen leírva látok (kivéve ha simán a PTK alá tartozik - de ha nem, akkor jobb ha százszor is átolvasom).

Semmi személyes - színtiszta üzlet. Semmi más.

1% (100e Ft) komolysági díj áll szemben 5-600e körüli jutalékkal.

Ok. vevő elfogadja, eladó elfogadja. Minden papír aláírva, az ügyvéd készíti a szerződést.

A foglaló átadásakor (mondjuk szerződés aláírásakor) a vevő visszalép (megszökött a macskája, emiatt annyira mély depresszióba zuhant, hogy képtelen erre - tegyük fel, hogy igazolást hoz arról, hogy mostantól kezdve gondnokság alatt is áll).

Foglaló ugye így még nincs a képben, csak a vételi szándéknyilatkozat amit az ingatlanirodában írt alá - ha nem veszi meg a lakást akkor bünti jár, bukja a 100e Ft-ot. A vevő tudja, hogy ludas, leperkál 100e-t, az eladó meg 600e-t.

Innen szép nyerni.

(Szerintem az a jó szerződés ami mindkét felet védi - ott lehet igazán bizalomról beszélni. Én elfogadom, hogy az ingatlanos mit miért vesz bele a szerződésbe - de ő is fogadja el, hogy ha önhibámon kívül (!) nem jön létre a szerződés, akkor ő volt az aki nem megfelelő vevőjelöltet hozott, így nem teljesítette a szerződés rá eső részét)

C.T. 2011.03.04. 15:09:36

Ha szakmai ártalom, akkor ezek szerint te lehetsz az Égigérő fű-ből a Panaszhivatalos csaj :-)
Ja, hogy szerinted ami a PTK alá tartozik az tuti??? kuncoghatnékom támadt.....

Ha 100e Ft áll szemben 5-600e körüli jutalékkal akkor rosszul számolsz, persze ez így hatásosabb, meg van is benne valami csak, hibás kissé, és ez árt neki :-)
1% letétről beszélünk, ha az 100e Ft akkor az ingatlan ára 10Millió. Ha a munkadíj 5-600e Ft akkor 5-6%-kal bíztad meg az ingatlanost. Télleg adsz 5-6%-ot??!!! Ne kamuzz :-) Az legalábbis nem elegáns, hogy nem valós összeggel példálózol lássuk be :-) Szóval mondjuk tehát 300e vel áll szemben a 100. Ráadásul akkor még a jutalékból jön le a 100e, tehát akkor van nálam 100 és "perlekedhetnék" még 200ért. Ez nem azért nem ugyanaz. Köszi.
- A vevő nem leperkál az adás-vételin, addigra már az ingatlanosnál van a pénz. Csak, hogy pontosak legyünk :-) Nem kekeckedek de leírok valamit aztán te meg oda sem figyelsz? :-D

Ami még nagyon érdekes, hogy ismét elve abból indulsz ki, hogy az ingatlanos át akar verni. Hallottál már a Vis Major-ról?
Gondolod, hogy ha árulom a lakásod és önhibádon kívül ilyen helyzetbe kerülsz akkor pénzt követelek rajtad??? Nooormális?? Az ingatlanosok nem háborús bűnösök, hogy mindig csak a rohadékságot feltételezd róluk...
Az nem vitaképes hozzáállás, hogy a másikról nem vagyunk hajlandók elhinni, hogy normális módon dolgozik! Mit írtam már legalább 3x? Nézd meg kivel dolgoztatsz. Gondolod, hogy olyan béna vagy, hogy bedőlsz valakinek aki ilyen gyatra bunkó módon megszívat???!!! Már megint a rosszindulat, és nem a gondolkodás :-) Ezt kb 10x leírtam. Te mi az istenért hiszed azt, hogy pont neked kell helyretenni a világot? Gondold, hogy a TE jóváhagyásod nélkül nem mehetnek jól a dolgok? Komolyan. szeretnéd, hogy felsoroljam, hogy te mint ügyfél miért vagy kerülendő?? Mitől lesz attól jobb? Ha hibát akarsz találni akkor találsz is, vagy csúsztatsz, ha az sem megy akkor meg gyártasz magadnak :-) Mi a francnak kínlódjak veled, ha csak arra mész rá, hogy túlbiztosítsd magad a végtelenségig, amit viszont nem lehet elérni??? :-DDDD Tényleg azt hiszed, hogy egy paranoid alkatot meg lehet nyugtatni, :-DDDD

ha szerinted szerződés kell a bizalomhoz akkor meg aztán komolyan ....
Igazad van minden ingatlanos csak téged akar átbaszni,é s időt, energiát, jó hírnevet nem kímélve leveszi a kb 300e Ft-od. :-) (Ami ráadásul csak 200 tőled, mert 100 a vevőtől van) Szerinted kinek éri meg 200ezerért görcsölni egy alapvetően ellenséges rosszindulatú ügyféllel? :-)
Gondolom van életbiztosításod, hisz annyi minden történhet. de azért az utcára ki mersz menni, pedig ott is a fejedre eshet egy tégla... ha érted mire gondolok :-) Élni életveszélyes (írta Nemere István)
Jól nézd meg, hogy kivel kötsz szerződést. Ha normális ítélőképességed van és odafigyelsz, akkor csak normális ingatlanossal kerülsz kapcsolatba. Mit nem lehet ezen megérteni... ? :-) Remélem nem fordítasz túl nagy energiákat arra, hogy teljesen életszerűtlen szituációk veszélyeit ecseteld (100 ból hányszor fordul elő az általad vázolt eset szerinted? Fokozhatnánk még valóban, de érdemes-e?
Azért ha kérdésed van ma még ráérek :-)

C.T. 2011.03.04. 15:16:32

Mondjuk az viszont jó hír, hogy aki ezt olvassa az láthatja, hogy az ingatlanosnak sem könnyű :-DDDDDD

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.04. 16:23:40

@telkoe: szövegértelmezés. Aki nem akarja érteni a szót, az nem fogja érteni :)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.04. 16:34:39

@C.T.: A szerződés az egy olyan dolog, ami kétoldalú, ennélfogva mindkét fél beleszólhat. Persze, az iroda kötheti magát az adott szerződésmintához szorosan, viszont így ne csodálkozzon, hogy az egész szerződés ÁSZF-nek minősül, ennélfogva a tisztességtelen szerződési feltételek megítélése egy esetleges perben sokkal súlyosabb. Ez a nagy hálózatokra igaz leginkább, amik franchise-ban működnek. Természetes egyébként, hogy a mezei ingatlanos nem szólhat bele abba, ami franchise-szabály. A kis családi vagy egyéni irodáknál viszont reális esély van a személyes megbeszélésre, és a valódi kétoldalú szerződéskötésre. Senkinek nincs joga megakadályozni abban az ügyfelet, hogy törekedjen a saját érdekeinek az érvényesítésében, adott esetben a szerződési feltételekről való tárgyalásban. Ugyanis olyan, hogy rossz szerződés, nincs. Olyan van, hogy egyenlőtlen szerződés, ami jobb az egyik félnek, mint a másiknak. Ha jön egy "háklis" ügyfél, mint Marmelade, az legfeljebb nem franchise-os irodával fog kötni, hanem garázsirodával, mert ott nincs boss, aki azt mondja, hogy "háklis" ügyféllel nem kötünk.

Azt viszont nem értem, hogy miért akarod eltitkolni a szerződésetek tartalmát :)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.04. 16:47:36

@Fuckup_with_marmelade: hmmm, érdekes a feltevés a vételi szándéknyilatkozattal való csalásról (mondták már, hogy néha naiv vagyok, nekem ilyesmi nem jutott volna eszembe :))) A másik pedig persze a fizetési késedelem. A megoldási javaslatoddal viszont nem értek egyet.

Korrektnek tartanék egy olyan megoldást viszont, ahol a potenciális vevő egy hosszabb és szorosabb szerződést ír alá az irodával vételi szándék címén, melyben akár el is maradhat a komolysági díj, viszont az szerepel, hogy amennyiben eláll a későbbi adásvételi kötéstől, akkor tőle jár a jutalék. Ha pedig az eladó áll el, akkor természetesen tőle. Természetesen a felróhatóságot figyelembe véve. Így mindkét fél biztosítva lenne, és mindkét fél egyformán viselné a felelősséget, viszont az iroda is biztosítva lenne (hisz mivel nem ők hibáznak szorosan véve, ezért nem lenne korrekt őket büntetni). Mi a véleményed?

telkoe 2011.03.04. 17:05:30

@Fuckup_with_marmelade:
Ez nem annyira egyertelmu. Statikus elsosorban regebbi epuletekhez es akkor jo ha valami specifikus jelenseget akarsz megkerdezni (pl nagy ferde repedes) vagy atepiteni akarsz (kivehetem a falat / nyithatok ablakot stb). Ha nem latszik semmi mert pl frissen lett atfestve / vakolva a problemas hely a statikus sem fog tudni semmit mondani. Ilyen szempontbol erdemesebb a nem frissen (eladasra) feljavitott ingatlanokat nezni mert ott latszanak a hibak.

Mernok / muszaki ellenor akar meg ujepitesueknel is kiszur technologiai hibakat, olcso es gyenge anyagokat, gagyi megoldasokat stb. Hasonloan regi epuletnel egy ket szakszeru kerdes a kemenyrol sok kellemetlen meglepetest elozhet meg.

A mernok / statikus egyutt 20bol kijon, aki ennyit sajnal ra az meg mindig hagyatkozhat az ingatlanos 'szakmai' tanacsaira.

Nico67_ 2011.03.04. 18:04:05

C.T.
nem CDCi-s vagy?
Azok szoktak letétezni vételinél...

Én a magam részéről még ügyvédnél sem hagyok letétet. Azt sem engedjük meg, hogy nálunk hagyják. Ha vételit írunk, akkor jöjjön a tulajdonos is. Ha megegyezünk, akkor vegye át az 1%-ot.
Az ügyvédi letét drága, letéti számla, díj..stb, meg sajnos láttam már ügyvédet 50 M-val lapattanni.
Ma már a hiteles szerződéseket is úgy indítjuk, hogy
először a vevő kontójára megy egy ingatlan értékbecslés, egy hitelképességi vizsgálat, és amikor minden kész, megy a szerződés. Minden más esetben a kp.-s vevő előnyt élvez. Mivel az eladóval van szerződésünk, az ő érdekeit nézzük. Ha a hiteles bebukja, mint most csütörtökön is, akkor nincs baj, nem kell hónapokat várni a "tiszta" tulajdoni lapra.

C.T. 2011.03.04. 19:37:17

@Brannagh: Nem titkolom el, ha olvastad volna leírtam a marmelade számára neuralgikus elemeket. Viszont a szerződés a mi szellemi termékünk, nem igazán hiszem, hogy meg kéne osztanom mindenkivel ellenszolgáltatás nélkül :-) Ha elmegyek tárgyalni valakihez akkor elviszem magammal, ő azzal "fizet érte", hogy megadja a lehetőséget, hogy szerződjek vele. Marmelade számára próbáltam megmutatni, hogy létezik jó szerződés, de az nem célom, hogy közkincsé tegyem. Akármilyen kis családi irodának is szívesen megmutatom, hogy néz ki egy jó szerződés, de akkor szeretném tudni, hogy jól értik, és jól használják. Nem pénz kérdés tehát, hogy megosszam valakivel, de azért elkótyavetyélni nem akarom. tudod, gyöngyöt a disznóknak :-D

C.T. 2011.03.04. 19:50:29

@telkoe: Még a tegnapihoz az általad példaként emlegetett szakmákhoz:
ismertem statikust aki 20e Ftért a kétujjnyi repedést a főfalon jónak minősítette :-)
Egy elég neves ügyvédtől van olyan dokumentációm amiben először felvett egy tényvázlatot, hogy milyen elemek nem elfogadhatók az ügyfele számára a vételi szándéknyilatkozatban, elmentünk hozzá megdicsértük, hogy mennyire körültekintően képviseli az ügyfele érdekeit, ráadásul a a régi kapcsolatra való tekintettel ingyen. Felajánlottuk neki, hogy átvállaljuk a szakértői díját, hogy mégse dolgozzon ingyen. Erre még ugyanaznap délután kiadott egy tényvázlatot, amelyben tételesen leírta, hogy miért tartja korrektnek ugyanazt az ajánlatot
És ismerek olyan építészt aki áttervezett egy ingatlant, ami műemlék volt, így az első homlokzati munkánál visszadobták az egészet
Ezek csak kiragadott esetek, van még egy csomó, igaz az építészekkel van a legkevesebb baj :-) és -míly meglepő- ügyvédekkel a legtöbb :-) Pl az rendszeres, hogy az ügyvéd küld egy szerződéstervezetet a tulajnak (a mi kérésünkre) és abban különböző betűtípussal, szerződési pontok többszöri ismétlésével összeollózott anyagot találunk :-) Szóval, hidd el nem alaptalanul vádaskodok

C.T. 2011.03.04. 20:01:07

@Nico67_: C.T.
nem CDCi-s vagy?
Azok szoktak letétezni vételinél...
NE SÉRTS MEG :-DDDDDD Minden komolyabb iroda így dologozik ám. Egész egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy hiteltelenné váljanak. És képzeld el, azt is ismerem személyesen akitől a CDC átemelte ezt a módszert

Én a magam részéről még ügyvédnél sem hagyok letétet. Azt sem engedjük meg, hogy nálunk hagyják. Ha vételit írunk, akkor jöjjön a tulajdonos is. Ha megegyezünk, akkor vegye át az 1%-ot.
Az ügyvédi letét drága, letéti számla, díj..stb, meg sajnos láttam már ügyvédet 50 M-val lapattanni.
Ma már a hiteles szerződéseket is úgy indítjuk, hogy
először a vevő kontójára megy egy ingatlan értékbecslés, egy hitelképességi vizsgálat, és amikor minden kész, megy a szerződés. Minden más esetben a kp.-s vevő előnyt élvez. Mivel az eladóval van szerződésünk, az ő érdekeit nézzük. Ha a hiteles bebukja, mint most csütörtökön is, akkor nincs baj, nem kell hónapokat várni a "tiszta" tulajdoni lapra.
- Ez is egy megoldás, és nem is rossz, ha te ebben hiszel hajrá :-)
Elvileg az fontos lenne, hogy a vételi megtételekor ne legyen jelen a tulajdonos. De ebben semmi titok nincs egyszerűen csak jobban lehet alkudni a tulajdonos nélkül. A tulajdonos puszta jóindulatból, a gyakorlatlansága okán elrontja az alkufolyamatot. Van több példám ennek alátámasztására, de remélem neked nem kell magyaráznom, bizonygatnom. Közel 100%-ig biztos vagyok benne, hogy egy jól képzett ingatlanközvetítő eléri az érdeklődő fizetőképességének határát. :-D
A hiteles eljárásotok pedig tényleg tök jó :-)

C.T. 2011.03.04. 20:08:18

@Brannagh:
"A szerződés az egy olyan dolog, ami kétoldalú, ennélfogva mindkét fél beleszólhat."
:-) kérlek sorolj fel nekem szolgáltatókat akik beleszólást engednek a szerződésükbe. Nem gondolod, hogy egy komoly szolgáltató jó kialakított, jogilag támadhatatlan szerződéssel dolgozik? Szerinted az jó fényt vet egy ingatlanirodára, ha olyan szerződése van amit nem tud megvédeni? Én csak olyan szerződéssel dolgozom amiről tudom, hogy bárkivel szemben felvállalhatom. Szerintem ez az alap. Persze nem mindenki gondolkozik és dolgozik így, de ez az én munkámra nem kell, hogy hatással legyen

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 20:33:38

"Korrektnek tartanék egy olyan megoldást viszont, ahol a potenciális vevő egy hosszabb és szorosabb szerződést ír alá az irodával vételi szándék címén, melyben akár el is maradhat a komolysági díj, viszont az szerepel, hogy amennyiben eláll a későbbi adásvételi kötéstől, akkor tőle jár a jutalék. "

@Brannagh: Ez viszont elriasztaná a vevőket (eladóként teljesen jól hangzik). Az a helyzet, hogy a vevő ha veszélyben érzi magát ezer plusz egy másik irodát is megkereshet plusz ott vannak a magánhirdetések. Adott esetben körbesétálhatja a környéket, bedobhatja a postaládába a szórólapot, hogy teljesen magánszemélyként keres lakást (mi anno ezt csináltuk, sokan hívtak). Öngyilkosság lenne az iroda részéről.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 20:34:54

@telkoe: Értem. Felírtam :) Köszönöm :)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 20:41:29

@C.T.: Azért van egy komoly különbség. Szélessávú internetre előfizetni pl. adott területen jó ha 1-2 szolgáltatótónál lehetséges. Az ember vagy aláírja vagy nem. Ha nem írja alá marad az ADSL vagy a mobil net.

Ingatlanirodából viszont minden bokorban akad egy. Bp-en legalábbis így van (csak a szomszéd utcában van vagy kettő... kicsit messzebb még 3 - még DH-ból is több van a kerületben)

Összehasonlíthatatlan a két helyzet.

C.T. 2011.03.04. 20:49:00

@Fuckup_with_marmelade: Azért van egy komoly különbség. Szélessávú internetre előfizetni pl. adott területen jó ha 1-2 szolgáltatótónál lehetséges. Az ember vagy aláírja vagy nem. Ha nem írja alá marad az ADSL vagy a mobil net.

Ingatlanirodából viszont minden bokorban akad egy. Bp-en legalábbis így van (csak a szomszéd utcában van vagy kettő... kicsit messzebb még 3 - még DH-ból is több van a kerületben)

Összehasonlíthatatlan a két helyzet.

Mitől összehasonlíthatatlan? nemértem.... Azért mert sok iroda van bele akarsz szólni az én szaktudásomba??? Milyen alapon? Ha elmész egy irodába és nem tetszik amivel dolgoznak, hagyd ott őket. Mit gondolsz egy olyan irodáról aminek a te segítségedre van szüksége a munkája végzéséhez? Sokszor mondtam már, hogy válogasd meg kivel dolgozol... Szerinted, ha egy iroda nem képes magától jó szerződést összerakni, az másban nem béna??? Az neked nem bizonyítja a hozzáértés hiányát? Attól nem jössz rá, hogy menekülj? Milyen jel kell még, hogy erre rájöjj :-DDD

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 20:59:41

@C.T.: "1% letétről beszélünk, ha az 100e Ft akkor az ingatlan ára 10Millió. Ha a munkadíj 5-600e Ft akkor 5-6%-kal bíztad meg az ingatlanost. Télleg adsz 5-6%-ot??!!! Ne kamuzz :-) "

Kicsi irodát csak extrém esetben bíznék meg (ismerős, vagy mert extra jó a híre), ha már árulja valaki akkor egy nagyobb hálózat ami az egész országban elérhető. Ott bruttó 5-6% a jutalék. Akikkel majdnem aláírtuk a szerződést ugyancsak 6%-ért dolgoztak volna. Ez valóban extrém sok. Nem ér annyit. A környéken a kicsik bruttó 4% körül dolgoznak. Bár inkább 5%.

Vidéken ez 2% körül lehet ha jól sejtem.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 21:01:22

@C.T.: "Azért mert sok iroda van bele akarsz szólni az én szaktudásomba??? Milyen alapon? "

Nem akarok. Nem bízlak meg és így véletlenül sem futunk egymásba :)))))

C.T. 2011.03.04. 21:15:29

@Fuckup_with_marmelade:
"Azért mert sok iroda van bele akarsz szólni az én szaktudásomba??? Milyen alapon? "
- tényleg nem érted, hogy itt azért nem, feltétlenül az én személyemről van szó? Leírom máshogy: azért mert sok iroda van bele akarsz szólni a szaktudásukba?
ilyen formában válaszolsz a kérdésre? Ugyanis ez a rész itt arról szólna, hogy ez:
"Ingatlanirodából viszont minden bokorban akad egy. Bp-en legalábbis így van (csak a szomszéd utcában van vagy kettő... kicsit messzebb még 3 - még DH-ból is több van a kerületben)" mire válasz? Mivel összehasonlíthatatlan, és miért? azért mert sok iroda van nem tudsz jó szerződéssel dolgozót találni vagy mi?

Nem akarok. Nem bízlak meg és így véletlenül sem futunk egymásba :)))))
- Tiszta szerencse, agybajt is kapnék ha ennyiért kéne ilyen tortúrának kitenni magam :-D
jelzem megint egy csomó dolgot írtam amire nem reagáltál, remélem azt akkor vehetem egyetértésnek :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 21:22:51

@C.T.: Egyszerűen semmi értelme ugyanazt a gittet rágni napokon keresztül. Én is inkább egy új postot írok (a szakdogám helyett persze... na majd egyszer azt is megírom).

Persze nyugodtan szurkolhatsz, hogy ne jöjjön össze a projekt - szíved joga. Gondolom büszkén húznád ki magad, hogy megmondtad.

Tudod mit? Lehetséges. Fogalmam sincs.

Vagy eladjuk, vagy nem.

Vagy lejjebb megyünk az árral, vagy nem (ez azért a jelenlegi befektetési lehetőségek és az egy éves lehetséges hozamok függvénye is).

Vagy bejön a kampány, vagy nem.

Nyugi.

Nem a te felelősséged, nem a te üzleted sikerrátáját rontom. Nem állok az alkalmazásodban, nem csökkentem a profitod. Ha elszúrom senki sem fogja azt mondani, hogy de gáz ez az ingatlanos.

Úgyhogy nyugi :)

Dőlj hátra és figyelj.

Ha szerencséd van akkor itt bibibíííízhetsz néhány hónap múlva.

C.T. 2011.03.04. 21:56:17

Hűha....
te tényleg azt hiszed, hogy azért írogatok neked két napja mert nem akarok segíteni? Vagy, hogy nem akarom, hogy összejöjjön? Ennyit nézel ki az emberekből? Szomorú. Tényleg. Én csak megpróbáltam neked megmutatni, hogy esetleg nem mindent gondolsz jól. Az, hogy megpróbáltam neked elmondani a piac működését, hogy képben légy, annak érteni, hogy ellened drukkolok, azt jelenti, hogy nem értettél semmit. Esetleg azt, hogy ha valaki nem azt mondja, amit hallani akarsz akkor azt ellenségnek állítod be. Egyik sem túl szerencsés....
Csak, hogy értsd:
Örülnék ha el tudnád adni a lakást, úgy ahogy szeretnéd. Sajnos erre jelen állás szerint kevés az esély, de az, hogy ezt elmondom, még nem jelenti azt, hogy rosszindulatú vagyok. Jobb lenne, ha hitegetnélek, hogy minden szép és jó és simán menni fog? Szerintem egy szakember dolga az, hogy őszintén feltárja a lehetőségeket. Drukkolok, hogy megragadd a kis esélyed, de azt nem tagadhatom, hogy sajnos kevés a sanszod.
Azt pedig igazán elfogadhatnád, hogy az ingatlanközvetítős sem mind aljas tudatlan simlisek. Meglátásom szerint, ha minden jóval kecsegtetnélek akkor lennék az. Te ezt máshogy látod, szíved joga, de ne csodálkozz, ha csak szakmán kívüliektől kapod a kevéssé helytálló "segítséget"

"Gondolom büszkén húznád ki magad, hogy megmondtad."
Menj a francba, ha ezt gondolod

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 22:59:03

@C.T.: Sajnálom, nekem tényleg ez jött le.

Valószínűleg élőben is másképp jönne le, írásban is másképp jön le.

Igazából az egész vita az árképzésről szól. A többi színtiszta blabla.

Mennyit is ér a lakás, mennyiért kellene meghirdetnem, hogy azonnal elvigyék.

Felfogtam, hogy 10,5 körül saccoljátok.

Én viszont azt mondom, hogy valaki szemében ez a lakás vonzóbb, mint egy Kerepesire néző egybenyíló szobás és lesz olyan érdeklődő, aki ezért hajlandó többet is fizetni. Mondjuk, hogy ez a hipotézis.

Vagy bejön (bebizonyítom), vagy nem.

Lehet, hogy soha nem adjuk el - de a lényeg most az, hogy hogyan lehet a leghatékonyabb hirdetési kampányt lezavarni, hogyan lehet a legjobban felkészülni a lakás eladására. Hogyan lehet elérni, hogy ez vonzóbb legyen mint egy ugyancsak negyedik emeleti ám olcsóbb lakás. Hogyan tudom kihangsúlyozni az egyértelmű előnyeit, ami miatt megéri pont ezt megvenni.

Nem foglalkozva az ingatlanosokkal. Mintha nem is lennének. Mert ebből a szempontból tényleg nem érdekesek. Se a szerződéseik, se semmi. Mivel nélkülük szeretném eladni a lakást. Mindegy, hogy mi miatt.

Akik szerinted hitegettek, ezekre adtak tippeket.

(Te is adtál, tényleg köszönöm!)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 23:40:33

(finomítok mert félreérthető: nem kalkulálok az ingatlanos bevonásával a tranzakciónál)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.04. 23:43:21

tranzakcióba... vagymi.

Asszem megyek aludni. Holnap bevásárlás, beteglátogatás, új lovarda felderítése....

C.T. 2011.03.04. 23:57:20

:-)
én azt nem mondtam, hogy a nem szakmabeliek hitegetnek, ők adhatnak tanácsot, de nincsenek annyira képben, mert nem ez a munkájuk. Egy ingatlanközvetítő hitegetne, ha nem azt mondaná amit én vagy mondjuk az Engels-es srác :-)
Mindenesetre aki látott már pókert az tudja, hogy minimális eséllyel is simán lehet all-in-t nyerni, szóval hajrá :-)
majd értesíts a fejleményekről

ui.: mellőzd az ingatlanosokat, ha nem sürgős eladni akkor én is mindig ezt javaslom ám :-)
és persze, nem minden ingatlanos hülye :-), én sem örülök neki, hogy sok ilyen van

C.T. 2011.03.04. 23:58:06

szép napod lesz holnap, sok sikert

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 00:30:18

@C.T.: Köszi :) Viszont!

Holnap még szép idő lesz, ki kell használni, utána megint jön a tél...

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 09:04:41

Osztottunk - szoroztunk. 11,2 és 11,3 között hirdetnénk meg valószínűleg kampányban. Tehát 11,3-ért. Alá nem megyünk, ha piros hó esik, akkor sem.

4%-os nettó hozammal számoltunk.

Még vacilálunk, hogy egy esetleges államcsőd esetén mi lenne.

Szívás. Az tuti. A köbön.

telkoe 2011.03.05. 17:40:58

@C.T.:
Sehol nem irtam hogy minden ugyved / mernok stb jo es megbizhato, folosleges bizonygatni hogy koztuk is vannak rosszak.

Az nem sikerult megindokolnod, hogy miert jobb 5% -ot (15M ingatlanerteknel 750eFt) fizetni egy jogi / muszaki teruleten dilettans ugynoknek egy jo es megbizhato jogasznak es mernoknek fizetett 20eFt helyett.

C.T. 2011.03.05. 18:59:18

@telkoe: Azért neked egyszerű az élet.....
Ja, csak azt, hogy inkább bennük bízz. És ha egy rossz ügyvédet / mérnököt fogsz ki??!!
Ha fölösleges bizonygatnom, hogy vannak rossz ügyvédek / mérnökök stb. Akkor azt miért nem bírod felfogni, hogy vannak jó ingatlanközvetítők is? Ugyanúgy mint ügyvédek / mérnökök. Fel bírod fogni, vagy tényleg azt hiszed, hogy általánosíthatsz, és az ingatlanközvetítők csak dilettánsok lehetnek? Mert akkor magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt.
Már amúgy is elástad magad, elvégre rajtad kívül mindenki észrevette, hogy nem feltétlenül kell lenézni az ingatlanosokat. Ha neked az jött le, hogy például én dilettáns vagyok, akkor pedig egyszerűen méltatlan vagy bármilyen további figyelemre.

C.T. 2011.03.05. 19:09:32

@Fuckup_with_marmelade:

Osztottunk - szoroztunk. 11,2 és 11,3 között hirdetnénk meg valószínűleg kampányban. Tehát 11,3-ért. Alá nem megyünk, ha piros hó esik, akkor sem.

Végül is a 10,5 nél ez csak kb 8%-kal több, és az azért nem annyira reménytelen, elvégre ráértek kivárni a "madarat" :-)
Kíváncsian várom a fejleményeket

netto 4% hozam ?

Államcsőd nem lesz, ez hülyeség :-)
(vagy lételemed a pánikolás? mert akkor írj ki egy "rosszhír" begyűjtő versenyt, hogy legyen miből válogatni :-DDDD

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 19:15:16

@C.T.: banyek, közgazdász vagyok, lételemem az elemzés :)))))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 19:17:11

5 percen belül repülnék ha nem vizsgálnék meg minden lehetséges helyzetet 20 nézőpontból :)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 19:21:04

Egyébként már én is úgy gondolom, hogy nem lesz - különben nem árulnánk a lakást.

Viszont soha nem mondd, hogy soha. Elég ha külföldről zakkantanak egyet-kettőt a forinton és kitörölhetem a 4% kamattal.

Mindenesetre optimistább vagyok sokkal mint mondjuk 2 éve...

C.T. 2011.03.05. 19:21:19

@telkoe:
ezt még az előzőhöz, hogy biztosan jól érts:
Jó és megbízható ügyvédet / építészt is ki kell tudni választani. Ajánlás vagy valamilyen utánajárás, leellenőrzés alapján. Na, pont így kellene ingatlanost is választani. Ha figyelmetlen vagy és hülye ügyvéddel dolgoztatsz, abban te is hibás vagy. Ha figyelmetlen vagy és hülye ingatlanközvetítővel dolgoztatsz.....

Amúgy pedig, azt alig tudom elhinni, hogy eszedbe sem jut, hogy az értékesítés, a marketing, a reklám, miről szól, miért találták ki, miért van létjogosultsága ..... pfff

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 19:22:13

(szórend... na mindegy... agyilag még mindig zokni vagyok. Így jár az az éjjeli bagoly akit reggel nem hagynak aludni...)

C.T. 2011.03.05. 19:29:16

@Fuckup_with_marmelade:
Közgazdász :-DDDDDD
És te fikázod az ingatlanközvetítőket????? Te???? :-)
tudod mit tartanak a közgazdászokról? Hogy mennyire tartják azt "rendes" munkának?
Megmagyarázok, megindoklok valamit = közgazdász= megmagyarázom és megindoklom ugyanannak az ellenkezőjét
:-)))) ennek van létjogosultsága az ingatlanközvetítésnek nincs? :-D
közgazdászok közreműködésével jutott ide az ország :-))))
vajon van-e egységes véleménye a közgazdászoknak pl a Bokros csomagról? Nincs? Akkor miről beszélünk? :-)
Soroljam még?
Neked ez jólesik? :-))))))

C.T. 2011.03.05. 19:32:06

@Fuckup_with_marmelade:
Nem lehet egyszerű neked a boltban vásárolni :-)
Melyik fogkrém? Vizsgáljuk meg, elemezzünk :-DDDD
Tiszta stressz :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 19:33:05

Tőlem :) Nyugodtan :) Még egyet is fogok érteni :)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 19:36:24

Ja. Marhára :)

Tudom, hogy mi az aminek nem kellene benne lennie pl. egy tusfürdőben, amelyikben ez benne van azt nem veszem meg.

Tényleg halál stresszes :)

(Egyébként tény. Keményen bojkottálom pl. az Auchant amiért megpróbálta kiírtani a lápot Dunakeszinél. Vigye oda a pénzét aki akarja, én nem fogom. Van millió+1 hely ahol elkölthetem.)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 19:52:35

(egyébként a közgazdaszok millió+1 területen szoktak végezni, csak olyan hülye a magyar nyelv, hogy a Betriebwirtsachaftot egyenlővé teszi a Volkswirtschafttal)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 19:53:50

Betriebswirtschaft, Volkswirtschaft... na.

C.T. 2011.03.05. 19:54:16

@Fuckup_with_marmelade:
Erről hallottam, én is utálom őket! Ha oda jutok én sem veszek tőlük semmit. Bár a többire is lenne miért haragudni. De lényeg, hogy még a végén kiderül, hogy hasonlóak vagyunk :-)

Úgyhogy gyorsan meg is kérdezem:
Közgazdászként, tudod, hogy a piac határozza meg az árat. Ha e fölé mész akkor miben bízol? illetve komolyan azt gondolod, hogy valami trükkel torzíthatod a piacot? :-)) Egyszer tanultam a hatékony piacelméletről, leegyszerűsítve azt gondolom, hogy: ha lenne ilyen trükk akkor sokan rájönnének, sokan alkalmaznák, ezt pedig lekövetné a piac. tehát akkor jársz jól ha te találod ki a tutit, ha te indítod el a hullámot :-)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.05. 20:17:50

@C.T.: Ha a másik fél szerződési szabadsága pusztán kötési szabadságra redukálódik, azt fogyasztói szerződésnek hívják. Ezért jellemző a franchisos cégekre, és ezért nem jellemző a kis irodákra. Lásd, mint fent. Viszont sokkal szigorúbb a felelősségük. Mit nehéz ezen megérteni?

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.05. 20:19:56

@Fuckup_with_marmelade: az egyensúlyi helyzet kialakításán töprengek. Ahol azonos a kockázata az eladónak, a vevőnek és az ingatlanosnak is, és mindenkinek csak arra a helyzetre áll fenn a kockázata, ahol nem tudja kimenteni magát.

C.T. 2011.03.05. 20:35:42

@Brannagh: Biztos bennem van a hiba, de egy kis iroda miért is nem dolgozhat olyan szerződéssel amit nem kell javítgatni, átnézetni? Egy jó szerződést meg tudsz védeni. Akármekkora irodában dolgozol.
Kinek szigorúbb a felelőssége és miért? Aki kis irodával szerződik annak több joga van mint aki naggyal? Jól értem?
Nos ebben van valami. Viszont én sosem mondtam azt, hogy attól jó egy megbízási szerződés, hogy franchisos :-) Tök mindegy ki tol elém szerződés megnézem, elolvasom, megértem, eldöntöm. De ez nem függ a szervezet nagyságától :-) Bárkinek lehet rossz szerződése, a "nagyok" valóban kevésbé vannak a jóra szorítva, mert ők úgy vannak vele, hogy legfeljebb az erőfölényükkel keresztülverik, de azért egy kalap alá venni őket....
Több 1%-ot átvevő kis irodát ismerek, akik jók is :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 20:38:50

Inkább úgy mondom, hogy ha kialakul a kereslet - kínálat egyensúlya akkor mindenki boldog - a kérdés csak az, hogy a kereslet és a kínálat hol találkozik.

Az egyéni preferenciák viszont simán a drágább lakások felé terelhetik a vásárlókat. (Ilyen prefrencia lehet pl., hogy ne nézzen forgalmas főútra).

Az a szép a statisztikában, hogy bármit be lehet vele bizonyítani - és bárminek az ellenkezőjét. Attól függ, milyen módszerekkel veszi az ember a mintát, milyen módszerekkel elemzi ki. Ez igaz a lakásárakra is. A földhivatal az egyetlen aki a benyújtott adásvételik és helyrajzi számok alapján pontosan, szűk körzetre lebontva meg tudná mondani a valóban létrejött adásvételek átlagárát - és még itt sem lenne mindegy, hogy hány hónapot ölel át a vizsgált időszak stb. stb.

(mi az a hatékony piacelmélet?)

C.T. 2011.03.05. 20:42:09

@Brannagh: az egyensúlyi helyzet kialakításán töprengek. Ahol azonos a kockázata az eladónak, a vevőnek és az ingatlanosnak is, és mindenkinek csak arra a helyzetre áll fenn a kockázata, ahol nem tudja kimenteni magát.

Szerintem ez az ami nem megoldható :-) az emberi tényezőt nehéz uniformizálni. Az kéne, hogy az ügylet minden szereplője mindig jóindulatú, becsületes, következetes, korrekt legyen.... Akkor viszont elég a kézfogás is :-) Onnan is indult, csak aztán ez lett belőle.... Amúgy a szóbeli szerződés is szerződés még mindig, csak nehéz bizonyítani

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 20:45:37

@Brannagh: Ez lenne az ideális.

Igaz, átalakítaná a teljes piacot. Mindenki örülne ennek. Szerintem a valóban jó irodák is (a gagyik meg hagy vesszenek).

Mert ha olyan szerződések lennének amik biztosítják, hogy ha mindenki úgy jár el ahogy tőle elvárható, akkor önhibáján kívül nem kerülhet kellemetlen (több mint kellemetlen) helyzetbe, sokkal többen bíznának meg ingatlanost.

Na meg akkor nem lenne sértés az a szó, hogy ingatlanügynök (ez ma kb. egyenértékű a porszívóügynükkel vagy az MLM ügynökkel)

Megjegyzem akkor is, ha végre valóban büntetnék a közterületeket elcsúfító plakátolást.

Épp ma jártam az Örsön, egyszerűen ocsmány. Az összes oszlop tele borzalmas hirdetésekkel. Szemétteleppé teszik a várost. Hulljanak végre fejek.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 20:49:42

@C.T.: Ellentmondásba kerülsz magaddal. Azt mondod, hogy negatív vagyok - miközben állandóan a csaló ügyfelekre panaszkodsz.

Azt mondod, lenézem az ügynököket - miközben az áralkunak a közelébe sem engeded az eladót, mert amilyen hülye még elrontaná.

Szerintem igenis lehetne olyan szerződést kialakítani ami mindenkinek jó. Mindössze annak a néhány szónak kell benne lennie, hogy "megbízónak felróható okból ". Pl. Vagy, hogy mikor is jogosult az ügynök a jutalékra.

Minden másról meggyőzhető vagyok (pl. arról, hogy miért kell ugyanazon az áron hirdetni)

C.T. 2011.03.05. 20:52:11

Hatékony piacok elmélete
Régóta vizsgálják az árfolyamváltozások előre jelezhetőségét. Azt figyelték meg, hogy az árfolyamváltozások
ugyanolyan valószínűséggel emelkednek a következő időpontban, mint amilyen valószínűséggel csökkennek.

Oldal: 83

2006.08.03. 12:04:22

Tőzsde szótár by pezo(9910903@citromail.hu)

Minden árfolyamváltozás attól függ, hogy a befektetők tömege számára van- e kielégítő információ – mivel mindenki
érdekelt egy esetleges áremelkedés kihasználásában. Az összes elérhető információ következtében az árfolyam
azonnal az információnak megfelelő szintre kerül.
Egy új árfolyamra ható információ megjelenése nem előre jelezhető, mert ha az lenne, akkor már a jelenlegi
információ részévé válna. A pénz és a tőkepiaci ármozgások véletlenszerűek, ezért előre nem jelezhető módon kell,
hogy viselkedjenek.
Ha az árfolyammozgások előre jelezhetetlenek, mert a fellépő új információk azonnal beépülnek az árakba, az piaci
hatékonyságot jelent, ez a teória a hatékony piacok elmélete.

A hatékony piacok elméletében három jól elkülönített változatot különböztetünk meg:
- Gyengén hatékony piac: az árfolyamok tükrözik az összes információt amit a múlt és jövőbeli adatokból le lehet szűrni
- Közepes hatékonyságú piac: a vállalat jövőbeli lehetőségeire vonatkozó információknak tükröződnie kell az
árfolyamon
- Erős hatékonyságú piac: az árfolyamokba minden múlt, jelen és jövőbeni információ beépül

Általánosságban a hatékony piacról azt mondhatjuk, hogy a hatékony piacon az árak hűen tükrözik a valódi értéket,
vagyis ami adott áron forog, az annyit is ér, ezért extrahozamot nem lehet elérni jelentős mértékben eltérően a piaci
átlagtól hosszú távon. Hatékony piacon a piaci érték egyenlő a belső értékekkel.

Volt egy jó példa, kb arról szólt, hogy ha egy tőzsdeguru meglát egy 100dollárost a földön, nem hajol le érte, mert akkor azt már biztos mások is észrevették és valamelyikük felvette :-) és akkor inkább azt gondolja, hogy rossza szeme, mint azt, hogy a piaci vetélytársai kihagynának egy ilyen lehetőséget :-DDDD
persze ezt nem kell szó szerint komolyan venni

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 20:58:15

Ja... a hatékony piacok elmélete :)))))))) Tényleg nem tudtam, hogy mit takarhat a hatékony piacelmélet - teljesen úgy hangzott mint egy olyan elmélet ami hatékony. Hehe :)

C.T. 2011.03.05. 21:09:42

@Fuckup_with_marmelade:
Ellentmondásba kerülsz magaddal. Azt mondod, hogy negatív vagyok - miközben állandóan a csaló ügyfelekre panaszkodsz.

-nem gondolnám, nem panaszkodok állandóan csaló ügyfelekre, egyszerűen csak nem hagyom, hogy csak az ingatlanost okolják. De azt elég sokszor elmondtam, hogy sok kókler van és ki kell szűrni. Viszont akinek elsőre nem tetszik a szerződése mert szerinted csak az ingatlanos védi, akkor ne feledkezzünk meg arról, hogy a tapasztalatok alakították ilyenné :-) Elhiszem ,hogy az ügyfelek simlisségére vonatkozó utalásokat könnyebb "panaszkodásnak" látni, de nagyrészt van alapja :-) Ugyanúgy mint az ingatlanosok fikázásának.

Azt mondod, lenézem az ügynököket - miközben az áralkunak a közelébe sem engeded az eladót, mert amilyen hülye még elrontaná.
Ne haragudj, de egy kicsit furcsa ez a hozzáállás. TAPASZTALAT. És, ha objektíven gondolkodnál, simán megérthetnéd, hogy "bízza szakemberre". nem mindenki ért az alkudozáshoz. Nem érthetsz te sem mindenhez. Ha öntudati vitának állítod be akkor sem. Nem nézek le senkit azért mert nem ért az alkudozáshoz, mint ahogy te sem, ha nem ért a közgazdasághoz. Ilyen alapon mindenki magának könyveljen, a négy alapműveletet az általánosban megtanulta. Abba nem akarsz beleszólni, ebbe igen. Miért? Mert nem hiszed el, hogy ez is egy szakma. Miért nem? :-)

Szerintem igenis lehetne olyan szerződést kialakítani ami mindenkinek jó. Mindössze annak a néhány szónak kell benne lennie, hogy "megbízónak felróható okból ". Pl. Vagy, hogy mikor is jogosult az ügynök a jutalékra.
- Én azt gondolom, hogy a szerződés annyit ér amennyire a felek együtt tudnak működni. Az ingatlanos biztosítékai, valójában csak azért vannak benne, hogy meg kelljen beszélni. De bármilyen biztosítékot is lehet vitatni. pereskedni évekig, bizonytalanul. Ha őszinte akarok lenni akkor az a jó ingatlanos aki nem pereskedik. Az én biztosítékaimat megbeszélem a tulajjal, megérti, és elfogadja. Nem lesz per. De nem azért mert elveszíteni és én meg megnyerném, hanem azért mert megérti, hogy mi miért van a szerződésben. Tudod, hányan gondolják át, hogy komolyan akarják a dolgot? Ja, most akkor elkötelezem magam, akkor jól meggondolom mit írok alá :-) Sejted mennyien írnak alá meggondolatlanul mindenfélét, hát nekem ne. Csak ha komolyan gondolják. A pereskedés kerülendő :-)

Minden másról meggyőzhető vagyok (pl. arról, hogy miért kell ugyanazon az áron hirdetni)

C.T. 2011.03.05. 21:12:54

Na végre teljesen egyetértünk! .-)
Hulljanak a fejek!!!!!!!
Akkor nekem sem kellene mínuszból indulnom, hogy ne ítéljenek el a közhangulat miatt :-)
Vesszenek akik nem oda valók :-DDDD

C.T. 2011.03.05. 21:18:36

basszus, ha helyesen írom le a hatékony piacok elméletét akkor nem kellett volna egy csomót keresgélnem, meg kimásolnom :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 21:40:48

@C.T.: Hát ja :)

(annyi elméletet tanul az ember, hogy már csak legyint mindenre. A valóság úgyis felülír mindent. Van olyan elmélet pl. ami szerint az adócsökkentés komoly bevételnövekedést jelent az államnak - nem számol viszont azzal, hogy adott országban esetlen tömegsport méretet ölt az adócsalás - ezért kiszámíthatatlan a valódi hatása, szemben az elméletben szereplő konkrét számokkal.)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.05. 21:45:36

Tudjátok mit? Egy kis orvos válaszol...

***
Kérdés: Úgy hallottam, hogy az aerobikus testedzés meghosszabbíthatja az ember életét, igaz ez?

Válasz: Az ember szíve nem dobog örökké. Ne pazarolja testedzésre a szívét! Idővel minden elhasználódik. Ha felgyorsítja a szívdobogását, attól nem fog tovább élni; ez olyan, mintha azt állítanánk, hogy meghosszabbíthatjuk a kocsink életét azzal, hogy száguldozunk vele! Sokáig akar élni? Akkor szunyókáljon gyakrabban!

K: Egyek kevesebb húst, és több zöldséget, gyümölcsöt?
V: Meg kell értenie a logisztikát. Mit eszik a tehén? Szénát és kukoricát. És mik ezek? Zöldségek. Így a steak nem más, mint egy nagyon effektív mechanizmus arra, hogy zöldségek kerüljenek a szervezetbe. Gabonafélékre van szüksége? Egyen csirkét. A marhahús kitunő forrása a mezei fűnek. És egy sertésszeletben megtalálható a javasolt napi zöldségmennyiség 100%-a.

K: Csökkentsem az alkoholfogyasztásomat?
V: Dehogyis. A bor gyümölcsből készül.
A brandy az desztillált bor, ami azt jelenti, hogy kivonják belőle a vizet, így még töményebb formában juthatunk gyümölcshöz. A sör pedig gabonából készül.

K: Hogyan számítjuk ki a testzsír-százalékot?
V: Nos, ha egy teste van, és zsíros, akkor 1:1 Ha két teste van és zsíros, akkor 2:1 és így tovább....

K: Mik az előnyei a rendszeres testedzésnek?
A: Egy előnye sincs. Az én filozófiám: Az a jó, ha nincs fájdalom!

K: Az olajban sült ételek károsak?
V: NEM FIGYEL RÁM!!!
.... Manapság növényi olajban szoktak sütni. Hogy lehetne az káros, hogy még több zöldséghez jutunk ezáltal?

K: Felülésekkel meg lehet szabadulnunk az úszógumitól?
V: Biztos, hogy nem! Amikor igénybe vesz egy izmot, az nagyobb lesz. Akkor kell felüléseket csinálnia, ha nagyobb hasat akar!

K: A csokoládé káros?
A: Megőrült? Kakaóbab! Az is zöldség!!!

K: Az úszástól jó alakja lesz az embernek?
A: Ha az úszás jót tesz az alaknak, akkor magyarázza meg nekem a bálnákat.

K: Fontos, hogy az ember formába hozza magát?
V: Hé! A "kerek" is egy forma!

Kedves olvasó! Remélem, ezzel tisztáztuk az összes étkezéssel és testedzéssel kapcsolatos félreértéseket.

És ne felejtse el:

Az élet NE egy sír felé vezető biztonságos út legyen, hanem bukfencezzünk végig egy üveg borral az egyik kézben, egy csokival a másik kézben, és közben ordítsuk: Micsoda buli volt!!!

C.T. 2011.03.05. 21:50:47

ez nekem bejön :-)

+1
nincs izom - nincs izomláz :-)

Megyek aludni, jó éjt, majd holnap hátha


süti beállítások módosítása