Ingatlanosok kíméljenek

Adott egy XVI. kerületi budapesti lakás. Adott egy kedvezőtlen gazdasági környezet. Adott egy csapat dögkeselyűként lecsapó, hihetetlen összegeket elkérő ingatlanos - és adott az elhatározás, hogy kitesszük a táblát: Ingatlanosok kíméljenek. Csakazértis. Mert a lakásnak mennie kell.

Linkblog

Friss bejegyzések

Álmaim ingatlanosa...

2011.03.18. 00:10 - Fuckup_with_marmelade

Jól megkaptam N-tól. Idézem: "Magatokban kialakítottatok egy szakmát, teljeskörű munkaköri leírással és azt próbáljátok ráhúzni egy számotokra ismeretlen szakmára! Jelen esetben az ingatlanközvetítőre. Miért? Mert a ti érdeketek ezt kívánja? Hát ez nem így működik."

Valóban.

Most utoljára foglalkozom a témával. Utána már CSAK a lakás eladására fogok koncentrálni, arról írok majd a blogon. Teljes negyed erőbedobással - vagy amennyi van. Nem spilázom túl. Onnantól kezdve valóban csak annyi energiát fogok a lakásra fordítani mint bárki más, aki este hazazuhan, és az este hátralévő részét már a családjával tölti.

7 éve vettük a lakást, nagyon sok lakásban jártunk előtte. Beszéltünk tulajdonosokkal, beszéltünk ügynökökkel. Sokkal. Nagyon sokkal. Még többel. Az ingatlanosok mindent ránk akartak tukmálni - csak olyat nem találtak ami nekünk megfelelt volna. Sokszor kellett várni rájuk, késtek (tudom, hímsoviniszta vagyok de azóta is előítéleteim vannak a fiatal, szőke ingatlanügynök nőkkel kapcsolatban - ruhát igen, ingatlant nem - bocsi, porszívót sem). Máshová beszélték meg a találkozót, így legtöbbször már esélyünk sem volt, hogy még nappal körülnézzünk a VALÓDI környéken. Mindegy, benyeltük, lakás kellett.

A tulajdonosok egyszerűek voltak. Felhívtuk őket, megbeszéltünk egy találkozót, megmutatták a lakást, a tények beszéltek. Kérdeztünk - válaszoltak. Megmutatták a papírokat. Érdekes lakásokat láttunk. Mai fejjel azt mondom, hogy voltak köztük elszalasztott lehetőségek, de erről nem a tulajok tehettek, hanem mi. Túl sokat akartunk.

Valószínűleg simán megvettünk volna egy ingatlanos által közvetített lakást is - de az áruk miatt labdába se rúgtak. Alkudni pedig alig lehetett. Ami pedig jó lett volna, ott a tulajdonos gondolta meg magát. Van ilyen. Úgyhogy a végén bizony az Expresszből vásároltunk - magánszemélytől. Az első látogatás után tudtuk, hogy ez kell nekünk.

Eladóként más szempontok játszanak. Nem szeretnék kamu érdeklődőket. Az idő pénz. Az én időm is. Minden kamu érdeklődő az én szabadidőmet csökkenti. Az is, aki valójában földszintit keres, de az ingatlanos azt mondta, hogy ezt látnia kell. Nem, nem kell. Ha a 3. emeleten infarktust kap, az elkövetkező sokszáz évben ott fog kísérteni a házban.

Nem szeretném ha csak azért, hogy a lelkemet ápolják hívogassanak - főleg ne munkaidőben. Nem is. Máskor sem. Külön kérem őket, hogy ne hívjanak, elhiszem, hogy fontos vagyok nekik - a zargatásuk nélkül is. Nem érdekel, hogy benne van a munkaköri leírásukban. Írásba adom, hogy ne zargassanak csak ha konkrétummal jönnek.

Én tulajdonosként megtehetem, hogy részletesen leírok mindent amit a lakásról tudni kell, felrakok egy csomó képet, a telefonban sem ködösítek. A Google Earth a vásárló jó barátja - azon is megszemlélheti a környéket. A valódi környéket. Akinek nem tetszik az "előzetes", az nem jött el megnézni.  Nem is vonszoltuk ide 6 ökörrel. Lehet, hogy hiba volt?

Az ingatlanos nem írhat le mindent. A 4. emeleti az csak "emeleti", a keleti fekvés az egyszerűen "jó fekvés", a berácsozott ablakú földszinti pedig szimplán kellemes. 

Csúsztatások - jó, férjen bele. Elfogadom. A vevőjelöltek hamar megtanulnak a sorok között olvasni. Na de miért jó az, ha az ingatlanos szóra gondolva az első szavak között a "csúsztatások" szó is beugrik?

Tudjátok mit? Akkor álmodoznék egy kicsit. Álmaim ingatlanügynökéről. Mehet?

Mit várnél el valakitől aki egy 11m körüli lakás eladása után 5-600e Ft jutalékot kap. Tehát profi. 600e körül már vérprofi. Még akkor is, ha a pénz nagy részét az irodája nyúlja le. Engem ez hidegen hagy. Ez egy sokszázezres szolgáltatás amit én fizetek, profizmust várok. Nulla bakival.

Kezdjük az alapokkal:

Legyen normális megjelenésű. Izzadtságfoltos ing nem ér. XXI. század, léteznek megfelelő szagtalanító módszerek. A WC-szagtalanító Chemotox keverékű szagelnyomók nem játszanak. Hiába szellőztet az ember, ha az ügynök maga a kellemetlen szagok forrása. Szerencsére ez nem jellemző, de mivel 4. emeleti lakásról beszélünk, bizony számít, hogy az ügynök is jól viselje a gyűrődést. Nincs is annál kiábrándítóbb, mint amikor az ügynök lihegve érkezik a lakáshoz. Bokáig átizzadva. Sportos ügynökök előnyben.

Legyen pontos. Nagyon.

Ne vigyen ki érdeklődőt olyan címre ami valójában nem is érdekli, mert mondjuk fizikai akadálya van a lakás megvásárlásának (ld. a szívinfarktus tipikus esete)

Ne hívogassa hetente csak lélekápolási céllal a tulajt. Lehet, hogy sok irodával leszerződött, zavarja ha munkaidőben hívogatják - just for fun. Egyeztessen vele, hogy milyen gyakran keresheti lélekápolási céllal. Ha olyan jó emberismerő akkor meg tudja beszélni, hogy a tulaj igényli-e a lélekápolást. Valaki igen. Valaki nem. Én nem. Nekem pl. elég, ha mindig felveszi a telefont és/vagy azonnal visszahív.

Értsen ahhoz amit csinál. Nem hiszek abban, hogy egy néhány hónapos tanfolyam után valakiből profi ingatlanos lesz. Miért is lenne? Egy profitól elvárná az ember, hogy képezze magát, értsen ahhoz a területhez amiben dolgozik. Ha házakat is árul akkor legyen képes a házzal kapcsolatos alapvető kérdésekre válaszolni. Az összesre - amire pedig nem tud, annak nézzen utána. Ezért fizetik. Hogy profibb legyen mint a tulajdonos. Az nem kifogás, hogy a tulajdonos sem tudja. A tulajdonos nem profi. Ezért bíz meg egy méregdrága ügynököt. Ha profi lenne, nem fizetné ki több havi nettóját egy ügynöknek. Ez mocskosul sok pénz. Még akkor is ha sikerdíj. Miért kell, hogy az eladó úgy érezze, hogy az ügynöknek csak szerencséje volt? Talán mert legtöbbször tényleg?

Ha az eladó fizeti, akkor az eladó érdekeit képviselje. Tudom, hogy a fő cél a vevőjelöltek rendszeren belül tartása, ami sokszor ellentétes adott eladó érdekeivel. Ezt még meg is érti az ember, max. nem fogadja el. Tudom. Egyéni szoc. probléma.

Mentesítse az eladót az ingatlan eladásával kapcsolatos munkák alól. Gondolkozzon helyette. Lőjje be a célcsoportot, annak megfelelően építse fel az ingatlan értékesítési stratégiáját. Adja el helyette az ingatlant, készüljön fel belőle, legyen profi a bemutatásánál. A tulajdonos ha nem tud, vagy nem akar az eladással foglalkozni akkor tényleg mentesüljön minden stressz alól. Hiszen ezért fizet. Nem azért, mert kiközvetítették a címét. Képezze ki a tulajt, hogy kell viselkedni ha érdeklődő jön. Pl. ne várja atlétában és (jó esetben) köntösben a vevőjelöltet.

Ja igen. Tudjon fényképezni. Menjen el egy legalább gyorstalpaló tanfolyamra - képezze ki magát. Vegyen normális felszerelést - olyat amivel már nem csak a frigót és a WC melletti tamponosdobozt lehet fényképezni. Nézegessen profi fotókat. Ha olyan jó emberismerő és olyan jól kezeli az embereket akkor beszélje rá a tulajt, hogy a fotózás előtt minden személyes tárgyat pakoljon el. Igen, a száradó alsógatya és a használt gumióvszer sem maradhat. Ezért fizetik - hogy profibb legyen mint a tulajdonos.


Ennyi ugrott be elsőre.

Komolyan kérdezem. TÉNYLEG irreálisak az elvárásaim? Tényleg csak kitaláltam egy szakmát ami nem létezik? Nem lehet, hogy ezek, a tanácsadócégeknél 0. kategóriás követelmények esetleg az ingatlanosokra is ráhúzhatók lennének? 

Na mindegy. Nem az én bajom. Én csak itt ülök és a körmöm reszelgetem... (és megyek aludni :)

Night-night :)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanyista.blog.hu/api/trackback/id/tr812734775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ozmrtn 2011.03.18. 11:43:18

Jó leírás, de kihagytál egy - számomra - fontos dolgot. Ez pedig az őszinteség. Arra gondolok, hogyha pontosan tudom, mint szakértő, hogy az adott ingatlan 11 M Ft-t ér, akkor ezt elmondom a tulajdonosnak rögtön az elején. Ez nem azért van, mert én csúnya, gonosz ember vagyok, aki minél olcsóbban akarja eladni a lakását, hanem azért, mert már eladtam abban az utcában mondjuk 5 lakást, és pontosan tudom, minek mennyi az ára.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.18. 22:21:20

@ozmrtn: Teljesen igazad van.

Viszont a hasonló adottságú lakásokkal összehasonlítva, nem pusztán az utcából vagy a lakótelepből kiindulva.

Egy kézzel fogható példa. Pannónia utca XIII. Lehet árulni egy lakást a Pannónia utcában, lehet azt mondani, hogy a Pannónia utcában átlag X millkó egy 50nm-es régi házban lévő lakás ára - viszont nagyon nem mindegy, hogy Újlipótvárosról vagy Angyalföldről beszélünk.

Itt persze egyértelmű a helyzet - de vannak olyan részek ahol még ha kicsiben is, de hasonló különbségek lehetnek. (Pl. egy lakótelep ütemei, játszótér közelsége, főút közelsége, parkolási lehetőségek stb.)

Pont ezért én mindig lesek amikor valaki konkrét árat mond ingatlanosként, nem egy tól - ig-et. Azért akkora rálátása nincs a piacra. (Nemrég adta el valaki a lakótelepen 14,5-ért a lakását... ezen még én is meglepődtem... a statisztika ez ellen szólt - de csak eladta)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.18. 23:58:43

Na végigböngésztem a .com-on a kategórián belüli kerületi lakásokat (48nm és 56nm közti, min. 2 szobás egyedi gázfűtéses nem panel lakások). Borzalmasan nagy a szórás. Az egyes lakótelepeken belül is (pedig én már első blikkre belövöm majdnem az összeset - ha vásárolni szeretnék azonnal ki tudnám kerülni az ingatlanosokat a kilátásos képek alapján).

Próbáltam úgy nézni őket, mintha lakást szeretnék vásárolni.

Mi az ami felkeltené a figyelmem. A semlegesség volt végül a kulcsszó (azzal kevesebb a munka). Világos és semleges.

Itt is nagy volt a szórás.

Voltak viszont olyan képek amik díjat érdemelnének. Borzalom... Ráadásul az egyik iroda hatalmas nullákat biggyeszt a képekre amik kifejezetten irritálóak. Ezeket egy idő múlva már megnézni sem volt kedvem. Amit megnéztem, abból sem maradt meg túl sok - meg eleve kitakarták a lényeget. Marketingzseni volt aki kitalálta.

Volt olyan - nem is egy, aki az alaprajzával ellentmondásba került a fényképeivel. Hát ettől sem vásárolnék...

Nya... megyek aludni. Holnap munka ...

Nico67_ 2011.03.19. 00:32:04

:-)
Jogos elvárások. Profi ügynököt szeretnél, de a saját feltételeid szerint. Ez így működik?

Nico67_ 2011.03.19. 01:23:00

@Fuckup_with_marmelade:
Miért hiszel a mendemondákban? 14,5 :-)
Én erre azt szoktam mondani: Mutassák meg a szerződést.
Az eladók emberek. Ha az általuk kívánt árnál alacsonyabb értéken adják el a lakásukat, akkor szégyenlik ezt, így a szomszédoknak, ismerősöknek és úgy mindenkinek hazudnak az árról. 10 eladóból 1, ha megmondja a valódi árat.

20,5-ért árult lakást eladta az eladó. Jóban voltunk , már-már a sörözgetésig jutottunk a nyári nagy melegekben. 20M-t mondott nekem eladási árnak. Végül megtudtam, hogy 18-at kapott érte.
Eladtam egy lakást. 8,9M irányár volt, 7,8M vételár lett. A tulajdonos mindenkinek 10,5 vételárat mondott, volt hogy előttem. Mondta is, ő nagyon szégyenli ezt, ezért könnyebb hazudni, mint mások sajnálkozását halgatni.

Ezer és egy ilyen példát tudok mesélni.
Na én így hiszek a mendemondákban. És ezekre a rendkívül pontos információkra támaszkodik az eladó.

Ülök az irodában. Ügyfél bejön, nem mutatkozik be, vagy ha igen nem érthetően. Rögtön a tárgyra tér: van egy lakása, x nm, y szoba, mennyibe kerül?

Mondom: Kedves xy, ha jól értettem a nevét. A 2007. évi CXXXVI. a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról hozott törvény értelmében szeretném, ha megmutatná a személyi igazolványát, beazonosítás céljából. Ez nem kötelező jellegű, így ha ezt nem teszi meg, sajnos nincs módomban információt adni önnek.
Itt általában megsértődnek, mert azt hiszik leterroristázom őket.
Pedig csak nem akarom az adatbázisomban lévő információkat megosztani vele. Miért tenném? Milye van az ingatlanközvetítőnek? Tapasztalata? Adatbázisa? Statisztikái? Ezek értéktelenek?

Érdeklődő:
1. Sértődött: elmegy
2. Pióca: na de ő csak azt szeretné tudni, mennyibe kerül a lakása. Miért vagyok olyan gonosz, hogy ezt nem mondom meg neki.
Mivel itt már tudom, hogy szerződést nem fog kötni, így mondok egy -tól, -ig határt, de legalább 20%-al a reális ár felett. Hagy kűzdjön. A kűzdelem nemesít.
3. bocsánatot kér, átadja a személyi igazolványát, és megkérdezi: Mit kell tennem, hogy foglalkozzanak a lakásom értékesítésével? Innentől kezdve piros futószőnyeg, virágeső és minden, ami jár az ügyfelünknek, megkapja tőlünk. Tájékoztatjuk a lehetőségekről és legjobb tudásunk szerint tanácsot adunk a számára.

Nem vagyunk varázslók, csodákat tenni mi sem tudunk, de lelkiismeretesen, a legjobb tudásunk és lehetőségünk szerint végezzük a munkánkat. Az értékeinket pedig védjük.

:-)

sorica123 (törölt) 2011.03.19. 13:01:32

@ozmrtn: igen, az is baromi fontos, hogy egy ingatlanos mismásolás nélkül tudjon korrekt lenni. Tehát bármit meg tudjon fogalmazni, elmondani, ne dugdossa az esetlegesen nehézkesebben megfogalmazható (mert pl problémás) dolgokat.
@Fuckup_with_marmelade: nohát az meg a másik. Ahol egyszer én dolgoztam, ott mondjuk külön volt behozó és ügynök. A behozó ment ki felvenni a lakást, lejegyzetelt mindent a konyha sarkában csüngő pókig bezárólag, fotózott, mint kisgüzü és a hirdetést is ő csinálta. Mindazonáltal mi is tudtuk, hogy kell ilyet készíteni, mert a szakvizsgához kellett egy értékbecslés dolgozat is, illusztrálva, alaprajzzal, minden frászkarikával.
@Nico67_: amúgy muszáj indulásból elszavalni, hogy melyik törvény alapján kéred el a személyijüket? Nem baszkódásból kérdem, csak lehet egyszerűbb, ha nem ezzel nyitsz. Tapasztalataim szerint a személyit kb mindenhol elkérik, hogy tudják, hogy te vagy te. Aztán ha zügyfél megkérdezi, hogy minek, akkor mondd el a terroristásat, talán akkor nem veszi magára véletlenül se. Ha meg arra is megsértődik, zágsón. Te mindent megtettél:)

Amúgy a fülszövegben vázolt szöszi-tematikához: az irodán az egyik legjobb referensünk pont egy fiatal, szőkés hajú csaj volt:)) Mondjuk nem egy típusszöszi, olyan bagós kontraaltja volt, hogy volt kolléga, aki a fal másik oldalűról azt hitte, hogy krapek:) de na ő például egy nagyon jó ingatlanosnak tűnik, meg bírtam az egész karaktert:)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.19. 13:52:39

@Nico67_: Ja, ja... mondjuk úgy, hogy sok pénzért legalább jó legyen.

De nem szeretnék ingatlanost - csak eljátszadoztam a gondolattal, hogy mik lennének az alapvető elvárásaim:)

Tegnap este egyébként kiraktam az ablakba -most először egy valóban feltűnő és az utcáról is látható helyre- az eladó táblát - ma délután már meg is nézte valaki. (Ez még nekem is meglepően gyors volt - főleg, hogy ma ritka randa idő van + munkanap)

A durva az, hogy a pár lány tagja korábban már látta a lakást a neten, de ott nem érdekelte - fel sem hívott. Amikor meg személyesen látták a környéket és a teraszt akkor felhívtak (rémlett nekik, hogy a neten már látták a lakást). Úgyhogy BIZTOS, hogy xar volt a hirdetésem. Nagyon. Hiszen itt egy érdeklődő aki keresgél a környéken - korábban mégsem szánta rá magát arra, hogy felhívjon.

Nem fogják egyébként megvenni mert igazából 1+2 felest vagy 3 szobást keresnek, de ők legalább profi vásárlójelöltek voltak. Jegyzeteltek, pontosan érkeztek (mp-re), teljesen céltudatos és konkrét kérdéseik voltak.

Mondjuk úgy, hogy ideális vásárlójelölt (lenne... ha nem keresne nagyobb lakást).

Persze ha meglátják a nagyobb lakások árait a környéken akkor inkább 1 lakóteleppel arrébb mennek (itt szó szerint horror áron vannak, a 3 szobásokat ugyanis már senki sem szereti eladni, ott már egy 4 tagú család is elvan, nem kényszerül rá a költözésre ha nagyobbak lesznek a gyerekek - majdhogynem csodaszámba megy ha valaki elad egy ilyet).

Vagy megvesznek egy kisebbet és néhány év múlva eladják. Akkor még fent van a lakásunk a listán.

Vége lehetne már az esőnek, így nem tudunk fényképezni...

Fuckup_with_marmelade 2011.03.19. 13:57:26

@sorica123: persze, a szöszi az egy extrém példa volt :) Ez a szöszi a "nem ért semmihez így ingatlanos lesz, hátha összeszed egy lakásra valót" prototípusba tartozott....

Egyébként jól hangzik ez a kettéválasztósdi a munkánál - egyszerűen nem hiszek abban, hogy valaki mindenhez ért - a fényképezéshez, a szövegíráshoz és minden máshoz - plusz még arra is van ideje, hogy profiként eladja a lakást. Gondolom, hogy van ilyen, de nem tipikus (szerintem egyébként ez lenne a normális - csak akkor tizedannyi ingatlanos dolgozna összesen.).

Fuckup_with_marmelade 2011.03.19. 14:04:38

Nico ne haragudj! Véletlenül a kimoderálomra nyomtam a megnéz helyett... bekopizom a hozzászólásod (ha újra beírnád soricának válaszolva.... akkor ezt majd törlöm)! Bocsi mégegyszer!!!!!

Nico hozzászólása:

***
@sorica123:

Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten!

:-)
Mindenki elé tartsunk tükröt.

Minél kevesebb időmet rabolja el egy információvámpír, annál több jut azokra, akik megérdemlik. A mi cégünk szolgáltatást kínál, ellenérték fejében. Viszont a szolgáltatás sikeressége nagyban függ attól, milyen a kapcsolat megbízó és megbízott között. Így azon ügyfeleink védelmében, akik bíznak bennünk, számítanak ránk, nem tehetjük meg, hogy az értékes időnket olyan érdeklődőkre pazaroljuk, akik gyakorlatilag meglopnak minket. Nem csak minket ingatlanközvetítőket, hanem az ügyfeleinket is!

Így válaszolva a kérdésedre, igen, az ilyen betérő érdeklődő esetében, mindíg ezzel indítok. A blog szerzője fel van háborodva, ha az ingatlanos és vevő feleslegesen rabolják az idejét. Én is fel vagyok háborodva, hogy az információtolvajok pedig az én és ügyfeleim értékes idejét pazarolják. Remélem ez nem baj?

sorica123 (törölt) 2011.03.19. 14:06:29

@Fuckup_with_marmelade: na az ilyen szöszi inkább lottózzon. Én se kerestem sokat az ingatlanozással, pedig én tanultam is hozzá. De vhogy akkor nem ment a dolog.
Amúgy pont ezt akarta a mi vezetőnk is kicsukni, hogy ne kelljen osztódnia az ügynököknek és véletlenül se vegye el az egyik terület a másiktól a kapacitást (tehát aki jól fotóz és jegyzetel, az már csak szarul tud referálni, vagy aki referál mint a kisisten, az olyan fotókat csinál, mint a köpedelem).
@Nico67_: igen, egy ilyen akció többszereplős. Aki nem oda való (mert csak unatkozik/infót vámpírkodik, legyen az vevő vagy eladó), azt le kell szerelni.
De direkt mondtam, hogy nem oltásból kérdezem, hogy el kell-e amúgy mondani a törvényt, hanem mert az eladói oldallal nem én foglalkoztam anno, és nem tudom, mit szoktak kérdezni és hogyan.

Nico67_ 2011.03.19. 14:13:25

@Fuckup_with_marmelade:
"Egyébként jól hangzik ez a kettéválasztósdi a munkánál - egyszerűen nem hiszek abban, hogy valaki mindenhez ért"

Ez már vicc.
Ha tényleg ezt szeretnéd, akkor képzeld el, hogy olyan ember fog telefonon információt adni neked a lakásról, aki nem látta. Régebben még ez is baj volt.

Egyébként nevezhetjük ezt a módszer robotizálásnak. Ennek hatékonysága akkor jelentkezik, amikor a forgalom ezt indokolja. Gépiesítik a munkát, csak egyszerű, önálló gondolatoktól mentes, célfeladatokra kiképzett, olcsó betanított munkás kell hozzá. Mint a gyári szerelősorok mellett dolgozók nagy része.
Lesz:
Telefonáló robot
Szórólapozó robot
Ügyfélszolgálatos robot
Szerződés kitöltő robot
Alaprajz felmérő robot
Alaprajz rajzoló robot
Fényképező robot
Hirdetésfeladó robot
Információs robot
Kulcsos robot
Lakásbemutató robot

Szép jövő!
:-(

Nico67_ 2011.03.19. 14:16:15

@Fuckup_with_marmelade: Nincs gond, nem írom be mégegyszer. :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.19. 14:23:06

@Nico67_: Ezt is írtam (csak, hogy pontosak legyünk):

"Gondolom, hogy van ilyen, de nem tipikus (szerintem egyébként ez lenne a normális - csak akkor tizedannyi ingatlanos dolgozna összesen.)."

Mondjuk úgy, hogy szerintem az ingatlanosok töredéke képes csak arra, hogy valóban mindent meg tudjon csinálni.

Ha te egy univerzális ember vagy akkor ez neked is szívás mert a nem univerzális ingatlanosok nem éppen minőségi munkája alapján ítélik meg jó előre a tiédet is (ld. "ingatlanos" mint kategória).

Nico67_ 2011.03.19. 14:23:32

@sorica123:
Bocsánat.
Mindenki megtanítható mindenre. Pontosabban, az aki szeretne tanulni, az igen.
Én soha sem értettem egyet a munkafolyamatok szétválasztásával, bár belátom, hogy a korszerű időgazdálkodásnál kényszerűen meg kell pár dolgot tenni.
Így a szórólapozást és hideghívást át lehet adni, de minden mást végezzen a tanácsadó saját maga. Amint szétválasztasz munkafolyamatokat, abban a pillanatban elveszti a személyes státuszt, az ügyfél már egy gépezettel találja szemközt magát, így nem ritkán megijed. Nincsenek érzések, nincsenek ötletek, csak gépiesítés van.
Erre csak azt tudom mondani, hogy a kézzel készített cipők még mindíg értékesebbek és tartósabbak, mint a gyártósoron készült társaik.

sorica123 (törölt) 2011.03.19. 14:27:20

@Nico67_: ennek a behozó-ügynök rendszernek egy veszélye volt, amire ha nem figyeltünk, akkor jött a minőségromlás: az, hogy az infókat másodkézből kapjuk meg. Ezt az ügyfélnek nem volt szabad tudnia, és erre kellett ügyeljünk, hogy az infókat sose mechanikusan vágjuk be, mert az első belezavarodásnál kificcen, hogy nem is jártunk még a terepen, és kész, ügyfél tényleg azt fogja hinni, hogy hülyének nézzük.

Nico67_ 2011.03.19. 14:28:34

@Fuckup_with_marmelade:
Pont ez tesz engem értékesebbé, mint a többi ingatlanost.
Én ezt így fogom fel. Nagy baj lenne, ha mindenki olyan lenne mént én.

Vakok közt a félszemű a király!!

:-)))))

Nico67_ 2011.03.19. 14:35:30

@sorica123:
Igen, ez akkor ment jól, amikor több volt a vevő mint az eladó lakás. Én is így kezdtem az elején. Ketten voltunk, a kollégám felvette a lakást és feltette a hirdetést, én meg fogadtam a hívásokat és mutattam a lakásokat. De ott én mindíg elmentem megnézni a lakást az elején. Így mindíg pontos információm volt. Egyszerre max 20-25 lakással foglalkoztunk és heti 2-4 db-ot adtunk el.

Szép idő volt.
:-)

eszterencs 2011.03.19. 23:58:05

én azt nem értem, hogyha az ingatlanhirdetéshez van pár kérdésem, megirom nekik, kérem, hogy emailben válaszoljanak, akkor miért csengetnek rám direkte telefonon? valahol az irodákban elő van írva, hogy nekik személyes kapcsolatot kell teremteniük élőszóban? az email az korszerűtlen vagy hatástalan? és baromira idegesítik őket a konkrét kérdések, pl. hogy milyen építési előírások vannak az adott házra vonatkozóan, stb.
az ingatlan.com-on nem is lehet úgy kérdezni, ha nem adom meg a telefonszámomat, pedig emailben esetleg meló közben is tudok kommunikálni, ha telefonon kezdek el ingatlanügynökkel dumálni, kétlábbal rúgnak ki...

Nico67_ 2011.03.20. 11:56:27

@eszterencs:
Alapvetően, amikor az ingatlanos kikerülése a cél, az "érdeklődő" kevés információt ad meg magáról. A legtöbbször email-ben kér választ a kérdéseire. Én soha sem válaszolok ilyen levelekre. Mint ahogyan általában azt a telefont sem veszem fel, ahol nincs számkijelzés.

Ha komoly a vásárlási szándék, akkor az elérhetőségek közt van telefonszám is. Általában az emberek 8-10 órát dolgoznak, és ha valaki nem tudja felvenni a telefont munkaidőben, az telefonál munkaidőn kívül. Így kár a munkaheyi szokásokat indokként szerepeltetni. Ha valaki titkol valamit, annak vaj van a füle mögött, így az első rostán kiesik.

Igaz néha megy a fürdővízzel a gyerek is...

Nico67_ 2011.03.20. 12:17:00

Igen, ezt elfelejtettem:
Azért az elég komolytalan, ha valaki csak munkaidőben tud lakást keresni.
A motivált lakáskereső képes munkaidőn kívül is kommunikálni. Főleg telefonon, de személyesen mindenképp.

Azért nem ártana néha gondolkodni. Ha valaki komolyan lakást keres, akkor szánjon erre időt. Ha nem munkaidőben, akkor munkaidőn kívül. Lehetőleg az elérhetőségeit ne titkolja. Engem sokan hívnak, legtöbbször nem tudom felvenni a telefont, mert vagy beszélek rajta, vagy mert éppen ügyfélnek lakást mutatok. Így, ha vissza tudom hívni az ügyfelet, az mindkettőnknek jó. A mi munkakörünk nem iróasztalfüggő, így nem ülünk naphosszat egy irodában. Az email-re így ritkábban tudunk reagálni. A telefonokat általában két helyszin közötti utazáskor bonyolítjuk. Igaz "okostelefonnal" lehet emailezni, de telefonálni mégis könnyebb.

sorica123 (törölt) 2011.03.20. 15:25:00

@eszterencs: hát nem tudom. Be kéne vezetni, hogy neten is ugyanúgy tudjanak kommunikálni, mint telón, mert nekünk is nagyon figyelnünk kellett rá, hogy ne maceráljuk az ügyfeleket feszt, de ne is hagyjuk őket parlagon. És pl erre jó az email is (természetesen ha a másik fél rendszeresen nézi a mailjeit).
@Nico67_: hozzám meló után jöttek mindig. Teljesen normális volt számomra, hogy délelőtt kevesebben vannak, mert egy-egy napot ki tudnak venni, de nem végtelen az ő idejük se. Amúgy pedig mi az irodából maileztünk, a céges telefonnal tudtunk fotózni, mmsezni, de azt hiszem net nem volt még rajta. De az a cég előnyben van, aki ilyen céges telefont tud adni, vagy olyan jól keres a dolgozó, hogy ilyenje van.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.20. 17:15:38

@Nico67_: Nem tudom. Én is e-mail típusú ember vagyok. Munkahelyen gyűlölök privát ügyben telefonálni - vagy zavarom a munkatársakat vagy ki kell mennem az irodából. Úgy meg végképp nem jó telefonálni, hogy a telefonhívás elvesz 20 percet az életemből (munkaidőből... ha határidős munka van akkor ez bizony túlórát jelent).

Privát személyt este is simán felhív az ember, hétvégén is. Ingatlanosnál ez necces.

Nem véletlen, hogy én kizárólag hétvégén hívok vissza ismeretlen számot. Azok nem ingatlanosok. A hét közben nem fogadottak jellemzően azok (érdekes módon sokszor akkor is lesz egy nemfogadottam amikor a telefon a kezemben van - én ezt hívom morzézásnak. Komoly érdeklődő nem szokott morzézni, ingatlanos annál inkább).

Én tipikusan a fürdővízzel a gyerek kategória lennék.

Szerintem simán meg kellene tudni oldani, hogy valaki válaszoljon a beérkező levelekre. Mondjuk egy előre megbeszélt forgatókönyv szerint (ld. melyik lakásról mennyi infó adható ki - gondolom csak jelezve vannak ezek az infók a rendszerben valahol). Vagy beígérve egy esti visszahívást ha komoly az érdeklődés.

A lehető legrosszabb amit valaki elkövethet, ha nem válaszol egy emilre.

Szerintem van olyan PC válasz ami mindenkinek megfelel és nem kergeti el a potenciális vevőjelöltet.

Ja igen. Van aki valóban nem tud munkaidőn túl telefonálni / lakást keresgélni. Én amikor hazazuhanok már a gyerekeket vacsoráztatom, fektetem. Amire lesz 5 percem, már este 9 után vagyunk. Utána elég sok időm van...

Na rohanok, most telefonált valaki, hogy megnézné a lakást... (egészen konkrétan most hívtam vissza valakit - hétvége, ilyenkor csak magánszemély telefonál). Sanszos, hogy ők voltak azok akikhez odamentem amikor épp letépték az egyik régi hirdetésünkről a cetlit.

A lakás jól néz ki, szerintem még ez a genya idő se tesz be neki, így is elég világos. Ha meg annyira érdekel valakit akkor úgyis visszajön még háromszor.

Nico67_ 2011.03.20. 21:22:21

Ha emailt küldünk, feljelenthetnek, büntethetnek minket!
A törvény világosan csak a beszédcélú telefonhívást engedélyezi számunkra.
Íme:

Ekertv. 14. § (1) E törvény alkalmazásában elektronikus hirdetés bármely információs
társadalommal összefüggő szolgáltatás vagy - a beszédcélú telefonhívás kivételével - elektronikus
hírközlés útján közölt:
a) a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII.
törvény (a továbbiakban: Grt.) 3. §-ának d) pontja szerinti reklám, vagy
b) társadalmi cél megvalósításához kapcsolódó, reklámnak nem minősülő tájékoztatás.
Grt. 3. § d) gazdasági reklám: olyan közlés, tájékoztatás, illetve megjelenítési mód, amely
valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog - ideértve a pénzt, az értékpapírt és a
pénzügyi eszközt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket - (a
továbbiakban együtt: termék), szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban
mindezek együtt: áru) értékesítésének vagy más módon történő igénybevételének
előmozdítására, vagy e céllal összefüggésben a vállalkozás neve, megjelölése, tevékenysége
népszerűsítésére vagy áru, árujelző ismertségének növelésére irányul (a továbbiakban:
reklám).

Fuckup_with_marmelade 2011.03.20. 21:31:36

@Nico67_: hö? Ez meg mi? Te most a spamekről beszélsz... Két külön kategória. Azt nem lehet megtiltani, hogy egy levélre válaszolj. Szép is lenne.

A spamelés más kérdés.

Azért én is ölni tudnék...

Nico67_ 2011.03.20. 21:36:37

@Fuckup_with_marmelade: Sajnos az én tapasztalatom az, hogy hétvégén főleg az ingatlantúristák járnak lakást nézni. A motivált vevő felismerhető arról, hogy igazodik az eladóhoz, vagy ingatlanközvetítőhöz.
Ez is egy szűrő, amit használni lehet. Én dolgozom hétvégén is, de főleg a második mutatásokat teszem erre az időpontra, amikor többen, szülők, rokonok, ismerősök is eljönnek megnézni a lakást. Ilyenkor, ha tetszik, általában foglalóznak is.
Csak második kör!!

Elsőkörösök hétköznap kapnak időpontot. (általában 2 időpontot adunk) Ha nem jó az időpont, akkor tologatjuk a megtekintést. A lényeg. Motiválatlan vevők ne rabolják az időnket. Igen, az eladóét se!
Nem győzöm hangsúlyozni! Mindenki ideje drága!
Egyébként ezt a szűrőt az ingatlanosokkal elégedetlenkedők is kifejezetten kérik, számonkérik!
:-)

Nico67_ 2011.03.20. 21:42:01

@Fuckup_with_marmelade: Sajnos nem egy levélre válaszolsz, hanem egy érdeklődésre kell információt szolgáltatni, egy adott ingatlanról.
Bemásolom megint csak törölve a felesleget:

"gazdasági reklám: olyan közlés, tájékoztatás, illetve megjelenítési mód, amely szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban
mindezek együtt: áru) értékesítésének vagy más módon történő igénybevételének
előmozdítására, vagy e céllal összefüggésben a vállalkozás neve, megjelölése, tevékenysége
népszerűsítésére vagy áru, árujelző ismertségének növelésére irányul (a továbbiakban: reklám)"

Elektronikus úton küldött infó?na?

Nico67_ 2011.03.20. 21:52:03

@sorica123: Már 8000 Ft-tól kapsz ilyen telefont.
:-)
Amúgy mi elég olcsón beszélünk... egymás közt meg ingyen.
:-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.20. 21:52:09

@Nico67_: Érdekes. Eddig ingatlanturisták csak hét közben jöttek hozzánk. Hétvégén párok jöttek.

A motivált vevőnek szerintem nem ismérve, hogy hét közben is el tud szakadni. Vagy csak rossz körökben mozgok.

Amikor a mostani lakást vettük pl. egyszer sem tudtam elszakadni a munkahelyemről este 6-7 előtt. Ott böngésztem a neten a hirdetéseket. Sokszor 11-ig vagy tovább is bent dekkoltam. Szép lett volna ha eljövök. Maradtak a hétvégék. Pedig motiváltak voltunk. Hétvégenként jártuk a környéket és hirdetéseket nézegettük plusz az ablakokat, hogy van-e eladó tábla.

Az összes olyan lakást kilőttük amit nem tudtunk hétvégén is megnézni. Nehogymár az ingatlanoshoz kelljen igazodnunk. Ha el akarja adni a lakást akkor mutassa meg hétvégén.

Most is jobban örülök ha valaki hétvégén jön lakást nézni, nekem sokkal értékesebbek a hétköznap esték - olyankor alig van időm a gyerekekre.

Eddig majdnem mindig a hétvégék voltak a legforgalmasabbak.

Gondolom más a célcsoportunk, azért :)))))

(Nya. Egyébként megnézték a lakást. Oda voltak meg vissza. Egyértelmű volt. Nem is titkolták.

Persze ott a CSAK. A CSAK egy még nem eladott, 2 hónapja hirdetett Pest környéki lakás. Mondtuk, hogy előbérlés lehetséges.

Szerintem még visszajönnek - vagy legalábbis most komolyan dilemmáznak, hogy mi legyen. Sok lakást láttak már, az árat is tökéletesnek tartották, ezt külön ki is hangsúlyozták.

Egyébként tényleg ők voltak azok akikkel múlt héten összefutottam és akiket megállítottam amikor letépték a hirdetésünket. Céltudatosan keresgéltek a környéken.

Mondtuk nekik, hogy gondolkozzanak nyugodtan, jövő héten fogjuk körbefényképezni a lakást és meghirdetni, onnantól kezdve néhány hónapig hirdetjük, addig még le lehet rá csapni, utána már nem mert kiadjuk.

Nico67_ 2011.03.20. 21:58:48

@Fuckup_with_marmelade:

"Eddig majdnem mindig a hétvégék voltak a legforgalmasabbak."

Igen, erre szoktam én mondani, hogy abból a sok nem ingatlantúristából hány vette meg?

"Gondolom más a célcsoportunk, azért :)))))"
Ez így van, én vevőt keresek, te pedig érdeklődőt. :-))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.20. 22:00:28

@Nico67_: Ez még mindig a spam...

Szép is lenne ha nem válaszolhatnál egy neked intézett kérdésre. Behalna a biznyic.

A reklámtörvény is arról szól, hogy magánszemélyt senki se zargathasson ilyen-olyan kéretlen ajánlatokkal (már csak azért sem mert a személyes adattal való visszaélés büntetőjogi kategória - igazából emiatt lehet, hogy még nyomulok egy kicsit mert zavar, hogy ide-oda adjáka telefonszámom egymás között az ingatlanosok).

Tehát ingatlanosként nem írhatsz nekem mint hirdetőnek, hogy XY vagyok Z ingatlanirodától, dolgoztass velem - mert akkor én biza felnyomhatlak az illetékes hatóságnál. Mondjuk mert visszaéltél a személyes adataimmal, kéretlen reklámüzenetet küldtél nekem - cégként. Gondolom nem véletlen, hogy az ingatlanosok úgy írnak ilyenkor az embernek, hogy lenne egy fix vevőjelöltje. Mert az már más kategória (aztán csodálkoznak ha nem hisz nekik az ember)

Az üzlet normális menetéhez tartozó LEVELEZÉS nem reklám. Ha én kérdezek és te válaszolsz az nem reklám.

Ha később az engedélyem nélkül ajánlatokkal bombázol mondjuk egy hírlevél formájában amire én nem íratkoztam fel akkor megintcsak felnyomhatlak személyes adatokkal való visszaélés miatt.

Mondjuk a reklámtörvény így is necces mert sokszor ütközik a BTK-val... de néhány százezres bírság valóban bejátszhat a spammelés miatt... (de ez nem egyenlő a valódi levelezéssel)

Nico67_ 2011.03.20. 22:13:33

@Fuckup_with_marmelade:
Ezt a törvény nem így fogalmazza meg! Az pedig, hogy hogyan értelmezzük más kérdés.
A nagyobb irodák még az érdeklődőkkel is szerződést kötnek! Komoly! Ez már az aberráció szintjét súrolja.
Általában 10 db nyomtatott A4-es lappal mentem lakást mutatni. (igaz, ezt csak először kellett megtenni egy adott területen)
Vevői szerződés- iroda- ügyfél példány, 2 db A4
Adatvédelmi tá.-iroda- ÜF példány, 2 db A4
Közvetítési nyilatkozat -iroda-ÜF pl, 2 db A4
Megtekintési Nyilatkozat-iroda-ÜF pl, 2 db A4
Aztán ajánlat, általában 2 db A4, de volt több is.

Na ez a nem normális.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.20. 22:16:48

@Nico67_: Persze :) Igazad van :)

Én világéletemben az ingatlanos lustaságával magyaráztam, hogy hétvégén nem nézhetem meg az általuk kínált lakásokat.

Igaz, soha nem is ideologizálták meg, hogy azért nem nézhetem meg hétvégén mert akkor tutira ingatlanturista vagyok :))))) Turira változtattam volna a hozzáállásomon :) (Na nem mintha akkor el tudtam volna szakadni hét közben)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.20. 22:22:15

@Nico67_: A normál ügymenethez tartozó kétoldalú levelezés nem reklámtevékenység. Értelmezés ide - értelmezés oda.

Bár ez inkább megideologizálás.

A kitöltendő papírkupac tényleg gáz. Én ott fordítanék hátat az egésznek - aztán adják el a lakást ahogy akarják. (velünk csak fecniket írattak alá, azt végigolvasta az ember és viszlát)

Most eljön egy vevőjelölt, megnézi, semmi papírmunka. Kényelmes, praktikus. Mindenkinek. Ha lennének a lakásban értékek akkor is max. listát vezetnék (így is vezetek, de csak telefonszámokkal és a vevőjelöltek főbb paramétereivel).

Nico67_ 2011.03.20. 22:25:23

@Fuckup_with_marmelade:
Amúgy én tudom miről szól ez a két ide vonatkozó törvény. Természetesen válaszolunk az emailekre is, ha előtte beszéltünk telefonon az illetővel.
Sajnos ott még nem tartunk, hogy az elektronikus eszközök elterjettek lennének. Mondtam már, az online hirdetési formák is csak 30%-ban fedik le a piacot! A tábla, a cetlizés, a nyomtatott sajtó együtt több vevőt hozhat.
Ott meg csak a telefon játszik!
Amúgy tapasztalatom szerint, azok, akik nem néznek online oldalakat, nem hasonlítgatják a neten az árakat, hanem kifejezetten a környéken kutakodnak, azok sokkal jobb vevők.
Így azt mondom, jó uton haladtok.
Az emaileket, meg hagyjuk a fenébe. :-)))

Nico67_ 2011.03.20. 22:38:59

@Fuckup_with_marmelade:
Nincs normál ügymenet. Nincs szerződés, nincs elektronikusan küldött információ!
:-)
Ha fontos a lakásvásárlás, fontosabb mint egy kávészünet, akkor kérem, próbáljon meg mindenki időt szakítani erre. Úgy gondolom, hogy az ember otthona fontosabb, mint a munkahelye. Munkahelyet 5 perc alatt váltok, otthont kevésbé. Amúgy fejlettebb társadalmakban, a munkahely támogatja a lakákeresést is.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.20. 22:39:12

@Nico67_: Hagyjuk az emilt :) Vesszen a XXI. század :)

(engem mondjuk még mindig tutira elbuknál, a fél életem a neten töltöm - neten vásárolok, neten rendelek pizzát, neten nézem ki, hogy mit fogunk vásárolni, a neten hasonlítom össze az árakat, a neten nézegetem a katalógusokat - mindent... csak utána indulok el, hogy vásároljak. Feleslegesen nem rohangálok. Az idő és a benzin pénz. Előbb írok emilt minthogy telefonáljak. Főleg ha nincs kedvem tiszteletköröket futni. Egy emilt 2 perc alatt megírok, ha van időm akkor elolvasom a választ és reagálok - ha tetszik ami benne van akkor telefonálok. Nem én vagyok az egyetlen aki így gondolkozik. Nagy luxus ezt a csoportot kihagyni.)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.20. 22:49:03

@Nico67_: Persze, hogy támogatja. Max. nem szeretik ha az ember a fél napját privát telefonokra fordítja. Mondjuk heteken át. Ezt azért illik ledolgozni. A határidős munkák sem várnak.

Egyébként szerintem jó munkahelyet ezerszer nehezebb találni mint eladó lakást. Eladó lakás az van dögivel, max. várni kell egy kicsit a tökéletesre - szemben a megfelelő munkahellyel.

Az meg elég necces lenne ha pusztán azért, mert csak munkaidőben hívhatok valakit nem tudnék lakást venni. Szerintem tudnék - max. kihagynám az ingatlanost.

Nico67_ 2011.03.20. 23:27:53

@Fuckup_with_marmelade:
Nem igaz, nem vagy egyedül. kb 10-en vagytok! :-)))
10 emberre meg nem építünk vállakozást!
:-)

Én pedig azt mondom, nagy luxus kihagyni az ingatlanközevtítőt. Hisz ez a XXI. század! :-))
Gondolom régen a barlangcseréknél elegendő volt egy kis testi erő, meg egy jó bunkósbot. :-)))

Nico67_ 2011.03.20. 23:35:35

@Fuckup_with_marmelade:
Amúgy aranyos vagy, még mindíg folyamatosan magadból indulsz ki. Még mindíg nem tudod más szemszögből nézni a dolgokat.

Eladó JÓ lakás nagyon kevés van! Ha van, hidd el, azt megveszik 1 hét alatt!

:-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.21. 00:11:51

@Nico67_: :) én azt írom, hogy ilyen is van mint én :)

Nekem szimplán az nem fér a fejembe, hogy miért olyan necces egy emilre válaszolni (a reklámtörvényes dolgot hagyjuk - az nem erre vonatkozik).

Egyre inkább paranoid munkának tűnik az ingatlanosé. Mindenki csak át akarja verni, mindenki csak le akarja húzni, mindenki csak arra használja, hogy turistáskodjon - kivéve persze, ha az ingatlanos szabályait követi.

Azokat a szabályokat amiket nem is ismer senki.

"Figyelem! Sajnálattal közöljük, hogy az ingatlanturistákra való tekintettel az ingatlanok hétvégi megmutatása kizárólag az ingatlan sokadik, családtagokkal együtt történő megtekintésekor lehetséges.

Közöljük továbbá, hogy a reklámtörvény értelmében e-mailben semmiféle információt nem áll módunkban nyújtani. Próbálkozni lehet, úgysem válaszolunk. Az emilcímünk is csak dísznek van, kérjük ne zaklassanak bugyuta kérdésekkel amivel csak meg szeretnének kerülni minket, hogy személyesen vehessék fel az eladóval a kapcsolatot.

Kérjük, hogy amennyiben valóban komolyan gondolják a lakásvásárlást akkor minden esetben telefonáljanak vagy fél nap szabadság kivételével oldják meg a személyes regisztrációt, adják meg a nevüket, személyi számukat, személyi igazolvány számukat, hajuk színét, nők esetén mellbőségüket - persze csak azért, mert biztosak szeretnénk lenni abban, hogy nem terroristák vagy maffiatagok. Mi kérem nem mosunk pénzt. Úgyhogy azonnal igazolják magukat vagy viszlát. Ellenkező esetben nem tudunk és nem is akarunk önöknek segíteni. Kár az ilyenbe egy lakás. Még azt sem fogja fel, hogy itt mindenki potenciális terrorista.

Ha kellőképpen együttműködnek és az előzetes átvizsgálás után elfogadhatónak találtuk a vevőjelölt pozíció betöltésére akkor kérdezhetnek egyet. Nem-nem. Nem kettőt. Egyet.

Mondjuk azt, hogy mikor vagyunk hajlandók megmutatni a lakást. Na jó, adunk egy alternatívát is. Ha nem felel meg akkor sajnos várni kell egy hónapot a megtekintésre. Ha valóban komolyan gondolják akkor úgyis kivesznek egy nap szabit. Az összes megtekintendő ingatlannál persze. A valóban jó és olcsó ingatlanokról már úgyis lecsúsztak, a rosszak meg várhatnak.

A későbbi szerződéskötés, egyéb ügyintézés úgysem vesz el elég időt, 5-6 nap szabiba azért elég sok lakás megtekintése belefér. A hétvégék úgyis a pihenésre vannak. Minek azt ingatlanok nézegetésére elpazarolni - ilyet csak a komolytalan érdeklődők tesznek akik így akarják megspórolni a lakberendezőt és a Lakáscooltúra előfizetést. Aki komolyan gondolja az nem kukacoskodik. Rohan. Mi itt kérem szolgáltatunk. Komoly emberek vagyunk. Alkalmazkodjon a vevőjelölt. Hiszen úgyis túlkínálat van.

Kérem, hogy a telefonjukon kapcsolják be a hívószámkijelzést különben nem áll módunkban fogadni a hívásukat. Ne potyázzanak! Viselkedjenek szépen, pont úgy ahogy egy cooltúr-vevőjelölthöz illik. Ha nem viselkednek, akkor nincs lakás. Nem érdemlik meg. Úgyis csak potyáznának.

Hogy itt milyen népek élnek..."

(egyébként meg nem tudom miért olyan különleges ha valaki hét közben éjjel-nappal dolgozik. A komplett ismerősi köröm ezt csinálja... a maradéknak meg nincs pénze lakásra :)))

Nico67_ 2011.03.21. 07:53:07

@Fuckup_with_marmelade:
Ez jó! Ez tetszik. Látom kapizsgálod a dolgot. Mehet a görbe tükör, nagy vonalakban kiváló írásmű.
:-D

Nico67_ 2011.03.21. 08:44:33

Paranoid munka, hmmm... igen. De melyik nem az.

Én 10 éve akkor váltottam, amikor láttam, hogy a versenytárgyaláson egyesek még veszteségesen is elvállalnak munkákat, csak azért, hogy legyen munkájuk. Nem azért, hogy pénzt keressenek, profitot érjenek el! Mert ott a profit régen kukázva volt.
Vagy abban az esetben, amikor a versenytárgyaláson, a folyosón jobb üzletet kötöttünk a konkurrenciával, a visszalépéssel, mintha megnyertük volna a munkát.
Ilyen világban élünk.

Én most boldog vagyok, mert azt csinálom, amit szeretek. Paranoid lennék?
Lehet, de csak az egészséges mértéken belül. Megválogathatom az ügyfeleimet. Igen! Dolgozhatok a saját feltételeim szerint? Igen. Kell ennél több? Nem!

Van olyan ügyfél aki nem akar kikerüni engem? Van. Őrájuk építjük a munkánkat. Lehet tisztességesen dolgozni? Lehet.

Amúgy a konkurencia harc sokkal rosszabb, mint a kikerülő vevő! Ebbe rokkan bele a szakma.
Adottak a nagy franchise cégek. A képzetlen, idióta ügynökök tömegével! Ott nem érték a szaktudás, ott csak az számít ki követi szó szerint a felülről jövő utasításokat. Agymosás tanfolyam, aztán irány a pálya! Volt egy irodavezetőm, aki pontosan megfogalmazta: Nekünk birkákra van szükségünk. Az egyéni gondolkodás kizárt! Az ügynököket az irodavezetők irányítják. Mint a robotokat. Természetesen a felsővezetők, azok, akik az igazi profitot bezsebelik, ők az igazi főnökök. Ők meg a birka irodavezetőket irányítják. Ezek az irodavezetők sokszor hülyébbek az átlagnál. Jár nekik a heti irodavezetői meeting és tanfolyam.

Aztán ezek bezsúfolnak 50nm-re 20-25 ügynököt. Hetente meeting, akár naponta vagy kétnaponta TTM, a munka kiosztása, aztán felelősségrevonás. Mindezt vállakozói szinten. Meghatározzák azt, hogy hetente hány lakást kell behozni, hány ajánlatot kell kiküldeni, hány lakásbemutatást kell szervezni, hányszor kell telefonálni. Felosztják és vetésforgóban "dolgozzák" a hozzájuk tartozó területeket. Ha nincsenek meg a "számok" akkor büntetés!
Azt nem hagyják, hogy az ügynök jól keressen, mert akkor elmegy a cégtől, alapít egy saját céget. Leterhelik, kicsavarják a végén eldobják az embert. Aki pofázik az beperelik. Eleve aláiratnak a munka kezdetén, egy olyan önálló kereskedelmi ügynöki szerződést, amiben rögzítik az ügynök végső tönkretételét, "halálát". Hallottam olyan franchise partnerről, aki azzal dicsekedett, hány milliót gyűjtött egy év alatt a kilépő emberekkel szembeni megnyert perekkel. Így aztán megfelelő fenyegetési potenciállal tojnak az emberre. Csak a pénzt látják, csak a pénz számít. Mindenáron. Az 5%+ ÁFA, azaz 6,25% jutalékból egy fillért sem engednek, nincs szimpátia, együttérzés. Per van és kész. Ezek erre készültek fel. Állandó nyomást gyakorolnak, ügynökre, vevő és eladó ügyfélre egyaránt.

Lehet ezt másképp csinálni. Igen, szerintem lehet. Nehéz, de melyik munka nem az. :-)

Addig is, maradunk paranoid tisztelettel!
XY

:-)))

sorica123 (törölt) 2011.03.21. 10:39:16

@Nico67_: azt nem tudtam, hogy maga a készülék mennyi pénz. Az rémlik, hogy nekünk is valami vállalati kedvezmény volt and so on. De lehet ám, hogy lehetett netezni a telóról, csak én azt az irodából csináltam mindig. Változatos hülyeségekre emlékszem, erre pont nem:)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.21. 21:29:43

@Nico67_: Na most őszintén. Amit leírtál az alapján szerinted nem jogos, hogy én kerülöm az ingatlanosokat?

Még te magad is úgy gondolod, hogy ez egy nagyon-nagyon randa világ, ahol a becsület nem sokat ér.

OK, hogy van néhány korrekt. OK, hogy van néhány aki jó. OK, hogy van néhány aki korrekt is és jó is. OK, hogy van néhány aki nem kér horror jutalékot. OK, hogy van néhány aki korrekt is, jó is és a jutaléka sem horror.

Na de ki mer kockáztatni? Messziről jött ingatlanos azt mond amit akar.

(Én teljesen kockázatkerülő fajta vagyok egyébként - ezzel tisztában is vagyok, ennek megfelelően hozok döntéseket. Komolyan mérlegelek mindent. Leginkább azért mert ha tesztet kellett írni és tippeltem, az mindig a rossz megoldás volt. Úgyhogy inkább biztosra megyek. Főleg azért, mert a konfliktusokat viszont nem kerülöm, így tudom, hogy nem hagynám magam átverni, ami elég sok energiám elvenné - az meg nem hiányzik.

Nekem egy ingatlanos bevonása kockázat. A jelenleg forgó szerződések mellett mindenképp az. Nem a jutalék miatt. Ha eladja a lakást akkor kit izgat. Megdolgozott érte, jár neki. A szerződés miatt.

A paranoid részét a dolognak (az ingatlanos oldaláról) egyébként tökéletesen megértem - eddig is megértettem, ha én lennék a másik oldalon, én is védeném a fenekem. A gáz csak az, hogy a másik oldalról nézve ezek még mindig öngyilkos szerződések.

Úgyhogy inkább kihagyom.

Pedig nekem is ezerszer könnyebb lenne ha csak hátradőlnék és várnám a sült galambot. Az viszont komoly kockázat.

Ha mindenáron milliókat szeretnék bukni akkor tőzsdézni kezdek.

Nico67_ 2011.03.21. 23:23:43

@Fuckup_with_marmelade:
Hát én régóta benne vagyok az ingatlan szakmában. Hidd el, amiről mi beszéltünk eddíg, az a felszín. Ha tudnád amit én, nem biztos, hogy nyugodtan aludnál. :-)

Megértem a félelmedet és egyet is értek vele. Én sem szoktam minden szerződést csak úgy aláírni. Sőt, ha azt mondják, most azonnal, akkor már nem érdekel. Ismerem az értékesítési technikákat, ismerem a kereskedelmet, a marketinget, így tudom mire megy ki a játék. Tudom mikor akarnak manipulálni, így ennek megfelelően úgy választok, hogy az nekem megfelelő legyen.
A teljes elutasítás sem jó. Van amit rosszul tálalnak, de az attól még lehet jó, működőképes. Esetleg lehet abból számunkra előnyös dolgot kihozni.

Amiért én itt felszólaltam, annak egyetlen oka volt. Az egyoldalú látásmód és gondolkodás megszüntetése. Úgy érzem, ez sikerült.
:-)

Kicsit sokáig tartott, de szerintem megérte. Ha már 100 teljesen elutasító emberből, egy azt mondja, hogy átgondolom, már akkor sikert értem el. :-)))))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.21. 23:37:06

@Nico67_: :)

Érdekesen alakultak az utóbbi idők virtuális vitái, az tény :)

Az elején ugye én magam is elbizonytalanodtam, hogy mégiscsak kellene adni egy esélyt egy ingatlanosnak. Egynek. 1 hónapon át.

:)

Ez a bizalom viszont EGY ingatlanosnak szólt volna, nem úgy általában az ingatlanosoknak.

Mondjuk úgy, hogy marketing ötös :)

Na megyek képeket válogatni és feltölteni a lakásról.... még ma este fel akarok pakolni mindent, ahhoz túl sok plakátot ragasztottam ki a környéken, hogy ne pakoljak fel képeket.

eszterencs 2011.04.12. 12:10:24

@Nico67_: rég jártam erre, de megválaszolom, ha még egyáltalán olvasod.

Nem az ingatlanos kikerülése az emailes kérdésfeltevéssel cél, hanem az ingatlanos ZAKLATÁSÁNAK a kikerülése a cél. Ugyanis ha én egyszer megadom a telefonszámomat, akkor az ingatlanos képes, és vasárnap déli 12-kor is megbombáz egy újabb ajánlattal telefonon, vagy hogy megkérdezze, van-e még pénzem lakásra... Megtörtént velem, hát a pokolba kivántam az ingatlanost...

És baromira nem értem, hogy miért is baj, ha emailben kérdezek. Rettenetesen kevés info van fenn a hirdetésekben. A kérdés megválaszolása fél perc, legalábbis egy normális ingatlanos normális nyilvántartása lapján... És ezzel épp az ingatlanturistáskodást kerüljük el, meg a felesleges időt, telefonköltséget stb. De minden ingatlanos úgy gondolja, hogyha egyszer megkaparintja a telefonszámomat, akkor én bármilyen risszrossz ajánlatra ugrani fogok. Hát nem ugrok.
Egyébként sok ingatlanügylet azért nem jön létre, mert valami irgalmatlanul időigényes és költséges a lakáskeresés. Lenne esetleg szándék a költözésre, nagyobból kisebbe, kisebből nagyobba, esetleg pénz is van, csak épp annyi energiát vesz el az élettől, amennyi nincs. Áttekinthetetlenek a hirdetések (hány ingatlanos hirdetési oldal is van??? és melyiken lehet pl. irányítószám alapján keresni??? ), a különböző ingatlanügynökségek egymást utálják és hazudoznak, stb. Annyiszor kerül az ember méltatlan helyzetbe. Nem veszek pl. osztatlan tulajdonú kertrésszel lakást. Rákérdezek. Nem, teljesen elválasztott, rendezett, tulajdoni lapon igy szerepel, stb. Szóval hazudik az ügynök folyékonyan. Kimegyünk. És ott a helyszinen, az orrunk előtt derül ki, hogy perben állnak a szomszéddal egy kerítés miatt, ezt a szomszéd orditja át... Kinek jó ez? Megkérdeztem az ügynököt, miért csinálta? Hátha beleszeretünk a lakásba, és majd mi rendezzük a szomszéddal a peres ügyet. Hát nem szerettünk bele. Se a lakásba, se az ügynökbe.

Egyébként Te tudod, hogy mire válaszolsz, bizonyára rengeteg vevő közül válogathatsz.

A spamtörvény emlegetése meg egyszerűen baromság. Én kérdezek, Te az ÉN KÉRDÉSEMRE válaszolsz, mindkettőnknek jó megoldás, nem? A spamhoz ennek semmi köze.

Nico67_ 2011.04.12. 12:27:37

@eszterencs: Igazad van!
Meggyőztél, ezentúl válaszolok az emailen feltett kérdésekre.
:-)
Már ha a gép előtt ülök és más fontosabb dolgom sincs, mert másokkal ellentétben én nem meresztem a seggem áldott nap a gép előtt.
Egy telefont felveszek két cím között, vagy két lakásbemutató között, ha kell gyorsan válaszolok is, de ha te úgy gondolod, hogy neked teher egy telefont megereszteni, akkor ne tedd. Írj mailt és ne csodálkozz.
Amúgy, ha a lakásvásárlás ekkora megpróbáltatás a számodra, akkor inkább bele se kezdj. Ne rabold azok idejét, akik el szeretnék adni a lakásukat és azokét se, akikkel szerződésben állnak.

"Lenne esetleg szándék a költözésre, nagyobból kisebbe, kisebből nagyobba, esetleg pénz is van, csak épp annyi energiát vesz el az élettől, amennyi nincs. "

Hogy lehet ilyet leírni????
Igazi motivált vevő vagy!
Eladók és ingatlanközvetítők rémálma.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 12:38:29

@Nico67_: Ezt most teljesen komolyan gondolod?

Nico... én oltári nagyot csalódtam benned :(

Igaza van eszterencsnek. Én nem véletlenül gyártottam ilyen honlapot, nyomtam tele infóval és ha valaki telefonon hív első körben oda irányítom. Nincs energiám idegenvezetni. Se kedvem.

Lakásvásárlásnál pedig én is csak azokat a lakásokat néztem meg amik fennakadtak az előzetes szűrőn. Egy lakás 1-2 óra időráfordítás. Minimum. 10 lakás 10-20 óra.

Ha csak a valóban szóba jöhetőket nézzük meg akkor mondjuk nem megy rá az összes hétvégénk - a maradékot viszont annál lelkesebben sasoljuk.

A hazudós ügynök meg feketelistás.

eszterencs 2011.04.12. 12:39:43

@Nico67_: Elképesztőek a nézeteid és a hozzállásod, Te vagy a vevők rémálma.
Egyébként vettem lakást, nem oly rég.
És valami iszonyatosan rossz tapasztalataim vannak az ingatlanügynökökről, az a véleményem, hogy törvényileg és büntetőügyileg és akármilyen módon, állami beavatkozással SÜRGŐSEN rendet kéne vágni az ingatlanközvetítői piacon.
Igen, egy lakásvásárlás piszkosul nagy megpróbáltatás egy család számára. És ennek részben a szarul és pofátlanul, cinikus módon dolgozó ügynökök az okozói.
Egyébként nem írtam, hogy az emailemre azonnal kell válaszolni. Jó nekem az este is, majd másnap elolvasom. Úgyse öt perc alatt lehet megszervezni egy lakás megvásárlását.

Egyébként az is felvetődött bennem, hogy troll vagy. Annyi hülyeséget írtál itt.

Nico67_ 2011.04.12. 16:52:39

@Fuckup_with_marmelade: És hogy állsz az ingatlantúristákkal?
Az egyik oldalon azt követelik az ügynöktől, hogy szűrje meg az ügyfeleket!
A másik oldalon meg fel akarják jelenteni, mert szűrést végez. Döntsétek el mit akartok, mert az ingatlan szakma még mindíg kétségek közt lebeg!

Senkinek nem tartanak fegyvert a fejéhez, hogy lakást vegyen! A lakásvásárlás pedig nehézségekkel jár!
Ha valakinek nincs erre energiája, akkor mit írhatnék??
Ha valaki döntésképtelen, akkor mit vársz tőle? Ingatlant eladni csak annak lehet, aki venni akar! Nem?

Email-re pedig továbbra sem válaszolok, ha nincs ott elérhetőség, vagy fals telefonszám van megadva. Rejtett számokat sem veszek sűrűn fel. Ezen nincs mit csodálkozni.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 16:57:46

@Nico67_: Itt pont az a lényeg, hogy igenis döntésképes - viszont az ingatlanosok úgy gondoljájk, hogy jobban tudják nála, hogy mit szeretne és majd ők eldöntik, hogy mit mutatnak meg neki, anélkül, hogy előzetesen véleményt mondhatna.

Ez nagyon nem nyerő.

A céltudatos vásárló nem kér a kamu ingatlanokból, pontosan tudja mit szeretne és ezért részleteket kér...

eszterencs 2011.04.12. 17:33:27

@Nico67_: azt hiszem, ha rajtad múlna, akkor te tartanál fegyvert vkinek a fejéhez, hogy lakást vegyen, és neked meglegyen a jutalékod....

Az ingatlanturista pedig sokkal ritkább, mint ahogy azt az ingatlanosok mondogatják. Nem olyan baromi nagy élvezet egy kétszobás telepi lakást nézegetni...
Jó, lehet, hogy a Mónika-villát Érden megnézegetik turistaként, de ugyan már, egy negyedik emeleti, lift nélküli kislakás legfeljebb eme blog miatt kerülhet a"celeblakás" kategóriába...

azt pedig nemigen hiszem, hogy Te ingatlanügynökként életképes vagy. Dumád az van, hatalmas dumád, de hogy ügyfeled mennyi van, abban erős kétségeim vannak. Ezzel a pimasz dumával én nem biznám rád a lakásomat, de még a biciklim értékesítését se.

Egyébként egyetértek a blog szerzőjével, azok az ügynöki szerződések, amiket a franchiseok aláíratnak a lakáseladókkal, azok borzalmasak. És itt lenne szerepe a törvénykezésnek, vagy nem tudom minek, mert ezek a szerződések szerintem büntetendőek lennének... normális jogrendszerú országban ilyen szerződéseket tilos lenne használni.

egyébként nem sajnálom a jutalékot az ingatlanostól. pontosan tudom, hogy a hirdetések méregdrágák, a telefon méregdrága, pláne ha tökfeleslegesen pofázik rajta email helyett...
Az is egy külön téma lehetne, hogy miért is csesződött el ennyire a lakáshirdetési piac? kismillió netes hirdetési oldal, borzalmasan rossz hatékonysággal, baromi drágán, és rossz kereshetőséggel, órákig kell kínlódni a bogarászással... állandóan új hirdetésként látom, amit már 50-szer olvastam, de hát ugye újrainditják, 19 ügynökségnél találom meg ugyanazt a lakást, esetleg különböző fotókkal... mondjam, hogy volt olyan lakás, amit 3x néztünk meg, mert a kiimádkozott infok alapján nem derült ki, hogy ugyanarról van szó? az ügynök meg csak a sarki kisboltnál volt hajlandó találkozni, nehogy a tulajjal megismerkedjünk a PAPíR aláirása előtt???
baromi kínos volt... a tulaj is tépte a haját, meg mi is... persze mindig új fotók lettek, mert közben kipakolta bútorokat, rakott be a fotóba trükkösen virágokat, stb. ... de legalább láttuk 3x... Három különböző irodához tartozó ügynökkel...

Nico67_ 2011.04.12. 17:42:20

@Fuckup_with_marmelade:
Megfeledkezel arról, hogy az emberek típusra oszthatók. Te még mindíg csak egy szemszögből vizsgálsz mindent. A kolerikus fajta ember, az úgy tesz, ahogy mondod, céltudatos, de a többi másképpen. Szangvinikus, melankólikus, flegmatikus, számodra nem létező emberek?
Ha mindíg csak magadból indulsz ki, akkor előbb utóbb tévútra jutsz. Igaz, ezt soha nem fogod beismerni.

Nico67_ 2011.04.12. 17:44:00

@eszterencs: Nem ismersz, ne itélkezz!
Ha pedig a sértegetés boldoggá tesz, akkor hajrá!
:-)

Nico67_ 2011.04.12. 17:58:35

@eszterencs:
Amit írsz, jellemző problémák. De arról se feledkezz meg, hogy az élet alakította így és a szerződéseket is az élet írja! Az ingatlan irodák sem az újukból szopják, azt a sok feltételt, amit a szerződésük tartalmaz. Így alakult, amúgy a bíróságok legtöbbször az irodáknak adnak igazat.
Ezenkívül sok törvény is köti a kezünket.

Ezt lehet nem szeretni, de benne kell élni. Neked is és nekem is.

Nico67_ 2011.04.12. 18:01:42

@eszterencs:

"azt pedig nemigen hiszem, hogy Te ingatlanügynökként életképes vagy. Dumád az van, hatalmas dumád, de hogy ügyfeled mennyi van, abban erős kétségeim vannak. Ezzel a pimasz dumával én nem biznám rád a lakásomat, de még a biciklim értékesítését se. "

10 éve csinálom, megélek belőle, de csak annyira, hogy ne legyen kedvem mást csinálni!

:-)))

marcangoló 2011.04.12. 18:28:19

@Nico67_:
A szerződéseket az élet írja? Én meg azt hittem, egy ügyvéd. :-D

marcangoló 2011.04.12. 18:34:48

@eszterencs:
Már kezdem azt gondolni, hogy eladni sokkal egyszerűbb, azt legalább tudom, hogy az én lakásom melyik, és hol hirdetek.

De egyébként én is találkoztam olyan inkompetens ingatlanossal, háromszor mentünk körbe a városon, mert menet közben jutott eszébe, hogy még ezt meg azt a házat is megmutatná. Ja, hát az építtetővel nem beszélte meg, nézzük meg kívülről. Ki akart vinni olyan házhoz, amit már láttam, pontos leírást adtam róla, de nem, az nem az, persze dehogynem. Meg van a kedvencem, aki meg korrekt, kedves, pörgős, és céltudatos. Mindig van nála alaprajz, leírás, ott van, és akkor, amikor megbeszéljük, és olyan házat mutat, amilyet keresek. Biztos szangvinikus, mint én. :-P És ezek szerint megél ez az ingatlanos is, meg az is. Különben már rég elment volna a teszkóba pénztárosnak.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 21:14:55

@eszterencs: celeb-lakás :)))))) Hát ez csúcs :)

Egyébként elárulom, hogy a blog alapján senki sem hívott eddig. Napi kb. 2-4 ember kattint át a lakás honlapjára, turistáskodik - de annyi kép van fenn, hogy eszébe se jut csak úgy poénból megnézni.

Egyébként amikor a lakást az Urbanista miatt a címlapra került egy napra akkor is majdnem 3000 ember megnézte a hirdetést de egy se hívott - ők is csak nézelődtek.

Viszont senkinek se jutott az eszébe, hogy idegenvezetést kérjen.

Én is csak azóta gondolkozom ebben a kategóriában is amióta Nico erről győzköd - de eddig nem tapasztaltam, hogy hobbiból rohannának le az emberek.

Na jó, legutóbb volt egy nő aki maga se tudta, hogy mit akar, hirtelen felindulásból kezdett lakást nézni - de pont ilyen lakást keres mint a miénk.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 21:37:27

@Nico67_: Nem kell túlpszichologizálni az érdeklődőket. 10mp. és megvan az első benyomás. Anélkül, hogy tesztet töltetne ki az ember az érdeklődővel.

(egyébként meg ha már annyira bele akarsz mászni a tipológiákba akkor nézz már légyszi utána a többi személyiségelméletnek is... mert ugyanaz az egy így, minden x. hozzászólásban felhozva elég viccesen hangzik... tény, hogy ez a legismertebb, gondolom neked ez a legszimpatikusabb, de ez csak egy a sok közül... ráadásul elég sokan már tovább is gondolták - nem véletlenül)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 21:38:21

@marcangoló: Az ingatlanirodákét tutira nem. Nem adná hozzá a nevét. Vagy ha igen, akkor egyéb aljas dolgokra is képes :)

marcangoló 2011.04.12. 21:45:33

@Fuckup_with_marmelade:
Hehe, személyiségelméletek, mi? Majd mindenkivel kitöltetem az MMPI-t, aki befut. Sőt, Rorschachot veszek fel. :-D

Á, egy ügyvéd, és az aljas dolgok... hova gondolsz?! :-P

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 21:48:19

@marcangoló: Lehet, hogy el is ment eladónak - csak jött helyette azóta egy másik :)

Az én emlékeimben is az él, hogy ha egyszer megszerzik az ember számát mert lakást keres akkor nem eresztik. Elmondtuk, hogy mennyi pénzünk van, hogy kizárólag egyedi fűtésű legalább 2 szobás tégla érdekel - erre 1 szobás 30nm-es panelekkel hívogattak.

Mondom, hogy TÉGLA. Ő meg: de ez olyan szép lakás.

Kit izgat? Én TÉGLÁT keresek. TÉGLÁT. Minimum 50nm-es téglát.

Na de olyan jó ez a panel, olcsón adják.

TÉGLA

De...

(csapó)

Aztán volt egy lakás ami nagyon megtetszett. A szüleim nézték meg első körben, ők mondták, hogy nézzük meg. Elmentünk, megnéztük (az ingatlanos vitt ki). Végig nyomja, hogy olyan csúnya ez a lakás, a színe is gáz.

Ez hülye. Na mindegy. Kit izgat. Tetszik-Majd átfestjük. Megvesszük.

Végül nem vettük meg (az eladó úgy döntött, mégsem adja el). Az ingatlanost hiába hívtuk, hogy mi van, fogalma sem volt. Nem is izgatta. 2 héten át hitegettek.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 21:58:04

@marcangoló: (ugye tudod, hogy a Rorschach tesztek "eredménye" ahogy a pszihomanók elemzik, már fent van a neten? Vinnyogtak is miatta jó ideig :)))))

(Én egy CPI-t is kitöltetnék velük, azt imádom... mindjárt kiderülne, hogy a potenciális érdeklődő képes lesz-e együttműködni velem a lakásmutogatásnál, hogy megkapja-e a "minősített érdeklődő" állást a kiválasztási folyamat során :)))))

marcangoló 2011.04.12. 22:10:25

@Fuckup_with_marmelade:
Ugyan, most komolyan, aki veszi a fáradságot, hogy kitanulja a sztenderd válaszokat, az meg is érdemli. :-D
Minősített érdeklődő, az jó. :-D

Nekem csak egy tök átlagos, megbízható, kissé introvertált, ámde optimista típusú Készpénzes Vevő kéne.

marcangoló 2011.04.12. 22:16:07

@Fuckup_with_marmelade:
:-) Én már sejtem, te milyen területen dolgozol...

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 22:18:51

@marcangoló: Nekünk meg inkább az extrovertált vevőjelöltek jönnek be :))))))

(a Rorschach-nál szerintem elég egyszer elolvasni az elemzési szempontokat, onnantól kezdve úgy válaszol az ember ahogy azt elvárják tőle - a California is könnyen manipulálható, MMPI-vel még nem találkoztam - vagy legalábbis nem tudok róla... azt hiszem keresek is egyet a neten :))))) jól jöhet még.. )

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 22:19:27

@marcangoló: mesélj :) (tényleg érdekel a tipped :)

marcangoló 2011.04.12. 22:25:45

Jó, de egy hozzáértő pszichológus simán kiszúrja, ha sztenderd vagy betanult válaszokat kap, és előszed valami mást.

Nekem is az extorvertált jön be, de praktikusan most introvertáltat keresek. :-D

Mondjuk HR.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 22:43:39

@marcangoló: Fú... jéghideg. Max. túl sokat felvételiztem multikhoz még egyetemistaként (hobbiból... jól be lehet gyakorolni a kiválasztási folyamatot - tesztek, angol nyelvű interjúk, csoportos interjú stb. stb... Időm volt... )

(manipulhatóság: nálam mindenesetre nem is egyszer előfordult, hogy teljesen eltérően töltöttem ki a teszteket - az, hogy adott cég milyen embereket keres nyílt titok, könnyű hozzápasszintani a válaszokat. Mondjuk szívás, ha az ember passzint, simán belefuthat egy olyan munkába amit később rühellni fog... )

marcangoló 2011.04.12. 22:51:51

@Fuckup_with_marmelade:
:-)
Hát nem is tudom, én az egyetem alatt dolgoztam, tanultam, vagy buliztam. Hogy hobbiból felvételizgessek, hát ez nem jutott eszembe. :-D

eszterencs 2011.04.12. 22:54:31

@marcangoló: á, dehogy, nem állítottam én, hogy eladni egyszerű, (kistelepüléseken pl. jelenleg nagyjából lehetetlen...)
Az egész lakhelyváltoztatás egy kemény procedúra, mindegyik oldalról, csakhát néha az életben meg kell lépni...

marcangoló 2011.04.12. 22:57:23

@eszterencs:
Semmi gond, szerintem mindent el lehet adni, van az az ár, amiért a hülyének is megéri megvenni. Más kérdés, hogy eladni megéri-e annyiért. :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 23:16:24

@marcangoló: végzősként sem? :) (eszméletlenül fel tudja ám turbózni az ember önbizalmát :)))) (nálunk ez össznépi sport volt -utólag belegondolva valóban perverz, de akkor és ott ez teljesen normális volt :)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 23:18:05

@marcangoló: Az ingatlanosok szerint igen. Max. ha nem adod akkor nem vagy elég motivált plusz eleve fogalmad sincs a piaci árról... evvan.

(na de ha én annyira elszállt áron adom miért kérdezett vissza többször is a tippes, hogy tényleg CSAK ennyi? Ő már felmérte egyszer a lakást, úgyhogy mindezt nem látatlanul...)

Nico67_ 2011.04.12. 23:38:38

@marcangoló: :-)))
Szerződést bárki írhat!
:-))

marcangoló 2011.04.12. 23:42:06

@Nico67_:
Hű, hát ezt nem tudtam, majd így állok hozzá! :-D Ezek szerint az Élet is!

marcangoló 2011.04.12. 23:43:49

@Fuckup_with_marmelade:
Á, az én szakmámban ez nem szokás, legalábbis az én területemen tuti nem. Ott az ember végez, aztán elmegy valahova dolgozni. :-D (Nem kell találgatni, elég beírni a gugliba. :-D)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 23:45:38

@marcangoló: Na de ki írja az apróbetűs részeket :)

(szép a szakmád... tényleg az! Gratulálok hozzá!)

marcangoló 2011.04.12. 23:50:19

Köszi, nem az én érdemem, hogy szép. :-)

Az apróbetűs részeket biztos a Halál. :-P

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 23:56:03

@marcangoló: az a 8. utas :)))))

Egyébként meg nem az a hibás aki a szerződést írja, hanem aki aláírja...

Fuckup_with_marmelade 2011.04.12. 23:56:57

a bíróság is ezt fogja mondani amikor a hősünk kifizet 1 millkót egy ingatlanosnak a nagy semmiért csak mert nem olvasta el az apróbetűs részeket...

Nico67_ 2011.04.13. 00:01:13

@Fuckup_with_marmelade: Felőlem belemászhatunk az enneagram elméletbe, beszélgethetünk az érzelmi intelligenciáról és a metakommunikációról is.

A Hippokratészi elméletet azért szoktam felhozni, mert az az átlagos értelmű ember számára is aránylag érthető. Sokkal érthetőbb, mint az ösztönös, érzelmi, vagy gondolkodó triászban lévő típusok említése.

10 másodperc alatt senkit nem lehet megismerni. Ha neked ez sikerül és ebből a 10 másodperces benyomásból következtetéseket vonsz le, akkor gartulálok!

Nico67_ 2011.04.13. 00:19:03

@marcangoló: Az élet nagy úr, neked ezt kéne tudni.

Átfogalmazom:
az élet alakítja
így jó?

marcangoló 2011.04.13. 07:47:52

@Nico67_:
Ó, ne már, annyira találó volt! :-D


süti beállítások módosítása