Ingatlanosok kíméljenek

Adott egy XVI. kerületi budapesti lakás. Adott egy kedvezőtlen gazdasági környezet. Adott egy csapat dögkeselyűként lecsapó, hihetetlen összegeket elkérő ingatlanos - és adott az elhatározás, hogy kitesszük a táblát: Ingatlanosok kíméljenek. Csakazértis. Mert a lakásnak mennie kell.

Linkblog

Friss bejegyzések

Helyzetjelentés

2011.04.05. 11:03 - Fuckup_with_marmelade

Nyertünk egy Carrera játék versenyautópályát :)

Ez persze még nem egyenlő a lakás eladásával - de azért csak jó érzés :) Apró örömök az életben :) (nem is olyan apró... évek óta tervezzük, hogy veszünk egyet, csak nem volt elég helyünk hozzá :)

A .com-os hirdetésünk viszont szó szerint SEMMIT nem ér. Viszont nem is izgat. Kb. 12 alkalommal nyitották meg tegnap az adatlapot. Pedig az ár alacsonyabb mint a hasonló lakásoké, most egy teljesen átlagos kép fut alatta. Ahhoz pedig, hogy hívjanak, néha meg is kéne nyitni az adatlapot. Na mindegy. Csak azért írom le, hogy figyelmeztessem magam: max. 1000Ft-ot adhatok ki a jövőben a .com-os hirdetésekre. Max. 1 kép. Ennyi.

El kéne gondolkoznom az offline hirdetéseken. Expressz meg még 1-2. Csak az időzítés a kérdés. Most azért figyelem a .com-os adatlapot (és a honlapomat), hogy amíg ilyen alacsony a nézettség nincs értelme máshol hirdetni. Ha azt látom, hogy nő az érdeklődés, na majd akkor.

Abba az érdekes helyzetbe kerültünk, hogy egyáltalán nem érdekel mi van a lakás körül. Május végéig várunk, de én már a kiadáson töröm a fejem.

Bár inkább semmin... vagyis azon, hogy mikor kapjuk meg a nyereményünket :)))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanyista.blog.hu/api/trackback/id/tr932801284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.05. 21:50:37

Holnap jön valaki... már legyártottam az alaprajzokat, ezt majd a kezébe nyomjuk.

Ja, a .com-ról jött. Lehet, hogy mégsem kéne elásni?

Fuckup_with_marmelade 2011.04.06. 21:03:31

Holnap jön valaki második körre.

Egyet elmondhatok. Kevesen jönnek megnézni - aki viszont eljön, annak mindnek tetszik. Ez jó. Már csak az kell, hogy olyan jöjjön akinek pénze is van :)

(ma hívott valaki Belgiumból is, hogy jövő szombaton megnézné...)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.06. 22:27:25

@Nico67_: :) magyar :) Mondjuk majdnem nem vettem fel mert nem írt ki számot, úgy meg csak ingatlanosok szoktak hívni. Aztán felvettem, rákérdeztem, hogy ingatlanos-e. Kicsit meglepődött, de mondta, hogy nem...

Rászoktam, hogy ez az első kérdésem. A sima magánszemélyek ilyenkor elkezdenek röhögni és elmesélik az ingatlanos sztorijaikat.

Igazából tényleg vicces :)

Nico67_ 2011.04.06. 22:34:16

@Fuckup_with_marmelade: Mondtam én, kevesebb a nézelődő, de azok komolyabbak.
Amúgy nem megilyedni, jönnek majd a vevők, csak észhez kell térniük. Egyenlőre szédelegnek, mert úgy kapkodták jobbra-balra a fejüket az elmúlt hetekben, hogy már azt sem tudják milyen neműek. Naponta jönnek hírek a bedőlt lakáshitelesek megsegítéséről, boldog boldogtalan ötletel, találgat, hülye újságírókkal tesztelgetik a piacot.

De talán már rendeződnek a sorok, körvonalazódik az, hogy nem lesz itt hatalmas áresés, aki értelmes, most indul lakást venni, mert a jó lakások hamar el fognak fogyni megint. Ugyan ez volt február végén. Minden kis lakást eladtunk és úgy fellekesült a piac, hogy még a borzasztó szarokat is elvitték. Persze már panaszkodnak.

Ilyenek jönnek:
"nem tudtam, hogy az északi fekvésű lakásba nem süt be a nap." Hogy lehet ilyet benézni?

Nico67_ 2011.04.06. 22:37:34

@Fuckup_with_marmelade: Tudom, mert én is magánszemélynek adom ki magam és sztorizgatok, amíg el nem nyerem az eladó bizalmát!

:-)))

Amúgy csak egy fontos dolog van, kijutni az ingatlanra, ha másképp nem megy, magánszemélyként.

:-))

Nico67_ 2011.04.06. 22:40:56

@Nico67_: Miután megnéztem, még mindíg monhatom azt, hogy a vásárláshoz még el kell adjam a saját lakásom, meg hogy majd visszajelzek, meg hogy még gondolkodom, meg hogy ez volt még az első lakás, tudja még megnézek párat.:-))

Kifogáskezelésről meg nem hallott még egy magánszemély eladó sem! Vagy csak nem akar hallani, mert nem szeretné az igazságot.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.06. 22:50:33

@Nico67_: pedig nem tudják. Mondom, hogy déli fekvésű a lakás. Kérdezi: és az jó? Attól függ. Egy vámpír pl. szénné égne. Neki nem lenne jó.

Úgyhogy inkább elmagyarázzuk - honnan kel fel a nap és hasonlók.

Egyébként szerintem is észhez kellene végre térnie az embereknek. Várják a csodát - és lemaradnak.

Mondjuk most az újságírók is rákezdtek a "úgysem dőlnek be, inkább vegyetek lakást" szövegre. Kórusban.

Egyébként meg minket is összezavart ez a bedőlős játék, mi is azért voltunk úgy, hogy lehetőleg még tavasz előtt elmenjen.

Most itt a tavasz - és ott tartunk, hogy nincs hová sietni.

Az ár most OK, ezt tartjuk.

(Egyébként meg az ingatlanosok nagyon kínlódnak a környéken, ezer éve hirdetik a lakásokat - szemmel láthatóan nem túl sikeresen. Mondjuk nem csodálom, elég rossz fekvésű lakásokat hirdetnek, a mi árunk fölött 1-1,sok millkóval)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.06. 23:19:15

@Nico67_: :) lebuknál :) Az első 2-3 szó után ki szokott bukni a dolog. Kb. mint a BKV ellenőrök. Nem tudod miért, de messziről kiszúrod őket (nem a táskáról, cipőről és a kabátról beszélek). Van valami ami bennfenntességet sugároz. Irritálóan. (amikor hívtál akkor majdnem leraktam, csak amikor bemutatkoztál akkor koppant le, hogy ki vagy - így nem raktam le - és ez csak 1-2 szó volt. Ha esetleg figyelted a hangsúlyomat a bemutatkozásnál akkor érezhetted, hogy furán mutatkozok be - ez olyankor van amikor elbizonytalanodom, hogy jó ötlet volt-e a megszokott módon felvennem a telefont. Ezért szoktam rá arra, hogy a 0. pillanatban rákérdezek a dologra. )

Ha rákérdeznek akkor simán letagadod, hogy ingatlanos vagy? Ezek után van bárki is aki leáll veled üzletelni?

Néha én is leállok ingatlanosokkal beszélgetni, sok hasznos infót elpöttyintenek a "konkurens" lakásokról - a legutóbbi Tippes pl. elpöttyintette, hogy melyik lakást árulják még az utcában (tényleg az volt). Plusz az árazásukat.

Kifogások: lehet, hogy van néhány ember aki profin hazudik, de a többségnél látja az ember, hogy mi a helyzet. Vagy csak mi nem futottunk eddig ilyenbe bele. Vezetem egyébként a listát :) (nem nehéz...)

Nálunk eddig egy olyan ember járt aki 10000%, hogy kamuzott, még a legelején - ezt azonnal láttuk rajta, csak nem értettük, hogy mit akar. Utána talán pont te mondtad, hogy valószínűleg a saját lakását árazta be éppen. Lehet. Az is lehet, hogy ingatlanos volt és hétvégén is dolgozott - csak azt nem tudom, hogy miért cse**né el a szabadidejét egy olyan lakásra aminek a tulaja ingatlanosként szóba se állt vele. Ezen az árszinten ez nem túl logikus. Vagy oltári nagy bajban kell lennie.

Mostanra már mi is eljutottunk oda, hogy a telefonhívás alapján belőjük, hogy ki az akivel komolyan kell foglalkozni. Pl. a mai érdeklődő. Tudtuk, hogy neki tökéletes lenne ez a lakás.

A gáz csak az, hogy az ember a többit sem hajthatja el, mert mi van akkor, ha. Na nem kell aggódni, a többi itt eddig összesen talán 3-4 embert takar.

A sztorizás egyébként kétélű fegyver. Van az a fajta sztorizás ami marha idegesítő. Az a nyálas benyalós fajta. Gáz. Olyankor szépen kifelé kezdi terelni az ember az érdeklődőt.

Viszont: már nem is tudom mióta egyetlen ingatlanos sem hívott. Azt hiszem sikeresen felkerültem a feketelistára :)

Nico67_ 2011.04.07. 09:26:46

Nincs feketelista! Csak úgy látszik kevés az újonc!
Bár én el vagyok képedve, hogy még mindíg mennyien bedőlnek a franchise hálózatoknak!

Más:
Egy ingatlanos kétféle képpen keres lakást.
- adatbázis létrehozása. Egy újoncnak kb 2-3 hónap, mire megfelelő számú 20-30 lakással rendelkezik, amelyeket hirdetve ügyfeleket generálhat magának. Utána jöhet a portfólió tisztítás, tehát árletörés, megszüntetés. Innen már csak arra kell ügyelni, hogy az adatbázisból kikerülő heti 2-3 ingatlan helyére újakat hozzon be, de lehetőleg már eladhatókat.

- Van egy komoly vevője, de nincs lakása. Ilyenkor elmegy és célirányosan keres, szórólapozik a környéken, kopogtat. Ekkor sokszor úgy keres lakást, mintha magának keresne. Nem kell hozzá hazudni, mert itt szinte már maga a vevő. Ha jól csinálja.
Én például sokszor elmegyek az ügyfeleimmel, akik bíznak bennem és megkérnek rá. Megnézem a lakást, sőt ha kell alkudozom rájuk. Sokan ebben nincsenek benne és támogatásra szorulnak.

Ezért indítottuk azt a lehetőséget, hogy ha már valaki kiválasztott egy lakást, akkor második körre elmegyünk vele, felmérjük a lakás műszaki állapotát, környezetét és ha kell alkudozunk is. 150.000 Ft-ért!
Magánszemély eladó 22M -ért kínált családi házát 20 M-ért szerette volna megvenni egy ügyfelünk. 18M-ra alkudtuk le. Szerinted megérte a 150 ezer forintot? És itt nem arról van szó, hogy milyen jól tudunk alkudni, hanem az, hogy az ingatlanról olyan érdekes dolgok derültek ki, amik jelentősen csökkentették az értékét.

Szóval jó egy hozzáértő a háznál. Persze egy építész, vagy statikus is sokat tud segíteni, viszont ők általában nem ismerik az ingatlanpiacot, így csak műszaki szemmel nézik a lakásokat, sokszor tévesen informálva a vevőt. Soha nem értettem, hogy amikor bontandó családi házat hirdetek telekárban, akkor a seggfej építész miért hangsúlyozza nekem, hogy a házat le kell bontani?
Vagy a felújítandónak hirdetett lakásba úgy lépnek be, hogy jézus mária, ezt fel kell újítani. :-))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 09:47:03

@Nico67_: Nagyon jó ötlet, hogy a vevőnek segítesz! Sokkal többet ér mint a mostani konstrukciók!!! Én tutira belemennék! (feltéve, hogy szakértőt is szereztek mellé - pl. statikust, hogy ne nekem kelljen rohangálnom:)

Egyébként a bontandóval az az 1-2 millkó a gond ami a romok eltakarításával jár. Ha csókos vagy valakinél akkor mondjuk 500e és 1 millkó között megvan, de egy csomó idő és pénz akkor is elúszik.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 09:54:34

Most egyébként megint kiakadtam.

Csörög a telefon, hív valaki, hogy anyukámmal beszélt, ő adta meg a számom. Őt pedig mindenképp érdekelné a lakásunk, pont ott keres lakást.

Azonnal rákérdeztem, hogy mi van? Igen, a Tipptől kerestek - már megint.

Ez valami új trükk? UNDORÍTÓ, gusztustalan.

A nő a telefonon át is tisztán hallatszott, hogy grimaszolt amikor közöltem vele, hogy nem tudom miről beszélt, most vagy ő kamuzik vagy engem szivatott meg valaki, de eszem ágában sincs leállni velük üzletelni, azonnal húzzanak le a listájukról.

Utána azért hívtam anyukám - naná, hogy esze ágában sem volt bárkit is hívogatni (sejtettem, de az ördög soha nem alszik). Visszahívtam a surmó bandát - persze a mobilszám központi volt, így nem tudtam meg, hogy mi is történt valójában.

Ha van bagázs akikkel akkor sem állnék le üzletelni ha csak rajtuk keresztül lehetne eladni, azok ők.

marcangoló 2011.04.07. 10:25:38

Sziasztok!
Jó már egy kis biztatást olvasni, mi pont így állunk, mint a bloggazda. Aki itt volt, annak tetszett, de az egyik a hitelfelvételnél akadt meg (miután végigjárt jó pár lakást, akkor kérdezte meg a bankban, hogy mennyiért kap hitelt :-S), a másik mégsem mer felvenni 3 millát.... Na erre kéne egy jó ingatlanos, aki megmagyarázza, hogy semmiség a három millió. :-D De nem jön ki a jutalék a büdzséből, szóval marad a magánhirdetés, meg a reménykedés, hogy tényleg észbe kapnak a népek, hogy abból kell vásárolni, ami a piacon van.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 10:34:38

@marcangoló: Hát, szurkolok nektek! Igazából előrébb jártok mint mi, nálunk még csak elméleti szinten merült fel, hogy valaki hitelt venne fel.

marcangoló 2011.04.07. 10:52:29

:-)
Miután végül elálltak a vételtől, sokra nem mentünk vele.

Engem viszont az ingatlanosok hagynak békén. Nem tudom, minek köszönhetem. :-D

Tudod, még azon gondolkodtam, ahogy olvasom már hetek óta a blogot, hogy a sok töprengés az ingatlanpiac állásán, a devizahitelesek megmentésén annyira elméleti. És csak addig érdekes, amíg oda nem megy egy készpénzes vevő, és le nem foglalózza a lakást. :-D
De ezt mondatom magamnak is, mert én is folyamatosan figyelem a híreket, bár fogalmam sincs, hogy a vevőnk, aki majd jön, foglalkozik-e ezzel, vagy csak az én fejemben létezik problémaként az egész lesz-e "olcsólakás- dömping" vagy nem. Vagy aki most akar költözni, az most keres és vesz egy lakást, és kész? Egyáltalán létezik az a réteg, akik arra vártak, hogy most majd utána hajigálják a bedőlt hitelesek a lakásukat?
Tudja ezt valaki? Ingatlanosok?

Nico67_ 2011.04.07. 11:21:50

@marcangoló: Igen!
- A legtöbb bedőlt hitelessel az a baj, hogy több a hitel, mint amennyit a lakás ér.
- Aki szarban volt, az már eladta a lakását, kiszált a hitelből
- van egy befektetői réteg, milliárdokkal a hátuk mögött, (vagy csak milliókkal) na ők arra várnak, hogy végre kiköltöztethesség az embereket az utcára. De ők is piaci áron fogják adni a lakásokat. Mivel olcsón vették, de azóta sem drágultak, bukni meg senki sem szeret.

- Ez az egész dolog a bedőlt hitelesekkel csak politika!

A piac nagyon szépen szabályozná magát, senki sem járna rosszul! Csak akkor mit mutatna fel a kormány? Hogy egy adott ágazat nélküle is működik? Annak nincs jó csengése.
Jön az Otthon Centrum is a kedvezményes hitelekkel!
Barmok azok mind! Ők befolyásolják a piacot rossz irányba. Mert nekik érdekük, hogy jó sokan vegyenek fel hitelt. Amúgy is, a nagy franchise hálózat nem más a háttérben mint egy pozitív adóslista gyűjtő hely! Legálisan! Ez itt a lényeg, nem az ingatlanközvetítés. Hanem az az adatbázis, amiben nagyon sok ügyfél neve, adata szerepel, amiből rögtön látni, kire mennyi hitelt lehet rásózni.
Az ügynökök dolga mindenkinek az adatait rögzíteni, erre jó alapot ad a terrorista pénzmosós törvény!
A mobil és irodai hitelesek meg automatikusan megkapják ezt a listát és sorra hívják az ügyfeleket. Hitellel kuncsorognak, mert abban nagy pénz van, több mint a közvetítésben! És az folyamatos, akár 15-35 évig is eltart!!!
Sóval nincs itt baj, csak azokat kell kiszűrni a gazdaságból, akik ilyen erőteljesen torzítják azt.
Például a kormány és a franchise hálózatok.
:-)
Na egyszerűbben!
Mindig voltak bedőlt hitelek, már 2005-ben is volt havi 2000 darab. Az OTP finoman hetente 500 lakást tolt a piacra, így megmaradt az egyensúly. A bankok érdeke is ez. Ezért az árakat nem ez határozza meg, hanem a fizetőképes kereslet és a munkalehetőségek.
Ha valahol nincs munka, akkor oda nem mennek az emeberek! Látható ez vidéken és külföldön is. A volt NDK területén 2-3 millióért lehet panel lakásokat kapni.
De Martfűn is kapsz családi házat 6-8 millióért, Öcsödön meg három szintest 2-3 millióért. Mert ott nincs munka, az emberek menekülnek.

Budapest még szerencsés helyzetben van, de ha nem történik valami fellendülés a munkaerő piacon, akkor nem lesz itt semmi ingatlanár növekedés, mert mindernki csak eladni akar. Azt májustól megy ausztriába vagy németországba dolgozni! Na ott nőni fognak az árak!

Az ingatlan piac nem a kedvezményes hiteltől, hanem a munkahelyek számától függ.
Munkanélkülinek minek hitel?

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 11:29:52

@marcangoló: létezik. Nekem van olyan kollégám aki már vagy 2 éve kijelentette, hogy akkor költöznek amikor bedőlnek az ingatlanok - aztán tényleg. Nagyon sokan spekuláltak erre.

Akinek előbb el kell adnia az ingatlanát az sokkal többet töpreng mint az, aki az első - vagy sokadik ingatlanát veszi.

Olyankor azt kell mérlegelni, hogy ki tudja mennyiért tudják eladni, ha gyorsan adják el, milyen nyomott ár kell ahhoz, hogy SOS megvegyék. Utána sokszor inkább visszalépnek és azt mondják, hogy inkább eladják a sajátjukat és meglátják. Nem mernek kockáztatni. Mi ebbe futottunk bele többször is. Egyszerűen azt látják, hogy nekünk is le kell menni az árral - akkor ők milyen eséllyel adhatnák el a sajátjukat. Mi is biztosak voltunk benne, hogy pillanatok alatt elmegy a lakás, mert korábban ezen a lakótelepen gyilkoltak az eladó lakásokért. Ehhez képest meg már vagy február óta kampányolunk, az árral lementünk 1,5 millkót, és a lakás még megvan (jó - az elején mi bénáztunk, de nagyon... amióta változtattunk a stratégián jobbak a tapasztalataink - kevesebben jönnek, de azok már valóban filóznak a vásárláson).

A média meg első sorban szokta hozni a híreket az árverések aktuális állásáról. ez még azokat is befolyásolja akiket nem izgat a téma.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 11:33:39

@Nico67_: Aki el akart menni külföldre dolgozni, már rég elment. A fél évfolyamom külföldön él. Szívem szerint én is mennék, de ugye nem csak én vagyok, így maradunk. Aki meg kimegy az is szereti ha van itthon egy bázisa, ahol meghúzhatja magát ha néha hazajön.

Nico67_ 2011.04.07. 11:39:53

@Fuckup_with_marmelade:
Ez tényleg gusztustalan, sajnos annyira szarul megy egyeseknek, hogy már az életükért kűzdenek.

Mondom, valahogy próbálj bekerülni abba az ingatlanközvetítős telefonos listába! Amíg magánszemély telefonszámként jelensz meg, addíg nem szálnak le rólad. Hiába írod azt, hogy inkgatlanközvetítők kíméljenek. Nem fognak kímélni.
Írd azt hogy magad is közvetítő vagy, így maguktól békén fognak hagyni.
Ezenkívül megtapasztalhatod, milyen az, amikor a vevő, plussz pénzeket ajánl fel neked, azért, hogy piaci ár alatt tudja megvenni a lakásod. Vagy meg fogsz ismerni pár ingatlankikerülési módszert!
Én imádom ezt, amikor saját lakásom árulom és megtalálnak hátulról! Amikor javasolják, hogy közvetítő nélkül menjen a bolt, akkor látszik ki mennyire egyenes!
A vevő érdeke, hogy olcsón vegyen!
Az eladó érdeke, hogy drágán adjon el!
És ez néha vicces helyzeteket teremt!

:-))

Nico67_ 2011.04.07. 11:42:59

@Fuckup_with_marmelade: Mondom, most májustól nyit az osztrák munkaerőpiac! Sokan fognak kimenni!

Nico67_ 2011.04.07. 11:44:06

@Nico67_: Hazajönni meg mindek, ha mindenki kint lesz?

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 11:54:15

@Nico67_: eddig is sokan kimentek, a határ menti településekről iszonyú sokan jártak ki, járatták Ausztriába a gyerekeiket.

No-ban is akármikor lett volna munka.

Bár ez gondolom szintfüggő.

Nem fogja mindenki kint leélni az életét, sokan csak annyi időre mennek ki, hogy megszedjék magukat. Éveken át éltem külföldön, persze valamennyire befogadják az embert, de csak kívülálló marad. Aztán persze kiderül. Több embert is ismerek aki miután a gyerek iskolás lett hazamenekült az USA-ból. Itthon már jól elvolt, a tudása 6 nyelvtudása megvolt a boldoguláshoz.

Nekünk is csak az tett be, hogy gyereket vállaltunk, előtte éltünk mint hal a vízben - ezért is nem mentünk sehová.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 11:55:56

@Nico67_: (na jó, azért volt egy pont amikor azt mondtuk, hogy ha ezt megszavazzák, akkor megyünk és vissza se nézünk mert minek - ez a gyerekek után járó extra szavazati jog volt... )

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 12:00:04

@Nico67_: Abbahagyták a szekálásom az ingatlanosok. A tipp az egyetlen amelyik zargat, eszméletlenül be szeretnék vinni ezt a lakást a rendszerükbe.

Gondolom részben amiatt hagynak egyébként békén, mert nagyon extra feature-ként hirdetem mindenhol, hogy kizárólag rajtunk keresztül lehet megvenni a lakást, egyáltalán nem érhető el közvetítőn keresztül. Na meg 2mp után lerakom a telefont, így nincs értelme hívogatni. Inkább az utóbbi :)

Bár ez a tippes xar tényleg ocsmány volt.

marcangoló 2011.04.07. 12:01:06

Mi maradunk, szóval nyugodtan gyertek haza, itt leszünk. :-D

Nekünk nem tett be a gyerekvállalás.. khm... megtámogatott a kormány némi adókedvezménnyel, utólagos szocpollal. ;-) Nálunk azért is nem SOS az eladás, mert amúgy is forinthitelünk volt, és az is csökkent az idők során.

Szövevényes ügy, eddig azt gondoltam, hogy a normális hitelek hiánya és a bukó devizahitelesek miatt vár, aki vár, a munkanélküliségig nem jutottam el.

marcangoló 2011.04.07. 12:03:09

Most, hogy büszkén vállaltam, hogy nem piszkálnak az ingatlanosok, gyorsan megtalált egy dunahauzos igen határozatlan fiatalember. Hát nem győzött meg. :-D

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 12:07:51

@marcangoló: hát, mi használtat vettünk így nem járt szocpol. Most jól jönne, de már nincs. Az adókedvezményt mi is kapjuk (ez már talán a 7. év lesz) - de jövőre már nem fog járni sajna. Mindegy, mostanáig kaptuk.

Gondolom Ti is Bp-en áruljátok a lakást - itt azért nem olyan gond a munkanélküliség, sokan pont emiatt jönnek fel ide. Itt azért akad munka. A vidéki helyzet a borzalom, tényleg menekülnek az emberek.

Egyébként nem is a munkanélküliség, hanem a jövőkép a kérdés. Ha van jövőképe valakinek akkor bele mer vágni egy hitelbe. Ha egyik napról a másikra él / vegetál, akkor nem.

marcangoló 2011.04.07. 12:20:58

Nemnem, mi egy Pest környéki dinamikusan fejlődő kisvárosban próbálunk eladni. Nem is mennénk messze, csak ide a környékbe, saját, önálló házba.

marcangoló 2011.04.07. 12:22:19

De azért itt pont annyira nem gond a munkanélküliség, mint Pesten + a bejárás. :-D A vidéki helyzetet is ismerem, ahol anyukámék laknak, 1 azaz egy millióért árultak normál állapotú parasztházat.

marcangoló 2011.04.07. 12:23:52

Én most a gyerekek után járó adókedvezményre gondoltam, de igazad van, a ház után is vettünk fel vagy 4 évig.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 15:03:16

Én meg mindjárt sírok... ismét bementünk a földhivatalba egy biztonsági csekkolásra- és ott figyel a tulajdonin a bank jelzálogjoga. Könyörgöm, ezt már ezer éve töröltettük! Most nincs energiám azon filózni, hogy mi történt, a bankot hívtam, fél órán belül kiadnak egy új törlési engedélyt, holnap reggel mehet a Földhivatalba soron kívüli ügyintézéssel.

Már csak az a kérdés, hogy elkezdenek-e szórakozni az állam jelzálogjogával. Hívtam a MÁK-ot, állítják, hogy a bank nem rakhatja rá, értelme se lenne, csak nekik csinálnának extra munkát, a bank is azt állította, hogy 100%, hogy tiszta lesz a tulajdoni.

Remélem. Holnapra szeretném, ha tiszta helyzet lenne végre.

Utána meg szépen kiderítem, hogy mi történt. Az érkeztetett földhivatali példányunk megvan a törlésiből, a határozat is megvan valahol. A törlés után kértünk betekintést, tiszta volt... Én semmit sem értek :(

Mindegy, tudjuk mi a dolgok menete. Ha mégis ráterhelnék az államot (ami csak akkor történne meg, ha félreértelmezik a 12/2001-es kormányrendeletet ami csak bizonyos esetekben kötelezi őket erre), max. 3-4 napos ügyintézést ígért a MÁK a szokásos 2 hét helyett. A földhivatal meg nem gáz, pillanatok alatt lefut.

Na de hogy került rá a bank ismét a tulajdonira???

marcangoló 2011.04.07. 15:33:11

@Fuckup_with_marmelade:
JÓ kérdés. :-S
Jó ötlet volt megnézni, de hogy kerülne rá az állam?!

Nálunk az a mázli, hogy megkaptuk az utólagos szocpolt, mert így kiderült, hogy a 3 éve beadott jelzálogtörlés még nem jutott el a finishez... Most viszont kénytelenek voltak nagyon gyorsan levenni. Ezek után én is megnézem.

ozmrtn 2011.04.07. 16:02:49

Szerintem az igazán nagy gond a kommunkiációval van. Mire gondolok? Arra, hogy a bedőlt hiteles lakásokkal kapcsolatban senki nem tud biztosan semmit. Egyik nap az a hír, hogy az állam majd megment mindenkit, a másik nap pedig az, hogy bocs, de nincs pénz. Ennyire bizonytalan helyzetben senki nem mer lépni, még az se, aki tudna.
A másik gond: tegye fel a kezét az, aki ki tudja számítani, hogy két év múlva lesz-e munkája, rendszeres jövedelme?
Rossz kommunikáció, bizonytalanság, ezért tűnt el a vásárlókedv.
Szerintem.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 16:07:07

@marcangoló: Az állam úgy, hogy állami kamattámogatású a hitel, ott pedig az a szabály, hogy ha lekerül a bank, ideiglenesen rákerül az állam. Neki ez a biztosítéka arra, hogy fizeted a hitelt - vagy ha nem, akkor az államé az ingatlanod.

Persze csak addig a pillanatig, amíg a bank rá nem terhelte a hitelt az új fedezetre. Onnantól kezdve az államnak már az új ingatlan a fedezete. (Ha meg visszafizeted akkor rá se kerül)

Na most átlagos esetben egy fedezetcserénél van néhány nap (földhivatali ügyintézés) amíg mindkét ingatlanon rajta van a bank, utána a bank lemászik az eredeti fedezetről, az állam meg ideiglenesen ott ragad - és akkor neked kell kérni egy törlési engedélyt a MÁK-tól, amivel levetetheted.

Na most nálunk ezzel szemben nem tudom hogyan, de nem jött le a bank. Ha most lejönne akkor lehet, hogy automatice bejegyeztetné az államot (ezt előírják neki a sima fedezetcserénél).

VISZONT: az új ingatlant már megterhelték, így az állam már pozícióban van, ezért hivatalosan nem kellene bejegyeztetni az állam elidegenítési tilalmát a régi ingatlanra - hiszen itt nem beszélünk átmeneti fedezet nélküli időszakról, az állam végig le van védve.

Na mindegy. A lényeg az, hogy a bankban is megerősítették, hogy a kutya se nyúl a tulajdonihoz, azonnal kiadták a törlési engedélyt (hiszen tiszta az ingatlan), pik-pakk tiszta lesz a tulajdoni lap is.

Utána meg kiderítem, hogy mi történt (már csak azért is, mert nem 2 fillér a földhivatali ügyintézés). Mondjuk egyszerre több papírt is beadtunk, lehet, hogy ez okozott valami kavarodást?

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 16:08:15

@ozmrtn: Igen. Mindenki úgy érzi, hogy rajta kívülálló dolgok irányítanak mindent, semmi beleszólása a történésekbe - így meg nehéz lépni és döntést hozni.

marcangoló 2011.04.07. 16:31:00

@Fuckup_with_marmelade:
Így már értem. A fedezetcseréhez nem volt szerencsém, csak eladunk és vettünk.Nálunk majd a szocpol átvitele lesz érdekes, de elvileg már lebeszéltem az önkormányzatban az illetékessel, hogy megoldható anélkül, hogy letétbe kellene helyezni a pénzt.

Nem tudod igazolni az új ingatlan tulajdoni lapjával, hogy azon már rajta van az állami jelzálog?

Valahol egészen abszurd, hogy az gondot okozna egy földhivatali ügyintézésben, hogy egynél több papírt adtatok be, nem? :-D

marcangoló 2011.04.07. 16:32:30

@ozmrtn:
Na igen, a nagy devizahitelbummnál ez még nem merült fel, hogy a dolgok rosszra is fordulhatnak. Igazából azokat az ismerőseimet sajnálom, akik az utolsó pillanatban átváltották a forinthitelüket devizásra, és mintegy két hónapig élvezték a tranzakció áldásos hatását, aztán beütött a válság. :-S

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 16:54:23

@marcangoló: Én bármit elhiszek a bürokráciáról. Nálunk a Földhivatal első körben kapásból visszadobta a papírokat. (Ez mondjuk így volt kitalálva, nem tudtuk máshogy megoldani, mert a bank elvárásai ütköztek a joggal - két körben viszont már nem volt probléma. Abszurd, de ez van :) ) Második körben viszont mindent elfogadott, mindent bejegyzett.

A szocpolnál tudtommal ugyanez a helyzet (állam rárakja a sajátját amíg nincs rajta az új ingatlanon a jelzálog), csak ott komoly kikötések vannak az új ingatlan értékére is. Bár jobban belegondolva itt sem lehetett alacsonyabb értékű. Mindenesetre a szocpol bonyolultabb lett volna. Ez így nekünk csak azért volt bonyolult, mert még az ügyvédek is belezavarodtak az ügyleteinkbe :))))) Olyan dolgokat kellett párhuzamosan elintézni, amiknek jól meghatározott sorrendje van.

Nekem egyébként semmit sem kell igazolnom, beadok egy papírt a MÁK-ba és ők "postafordultával" küldik a törlési engedélyt - csak ez normális esetben 2 hét átfutási idő. Nem véletlen, hogy én nemrég már beadtam a papírokat - és akkor jött a válasz, hogy nem engedélyezik mivel nincs is rajta az állam zálogjoga. Na ekkor elkezdtek villogni a vészvillogók, de nem figyeltem oda rájuk. Naívan azt hittem, hogy valószínűleg olyan sokáig ültünk az ügyön (ld. évekig), hogy maguktól is töröltették. Tévedtem. Rajta se volt soha.

Emiatt viszont már az összes papír ott figyel az Államkincstárban, iktatószámmal, így ha gáz van csak fellebbezést kell beadni, így lerövidül az ügyintézési idő.

A papír mindenesetre megvan, holnap reggel Földhivatal.

Nico67_ 2011.04.07. 22:01:26

@Fuckup_with_marmelade:
Hát igen, nem mindegy, hogy mikor köt az ember függőben tartásos, vagy tulajdonjog fenntartásos szerződést. Az egyiknek 6600 a másiknak 2x6600 Ft az ügyintézési díja.
Hitellel terhelt ingatlant vásárlásakor csak tulajdonjog fenntartásos adásvételit lehet kötni. Itt ugye csak az adás vétel ténye kerül feljegyzésre. A függőben tartásos szerződésnél már a tulajdonjog bejegyzését kérjük, mert hitelre csak így lehet vásárolni ingatlant. Ilyenkor már az új tulaj nevére kerül az ingatlan, így hamar bejegyezhető rá a jelzálog és elidegenítési jog. Míg a tulajdonjog fenntartásos szerződés esetében a Földhivatal teljesen jogszerűen elutasítja az elidegenítési és jelzálog jogok bejegyzését, mivel ott még a régi tulajdonos szerepel. Na itt szoktak keveredések lenni!

Na most az a kérdés, hogy ti hitellel terhelt ingatlant vettetek-e?

Amúgy a bank elvárásai a jogot követik, bár az is igaz, hogy a jogvégzett emberek közül általában a leghülyébbek kötnek ki a bankoknál. Sajnos. Ezt mi úgy szoktuk megoldani, hogy írásban felhívjuk a tisztelt jogász úr/hőgy figyelmét a törvények betartására, mellékelve a törvény vonatkozó paragrafusait.
Ez szokott hatni.
A Földhivatalban dolgozó emberek pedig nagyon jól ismerik a jogot, de néha ők is hibáznak, rájuk nem szabad haragudni. Nekik nincs központi költségvetésük, így csak a megtermelt vagyonból gazdálkodhatnak. Én becsülöm őket.

Nico67_ 2011.04.07. 22:02:05

@ozmrtn: Feltettem a kezem!

:-)))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 22:19:36

@Nico67_: Nem kell túlspilázni :) 10e Ft különdíj és 48 órán belül törlik a jelzálogot a tulajdoniról. Hitel ugyanis nincs az ingatlanon, a banknak sincs követelése az ingatlannal kapcsolatban amit írásba is adtak - csak még nem került le a tulajdoniról ez a tény. 24 órán belül széljegyen lesz a törlés.

Nem tudunk rájönni, hogy mi történt, a földhivatal állítja, hogy nem érkezett be hozzájuk kérelem. Én meg azt állítom, hogy már vagy 2 éve bevittem egy törlésit. Persze pont az a mappa figyel valahol a raktárunk aljában ahol az érkeztetett példány figyel. Mondjuk ha meglenne se segítene, ugyanúgy be kéne adni újból mindent.

Egyébként meg most nézem a törlési engedélyt, persze elírták a nevem rajta. Egy betű. Ez annyira tipikus. Mindent elírnak (az adóigazolást minden évben kétszer kellett bekérni, mert össze-vissza írogatták rá a neveket, minden logika nélkül - aztán kiderült, hogy azért volt, mert állítólag nem találták az adószámom). Holnap nem tudunk elmenni az új lapért, úgyogy vagy leküldik galambpostával a kerületi fiókba jövő keddig, vagy bemegyünk az újért hétfőn (vagy egye fene, kirohanok ebédidőben... de a Földhivatalba akkor sem mehet kedd előtt). Mondjuk a hétvége eleve nem számít bele az ügyintézési időbe, így nem bukunk olyan nagyot. Csak a benzint (kivéve ha leküldik a fiókba - korrektül le szokták).

Minden jó egyébként a papíron, csak a nevem írták el, az egyik betűt duplázták - de ez bőven elég arra, hogy visszadobják a Földhivatalban. Nem szívesen buknék majdnem 17e Ft-ot a töketlenségük miatt.

Egyébként mondtuk a vevőjelölteknek, hogy mi történt, mutattuk a törlési engedélyt, mondták, hogy nem gond. Ha minden jól megy, jövő héten 3. kör. Addigra talán már a tulajdoni is tiszta lesz.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 22:21:23

@Nico67_: vagy most rosszat moderáltam? Ha újra beírod akkor ezt is kiszedem :)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 22:25:36

Na. Marad a hétfői ügyintézés, reggel bank, utána Földhivatal. Ez így csak 1 nap késés, szerdára (vagy max. péntekre) elvileg makulátlan a tulajdoni lap.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 22:27:17

(mi van akkor, ha legutóbb is elírták, mi nem vettük észre, a földhivatal meg visszadobta mi meg nem kaptuk meg a határozatot? Vagy elkavartuk.... most ezen filózok. Mert beadni tutira beadtuk, a többire meg egyszerűen nem emlékszünk )

Fuckup_with_marmelade 2011.04.07. 22:50:04

@Fuckup_with_marmelade: Banyek. Most jött az infó, hogy az ügyintéző azt mondta, hogy csak átírta a múltkori engedélyen a dátumon (ezért tartott ez összesen fél percig!).

Nico67_ 2011.04.07. 23:41:10

Igaz az is, hogy a legjobban akkor éreztem magam, amikor nem volt hitelem. Ma is hangsúlyozom, hogy az a gazdag ember, akinek nics hitele. Én is erre gyúrok, inkább lemondok sok földi jóról, de még egyszer hitelt nem fogok felvenni. Inkább az albérlet!
Amúgy ezt a förtelmes nagy ragaszkodást tárgyakhoz, autó, ingatlan, tv..stb nem értem.

Más:
Kiváncsi vagyok, mi lesz akkor, ha tényleg bevezetnék az ingatlan adót. Tudom, most is van, sokan fizetnek is, de sokan nem. Én ingatlan adó párti vagyok!
Tudomásul kell venni, hogy a munkaerő szabad áramlásának a legnagyobb gátja a röghöz kötés! A világ legnagyobb butasága. Az egész EU-t azért hozták létre hogy versenyezzenek az USA-val. Arra nem gondoltak, hogy ott egy pénznem van és egy nyelvet beszélnek. A munkaerő szabadon mozog, nem jelent gondot a keleti partól a nyugati partra menni munka után. Magyarországon már székesfehérvárról sem mennek Kecskemétre dolgozni az emberek! Mert az mesze van, nem adják fel a megszerzett vagyont!
Az ingatlan bérlés teljesen normális dolog és a befektetés célú ingatlan vásárlás is jövedelmező üzletág volt, egészen a válságig, amit hirtelen, gyorsan meggazdagodni vágyó fakalapok gerjesztettek. Nálunk meg a lakás bérlésnek pejoratív értelme van. Csak ennyi lett volna...

Nico67_ 2011.04.07. 23:44:00

@Fuckup_with_marmelade: Akkor ezen is el van írva a neved?

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 07:07:28

@Nico67_: El hát. Azt már meg nem mondom, hogy akkor észrevettük-e viszont mondták, hogy attól még elfogadják... fene tudja (szerintem ez lehetett, leadás előtt mindent ezerszer át szoktunk nézni).

Na mindegy. Hétfőn bent lesz a papír, 10e különeljárási illeték és annyi. Persze megtehetnénk, hogy nem igényeljük a soron kívüli eljárást, de mi van ha a Földhivatal pont most tartja be a 30 napos határidejét?

(Azt viszont nem értem, hogy lehetett tiszta a tulajdoni lapunk... szerintem soha nem is fogom megérteni... )

Nico67_ 2011.04.08. 09:17:23

Nem értem ezt a parát, a tiszta tulajdoni lappal.
Mag a 10.000 Ft-os sürgősségit sem kérném!
Mindíg az iratbeadás dátuma és sorrendisége számít. Ha simán beadjátok, ráadásul úgy, hogy a kezetetkben van az előző érkeztetett példány, akkor úgy is megcsinálják. Az eladáshoz pedig nem szükséges tiszta tulajdoni lap!!
Sőt, elég a törlési engedélyt az adás vételi előtt érkeztetni. Addíg is "védve" van az ingatlan.
Szóval, spórolj meg 10 ezer forintot, és nyugalom!
Én amúgy is besétálnék először az érkeztetett munltkori példánnyal és kérdőn néznék rájuk. Ha megnyugtató választ nem tudnak adni akkor az ügyintézői szintnél eggyel feljebb kell kerülni. Ott általában elsimulnak a dolgok. Ha a névelírás volt a gond, akkor pedig besétálnék a bankba és az ügyintézőtől elkérném a földhiovatali eljárás díját. Ha nem adja, akkor fiókvezető, majd egy cikk az Index újságnak. Szerintem hamar rendeződnek a dolgok.
Ha mégsem akkor PSZÁF. Akkor lesz bünti is nekik. Mindenről kérj írásos választ!

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 09:27:07

@Nico67_: Nem találjuk az érkeztetettet, ez a gond :( (van néhány iratos dobozunk a raktárszobánk legalján, az egyikben lesz a papír - de most nincs 2 napunk arra, hogy mindent felforgassunk, a szoba meg szó szerint a tetejéig tele van pakolva). Egyszer majd megtaláljuk. Most többet ér a szabadidő mint 6e Ft.

Akkor azt mondod, hogy ne kérjük soron kívülivel? Hm. Nekem az a gondom, hogy ha tehermentesen áruljuk, akkor legyen tiszta a tulajdonija. Bár ha széljegyen van a törlés, az már elég? Kedden tutira széljegyen lesz.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.11. 11:04:55

@Nico67_: Na. Kiderült, hogy a bank xarta el az egészet. Úgy ahogy van, még 2 éve.

Most jegyzőkönyvet fogunk felvetetni (ld. tényállás, leadott törlési engedély) és van 1 napjuk, hogy töröltessék a jelzálogot.

Egyébként az is kiderült, hogy TILOS lett volna kiadniuk nekünk a kérdéses törlési engedélyt, nekik kellett volna személyesen elintézniük. Igazából az is lehet, hogy ők is megpróbálták, csak a kérdéses elírás miatt nekik is visszadobta a Földhivatal, csak tojtak rá.

Ahogy én ezt a bankot ismerem, 1 napon belül elintéznek mindent.

Egyszer már eljátszottuk velük ezt, akkor is elszúrtak valami Földhivatalos dolgot, befenyítettük őket a Pszáffal és egy napon belül elsimítottak mindent.


süti beállítások módosítása