Ingatlanosok kíméljenek

Adott egy XVI. kerületi budapesti lakás. Adott egy kedvezőtlen gazdasági környezet. Adott egy csapat dögkeselyűként lecsapó, hihetetlen összegeket elkérő ingatlanos - és adott az elhatározás, hogy kitesszük a táblát: Ingatlanosok kíméljenek. Csakazértis. Mert a lakásnak mennie kell.

Linkblog

Friss bejegyzések

Helyzetjelentés - egy gyönyörű, napsütéses szombati napon...

2011.03.26. 12:58 - Fuckup_with_marmelade

Címkék: budapest ingatlan lakás eladó xvi ingatlanyista ingatlanosok kíméljenek

Tegnap aktiválták a hirdetésünket az ingatlan.com-on. Néztem a statisztikát: 16 látogató. Ebből 15 valószínűleg mi voltunk. Siralmas. Meg se találják.

Na majd holnap.

Néztem az ingatlanbazárt is, ott 4 nap alatt 3 látogatót sikerült begyűjteni. Teljesen felejtős. A kiemelés meg elég fura náluk, azt hiszem nem ér meg 500 pénzt 7 napra. 

Még nem adtuk fel a hirdetést az expresszbe. Majd.

Tegnap hívott valaki, hogy merrefelé van a lakást - mert ő egy másik fajtát ismer, annak annyira tetszik az elosztása. Hát ez nem olyan. Azért még megnézi a neten a honlapot. OK.

Ma reggel is hívott valaki, a szomszéd utcában lakik, megnézné. Jött is, a lányával - neki keresi a lakást. A lánya egy szót se szólt, az arcán semmi érzelem nem látszott a lakásnézés közben. Fogalmam sincs, hogy egyáltalán tetszett-e neki. Az anyja jó kérdés. 1000%, hogy nem ez volt az első megnézett lakás, abban is biztos vagyok, hogy komolyan alkudozik a háttérben legalább 1-2 lakásra. Profi lakáskereső. Céltudatos, határozott. Abban is biztos vagyok, hogy pontosan tudja, hogy ezek a lakások milyenek, az anyagukat, előnyeiket, hibáikat stb. 

Ő pont déli fekvésűt keres, ezért nézte meg ezt is.

Amikbe belekötött (pezsgőt bontunk - az első belekötős érdeklődőnk :) ):

- Mi ez a furcsa hang a konyhában (A redőny - fúj a szél, ettől néha zizeg. Fel kell húzni / le kell engedni - vagy le kell szerelni)

- Miért van kiszedve az ajtó a nappalinál. (Jobban néz ki, sokkal tágasabb)

- miért tapétáztuk le a lakást,  jobb a vakolt fal, úgy jobban látszik a vakolat (Szeretjük a fűrészporos tapéta felületét. Ha vakolatos fal kell, akkor ott a beépített szekrény és a kamra + a WC. Ott még meg lehet nézni a tapéta nélküli falak állapotát.)

- penészedik a plafon, azért van álmennyezet? (Nem penészedik - a szigetelés miatt van fenn, spórolunk vele 2 fokot (télen fűt - nyáron hűt), ezzel kiküszöböljük a 4. emeleti lakásoknak a plafonból eredő hibáit - a tetőt pedig nemrég szigetelték, de másik irányba lejt a tető, így még ha akarna se tudna beázni. Az aránylag friss tetőszigetelés miatt viszont nem is akar. Ha valaki komoly érdeklődő akkor megpróbálunk leszedni egy általa kiválasztott lapot és megnézheti...  )

- beépített szekrény ajtaja (Ez sajnos egy olyan dolog amivel mi már semmit sem fogunk kezdeni. Valaki igényelné, valaki nem igényelné az ajtót. Valakinek pont ez a polcrendszer tetszik - valaki meg szereti elrejteni a dolgait. A szekrény váza viszont kíválóan alkalmas arra, hogy tolóajtót szereljenek rá.).

- a WC-ben a fal egy darabja rücskös. Vizesedik a fal, azért van ez a rücsök? (Semmi baja a falnak, csak mi vagyunk bénák. Igazából fizikai képtelenség lenne, hogy vizesedjen, sehol sem fut vízcső a közelében, le volt tapétázva, ráadásul valami olyan ragasztóval amit heteken át vakartunk lefelé - és addig vakartuk amíg a fal is lejött. Nem vészes, nem gáz. Le van festve, alig észrevehető. Lehet, hogy veszek készre kevert glettelőanyagot és 2mp alatt lekenem. Lehet, hogy már holnap - vagy ha jön a következő érdeklődő, előtte néhány perccel. Tökéletesen javítható minimális esztétikai hiba.)

- Közös költségben miért nincs benne a szemétszállítási díj. (Nem tudjuk. A valódi költség havi 2e ft körül van, ez fedezi a lépcsőház világítását, a biztosítást, a könyvelést. A közös költség maradéka  a felújítási alapba folyik. Így soha nem kell a pénztárcájába nyúlni ha valamit meg kell csinálni.)

- Miért ilyen elhanyagolt a lépcsőház. Ott van pl. ez a pókháló. (Ez van. A többi lakásnéző mind rácsodálkozott arra, hogy milyen rendezett a lépcsőház. Bevallom, ez engem soha nem izgatott. A lakók maguk takarítják a lépcsőházat, ez rendben is szokott lenni - a falat pedig a közös költségből akármikor ki lehet festetni - elég ha valaki felveti az egyik lakógyűlésen. A ház is jó állapotban van, a lépcsőház vagy 150cm magasságig végig le van csempézve, a maradék felület festése nem lenne horror összeg. Eddig senki sem vetette fel. Na majd az új tulaj. Szerintem bele fognak menni.) 

Azt is hamar tisztáztuk, hogy ennyi az ára, ha nem megy el véges időn belül, akkor kiadjuk.

Igazából érdekes volt ez a mai lakásbemutató.

Tényleg próbáltuk távolról szemlélni a dolgokat, a kérdésekre próbáltunk teljesen tárgyilagos és korrekt választ adni. Egy sima első körös érdeklődőnek viszont nem állunk neki lebontani a plafonon lévő álmennyezetet. Most vagy elhiszi, hogy nem penészedik - és még a foglaló lerakása előtt alánéz (szívesen segítünk), vagy nem. Ha nem hiszi el, akkor ez van. Családi házat sem szokás az első látogatásnál tégláig lefaragni. Az, hogy mi jön utána az már más kérdés. Ha úgy gondolja, hozhat szakértőt, vagy akárkit. Az általunk ismert hibákat úgyis elmondjuk.

A végén mindenesetre kicsit úgy éreztem, hogy még az a néhány tíz perc is csak időpocsékolás volt. Talán amiatt, mert vártam volna valami visszajelzést. Akármilyet. Az összes eddigi lakásnéző reagált valahogy. Itt semmi reakció nem volt. 

Pont emiatt nem tudom egyértelműen azt mondani, hogy nem esélyes, mint ahogy azt sem, hogy igen (inkább nem). A lányának venné, aki tényleg csak ott állt - nem kérdezett, nem érdekelte. 

Úgyhogy az biztos, hogy a döntést az anya hozza majd, aki pontosan tudja, hogy mit szeretne. Ezt nem osztotta meg velünk - mi pedig nem firtattuk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanyista.blog.hu/api/trackback/id/tr902772989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.26. 18:05:20

Úgy tűnik, hogy a végén még önjelölt ingatlanyista leszek... az egyik ismerős hallotta, hogy az egyik lakás után érdeklődő pár Dunakeszin szeretne eladni egy ingatlant (naná, hogy sztorizik az ember) - persze azonnal szólt, hogy kérdezzünk rá, mit is árulnak, mert ő pont ott keres házat. Úgyhogy merő jófejségből küldtem egy SMS-t, hogy ha házat árulnak akkor küldjék el emilben a paramétereket és én továbbítom...

Úgyhogy házat áruló dunakeszi lakosok figyelmébe: dobálhatjátok az ajánlatokat, továbbítom őket... ha jól értem nem luxusházat keres az ismerős, a pontos összeget nem ismerem... de jöhetnek az ajánlatok :)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.26. 19:59:09

Egyébként az ingatlanbazáron filózgatok... nyomatják a hirdetéseiket, ráadásul a "népcsatornákon" - lehet, hogy megkockáztatom az 500 pínzt és küldök egy sms-t... kb. mintha vennék egy kaparós sorsjegyet. Vagy bejön - vagy nem.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.26. 21:30:18

Helyzetjelentes folyt. A fiatal pár aki még eladná a lakását írt, hogy hogyan gondolnánk az előbérlést. Válaszoltam.

Szerintem korrekt konstrukciót ajánlottam, ennél jobbat nem hiszem, hogy bárki is adna.

A lényeg:

Foglaló plusz egy rövid határidő a fizetésre (mi az általában szokásos?) plusz egy második, végső határidő a fizetésre, ahol már ketyeg a kötbér. Persze a dátumok közösen kialakítva (jövő tavaszig simán mehet).

Mindez persze szerződésben leszabályozva, egy külön, a lakás használatára vonatkozó szerződés mellett. Ez persze már ügyvédes játék, de nem érzem se bonyolultnak, se neccesnek.

Amikor anno megvettük a lakást mi magunk foglaltattunk bele egy kötbéres pontot a szerződésbe - végső határidő nélkül. Az ügyvédünket kiverte a víz, hogy a tulaj szó nélkül elfogadta. Mi is csak pislogtunk. Főleg, hogy ha ő nem költözött volna ki időben akkor a mi kötbérünk kétszeresét fizette volna ki nekünk. Jóóó, ez a két pont úgy került bele, hogy az eladó testvére addig kekeckedett velünk, hogy idegesek lettünk és a marhaság kitételeiért cserébe (tényleg azok voltak - már nem tudom mik, de röhejesek) mondtuk, hogy vegye bele ezeket a pontokat is. Belevette.

Na vissza a mi konstrukciónkhoz.

Nekik lenne majdnem egy évük a lakásuk eladására, mi pedig amíg meg nem kapjuk a vételárat kárpótolva lennénk az elbukott kamatért (azt mindenképp fedeznie kellene a kötbérnek - az, hogy a kamatot mi alapján számoljuk jó kérdés, mondjuk a diszkont kincstárjegy valamelyik lejáratához tartozó kamat alapján?). Ha viszont jövő tavaszig nem tudják eladni akkor semmis lesz a szerződés - hacsak úgy nem döntünk, hogy meghosszabbítjuk. Plusz persze lenne kitétel arra is, hogy ha nem fizetik rendesen (közös megegyezés kérdése, hogy mit jelent az, hogy rendesen - mennyi csúszás megengedett stb.) a kötbért, akkor is semmis a szerződés.

Plusz felajánlottam, hogy ha nem viszik el a lakást a nyár közepéig / végéig akkor simán ki is vehetik bérbe és akkor majd tavasszal dönthetnek, hogy megveszik-e. Mindenféle kockázat nélkül.

Szerintetek?

Nico67_ 2011.03.27. 15:26:53

Szerződést nem kötnék, mert elszalaszthatsz egy jobb vevőt. Tudod, "per,teher,igénymentes" !!! Nehéz egy tulajdoni lapot "tisztázni", és az igénymentesség pedig akadály.
Ha kell vegye ki bérbe, de azzal a feltétellel, hogy ha még meglesz, amikor ő meg akarja venni, akkor megveheti, a kilakudott áron.
Természetesen a bérlés 1 hónapos felmondási határidővel kötendő.

Én azért nem szeretem ezt, mert más fa..ával könnyű verni a csalánt. Persze kell a lakás, de kockázatot, felelősséget nem vállal senki.
Légy kemény!
Mindenkivel történhet ez,az. Meghalhat autobalesetben, fejére esik egy tégla, vagy összevesznek, elválnak...stb
Úgy gondolom az adás vételt nem szabad hosszú távra elhúzni. Nem vagy te bank, hogy hitelezz, még ha az nem pénz, hanem idő. Ezért olyan egyoldalúak a hitelszerződések is, ezért van közjegyző a folyamatban, ezért van opciós vásárlási jog, meg ha kell, kilakoltatás.

Nem mint ingatlanos, hanem mint magánember sem szoktam tanácsolni, az olyan egyezségeket, ahol egy külső, nem várt esemény felboríthat mindent. Ennek pedig az idővel egyenesen arányosan nagyobb a veszélye.

Bár bátraké a szerencse!
De az is igaz, hogy nem bátor, hanem vak!

Fuckup_with_marmelade 2011.03.27. 15:38:18

@Nico67_: Teljesen igazad van. Ha visszajönnének, hogy érdekli őket ez a lehetőség, akkor mi is sokat gondolkoznánk. Alaposan körbejárnánk a témát.

A másik oldalon viszont lenne egy fix összegű foglaló (10%?) plusz egy bérleti díj. Ha ugrik az üzlet akkor végig ki volt adva a lakás, plusz ott a foglaló.

Persze én is konzultálok majd még jogásszal és utánanézek a jogi háttérnek.

Elővételi jogot be lehet árazni? Simán az elővételi jogot, adott összegen...

Persze lehet, hogy igazad lesz és végül mi hátrálunk ki ebből az ötletből miután utánanéztünk a dolog jogi hátterének, lehetőségeinek...

Vagy simán kiadjuk bérbe és meglátjuk mi lesz (ebben az esetben viszont tényleg lehet, hogy most elszalasztunk egy vevőt és jövőre kezdhetjük újra az egészet).

Komoly dilemma... Igazából örülök, hogy ez csak elméleti kérdés.

Nico67_ 2011.03.27. 15:47:23

@Fuckup_with_marmelade: Nemsokára ingatlanos leszel!
:-)))

Én is így kezdtem. 1998-ban jött az első megkeresés, hogy van eladó ingatlan, ha tudok hozzak vevőt. Mivel nagyon jó külföldi és hazai kapcsolataim voltak, ezért a megkeresések száma egyre nőtt. Természetesen én jószívűen ajánlottam mindenkinek mindent, így egy fillért sem kerestem, de veregethettem a saját vállam, hogy milyen fasza csávó vagyok. (Ezt mások is megtették ) Ezt 3 évig csináltam, és akkor már kezdett elegem lenni az ingyen munkából. Így elvégeztem egy tanfolyamot, alakítottam egy céget és azóta ingatlanozom. természetesen a másik munkám időközben befejeztem, így ma ezt főállásban teszem.

De mesélek mást!
Pár éve elkezdtem a neten adni venni, apró dolgokat. Kizárólag hobbi szinten.
Mivel sajnos sokan a mai napig nem beszélnek nyelveket, ezért elkezdtek megkeresni ismerősök, hogy vegyem meg nekik ezt meg azt. Egy darabig meg is tettem, szintén karitatív, sajátvállveregetős fasza gyerekként, míg az egyik sümő, az általa megrendelt és átvett terméket elfelejtette a mai napig kifizetni. A pénz nem érdekel, mert tudom, hogy bajban van, neki sincs. Majd egyszer megadja, én nem basztatom. De döntenem kellett. Tovább ebben a formában nem csinálom, nem végzek ingyen munkát senkinek. Még ha időm és energiám lenne akkor sem. Fölösleges, nem leszek tőle jobb ember, csak felületet adok arra, hogy kihasználjanak.

Kiváncsi vagyok, ez neked mikor jön el. Addíg harcolj nyugodtan az ingatlanosok ellen, a te időd megy kárba, a mi üzletünket pedig nem rontod. Elég nagy a piac, így elférünk rajta. :-)))
:-))))

Nico67_ 2011.03.27. 15:51:58

@Fuckup_with_marmelade: Opciós elővételi jog úgy 3% körül szokott mozogni.
Köthettek ilyen szerződést, akkor a tulajdoni lapra rákerül ez a jog, így ő élhet ezen az időn belül bármikor a vétellel.
Sajnos a baj, hogy te nem tudsz vele mit kezdeni iinnetől a lejáratik.

A 10 % foglalóval az a baj, hogy ha perre megy a dolog és ha nem is a ti érdekkörötökben volt az ok, akkor is 5%-ra mérsékli ezt az összeget a bíróság. Így csak ezzel számoljatok.
Ez bírói gyakorlat.

Nico67_ 2011.03.27. 16:02:03

Sima bérlet, határozott idejű. 1 hónapos felmondási határidővel, 2 hónap kaucióval. A szerződés tartalmazza azt, hogy ha el kell hagynia a lakást, akkor van hova menjen! (Befogadó nyilatkozat)

Mi lehet a gond?
Például az elküvetkező időben még 10%-al csökkennek a lakásárak.
A ma kialkudott vételi ár 11 M Ft, lehet 1 év múlva csak 10M Ft
Igaz ez fordított irányban is, bár ez jelenleg nem hihető.

1 éven belül megváltoznak a körülmények. 1 év nagy idő!

Bármi, ami a tulajdopni lapra kerül, az gond lehet. De még az is ami nem kerül oda. Ezért rendkívül körültekintően szabályozzátok az elállás feltételeit. Itt szokott gond lenni, mert ilyenkor a tulajdoni lapról nehéz bármit levetetni. Nem gond, csak kicsi, de 1 éven belül a vevő akár pert is indíthat, úgyhogy mindkét esetben, bérlés és adás vétel esetén is adódhatnak gondok.

És sajnos szoktak is.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.27. 16:03:06

@Nico67_: :)

Erre mondják, hogy balek? :)

Én nem vagyok egy mindenkinek szívességet tévő fajta - csak, hogy jófej legyek. Mindig mérlegelek. Ha a hobbimhoz kapcsolódik és nem vesz el az időmből akkor miért ne? Vagy ha forwardolni kell valamit. Az is belefér. Nekem nem vesz el az időmből, másnak viszont jobb lesz emiatt. Alapszabály, hogy csak akkor segítsen az ember, ha nem izgatja, hogy a kutya se köszöni meg.

Ingatlanos nem leszek, emiatt ne aggódj :) Eladjuk ezt a lakást és kész. Nem igazán vonzó ez a nepperkedés.

Én az a fajta vagyok aki elvi okokból sok munkát nem vállalt eddig el. Olyat is amire sokszáz emberből engem választottak. Viszont rájöttem, hogy nem lenne hozzá gyomrom. Erre mondtam, hogy én hobbiból keresek keveset.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.27. 16:10:23

@Nico67_: hmmm.

hmmmm

hmmmmmmm

egyre inkább hmmmmmmmm

Dilemma a javából.

Azt hiszem most az lenne a legjobb ha ők mondanák első körben, hogy ez így felejtős.

Konzultálok egy ügyvéddel...

Nico67_ 2011.03.27. 16:13:47

@Fuckup_with_marmelade: Nepperkedés vagy kényelmi szolgáltatás. Mindegy! Szükség van rá! :-))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.27. 16:30:40

@Nico67_: Valóban szükség van rá - de nem a jelenlegi formában. Teljesen meg kellene újulnia. A hozzáállásnak is.

Hidd el, hogy nekem is kényelmesebb lenne simán hátradőlni és várni a vételárat.

Meg is tenném, ha úgy gondolnám, hogy ha minden a megállapodás szerint megy akkor nem lehet gond, nem bukhatok semmit.

Kár, hogy nem gondolom úgy.

Az ingatanosoknál vagy elfogadja az ember az ingatlanos csak saját magát védő szerződését - vagy nem veszi igénybe a szolgáltatásait.

Igény az van erre a szolgáltatásra - de nincs szükség az ingatanosok többségére.

Nico67_ 2011.03.27. 18:05:43

@Fuckup_with_marmelade: De, szükség van. Ahogy orvosra is szükség lenne. Ahogy más szakemberekre is szükség lenne. A jók elmennek az országból. Miért? Mert az emberek hozzáállása olyan, amilyen.
Jó ingatlanosra is szükség lenne, mert kevés van.
Lehet igazad van, kellene változás, de a ti általatok felvázolt igényekből nem lesz több, jobb szakember.
Amúgy a szerződéseket az élet írja, így ha egyoldalú szerződéseket látsz, akkor gondolj arra, hogy ez miért alakult így. Becstelen emberből van elég, így ezek száma minél magasabb, annál keményebbek a szolgáltatási szerződések. Ezek csak tükrök, megmutatják, hogy egy adott területen, milyen az egészséges ügyletek aránya.

Mindenki védi magát, ahogy tudja, mi ingatlanososk, a szerződéseinkkel védjük magunkat és az ügyfeleinket.
Ma magyarországon 40% körül mozog az ingatlanososk által értékesített lakások aránya, így ez egy egészen nagy szám, amit nem vehettek semmibe. Sokszor érzem azt, hogy páran hajlamosak általánosítani, így mivel ők utálják az ingatlanosokat, ezért elvárják, hogy más is ezt tegye. De abba nem gondolnak bele, hány ezer ember van, aki kéri a segítségünk, aki kizárólagos szerződést köt, megbízik bennünk és simán aláírja a szerződéseinket. Nem ver át és ha olyan ügyfél érkezik hozzá, aki kikerülné az ingatlanost, akkor külön szól emiatt. Mi ezekből az emberekből élünk, nekik szolgáltatunk. És ők egyre többen vannak!

Amúgy Budapesten sokkal magasabb ez az arány, itt kevésbé érződik az ingatlanosokat kikerülők aránya. Sok az új építésű projekt, ahol szintén nem jelennek meg, vagy csak ritkán, az ingatlanosok.
Amúgy az ingatlanszakma nem csak közvetítői feladatokra korlátozódik. Ide tartozik az ingatlanfejlesztés, az ingatlan fenntartás is. Ezek ráadásul szorosan összefüggenek.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.27. 20:36:27

@Nico67_: Egy ingatlanosnak ki az ügyfele? Kinek az érdekeit képviseli?

Ez itt a kérdés...

Nico67_ 2011.03.27. 23:09:09

@Fuckup_with_marmelade: Te mit mondanál erre?

Amúgy nagyon egyszerű a válasz.
Mi ingatlanosok szolgáltatunk. Különböző szolgáltatásunk van, mint ahogy a fodrásznál sem csak hajvágás létezik, hanem, van mosás, festés, dauerolás, szárítás. ...stb.
Ki mit szeretne, mi az igénye.
Ezekre különféle szerződésünk van.
1 - Eladói "általános" szerződés
2 - Eladói "kizárólagos" szerződés
3 - Vevői szerződés
4 - Projekt szerződés

Az emberi tényezőkről meg ne beszéljünk.
Azért mondom ezt el, mert látom, hogy számos dolgot nem gondolsz át.
Van egy eladói kör: Az idős emberek. Aranyosak, kedvesek és félnek. Joggal. A tolvajok első számú kedvencei. Gondold át, hány idős embert csapnak be, ál ellenőrök, vízművek, gázművek, elektromos művek nevében. A szerencsésebbtől csak a pénzét viszik el, a szerencsétlenebbtől mást is.
Te rájuk eresztenél egy csomó ingatlantúristát? Köztük ki tudja miféle emberekkel, milyen szándékkal?
Szerinted őket át lehet verni a szerződéskötéskor?
Egy erőszakos vevő tudja őket "zsarolni"?

Van egy másik vevői kör:
Fiatalok, középkorúak. Olyan munkájuk van, ami teljes embert kíván, akik a pihenő idejüket regenerálódásra fordítanák. Az ő szemléletükben az eladandó lakás már nyűg, ezért az eladással kapcsolatos stressznek nem akarják kitenni magukat. Te is sokszor gondolsz arra, hogy mi szükség van erre? De te bizonyítani akarsz, csak azt nem tudom kinek? Megteheted, hogy a szabad idődben lakást mutatsz, de az ezzel járó stressz már zavar. A friss blogbejegyzések is erről tanúskodnak. Kifestetek, szépítetetek egy olyan lakást, amihez már kár kötödni érzelmileg, mert már elszántátok magatokat az eladásra. Ha sikerül eladni nem nyereség érzésed lesz, hanem veszteség érzésed. Figyeld meg, a lelked mélyén sok mindent sajnálni fogsz.

Az ingatlan nem csak egy tárgy, hanem érzés!
Szoktam mondani, az emberek nem lakást vesznek, hanem érzést.
De ezt már te is mondtad. Csakhogy te most egy érzést adsz el. Sok örömöt és bánatot. Kötődést, törődést és az ezzel járó munkát.

Nem egy méretarányos alaprajzot, nem egy fotót, nem egy hirdetési szöveget.
Ezt szeretem az ingatlanközvetítésben. Mindíg minden más.
Ha az eladóval kizárólagosan szerződök, akkor fontos, hogy megtaláljam azt az érdeklődőt, aki érzelmileg elkezd kötődni a lakáshoz.
Ha általános szerződésem van, akkor itt a "harc' az eladóval és a konkurenciával arra ösztönöz, hogy velük szemben előnyben részesítsem a saját ügyfelem. Általános szerződést tényleg csak akkor szeretünk kötni, ha van a tarsolyunkban vevőjelölt. Például van egy megbízásunk egy vevőtől, hogy kutassuk fel neki az igényeinek megfelelő lakást. Gondolhatod kinek az érdekei vannak előtérben.

Ez olyan mint egy házat megtervezni. A jó építész először mindíg megismeri az ügyfelét. Beszélget vele, megnézi hogyan él, barátkozik. Az "érzéseket" kutatja. Aztán amikor már tud az ő fejével és érzéseivel gondolkozni, akkor tervez egy igazi otthont neki. Annak a családnak igazi otthona lesz. De csak nekik.
Egy jó ingatlanközvetítő szintén átéli az ügyfele érzéseit, ismeri a gondolatait.
És amikor már együtt tudnak gondolkodni, akkor elindulhat lakást keresni. Meg is fogja találni és ki fogja a lehető legjobb alkut harcolni az ügyfele számára.

Valahogy ezt nem értik meg sokan. Maga a munka, az nem mindíg az, ami látszik. A fotók alaprajzok, leírások csak szükséges rossz dolgok. De nem kötelező tartozékai az eladásnak, vagy vételnek.
Én eddíg csak úgy vettem házat, telket, hogy se hirdetést, se képet, se leírást nem láttam. De nagyon sok lakást adtam el úgy is, hogy a vevő sem látott, sem alaprajzot, sem képet, sem leírást. Rögtön a lakást, házat mutattam meg nekik és megvették. Miért? Mert sikerült rájuk hangolódnom, sikerült átadniuk mit kersenek.
A vevő ügyfelek nagy része nem olyan lakást vesz, amit keres!
Olyan lakást vesz, amibe beleszeret. Az ingatlantúristák nem tudják mit akarnak. Mennek, mint a zombik, lakásról lakásra, a végén azt sem tudják mit láttak, már mindent kevernek, minedennel. Bizonytalanná válnak, és elállnak a vételtől. Ha mégis megtetszik nekik valami, akkor addíg vacilálnak, amíg le nem csúsznak róla. Na akkor van ám veszteségérzés. Ettől a ponttól hívjuk mi őket motivált vevőknek. :-))

Vagy a másik vevői kör: Ők "jól" akarnak vásárolni, jó üzletet akarnak, csak az ár számít. Mindent megvesznek, ami 30-40%-al van a piaci ár alatt. Néha jobban ismerik a piacot, mint az ingatlanos, mert az erőszakosságukkal eljutnak, azokhoz az emberekhez is akikhez az ingatlanos nem. Tesznek egy szégyenteljes ajánlatot, de valószínű több helyre is. Pénzt nem adnak az ajánlat mellé, viszont az eladói igen után gondolkodnak még egy hetet és valószínű a szerződés kötéskor, az ügyvéd előtt is alkudni fognak.
Ők nem az ingatlanosok ügyfelei, mert az ingatlanos ellen dolgoznak. Én például szóba sem állok velük. Sok jó szerződésem ment el miattuk, mivel az ajánlatukkal feldühítették a tulajdonost és az inkább visszavonta az eladást. Ők azok akik a netet túrják, emaileket küldözgetnek, telefonálni lusták, meg pénzbe kerül. Ők azok akik az 1 Ft-ról megmondják melyik oldalára esik.

úúú
Most abbahagyom, mert picit hosszú lett...

:-)

Nico67_ 2011.03.27. 23:19:36

Majd ha eladtad a lakást, meg fogom kérdezni, hogy nem érte volna meg a 200.000 Ft ingatlanközvetítői díj, a sok nyűg és munka, sterssz és gondolkodást, amit beleöltetek az eladásba.
És akkor csak arról beszéltünk, hogy ugyan azon az áron adtuk volna el a lakást.
:-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.27. 23:42:51

@Nico67_: Nagyok korrekt leírás. Viszont te magad is tudod, hogy nagyon kevés ingatlanos gondolkozik így.

Nincs lista azokról akik jók.

Én egyébként a lakástól már több mint egy éve elhatárolódtam érzelmileg - vagy inkább korábban (kb. 2 éve döntöttük el, hogy költözünk - de csak tavaly pakoltunk össze). Nem véletlen, hogy pont az eszméletlenül pici, apró dolgok nem lettek befejezve rajta - csak most. Nekünk már mehetnékünk volt.

Valóban csak nyűg a lakás. Nem az eladása - maga a lakás. Az a lakás amit nem fogunk megtartani befektetési céllal. Benne áll a pénzünk - ami bankba téve gyönyörűen kamatozna amíg fel nem használjuk.

Nekünk nagyon megérte megvenni, most ideje továbblépni.

Ezt a lakást addig szerettük amíg ketten éltünk benne. Mindkettőnknek hatalmas igénye van a térre (szerintem sokkal nagyobb az átlagosnál), ez a lakás egy idő múlva kevés volt ehhez. Amíg ketten éltünk benne, az átalakításokkal elértük, hogy szerethessük - de kevés lett. Kell a tér. Szerencsére volt más lehetőségünk, így megtehettük, hogy pakolunk.

Most 70nm-en élünk, viszont ez is kevés. Innen is mennénk. (Menni is fogunk). Jó, a hatalmas kert javít a dolgokon - csak ez a tél kicsit hosszúra sikerült.

Ha elmegy a lakás akkor azt mondom majd, hogy megérte. Én most egy tárgyat hirdetek. Átfestjük ha kell, rászánunk 1-2 napot ha kell. Eszméletlenül jó érzés látni a végeredményt.

Engem nem a lakás megmutatása stresszel (azt szívesen) hanem az amikor nem értem mi miért történik. 1 hónapja napi 40-50-60 ember nézte meg a hirdetést a .com-on (a hülyeképpel több), most meg mondjuk 17.

Mi történt? Mi az amit befolyásolhatnék? Mit rontottam el? Mit kellene változtatnom?

Miért van az, hogy minél olcsóbb, annál kevesebb embert érdekel.

Igen, magamnak bizonyítok - tanulóterep. Online marketing. Érdekel a téma, kihívás.

Egyébként meg minimális időt fordítok a lakás eladására. Felraktam a hirdetést, az fut magától. A honlap is fut. A cetlik is kint vannak. A hirdetés is kint van az ablakban. Néha eljön valaki és megnézi a lakást. Nem oszt - nem szoroz.

Ha ingatlanossal jönne az illető PONT ugyanez lenne a helyzet. Ugyanúgy a szabadidőmben mutogatnánk a lakást. Ugyanúgy figyelném az érdeklődő arcát, testbeszédét (merre áll a lába, kezével mit csinál, arca, szeme stb.). Ugyanúgy zavarna.

Pont ugyanaz lenne a helyzet - azzal a különbséggel, hogy az ingatlanossal is extrán kellene időpontot egyeztetni.

Egy dolgot viszont te is tudsz. Hozzád bemegy valaki, beszélgetsz vele, és lesz olyan lakás amit meg kell tudnod mutatni neki. Te rendeled egymáshoz ezeket az embereket a lakásokkal (HA... mondjuk úgy, hogy az ingatlanosok igen komoly része képtelen erre).

Én 1 lakást árulok. Ezt. Nem én keresem meg az érdeklődőket hanem ők figyelnek fel a hirdetéseimre - alaprajz, fényképek. Ez alapján akinek tetszik az megkeres. Felhív, egyeztet, eljön.

Ha elszúrom a hirdetéses részt akkor vagy egyáltalán nem érem el a célcsoportom (ami nálad ugye egy hatalmas massza, azt szortírozod) vagy ha el is érem, nem keltem fel a figyelmüket.

Te, ha már ott egy érdeklődő, hozzárendelsz néhány lakást és vagy bejön, vagy nem. Még azt is tudod, hogy ki az akinek még nincs pénze - akkro ezek szerint kapásból elhajtod.

Én ezzel szemben nem tudok előre szelektálni. Egyszerűen megpróbálom felkelteni a kíváncsiságot. Megpróbálom elérni, hogy egy ismeretlen személy felfigyeljen a lakásra és vágyat érezzen arra, hogy megnézze - na meg, hogy megvegye.

Ismerem a célcsoportom. Tudom, hogy kinek jön be a lakás.

Pont ezért érzek csalódást amikor olyan valakinek mutatjuk meg a lakást akiről tudjuk, hogy nem célcsoport és soha nem is fogja megvenni. Megmutatjuk, mert soha ne mondd, hogy soha - de az első pillanatban tudjuk, hogy ez időpocsékolás. Sőt - már a telefonban. Telefonon át már én is lebeszéltem néhány embert. A kétesélyes hívókat viszont nem beszélem le.

Te ezt szűröd ki előzetesen - sokkal hatékonyabban mint én, mert személyesen is találkozol velük, neccesebb kérdéseket is feltehetsz. Telefonban nem interjúztat az ember vadidegen érdeklődőket.

De tudod mit? Eddig 2 olyan érdeklődő volt akinél azt éreztem, hogy nem is tudom mit keres itt egyáltalán. Ennyi belefér. Max. morgok utána egy kicsit.

Én így vezetem le a feszültséget :)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.27. 23:43:31

@Nico67_: A tiétek 200e... a DH már 600 fölött kért volna!!!! (a többi is aki eddig megkeresett minket!)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.27. 23:44:45

@Nico67_: Egyébként neked mondtam is, hogy a jutalékotok korrekt, küldjél át egy szerződést :) Csak lebeszéltél :)))))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.28. 00:10:50

Egyébként tömören összefoglalva (utána húúúúzok aludni).

Az ingatlanirodát egy privát eladóval összehasonlítani olyan, mint egy körúti szaküzletet egy webshoppal.

A szaküzletben tanácsot kér a vevő és felhívják valamire a figyelmét a leírt paraméterek alapján. A webshop viszont (nagyon sokszor) olcsóbb, és ha valóban el akarja adni a terméket akkor lehetőséget biztosít arra, hogy az ember a honlapon át néhány kattintással mindent megtudhasson a kiszemelt termékről.

(Igaz, az ember sokszor a szaküzletben kiszemelt cuccot egy webshopban veszi meg az árkülönbözet miatt - de ez ugye az ingatlanosok esetében már megkerülésnek számít így nem játszik - vagy a webshopban kiszemelt dolgot a szaküzletben... de ez az ingatlanok esetében megint nem játszik...)

A szaküzletben a szaküzletben árult sok másik holmival hasonlít első körben az ember - a webshopban pedig a teljes webes kínálattal. Hátradőlve.

Egy webshopnak így valóban sokkal komolyabb versennyel kell szembenéznie, ha nem elég felhasználóbarát akkor bukta az egészet.

Viszont nettó 600e Ft-ba elég sok gondolkodás belefér... még egy kis plakátolás is és néhány órányi online marketing.

Nico67_ 2011.03.28. 01:30:52

@Fuckup_with_marmelade: A megoldás a kezedben van. Meg kell bízni egy irodát, kulcsot adni neki, azt viszlát.

Igaz, én beszéltelek le, pontosabban nem beszéltelek rá, mivel nem láttam értelmét. 43 évesen megtanultam: aki falnak akar menni, azt hagyni kell.
Emlékezz, azt is mondtam, hogy magánszemélyként eléritek a vevők 70%-át, 30%-ot pedig nem. Ha nincs bizalom, kár erőltetni bármit. Kikerülitek az irodákat. Kerüljétek. 30% mínusz. Versenyeztetsz ingatlanosokat. Azt is megteheted, de pont magad ellen fogsz dolgozni.
Azon töröd a fejed mit rontottál el? Mi az amit tehetsz?
Jó úton vagy, jól haladsz.
Már leírtad, csak még nem tudatosult.
Még mindíg magadból indulsz ki, magadnak akarsz bizonyítani. Tárgyat árulsz? Nem igaz, mert érzést árulsz. Csak a te saját érzéseidet. Próbálod tárgyként kezelni és nem érted mások miért nem teszik ugyan ezt.

A webshopos történet pedig lehet pozitív is. Képzelj el egy olyan valamit, amit csak egy webshop árul.
Képzeld el ezt úgy, hogy van egy cégnek üzlete és webshopja is. De az árut szintén csak ő egyedül árulja. Ugye mennyire más így nézni? Ugye mennyire jobb az üzletnek?

Minden más esetben, amikor ugyan azt a terméket árulják, cégek, üzletek, webshopok igaz amit írtál.
A szaküzlet tönkremegy a webshop miatt, a webshopok meg saját maguk miatt. Mi történik? Kicsi piac vagyunk, ahol a népesség nagy része úgy szocializálódott, hogy nem bűn az, ha valaki lop. Azt nálunk ügyesnek nevezik. Még a tv is teli van börtönviselt celebekkel, akiket szeretni kell. Ma is ezt sugallják, a lopás nem bűn, hanem tehetség. (pl Gyurcsány)
Így szépen elérjük azt, hogy sok cég, orvos, vállakozó elhagyja ezt az országot. Mert nem marad más választása.

Vagy igen?
Például, az, hogy a neten olcsón csak az általános tömeg terméket kapja az érdeklődő, de az egyedi, jó minőségű terméket csak szaküzletben tudja megvenni. Példa erre a Sony.
Vagy más: Én csak eredeti HP termékeket használok. Nem a neten rendelem a dolgokat, hanem egy kereskedő céget bíztam meg az árubeszerzéssel, karbantartással. A gépek és a tartozékok esetében is. Miért? Mert olcsóbb és biztonságosabb, mint ha neten rendelném a dolgokat. Ők felügyelik a számítógépes rendszerünket, így ha hiba van a nyomtató patronnal, azonnal van kihez fordulni, akár órákon belül megoldják a problémákat, majd a garanciát is intézik.

Rá kellene jönni végre arra, hogy mindenki végezze a saját dolgát. Sokan azt hiszik, mindentudók, multifunkcionálisak. Ez nem igaz. Válasszon mindenki egy foglakozást és abban mutassa meg, hogy ő a legjobb, vagy legalábbis törekedjen rá. A sikertelenséget pedig ne másra vetítse ki. Csak úgy fizetésért és időtöltésért bejárni munkahelyre, legutoljára a szocializmusban volt divat. Kérem, annak vége, fel kellene már fogni.

Az internet pedig nem megoldás, hanem egy eszköz a sok közül.

tip 2011.03.28. 12:30:37

@Nico67_: egyetértek, mindenki végezze a saját dolgát, azaz specializálódjunk, és a profilidegen feladatokat pénzért végeztessük el mással. Csakhogy ez nem megy egyik napról a másikra, mert a gazdaság nem erre van ráállva. Évtizedes hagyománya van Magyarországon a saját kezű barkácsolásnak, háztájinak, kalákában építkezésnek, sufnituningnak. Mindenki igyekszik minimális pénzkiadással megvalósítani a céljait. Így viszont nincs bevétele annak, aki az adott tevékenységre specializálódott. Viszont: ha én egy zabhegyező specialista vagyok, aki spórolásból maga árulja a lakását, akkor a zabhegyező vállalkozásomnak is kevesebb a bevétele, mert az ingatlanközvetítő is inkább magának hegyezi a zabot, minthogy nekem fizessen. A dolog tehát visszaüt. Ha viszont egy átlagos zabhegyező vállalkozóként egyszeriben elkezdek specialistákat megfizetni, akkor esetleg versenyhátrányba (sőt, csődbe) kerülök a sufnituningoló zabhegyezőkkkel szemben. Ezt a problémát tehát az egyén nem tudja egyik napról a másikra megoldani.

A specialisták alkalmazása jövedelemmozgáshoz is vezet, amit az állam megadóztat, míg ha magamnak barkácsolok, az adómentes. Arról nem is beszélve, hogy a magyar néplélek irigy, és nem nézi jó szemmel, ha a szolgáltatás árából a szolgáltató remekül megél.

Egy átlagos alkalmazott esetében nem áll meg továbbá az, hogy specialista alkalmazásával "jobban jár". Akinek kevés a jövedelme, annak sokszor nincs is választása, mert egy drága szolgáltatást fizikailag nem tud megfizetni. De egy nagyobb jövedelmű alkalmazott is legfeljebb szabadidőt nyer, ha egy feladatot "kiszervez"; a szabadidejét pedig nem cserélheti munkabérre. Hibás tehát az az érvelés, hogy az órabérem X Ft, Y óra szabadidőmbe kerülne, ha saját magam foglalkoznék a lakáseladással, következésképp egy közvetítőt X*Y jutalékért megbízni számomra racionális döntés.

Nico67_ 2011.03.28. 17:06:26

@tip: Egyetértek! Ámen! :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.28. 22:50:38

most nem reagálok... 1 napos önkéntes netelvonókúrán vagyok :)))))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.29. 22:03:17

@Nico67_: Szerintem ideologizálsz.

SZERINTEM (ld. igen, én, én és megint csak én...)

Valószínűleg tényleg jó ingatlanos vagy, szimpatikus voltál a telefonban is, engem meggyőztél (eleve pozitívan álltam hozzád !!!). Te is tudod, hogy benne lettem volna egy kizárólagosban is valamennyi időre. Csak mert a lustaságom nyert (na meg tudtam, hogy nemsokára vége a végtelen szabadidőmnek).

Pont azért mert valószínűleg jó vagy, elég hamar beláttad, hogy necces lenne elvállalnod a lakást.

Több okból.

1. Nem tartozom a "motivált" eladó kategóriába - van egy határozott elképzelésem a minimális árról, az alá nem fogok menni, inkább kiadjuk a lakást. Pont emiatt pontosan tudod, hogy hiába hajtasz fel valakit aki nagyon olcsón keres lakást a környéken, EZT nem fogod tudni eladni neki - mert nem fogunk eléggé lemenni az árral. Inkább biztosra mész egy másik lakással.

2. A lakás necces, mert a célcsoportja jól körülhatárolt, elég szűk halmaz. Kemény dió. Nagyon kemény. Többször kihozni valakit pénz. Benzin, idő. Már ha találsz olyan fiatalt a budai irodádban akinek PONT pesti lakás kell ilyen paraméterekkel.

Ami méginkább ciki, hogy ha elvállalsz akkor ezt ország-világ tudni fogja, hiszen itt van ez a blog. Na nem mondom, hogy marha magas a látogatottsága - de azért látogatják.

Ha nem adod el a lakást - az ciki. Vagy jó, nem ciki ha rám kensz mindent, mert irreális áron árulom. Pedig te mondtad.

Azt bizonygatod, hogy mennyivel hamarabb eladja egy ingatlanos a lakásokat.

Na de mi van, ha mégsem. Mi van ha pont TE leszel az aki nem adja el ezt a lakást.

Több 4. emeleti lakást is hirdetnek nagyon régóta a környékbeli ingatlanosok. Mégsem adták el őket.

A 10 millkós borzalmasan sötét, zajos lakásról is csak mostanában került le a tábla - megkockáztatom, hogy 9.5 körül vihették (miközben az ingatlanos cég még mindig hirdeti a .com-on plusz a honlapjukon is kint van, úgyhogy valószínűleg nem rajtuk keresztül ment el).

Egyszerűen ez van.

Azonnal elfogadtam, hogy viszakozol, teljesen igazad volt. Ez nem jó biznyic. Kockázatos. Nem éri meg.

Csak nem kéne emögé ideológiákat gyártani. A többi ingatlanos boldogan bevállalná a lakást ha hajlandó lennék leszerződni velük. Nekik nem lenne büdös a pénzem - hiszen ha aláírtuk a szerződést, már futnak a dolgok. Max. ők sem adnák el - de egy ingatlannal több lenne az adatbázisukban amivel dicsekedhetnének...

Fuckup_with_marmelade 2011.03.29. 22:21:31

@tip: Azért ismerd be, hogy 600e Ft egy kis lakásért egy átlagos dolgos ember sok-sok havi NETTÓ bére. Teljesen jogos, ha úgy érzik, hogy ez egy "kicsit" sok.

Főleg, hogy régen volt az expressz - és volt az expressz. Meghirdették, elvitték.

Nem állt minden sarkon egy ingatlanos bódé. Valahogy mégis ment minden a maga útján.

Persze, más világ volt.

Maga az internet és a temérdek információ okozta, hogy ez már nem elég.

Az ingatlanosok felfutását viszont az árak felemelkedése hozta magával. Oltári nagyokat lehetett kaszálni eladóként a néhány évvel korábban megvásárolt lakásokon. Kit érdekelt az a néhány százas. A vevők meg rohantak, mert a legjobb lakásokat mind elvitték pillanatok alatt - megérte ingatlanoshoz fordulni.

Most akinek nem sürgős az kivár - vagy megpróbálja maga eladni, hátha akkor nem bukik akkorát. A vevő pedig spórolni szeretne.

Én mindig azt mondtam, hogy ha majd marha sürgős lesz akkor elgondolkozom a dolgon.

Ez a blog akkor készült amikor úgy tűnt, hogy sürgős. Nem véletlenül voltam türelmetlen.

Azóta eltelt egy kis idő, már ha akarnánk se tudnánk az idén építkezni (a lakáseledásnak ehhez semmi köze - a tervezéshez nem kellene eladni). Innentől kezdve viszont hót mindegy. Figyelem mi történik, kb. ennyi. Azt próbálom belőni, hol lesz az a pillanat amikor érdemesebb kiszállni és kiadni a lakást.

Most szépen kisétálunk a Construmára, bekérünk egy csomó ajánlatot, megpróbálunk összeállítani egy költségvetést. Nyugodtan. Nem rohanunk sehová. Amíg nem jönnek ki állami pályázatok eleve nincs értelme nekikezdeni egy építkezésnek. Mondjuk most nem is akarunk.

A szabadidő értékével kapcsolatban viszont teljes mértékben egyetértek veled. Én magam is alternatív költségekkel számolok (viszont nem számolom bele az egésznek azt a részét amit hobbiból csinálok - tehát nem kötelező eleme a lakás eladásának). Most pl. napi 2 percet fordítok a lakás eladására - plusz a telefonok, ami kb. extra 3 perc. Na jó, néha megnézem a statisztikákat ami napi összesítésben legalább extra 1,5 perc. Ha hirdetéseket is felrakok akkor napi extra fél óra. Ha felrakok. Tegnap pl. nem is neteztem. Egyébként meg az iwiwre dobtam fel kettőt - egy régi hirdetést kimásoltam és újra beillesztettem 2 perc alatt.

Nem viszem túlzásba a kampányt...

tip 2011.03.29. 23:47:36

@Fuckup_with_marmelade: ha mindenáron a jutalék (sikerdíj) igazságosságát feszegetjük, akkor a munkával kell összevetni, amit az ingatlan értékesítésére fordít a közvetítő. Egy átlagos nettó fizu mértékével összehasonlítani csak pszichés tünetekhez vezet. Ne feledjük azt sem, hogy a nettó fizu az minden hónapban jön, a jutalék meg olyan, mint a kutya vacsorája. Az üzleti életben a jutalék az ritkán látszik etikusnak meg igazságosnak, ezért ezt nem is szokták firtatni. Javaslom, hogy ne járj utána, mennyi jutaléka van a bankodnak a hitelkártyás vásárlásaid után, vagy hogy mennyi a sarki bolt árrése, és akkor jobbat alszol.

Megbízóként a szolgáltatás hasznosságát, és nem az igazságosságát kell mérlegelni, amennyiben gazdasági értelemben jó döntést szeretnénk hozni.

Kiegyensúlyozott piacon gazdasági értelemben általában nincs értelme közvetítőt fogadni, olyankor megy az expressz is. Keresleti piacon a vevőnek lehet szüksége közvetítőre, kínálati piacon meg az eladónak.

Engem inkább az szokott zavarni, amikor az ingatlanos a saját maga által okozott problémát oldja meg, pl. teleszemeteli a hirdetési portálokat, majd bizonygatja, hogy a magánszemély hirdetését nem találják meg az érdeklődők. Mert ez már a szabad piaci viszonyok manipulálása.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 00:00:43

@tip: Persze, hogy jutalék - nem munkabér. Itt az ingatlanos kockáztat, azt árazza be.

Én viszont a saját időmet árazom be (a saját szintemen).

Jó, nekem valamennyire a profilomba vág ha hirdetgetek - max. meg kell szoknom ennek a piacnak a sajátosságait. Pont ezért én biztos, hogy másképp látom ezt a dolgot.

(a jutalékok mértékével tisztában vagyok... )

Az elárasztott hirdetési felületek viszont tényleg komoly gond, nem véletlen ugye a már egyszer kitárgyalt dh-s sztori...

Engem most pont ez tart vissza attól, hogy az expresszen hirdessek (online). Úgyis lenyomnak, kiemelt szerződésük van. Valszeg azért feldobok majd egy hirdetést, hogy a keresők kidobják a hirdetésem, de csak emiatt. A kiemelttel nem szórakozok.

Nico67_ 2011.03.30. 00:25:34

@tip: Egyetértek.
Én, mint ingatlanközvetítő, szégyellem magam a nagy cégek által követett gyakorlat miatt és teljes erőmmel harcolok ellene. A hirdetési portálok "teliszemetelése" sajnos komoly probléma, mind az eladóknak, mind a normális közvetítőknek.
Írtam már, ennek két célja van:
1. Tönkretenni a látogatottságot és magát a hirtdetési portált,
2. Növelni a találati esélyt a tulajdonossal és a többi irodával szemben.
Gusztustalan, inkorrekt piaci magatartás.
Én megtenném azt, hogy egy lakást csak egyszer lehet meghirdetni. Ha magánszemély, akkor csak ő, ha cég, akkor pedig az, akinek kizárólagos megbízása van. Hiszen pl. egy DH, OC, CDCi oldalon is egy hirdetés, csak 1x van fent.
Csak sajnos ezeket a közösségi hirdetési portálokat főleg a közvetítők tartják fent. A hirdető tulajdonosok kis száma miatt, akik nem fizetnek kiemelésért, fotófeltöltésért, frissítésért, ...stb. A gondokat így saját maguk a hirdetési portálok okozták, akik induláskor ingyenes hirdetési lehetőségekkel bíztatnak minket, majd utána, miután nő a látogatottság, elkezdenek "kaszálni". Szerintem kész kis csapat dolgozik náluk, hogyan lehetne a legtöbb bőrt lehúzni a közvetítőkről. Ilyen ez, ilyen világot élünk.

Higgyétek el, én félek attól is, hogy valami politikailag elkötelezett senkiházi fasz, ki fogja találni azt, hogy legyen az ingatlanközvetítés kötelező. Én valószínű akkor fogom abbahagyni!
Mert én szégyellem magam!

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 00:31:31

@Nico67_: Ha kötelezővé tennék akkor törvényben kellene szabályozni a megbízási szerződéseket is. Onnantól kezdve viszont sok probléma megszűnne :) (nem fogják - bőven elég, hogy kötelező ügyvédet bevonni, hiteleknél közjegyzőt - de ezek ugye azért vannak, hogy jogilag rendben menjenek a dolgot, az ingatlanmaffia kiszűrésére -elvileg stb. Az ingatlanos bevonása nem sok extrát jelentene... bár ki tudja.... adóbevétel az államnak :))))

Nico67_ 2011.03.30. 00:36:56

@Fuckup_with_marmelade: Ha kiváncsi vagy elmondom miért nem.
Mert tábla van az ablakodban. Azért nem. Meg azért nem, mert két hete nem tudok 5 címre kijutni, pedig ott nincs tábla az ablakban. :-))))
Gyúrok a kizárólagosokra. :-))
Abból is van elég és azoknál bőven behozom azt a többletet, amit a jutalékunk jelent. Monopol helyzetben az ember farkasként tárgyal.

Más: Tudod nálam a kizárólagosság nem 1 hónapig tart, hanem eladásig. Amúgy belevágni sem érdemes. :-)

Régóta csinálom már és nem szeretek felesleges köröket futni. Egyáltalán nem igaz, hogy a te pénzed büdös, hidd el már 4 embernek ajánlottam a lakásotokat. Pedig nem bíztál meg vele. A szerződés csak a NAV és a portfólió miatt kell.
Ettől függetlenül fejben tartom, és ha lesz olyan ügyfelem, aki vásárlóképes és motivált, azonnal jelentkezni fogok.

:-))

Nico67_ 2011.03.30. 00:41:14

@Fuckup_with_marmelade:

Vagy bevételt valami csókosnak. Nézd csak meg a nagy ingatlanközvetítő szervezetek élén kik ülnek. Nézd meg a hitelek miatt felfutott értékbecslő cégek tulajdonosi körét.

Szomorú ez, na, szomorú és gátlástalan. Ezért is szoktam segíteni a magán eladóknak. Mert sok mindenben igazatok van. Csak néha nem a megfelelő emberre haragszotok.

Nico67_ 2011.03.30. 00:46:41

Az ingatlanközvetítés csak egy szakma, ami szorosan összefügg az ingatlan fejlesztéssel, ingatlan fenntartással.
Szükséges, egyébként kik építtettnének lakóparkokat, új lakásokat, társasházakat, családi házakat és milyeneket? És amikor felépültek ki adja el őket és ki tartja fent őket.

Aki azt hiszi, nincs szükség az ingatlan szakmára, annak orvos sem kell, aki a gyógyszereit felírja.
:-)))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 00:46:50

@Nico67_: KÖSZÖNÖM :) Remélem azért csak jutunk már valamire.

Én nem haragszom rád - viszont te se vedd magadra ha az ember pipa az ingatlanosokra. Az új postban írtam is, hogy ha megint zargatnak a tipptől abból már rendőrségi feljelentés lesz. Túl sokszor kértem őket, hogy hagyjanak békén - ők meg inkább kikapcsolják a hívószámkijelzést.

Csoda ha pipa az ember?

Főleg, hogy az ilyenek miatt kell rögtön az elején megkérdeznem, hogy ugye magánszemélyként érdeklődik valaki. Mert a többség simán végigkérdezget mindent és csak a végén nyögi ki, hogy ingatlanos.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 00:49:35

@Nico67_: A lakóparkokat inkább hagyjuk... projektcégek - megépítik úgy-ahogy (néhány kivétellel), utána amikor jönnének a garanciális problémák, huss - a cég már új néven él tovább.

A legjobbak meg eladják magukat - a fénykorban legalábbis így volt... a maradékot meg persze, hogy közvetítőn keresztül árulják :) Azért elég szép haszon volt ebben a biznyicben :) (szerintem még van is...)

Nico67_ 2011.03.30. 01:06:32

@Fuckup_with_marmelade:Még a legjobb építtető cégnek sincs arra kapacitása, hogy értékesítési hálózatot tartson fent. (Talán az OC a legnagyobb, aki saját fejlesztéseket árul a hálózatán keresztül.) Így sokszor ők keresnek meg bennünket, hogy száljunk be az értékesítésbe.
A vevők pedig azért jönnek inkább hozzánk, mivel a projektcég értékesítési irodájában tapasztalható parasztvakító duma megfeküdte a gyomrukat. Így elmennek egy független irodába, ahol több projektet is meg tudnak nézni és válogatni tudnak. Itt általában semleges véleményt kapnak.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 01:08:34

@Nico67_: Ezzel nincs is az égvilágon semmi bajom. Ha a végén mindenki boldog akkor jó üzlet :)

Nico67_ 2011.03.30. 01:10:03

@Fuckup_with_marmelade: Mondd azt, hogy te is közvetítő vagy, hidd el, akkor bekerül a telefonod a közvetítői telefon listába, így többet nem fog közvetítő zaklatni. Engem már nem hívnak. :-)) Egyik telefonomon se, pedig van több is. :-)))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 01:14:11

@Nico67_: Inkább közlöm velük, hogy az összes beszélgetést rögzítem és ha mégegyszer hívnak akkor a rögzített beszélgetésekkel megyek feljelentést tenni személyes adatokkal való visszaélés és hasonló ínyencségek miatt. Tudják, hogy nem vagyok közvetítő, egyszer még a nagyon elején balga módon beengedtem egy tippest a lakásba. Életre szóló élmény volt az enyhén túlsúlyos izzadó hónaljú ingatlanos.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 01:17:55

Na megyek... felpakoltam még néhány hirdetést.

Úgy tűnik, a .com valahogy nem az igazi. Nem működnek a linkek az opera alatt és hasonló, csak ha többször frissítem az oldalt.

Nico67_ 2011.03.30. 01:18:28

Na majd mesélek történeteket.
Ma este, esti panorámát mutattam, éjszakai fényeket.
Fél 9-re mentem a tulajdonosért, beültettem az autómba, majd átmentünk az eladandó lakáshoz 9-re. Ott megmutattuk az éjszakai panorámát, majd beültünk az autóba és irány vissza a tulajdonoshoz. 11-re értem haza.
Ez már a második kör volt. Én bírom az ilyeneket, egyrészt kiváncsi voltam én is a látképre, másrészt, ilyenkor imádok vezetni az üres városban.
Ha legfelső emeleti lenne a lakás, már most megvették volna. Sajnos egy két emeletes házban, az elsőn van. :-(
Ami nektek jó hír: Igény van a legfelsőbb szintekre!
:-))) Alekosz rajongótáborában nézzetek körül.

:-)))

Nico67_ 2011.03.30. 01:26:13

@Fuckup_with_marmelade: Higgyél már nekem.
Van egy lista, amiben a magánhirdetők vannak benne. A törvény nekünk csak azt engedi, hogy telefonáljunk, de azt annyiszor amennyiszer akarunk.
Így ha legközelebb azt mondod, hogy közvetítő vagy, azonnal átkerülsz a közvetítői listába. Onnan nem zaklatnak többet, csak onnan ahol még nem írtak át. 1-2 hét és leszoknak rólad.

Ismerem ezeket a rendszerket. A Gáspár lista is csak a magánszemély hirdetőket küldi szét. A sunflower is jegyzi és a belső rendszerek is. Egy-egy ilyen lista, amiben az ingatlanközvetítők telefonja szerepel hatalmas érték, milliókat ér, mert ezeket nem kell felhívni, egy csomó pénzt és időt spórol a közvetítő. A listák segítségével szűrik ki a felesleges hívásokat. Egészen addíg, amíg be nem kerülsz ide, hivogatni fognak!!!
Mert azt szabad!! Csak akkor nem hívnak, ha felesleges.
:-)

Nico67_ 2011.03.30. 01:38:56

Régen, én saját magam, készítettem ilyen listát, mert amikor megjelent egy nap 200 hirdetés, ki kellett szűrnöm a magánhirdetőket. Így is volt 20 telefonhívásom, amiből 5 ingatlanos volt. Ilyenkor bekerültek a listámba és nem hívtam őket tovább.
Elhiheted nekem, nem hiába lettem egy franchise cég egyik legjobbja. Nem nekik köszönhetően, hanem mert okosabb voltam a többi fasznál. Volt aki felhívta mind a 200-at.
Aztán a kis szemfülesek elkezdték kifigyelni a módszereimet és utánozni kezdtek, elkérték a listám, pontosabban az irodavezető kérte, hogy adjam oda a többieknek is, hiszen csapatmunka a miénk. Átadtam ( féléves munkám ingyen), majd továbbléptem egy fokot. Többet nem hívtam hideget. Az a kezdők kiváltsága, porfólióépítés. Az egyik legrosszabb ingatlanszerzési módszer, mert a "már piacon lévő" ingatlanok közül kell behozni lakásokat, tölteléknek.
Így kitaláltam mást, ami jobban működött, de erről majd máskor.
:-)))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 01:39:21

@Nico67_: ki az az Alekosz? (tudom, le vagyok maradva... nem nézek TV-t... )

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 01:42:26

@Nico67_: Egyébként az adataimat az engedélyem nélkül tárolni, kezelni és felhasználni nem szabad... a telefonszám személyes adat (az emilcím is... nem véletlen, hogy üzleti ajánlattal már csak céget lehet zargatni). Simán meg lehetne szivatni akármelyik többször is hívogató irodát... (a bíróság elfogadja, hogy véletlenül bekapcsolt a sw a PDA-n ami minden beszélgetést rögzít... )

Fuckup_with_marmelade 2011.03.30. 01:44:38

a budai panoráma egyébként tényleg állllat lehet :)

Én is ezt szerettem a 4. emeletben... szilveszterkor kiállt az ember a teraszra és mindegy volt melyik irányba néz, tűzijáték... a közelben, távolban, a kastélyban...

Nico67_ 2011.03.30. 01:50:55

@Fuckup_with_marmelade: Szerinted ki tárolja? senki, hehe
Arra fognak hivatkozni, hogy a táblára hívtak, ott nem szerepel a közvetítő ne zaklasson felirat.
Amúgy a törvényt bemásolta, és világosan leírja: a telefon hívás kivételével semmit sem szabad.
Amúgy a törvény kötelezően előírja nekünk, azt a lehetőséget, hogy bitosítsuk számodra a leiratkozás lehetőségét. Hád nézd meg az adatvédelmi tájékoztatónkat, az oldalunkon. Ajánlott levél a székhelyre, azt onnan mire eljut az adatfeldolgozóhoz, meg amíg foglakozik is vele. Szerinted?
Nem fenyegetőzni kell, hanem okosabbnak lenni!
:-)


süti beállítások módosítása