Ingatlanosok kíméljenek

Adott egy XVI. kerületi budapesti lakás. Adott egy kedvezőtlen gazdasági környezet. Adott egy csapat dögkeselyűként lecsapó, hihetetlen összegeket elkérő ingatlanos - és adott az elhatározás, hogy kitesszük a táblát: Ingatlanosok kíméljenek. Csakazértis. Mert a lakásnak mennie kell.

Linkblog

Friss bejegyzések

Leráztam egy ingatlanost :) Jó volt :) Nagyon :)

2011.02.28. 14:58 - Fuckup_with_marmelade

Címkék: budapest dh ingatlanos zargatás

Megint zargattak. Persze ismét egy DH-s. Biztos volt benne, hogy meggyőz.

Hát nem.

Lelkesen ecsetelte, hogy nincs semmi kockázat, írjuk alá vele a szerződést, 1-1,5 óra az egész. Galád módon a szavába vágtam, hogy ácsi, ez nem egészen így van, az általam ismert DH-s szerződés ugyanis tiltja és bünteti, hogy az eladó a DH-s szerződésen szereplő ár alatt hirdesse máshol az ingatlant. Szó sem lehet tehát arról, hogy én mondjuk 11,8-ért hirdetem az ingatlanom, ők meg a 11,8+600-700e jutalékért hirdetik és nyerjen a jobbik.

A srác persze kiakadt. Dehát itt pont az a lényeg, hogy összedolgozzunk és egységesek legyünk. Ez az ingatlanos érdeke.

Ja. Az ingatlanosé.

Az én érdekem pedig az, hogy csak akkor adjam el a lakást ingatlanoson keresztül ha ő olyan potenciális vevőjelölteket képes megtalálni, akiket én soha nem találnék meg. 

Dehát ez így van, ők BIZTOSAN olyanokat fognak megtalálni akiket mi nem. Ott vannak pl. a vidéki irodáik. Az ottani ügyfeleket soha nem találnám meg. 

Jó. Akkor viszont miért izgatja őket, hogy én mennyiért hirdetem az ingatlant. Adják el drágábban olyannak, akit én nem találnék meg, és vegyék ki ezt a pontot a szerződésből. 

Hát az nem megy.

Nem értem. Ha ők olyan jók, miért zavarja őket, hogy én máshogy és más áron hirdetem. 11,8-ért sem tolonganak a jelentkezők, ha hozzácsapom a jutalékukat akkor a kutya se fog hívni. Ha nem csapom hozzá akkor pedig semmi sem marad, semmi értelme nem lesz eladni a lakást. Akkor inkább kiadjuk és hitelből építkezünk. Talán még jobban is járunk.

Őőőőő....

Egyébként meg már az ingatlan.com-on sem hirdetnek, aminek én személy szerint kifejezetten örülök, sokkal jobb eséllyel hirdethetem az ingatlanom.  Köszönöm szépen a kivonulást (vagy kivonultatást? azt hiszem inkább az utóbbi).

Őőőőőő....

De ő látja, hogy már régóta hirdetjük a lakást, kevés a tapasztalat. 

Egy hónapja hirdetjük fizetősen, addig csak az eldugott, parkra néző ablakban lógott egy tábla, plusz a környékre ragasztgattunk néhány szórólapot.

Jó, akkor térjünk vissza erre egy hónap múlva amikor már jobban látjuk, hogy mi a helyzet.

Jó, térjünk - ha kiveszik a kérdéses pontot.

Hát nem.

Hát nem.

Már csak azt nem értem, miért nem tesznek végre feketelistára. Olyanok mint valami szekta. Egyszer megkaparintanak (vagyis a számod) és többet nem eresztenek. Hátha. 

Hát nem.

Majd ha bruttó 2%-ért eladják és szabadon hirdethetem apróbetűs részek nélkül.

(Az igazi gond egyébként ott kezdődik, hogy ha hozzácsapom az irányárhoz a jutalékukat, akkor már ugyanannyiért kell árulni a lakást mint a többit a környéken - és ez ugye csak az irányár. A gond csak az, hogy ez egy 4. emeleti lakás amit leginkább azért vesznek meg, mert vagy nincs másik eladó, vagy mert olcsóbb mint a többi. Mi furák vagyunk, kizárólag legfelső emeletit szerettünk volna, mert nem szeretjük ha a fejünk felett járkálnak, de valakinek a lépcsőzés ijesztőbb mint a hajnali kopogás.

Persze ha eladják és mi ebből megkapjuk azt az összeget amit szeretnénk akkor hajrá - de per pillanat olyan hihetetlenül inkorrektnek tartom az ingatlanirodák szerződéseit, hogy félek aláírni egyet is. Módosítani pedig nem akarnak rajtuk. Az ingatlanos pedig bekavar. Duplán - triplán kell minden időpontot leegyeztetni, hétvégén nem jön, késő este nem jön, lényegében hozzá kell alkalmazkodnia a vevőnek is és az eladónak is. Ha jön a szerződés akkor nem lehet lazán kezelni a fizetési feltételeket, ha aláírtuk akkor hiába nem fizet a vevő, jár a jutalék stb. stb. Nekem egyszerűen nem ér ennyit. Stressz, stressz, stressz.

Elképzelhető, hogy az ingatlanos szerez valakit aki eddig nem hallott a lakótelepről, az is lehet, hogy elhozza - az illető viszont a környéken barangolva biztos, hogy bele fog futni néhány lakáshirdetésbe - olyanokba is, ami adott áron kőkemény konkurencia a számunkra. Vagy pont a miénkbe, felhív minket, és ott a gubanc. Vagy egy másik, olcsóbb lakótelepet is megnéz ha már egyszer feljött Pestre. Mi ebből a szempontból sznobok vagyunk, munkaügyi központ mellé nem költözünk, a többi pedig kint van a világ végén vagy túlságosan zsúfolt - és ezért hajlandók voltunk többet fizetni. Egy vidékről felköltöző család is így gondolja? Vagy egyszerűen megnézi az árat és a hasonlók közül az olcsóbbat választja? Ha meg jó közlekedés kell akkor beköltözik a városba? Jó kérdés. Elhiszem, hogy az ingatlanosnak hatalmas hálózat áll a háta mögött - ő viszont abba gondoljon bele, hogy a sok-sok apró buktató ami a szerződésükben szerepel elfogadható-e egy eladó számára. Számomra speciel nem.)

Update: Figyelem: Új post - Felhívás ingatlanosoknak. Verseny, verseny verseny - http://ingatlanyista.blog.hu/2011/03/01/felhivas_ingatlanosok_reszere_verseny_verseny_verseny

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanyista.blog.hu/api/trackback/id/tr762698330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:17:19

@Tonahl27: Igen, sokan panaszkodtak már erre. Plusz arra is, hogy az ingatlanos ugyanarra az időpontra több "vevőjelöltet" is beszervezett, hogy kamu vevőjelölteket küldött az ár leverésére (onnantól kezdve kevesebb reklámköltséggel kell számolni mert nyomott áron jobban viszik) stb. stb.

Nálunk is simán felvették volna a rendszerbe horror áron a lakást - pedig mind a ketten tudtuk, hogy annyiért a kutyát sem fogja érdekelni. Aztán X idő múlva jöhettek volna, hogy lenne ám vevőjelölt de csak 3 millkóval olcsóbban, a statisztikáik is ezt bizonyítják, ugyan menjünk már lejjebb különben soha nem adjuk el.

ViG0 2011.03.01. 11:19:06

A 4%-ot felénk a DH vezette be a többi iroda csak felzárkózott, ez egész egyszerűen nem működik mert túl sok a jutalék, de mégis olyan tulaj van aki meg szó nélkül aláírja. A mai benzinárak és a kevés eladás miatt egyébként meggondolja az ingatlanos is hogy menyjen e egyáltalán ingatlant felvenni és még azokat mutogatni legalább tízszer, majd ő adja el ne a tulaj vagy a konkurencia. Még az lenne a szép ha a tulaj olcsóbban is hirdetné :)

Gera 2011.03.01. 11:20:28

Amúgy aki házat / telket keres, annak javasolnám az ingatlanos kihagyására a következő módszert: Van ugye az ingatlanos hirdetése az ingatlan.comon, rendszerint azért van legalább 1 külső kép, általában azzal a szándékkal fotózva, hogy semmiképp ne lehessen azonosítani a helyet, mert full kizárólagos szerződést kevesen kötnek. Na most az ember fogja a képet, szépen elképzeli a térben, hogy hogy is nézhet ez ki felülről (környező épületek, növények, egyéb objektumok, telek alakja), aztán fél óra alatt átnézi a google mapsen a környéket és 90%ban röhögve megtalálja a keresett ingatlant. Még a helyi térinformatikai adatbázis is hasznos lehet, de erre már az ingatlanosok is rájöttek és direkt full kamu telekméretet adnak meg (+/- 50-100 m2). Én legalább 10 telket találtam meg ezzel a módszerrel anélkül, hogy az ingatlanost felhívtam volna.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:22:08

@tris: Igen, észérvek is. Mindenki azt mérlegeli, hogy mennyi pénze van, mennyi hitelt kaphat hozzá, mennyibe kerül a felújítás, illeték, akármi. Összeadja és annak megfelelően választ. Jó esetben.

A vicces csak az, hogy a legolcsóbb műanyag nyílászáró is képes arra, hogy egy drága lakást eladjon - az új tulaj pedig gondolkozhat, hogy miért penészedik a lakás és rá fél évre vagyonokat költhet a szellőztetés kiépítésére. Pedig ha lealkudna még néhány százast (per pillanat ez bizony realitás) akkor azokat az ablakokat vehetné meg amik valóban érnek is valamit - és anyagilag se járna rosszabbul. Csak sokan kényelmesek és inkább választják a kényelmesebb megoldást.

Tonahl27 2011.03.01. 11:22:23

@Brannagh:

bocsánat nem jól írtam le, tehát az új pár nem tett le foglalót, hanem az ingatlanos szerint, ők 8,2-t ajánlottak.
Így már azért érted, hogy gyanús, hogy a vevő nem is tud az ajánlatomról.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:26:57

@Gera: Igen, plusz ha a tulaj 4-5 ingatlanossal is aláírja a szerződést, akkor garantáltan lesznek majd nem ugyanolyan képek is és néhány hirdetésből összeáll a kép.

(nekem az szokott fura lenni amikor a tulaj nem rak fel olyan képet ami alapján beazonosítható az ingatlan - aki a környéken keresgél annak ez elég fontos információ)

t0thl 2011.03.01. 11:27:07

Kizárólagos szerződést aláírni botorság, de az nem árthat az ügynek, ha minél több ingatlanos árulja.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:28:28

@ViG0: Persze. 1% annak aki felveszi 1% annak aki eladja 1% meg valaki más zsebébe. Plusz Áfa.

Utána pedig megy a keresztbeszervezkedés, ugyanannak az ügyfélnek a hetente sokszori zaklatása (az összes kis irodácska) amíg az azt nem mondja, hogy a DH teljesen feketelistás.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 11:29:01

@Tonahl27: persze. Bár azért ez a helyzetleírásban durva tévedés volt, ezt be kell látnod. Ilyen esetben a következő a megoldásod: felhívod az ingatlanost, hogy mégegyszer megnéznéd a lakást, majd ott, a tulajnak személyesen teszel ajánlatot. Természetesen a közvetítő jelenlétében, így fair play.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 11:33:32

@t0thl: olyan felállásban érdemes aláírni a kizárólagost, ha pl. 1-2-3 hónapra szól, majd ez idő elteltével automatikusan átáll általánosra, amikor bárki árulhatja. Ekkor az ingatlanos látja az eladó motiváltságát, és mivel határidőre kell teljesíteni, sokkal aktívabban fog ráfeküdni a dologra. Ha nem jön be, akkor vesztettél 1-2-3 hónapot, viszont ennek elteltével bármit csinálhatsz: más közvetítőt keresel, esetleg többet is, hátha az jön be jobban, vagy magad is árulod. Amit soha, semmilyen esetben nem szabad aláírni: a határozatlan idejű kizárólagosságot, illetve a szerződésbontási díjat.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:33:47

@Tonahl27: Igen, tényleg az eladó jelenlétében érdemes ajánlatot tenni. Onnantól kezdve nem lehet elsumákolni. Az eladó meg dönthet.

Gera 2011.03.01. 11:34:38

@Fuckup_with_marmelade: Ja igen, ez tényleg fontos, én az ingatlan.comon az összes szóba jöhető hirdetést megnyitottam, aztán rendeztem ingatlan szerint az összetartozókat, mert tényleg van 4-5 hirdetés egy ingatlanról és utána kezdtem a mapsen keresgélni. Mókás dolog, amikor egyszerre vagy 100 hirdetés van megnyitva az ember előtt :)

A sors iróniája, hogy végülis amit megvettem, azt akár fel is hívhattam volna, mert családtag volt az ingatlanos :)

Persze ez a módszer csak akkor játszik, ha az embernek nagyon határozott elképzelései vannak, mert csak úgy nézelődéskor nem igazán van egy órája az embernek egy ingatlan megkeresésére. Ha viszont komolyan érdekli, akkor már megéri ennyi időt rászánni, mert százezreket jelenthet.

csokiájsz 2011.03.01. 11:35:24

egyetértek a posztolóval: ingatlanosok hagyjatok békén.

egy 8,5 Milliós lakásnál, aminél a vásárláskori chf hitel + kamat + nulla ingatlanpiac miatt eleve van 3 M Ft bukó, ne akarjanak még 3-500 Ft -ot lehúzni rólam. Az nekem nagyon sok pénz.

t0thl 2011.03.01. 11:35:35

@Brannagh: Hát nem tom, az mindig benne van, hogy el tudná adni más menet közben. A kizárólagos szerződésnek még ebben a formában is több a hátránya, mint az előnye.
No és amilyen ingatlanosok vannak........inkább nem is véleményezem mélyebben........sokan vannak és sok a tisztességtelen.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:36:13

@Brannagh: Viszont a kizárólagosnál alacsonyabb a jutalék így nem lesz olyan motivált az ingatlanos. Főleg ha még az árat is le kell nyomni. Az eladónak meg 2-3 hónap veszteség (főleg tavasszal) szerintem nagyon sok. Mi is abban bízunk, hogy ha jön a jó idő akkor többen sétálna a környéken és többen veszik észre a kirakott táblát. (Eddig csak akkor jöttek lakásnézőbe amikor tavaszias volt az idő - jellemzően egy délutáni séta után)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:39:57

@Gera: Igen. Amikor mi ezt a lakást vettük akkor 2 lakótelep versenyzett egymással. Ez és egy távolabbi. Ott nem volt megfelelő fekvésű ingatlan (mindenképp déli fekvésűt kerestünk), így ezt a lakótelepet jártuk végig többször is.

Egy ennyire határozott elképzelésnél már megéri csoportosítani a hirdetéseket :) (mi végül az expressz újságban találtunk rá a lakásra - pontosabban az egyik családtagunk. Az eladó nem is hirdette máshol.)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 11:44:20

@Fuckup_with_marmelade: ez igaz a tavasszal, mi is tapasztaljuk :) szerintem az is benne van, hogy karácsony-újév táján az embereknek van más dolguk is, mint ezzel foglalkozni.
Félre ne értsetek, nem kampányolni akarok, csak rámutatok egy-két dologra. Természetesen, ha a tulaj csak maga árulja, az neki a legjobb, ezt aláírom. Viszont ha bevon ingatlanost, akkor első próbára jobb a rövid távú kizárólagos: kevesebb hirdetése lesz fent. Gondolom, sokan belefutottak már abba, hogy ugyanazon az oldalon ugyanazzal a házzal 30x is találkoztak, esetleg mindig más áron, más paraméterekkel. Ez gáz. Viszont a kizárólagos szinte úgy fest, mintha a tulaj hirdetné: egy embernél, egyféle leírással van fent, jóval kevesebbszer is futnak bele, nem unják meg olyan hamar.
Ugyanez az előny nem áll fenn, ha előbb már voltak általános szerződések is, és egy csomó iroda hirdette korábban. Ennek az az oka, hogy van egy csomó gagyi programozású hirdetőoldal, pl épp a hétvégén volt egy érdeklődő hívás, olyan házat talált az egyik netes hirdetőn az érdeklődő, amit már egy éve kivettünk a rendszerből. Tehát előfordul, hogy fentragadnak. Egyébként ez az irodáknak sem jó, komolytalannak állít be. Sajnos nem rajtunk múlik.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:47:35

Honlapstatisztika. Mai. 11:45

Ingatlan.com: 2 azaz 2 látogató (még mindig kiemelt hirdetés)
Ez a blog: 58 látogató

semmikonkrét 2011.03.01. 11:49:31

Az ingatlanos is az ingyenes apróhirdetési portálokra teszi fel a hirdetést, esetleg egy saját honlap és egy-két partner. Sokkal okosabb vagy, ha kihagyod őket. végszükség esetén talán érdemes ingatlanoshoz fordulni, de szerintem, ha interneted van, nincs hátrányod.
A másik amit nem értek, amikor a vásárló megy az ingatlanoshoz (én -buta koromban- egy csomóval jártam végig a fővárost, felesleges idő, energia és pénz kidobás, és még az alkuba is belebeszél). Ha kinézel valamit (az ingatlanosnál - ingyen, valami honlapon) rögtön mehetsz: expressz.hu vagy ingatlanok.hu vagy ingatlan.com és biztosan ott találod a lakást a magánszemély hirdetésével (telefonszámával). Új ingatlanoknál még könnyebb megtalálni az építtetőt (nyilván a helyszínen ki van írva), és a közvetítői díjat az eladótól rögtön lealkudhatod. működik is.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:50:17

@Brannagh: Ja. Komolytalan hirdetések. Gondolom a Habuczky név ismerős. Még tavaly elég sokat nevettünk azon, hogy le kellene vele szerződni, úgy biztos, hogy kikerülne az urbanistára a hirdetésünk. Utána elvetettük.

Nem biztos, hogy a negatív reklám is reklám.

A frigóról és egyéb tárgyakról készült képek pedig ha jól sejtem mindenkinél leverik a biztosítékot. Az is amikor a rendetlenségre csak legyint az ingatlanos, hogy nem gond, úgysem érdekli a vevőjelöltet. Dehogynem. Mínusz egy millióval be is árazza.

Gera 2011.03.01. 11:52:16

@semmikonkrét: Messzemenően nem igaz, hogy az ingatlant biztosan meghirdeti a tulaj is. Amiket én kerestem, 90%ot ingatlanos hirdetett.

kamasuka 2011.03.01. 11:52:49

@Gera:
Magyarul ugyanúgy megfizetted az ingatlanos jutalékát, és még egy rakat időd is ráment. Ravaszabb voltál Baldricknál is! :)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 11:53:44

@Fuckup_with_marmelade: na ez a másik, a begyűjtött gáz fotókból egy posztot csinálni.... alkalomadtán meglesz az is. Különben a leírásoknál is. Nálam, ami kiverte a biztosítékot az a szoRgalmi jog volt. És ezt leírja valaki, aki szakembernek nevezi magát....

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 11:54:31

@Gera: de azért csak rákerestél erre a 90%-ra is a neten - hátha. Ha jól sejtem.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 12:01:20

@Brannagh: Igen, vannak állat jók :) Egy időben én is gyűjtöttem őket :) A száradó alsógatya, a WC melletti tamponosdoboz, a palacsinta és a pálinkásüveg az asztalon (ha jól sejtem megvendégelték az ingatlanost :)

A kereszt az már jó kérdés. Az első képekről én még kiretusáltam. Utána már nem. Ki tudja. (ld. most tudatosan hagytam fent a képeken... )

Lacaca 2011.03.01. 12:06:03

Pár dologra reflektálnék ingatlanosként:

Az ingatlannak van egy értékes és egy piaci ára. Most sajnos jelentősen eltérhet az érték rovására. Csak az az ingatlan adható el, amelyik a piaci ár közelében van kínálva. Ha ingatlanos adja el, akkor sem ér többet, így az eladást gátló dolog az árra jutalékot rakni, valamire való ingatlanos nem tesz ilyet, inkább továbbáll.
Ha a vidéki irodában látja az érdeklődő az ingatlant, akkor is megtalálhatja az iroda kínálatán kívül is. Ha azt látja, hogy olcsóbb, máris becsapva érzi magát. Mivel úgy tűnik majd, hogy az ingatlanos akarta lehúzni, az ingatlanosnak jól felfogott érdeke, hogy ezt megakadályozza, így nem járul hozzá az olcsóbb hirdetéshez. Ha az érdeklődő leigazolta az irodának, hogy rajta keresztül szerzett tudomást az ingatlanról először, és megveszi azt, az eladónak ki kell fizetnie a jutalékot. Előfordulhat, hogy a vevő az olcsóbb hirdetés kapcsán felkeresei az eladót, megegyeznek és amikor kiderül (csak az iroda számára új az infó általában), hogy az ingatlanos hozta a vevőt, akkor fizethez az ealdó az ingatlanosnak. Ezek után lehet, hogy érdeke, hogy ne hirdessen olcsóbban, mert rögtön az az ár a kiindulási alap az alkuban, és még jutalék is van.
A másik oldalról azért is érdeke, mert sok vevőt elriaszt, ha többféle áron látja ugyan azt a lakást. Inkább biztosabb után néz.

Az, hogy egy ingatlanos hogyan egyeztet időpontot, az őt minősíti elsősorban. A cégét csak akkor, ha módszer elfogadott. Szerintem erről az alkothat véleményt, aki próbálta, tehát aláírt szerződést, az is általában csak 1-1 egyént tud minősíteni, nem egy cég összességét.

Nico67_ 2011.03.01. 12:06:16

Érdekesek a kommentek és bizony a valóságnak néha semmi köze ahhoz, amit itt sokan gondolnak. Érdekes látni a másik oldal véleményét. Azt senki sem veszi figyelembe, hogy az ingatlan adásvétel 40 %-a közvetítőkön keresztül történik. Ez a szám folyamatosan növekszik. Fejlettebb országokban ez 60-70%, egyes esetekben 90%. Egy-egy adás vétel komoly jogi, adózási, illetékfizetési kötelezettésget von maga után, a hitelekről nem beszélve.
Egy lakás nem egy cipő amit felteszünk a vaterára, azt hadmenjen. Nem csak egy ELADÓ táblát kell kiakasztani, azt jó lesz az. Főleg nem akkor amikor egy házon 5 tábla lóg!
Ki akar ott lakni, ha ennyien adnak ott el a lakást? Biztos van valami gáz a házzal. Ráadásul, ha több hónapig lóg ott a tábla, akkor az megint csak feltünő, miért nem kelt még el. Biztos van valami gond vele.

Ugyan ez van az ingatlanos szerződésekkel. Minél több ingatlanossal szerződik valaki, annál nagyobb kárt okoz magának. Mivel 1 db ingatlanpiac van, ezért mindeni oda teszi fel a hirdetését. Így fordul az elő, hogy 1 lakás 15x van meghirdetve online oldalon, 4x szerepel az expressz újságban...stb. Ez is azt mutatja, valami gond van, nagyon el akarják adni a lakást.

Ingatlan megtekintéskor, ha valai ajánlatot tesz annál legyen a vételár 1%-a. Mert minden olyan ajánlat, ami mellett nincs összeg, komolytalan. Ezért jobb, ha finoman érdeklődünk a lehetőségekről. Egy alacsony ajánlat sértettséget válthat ki az eladóból, mint ahogy az is, ha előtte fikázza a vevő az ingatlant. Nagyon fontos, hogy az ingatlan adásvétel úgy történjen, hogy mindegyik fél elégedett legyen.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 12:16:00

@Nico67_: Azért pl. tőlünk nyugatabbra elég gyakori, hogy az ingatlanos megkapja a kulcsokat és onnantól kezdve az ő felelőssége, hogy elkeljen a lakás. Az eladónak nem kell elmennie a bemutatásra, igazából mindent elvégeznek helyette - ő csak elfogadja az ajánlatot és kifizeti a jutalékot ami azért jár mert helyette elvégeztek egy munkát. Még a szerződéskötést is lezavarják. Bizalmi munka. Senkinek sem érdeke átverni a másikat, pont azért mert közvetítő nélkül alig adnak el ingatlant és a közvetítő jelenléte egyfajta biztosíték.

Itthon ehhez képest az a megszokott, hogy az ingatlanos nem készül fel a lakásból, még a legalapabb dolgokkal sincs tisztában. Leginkább csak áll és várja, hogy a tulajdonos eladja a lakást. A lakások legnagyobb részében benne laknak így az összes vevőjelölttel találkozik az eladó, nem spórol sem időt sem energiát a lakás bemutatása során. Viszont komoly egyeztetés szükséges minden vevőjelölttel. Az utána jövő folyamat is nehézkes (főleg ha az összes ajánlatra írásban, személyesen kell reagálni)

Nem véletlen, hogy a legtöbben "kissé" túlárazottnak érzik az ingatlanosok által nyújtott szolgáltatást.

Egyébként per pillanat én nem érzem, hogy riasztó lenne a sokáig kint lógó eladó tábla - mindenki tudja, hogy mi a helyzet, nem kapkodnak úgy az ingatlanok után. Az viszont tény, hogy egy, már évek óta kint lévő tábla jobb alkupozícióba hozza a vevőjelöltet.

házipálesz 2011.03.01. 12:16:43

Tudom, hogy nem szép dolog az általánosítás, de számomra az ingatlanközvetítős szakma egy életre elásta magát még 2002-ben, amikor elkezdett "dübörögni" a lakáspiac. Megnéztünk ugyanis egy lakást, ami nagyon megtetszett. Még a megnézés napján az esti órákban visszahívtuk az ingatlanközvetítőt, hogy megvesszük a lakást. Mondta, hogy rendben, senki más nem jelentkezett, holnap délelőtt telefonáljak újra, egyeztetünk időpontot amikor a szerződést megköthetjük, ő addig megszervezi az egészet az ügyvéddel és az eladóval.
Másnap délelőtt felhívtam, hogy akkor egyeztessünk. Közölte, hogy közben talált olyan vevőt, aki 200 000 Ft-al többet kínált a lakásért, úgyhogy sorry. Kb. köpni, nyelni nem tudtam, annyit sikerült kinyögnöm, hogy erről az első jelentkezőt azért illett volna értesítenie, de szinte röhögve lerázott.
A párom természetesen hasonlóképpen kiakadt és eszébe jutott, hogy ő már hónapokkal ezelőtt is mintha látott volna hasonló hirdetést. Előkotortuk azt az ezeréves újságot és kiderült, hogy akkor még más telefonszámon futott a hirdetés. Kíváncsiságból felhívtuk, a tulaj volt. Elmondta, hogy valóban hívta az ingatlanközvetítő, de szó sincs arról, hogy drágábban adták volna el a lakását, ergo ha volt is rálicitálás, azt a közvetítő pluszként nyúlta le. Persze dühös lett Ő is, de mivel a lakás megnézésekor a papírokat aláírtuk, ezért sem Ő, sem mi nem tehettünk semmit.
Ezt követően sem a lakás vásárlás, sem az öt évvel későbbi eladás során nem álltunk szóba ingatlanközvetítővel és nem bántuk meg.
Bocs, hogy hosszúra nyúlt, de még ennyi év után is dühít az eset.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 12:20:16

@házipálesz: Mi is buktunk el ingatlanoson keresztül hirdetett lakást. Utólag persze rájöttünk, hogy jobban is jártunk, mert a nyugodtnak tűnő lakás csak azért volt nyugodt, mert épp felújították a Csömöri úton lévő felüljárót így épp nem volt semmi forgalom - plusz, hogy a vonatok PONT az ablak alatt tülkölnek (hozzánk ez már nem hallatszik el, ott pedig előírás volt a tülkölés).

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 12:29:49

@Lacaca: Nya. Az árképzésről.

Ha egy mondjuk 11-12 milliós lakás jutaléka 200e Ft körül lenne, a kutyának sem jutna az eszébe alacsonyabb áron hirdetni.

6-700e-s jutalékok mellett viszont olyan hihetetlenül nagy az árkülönbség, hogy elég komolyan elgondolkoztató.

Úgyhogy nem az a baj, hogy az emberek többféle áron hirdetnek egy lakást - hanem az, hogy olyan magas jutalékot kérnek az eladásért, hogy ezzel valóban ellehetetlenítik az eladó partizánakcióit. Ez persze tényleg megéri az ingatlanosnak, de ez kőkemény üzlet, nem biztos, hogy a megbízott lelkivilága az első számú tényező.

Még egy dolog van amit hiányolok.

Az ingatlanosok a hirdetési díjakra stb. hivatkoznak.

Ehhez képest amikor többnek is felajánlottam, hogy alacsonyabb jutalékért cserébe nem kell sehol hirdetni, csak egyszerűen tegyék be az adatbázisukba, ha elviszik akkor az nekik talált pénz - egyszerűen hárítottak.

Őszintén. Adom a képeket. 5 perc alatt végigsasolja a lakást (vagy még azt sem), aláírunk egy lebutított szerződést - onnantól kezdve semmi dolga a lakással. Ha valaki besétál akkor megmutatja az adatlapját, ha a kutya se kíváncsi rá akkor meg egy fillérjébe nem kerül az adatbázisban tartás (amíg nem szól a tulaj, hogy kivehetik).

Ha bejön, akkor tényleg talált pénz - viszont úgy tűnik, hogy a kutyának sem kell.

Hasonló ajánlatom volt a konkrét vevőjelöltekre.Hívtak, hogy lenne egy vevőjelölt, kijönne, megnézné a lakást és hozná az illetőt. Jó. Jöjjön. Én pedig aláírok egy eseti, kifijezetten erre a vevőjelöltle (és a családjára) szóló megállapodást.

Az nem jó.

Ácsi. Akkor most van vevőjelölt vagy nincs.

Hát az úgy volt, hogy...

OK.. Köszönöm.

Circus 2011.03.01. 12:30:49

@Nico67_:
"Egy-egy adás vétel komoly jogi, adózási, illetékfizetési kötelezettésget von maga után, a hitelekről nem beszélve.
Egy lakás nem egy cipő amit felteszünk a vaterára, azt hadmenjen. "

Tudod, mint 15+ éve szolgáltatásban dolgozó (ráadásul sokkal sokrétűbb és mélyebb szakirányú tudást igénylő szolgáltatásban) pont azt tapasztalom, hogy egyrészt ez az egész ingatlanosdi szándékosan túl van misztifikálva (simán elintéztem az átiratásokat, ilyesmit magánemberként napok alatt), másrészt viszont a végét járja az ingatlanpiac. Pont a net miatt - magánszemélyként is legalább annyi embert tudsz elérni szinte ingyen, mint közvetítőkkel.

Személy szerint erősen örülök, hogy az ilyen látszatszakmák ideje leáldozik. És itt most nem kell megsértődni, csak elgondolkodni - az ingatlanos MIT tesz hozzá a lakás értékéhez? Bocs, de ha többmilliós értéket adok-veszek, akkor legyen annyi időm, hogy elintézzem ezeket a dolgokat - és pont megspóroljam/nyerjem vele azt a párszázezer forintot amit jutalékként kicsengetek. Ugyanez kb igaz a hitelekre is - azon is keres valaki, ha nem magad mész utána.

Circus 2011.03.01. 12:36:51

@Fuckup_with_marmelade:
"Őszintén. Adom a képeket. 5 perc alatt végigsasolja a lakást (vagy még azt sem), aláírunk egy lebutított szerződést - onnantól kezdve semmi dolga a lakással. Ha valaki besétál akkor megmutatja az adatlapját, ha a kutya se kíváncsi rá akkor meg egy fillérjébe nem kerül az adatbázisban tartás (amíg nem szól a tulaj, hogy kivehetik)."

Na, pont erről beszéltem az előbb, hogy mennyi szakmai hozzáérétst meg hozzáadott értéket meg belefeccölt munkát igényel az ingatlanközvetítés.

Sima egyszerű kereskedelem olyanok által, akik nem termelnek semmit. De ezt itt most nem folytatom, mert lassan átcsúszok ban-érettségbe, főleg, ha a DH-ról beszélnénk ezügyben.

Mégvalami - miután az ingatlanos KERESNI akar az ügyleten, egyértelmű, hogy kinek az érdekeit veszi előtérbe. A sajátját. Kell tovább magyarázzam? Volt fentebb szép példa elég.

Lacaca 2011.03.01. 12:46:33

@Fuckup_with_marmelade: Elfogadom, hogy magas lehet a jutalék, de nem ez volt a fő probléma, hanem a jutalék rátétele.

Nézzük meg ingatlanos oldalról a feladatokat:
- hirdetés felkutatása
- telefonos kapcsolatfelvétel
- személyes találkozó, egyeztetés, ingatlan megtekintése
- eladási ár meghatározása összehasonlító elemzéssel (egyszerűsített értékbecslés)
- szükség szerint ismételt találkozó, szerződéskötés, fotózás, alaprajz készítés
- mellékletek begyűjtése (tulajdoni lap, meghatalmazás, nyilatkozat a haszonélvezőtől, stb.)
feltöltés az adatbázisba
- meglévő ügyfeleknek kiajánlás
- meghirdetés (összes nagy portál, kisebb portálok, kiemelések, előre helyezések, tábla kivitele, szórólapozás)
- hirdetéssel toborzott ügyfeleknek irodai bemutatás lehetőség szerint
- folyamatos kapcsolattartás az eladóval az értékesítés állásáról
- helyszíni bemutatás
- ajánlatétel egyeztetése vevővel
- esetleges ártárgyalás
- adásvátelre előkészítés
- adásvétel, bár istt sok teendő nincs, ha jó l volt előkészítve

Ezek közül mindegyik idő, legtöbbje azonnali költséget jelent.

Az eladó feladata: biztosítani a bejutást, véleményezni az ajánlatot, részt venni ártárgyaláson és adásvételen.

A bejutás kivételével csak a végén van teendője, ha nem akar/tud közben az egésszel fogalkozni, a végén fizet egy összegben sikeres eladás esetén. Ha más ingatlanos adja el, akkor az egész megy a levesbe, annyi marad az ingatlanosnál, hogy az adott ingatlnra jelentkező vevő bekerül a körforgásba.

Innentől kezve mindenki eldönti, hogy van-e pénze ezt megfizetni, vagy maga küzd vele. A komoly cég ott kezdődik, aki mindezeket csinálja, és nem csak ígéri. Köztük is nagy lehet a különbség a minőség tekintetében. Jobb szolgáltatás > magasabb ár.

Van akinek megér 3-5%-ot a nyugalma, valakinek nem. Valaki kénytelen ezt 1 év után mégis rákölteni, valaki el tudja adni saját maga.
Van aki 30 km-t autózik 10 Ft-tal olcsóbb üzemanyagért, van aki prémiumot tankol. Pénzügyi helyzettől, motivációtól, és egyéb szempontok alapján alakul ki 1-1 álláspont.

Circus 2011.03.01. 12:53:12

@Lacaca: no, akkor Te vagy az egyik kivétel, aki ezt komolyan veszi - bár áruld már el, hogy a felsoroltakból melyik az, amit tanfolyamon, iskolában, egyetemen kell megtanulni, és nem a józan paraszti ész által? :)

Tudod, hogy mennyi olyan embert ismerek, aki kényszervállalkozóként, vagy a gyors meggazdagodás reményében állt ingatlanosnak, sofőrből, kétkezi munkásból, szakácsból? Jóval többen vannak...

Circus 2011.03.01. 12:54:33

@Lacaca:
"Van akinek megér 3-5%-ot a nyugalma"
úgy érted, lustasága, kényelmessége, ügyintézéstől való félelme, igaz? :)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 12:58:15

@Lacaca:

Jó, tényleg nézzük meg ingatlanos oldalról a feladatokat - az eladó szemszögéből:

- hirdetés felkutatása - automatikus hirdetésfigyelő

- telefonos kapcsolatfelvétel - zaklatás

- személyes találkozó, egyeztetés, ingatlan megtekintése - ugyanez az eladó részéről - idő, idő, idő

- eladási ár meghatározása összehasonlító elemzéssel (egyszerűsített értékbecslés) - excel tábla, automatikus frissítés - egyébként meg nem szokták túlmisztifikálni a dolgot. A kb. ugyanolyan lakások árához belövik.

- szükség szerint ismételt találkozó, szerződéskötés, fotózás, alaprajz készítés - ez tény - de legtöbbször az ember sírva fakad amikor meglátja az elkészült képeket. Hozott képet nem fogadott volna el egy sem

- mellékletek begyűjtése (tulajdoni lap, meghatalmazás, nyilatkozat a haszonélvezőtől, stb.) - Ja - 3000Ft amit az eladóval szerződéskötéskor kifizettetnek (egyébként takarnet + eladó)

feltöltés az adatbázisba: Kb. ugyanannyi idő mint egy hirdetés feladása, néhány perc

- meglévő ügyfeleknek kiajánlás: 20 másik ingatlannal együtt

- meghirdetés (összes nagy portál, kisebb portálok, kiemelések, előre helyezések, tábla kivitele, szórólapozás): automatikusan, szoftverekkel megy elég sokszor, nem minden nap, nem minden héten, nem is minden hónapban

- hirdetéssel toborzott ügyfeleknek irodai bemutatás lehetőség szerint - 5 perc lakásonként, megfelelő szűrés után 2

- folyamatos kapcsolattartás az eladóval az értékesítés állásáról: zaklatás

- helyszíni bemutatás: sült hal effektus - ha nem, akkor legalább tesz valamit a jutalékért

- ajánlatétel egyeztetése vevővel: fallabda

- esetleges ártárgyalás: fallabda

- adásvátelre előkészítés: vevő feladata, ő hozza az ügyvédet is

- adásvétel, bár istt sok teendő nincs, ha jó l volt előkészítve: vevő feladata

Nekem egy dolog miatt kellene csak ingatlanos: az adatbázisa. Minden mást én hozok.

Lacaca 2011.03.01. 13:00:41

@Fuckup_with_marmelade:
A kontér vevő kihagytam. Két élű fegyver. Sokan blöffölnek vele, de hülyeség mert kiderül és ciki. Sajnos ez alapján az eladó általánosítani kezd.
Van olyan eset, hogy tényleg van konkrét vevő, csak nem hiszi el az eladó az előzőek miatt. Van, hogy a lakásban derül ki, hogy mégsem az, de legalább tényleg ott volt. Van, hoyg havert, családtagot visz ki a szerencsétlen. Na az nagyon gáz, és megint általánosításhoz vezet.

Azt nehéz elfogadni, hogy előbb vevő aztán szerződés. A világn mindenhol előbb szerződést kell írni, utána van szolgáltatás. Kevés a kivétel. Az ingatlanosnál van vevő, akiből kevés van, az eladónál van ingatlan, amiből túlkínálat van. Ilyenkor az a rendje a dolgoknak, hogy az eladó alkalmazkodik. Ha fordítva lenne, akkor ez is fordul. Az ingatlamos mindenképp védeni fogja az érdekeit. Senki nem szereti, ha pénz öl valamibe és nincs eredménye. Mondhatljuk, hogy az ingatlanos kicsit így működik. Ezek után nagyon nem szereti, ha tudja, hogy bele ölte a pénzt és időt, az üzlet létrejött, és nem kapja meg a neki járó pénzt. Ezért szerződéssel védi magát. Ki nem tenné?

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 13:01:32

@Circus: abszolút igazad van, sajna, a szakma túl híg, a nagy része inkompetens. Azért az jó, ha észre lehet venni, hogy van kivétel. Asszem, van olyan oldal, ahol az orvosokat lehet pontozni, véleményezni, pl szülészeket, ami ugye megintcsak elég zavaros ügy a borítékokkal, lehet ilyet szép számmal találni a praxis blogon. Jó volna egy ugyanilyen minősítő-véleményező oldal az ingatlanosokra is, akkor hamarabb kihullana a gyatrája.
A Lacaca által leírtakon túl én azt szeretem kihangsúlyozni, hogy nálunk ingyenes jogi segítség is van. Nem tájékoztatás az adásvételről, hanem gyakorlatilag bármilyen, akár csak lazán is kapcsolódó témában. Hogy egy példát mondjak, még mindig tartom a kapcsolatot egy hölggyel, akinek válás miatt kell eladnia a házát, ennek kapcsán ugye vagyonmegosztás, gyerektartás végrehajtása a férjjen, aki nemigen akar fizetni, és más hasonlók. Nekem ingyen van a beszélgetés, sőt jól esik ez a fajta munka, ő pedig jó hírünket viszi.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:04:35

@Circus: Lenne létjogosultsága, ha igen komoly vizsgához kötnék, ha az ingatlanos belsőépítésszel stb. dolgozna együtt, ha igen komoly hozzáadott értéket jelentene az ügyletbe beléptetése, ha azonnal meglincselnék a csalójelölt ingatlanosokat, ha nem mennének az ember idegeire a "hideghívásaikkal".

Most egy komoly hozzáadott értéke van az ingatlanosnak: az adatbázisa. Plusz az a lehetősége, hogy rá tudja beszélni a vevőjelöltet pl. egy, a szomszéd kerületben megtalálható ingatlanra - amire a vevőjelölt korábban nem is gondolt volna. Jó esetben. Ha valóban érti a dolgát.

Ez vitathatatlan. Viszont túlárazott. Erőteljesen.

Lacaca 2011.03.01. 13:05:00

@Fuckup_with_marmelade: Rövöd leszek:

:)

Számos cég keres ingaltanértékesítőt, jelentkezz, mindent tudsz!

Lacaca 2011.03.01. 13:08:40

@Circus: 5 éve csinálom, rengeteg tanfolyam, tréning, izzadós ügylet van mögöttem. Rendszeresen tanítok be új embereket, és jelentős részük elvérzik. Pedig a józan ész megvan, 3 lépcsős interjú folyamat megvan, alaptanfolyam megvan. Az elején még az EGO is, de az gyorsan fogy. Aki kibír 1 évet, az elég sokat tud, de nem mindent. Külön szakmai oktatás nincs, csak a szokásos fapados OKJ. Sajnos az nevetséges és sok tekintetben elévült.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:08:47

@Lacaca: Nem előbb vevő utána szerződés - az ingatlanos eljön, aláírjuk, ha aláírtuk akkor jöhet a vevőjelölt (akinek az adatait csatoljuk az egyszeri megbízásihoz). Megoldható. Ha VALÓBAN van vevőjelölt.

Az viszont elég gáz, ha mondjuk egy 70 éves bácsinak mutogatják a lakást aki már a 2. emeleten infarktust kap, nekem elment fél délutánom, a bácsi udvariasságból végignézi és mindenki frusztrált. Több ingatlanos is volt aki lelkesen hívott és ki volt akadva amiért a 70 éves ügyfelének nem igazán ajánlottam volna a lakást (biztosan neki kellett, a bácsi engem is felhívott korábban).

Nico67_ 2011.03.01. 13:09:50

@Circus:
Gondolom, hogy csak számodra látszatszakma az ingatlanközvetítés. Én nem általánosítanék. Ez látszik a megkötött üzletek darabszámán. Mi a válság kellős közepén kezdtünk el egy 2% jutalékkal dolgozó kis érétkesítési hálózatot építeni, működtetni. Miért? Mert nem érzem válságnak a helyzetet. Inkább hívnám normalizálódásnak, kiegyenlítődésnek.
Egy 10 Milliós lakás esetén a jutalékunk 200.000 Ft bruttó. 20 M Ft-os árnál 400.000,- Ft.
Ez a mai körülmények között, mindenképpen versenyképes ár. Még akkor is, ha a tulajdonos szánná rá magát az értékesítésre.
Szakmailag felkészülétek vagyunk, napi rendszerességgel foglalkozunk adásvételekkel, birtokbaadással, adó és hitel kérdésekkel. Minden tiszteletem azé, aki hasonló tudással rendelkezik mint mi, mégha hobby szinten foglalkozik is a dologgal, vagy nem főállásban teszi mindezt. Mivel ez azt jelenti érdekli az ingatlanközvetítés, követi a törvényeket, a változásokat, PÁSZF engedéllyel rendelkezik, csak úgy. Természetesen mindezt valami tisztességes termelő és nem látszatszakma mellett. :-)

Nico67_ 2011.03.01. 13:12:35

Ne keverjetek össze szakmákat. Ha egy ingatlanos belsőépítész, építész, fotóművész, festő mázoló, fűtésszerelő, könyvelő is lenne egyben, akkor senki sem tudná azt megfizetni.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:13:03

@Lacaca: sértegetsz ? (fú de gáz, egyszer valaki rákérdezett, hogy ugyan mi a szakmám mert gyanús vagyok neki - utána gyorsan bocsánatot kért. Ott kezdett el hinni nekem amikor lebeszéltem arról, hogy a 65+ anyukájának megmutassa a lakást. Mi pont azért szerettük mert egy családtag se érzett késztetést arra, hogy megátogasson a 4 emelet miatt... Úgyhogy rossz ingatlanos lennék. Nagyon. Gyomrom az nemigen lenne hozzá, mindenkit lebeszélnék a nem neki való lakásról...)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:14:12

@Brannagh: Akkor most te igazából beneveztél a versenybe? :) Eddig egy jelentkező van.

Nico67_ 2011.03.01. 13:14:32

Tulajdoni lap 1000 Ft, Takarnet rendszeren keresztül. (e-hiteles: 3000 Ft)

Földhivatalban csak hiteles, 6250 Ft

Lacaca 2011.03.01. 13:17:03

@Fuckup_with_marmelade: Csak akkor ha ez sértő. Viszont egy másik kommentben írtam, hogy ingatlanos vagyok, tehát akkor magamat is sértegetem.
Nem annak szántam, de ha gondolod szívesen találkozok veled és megmutatom a másik oldalát a dolognak. Hidd el, komoly mélységei vannak a szakmának, bármennyire is lenézik sokan és bármennyire lejáratja sok kókler.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:17:15

@Lacaca: Az EGO-fogyás az jó dolog. Azt hiszem van egy pont ami alá le kell zuhannia, hogy valóban sikeres legyen. (Eddig egy ingatlanost láttam akire azt mondtam, hogy megvan hozzá a kiállása is, szerény is -de azért sejti az ember, hogy tudás is áll mögötte. Kár, hogy DH-s volt)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 13:17:43

@Fuckup_with_marmelade: nem, köszönöm :) attól tartok, kötve vagyunk a franchise által adott területi liszenszhez. Nem is szólva arról, hogy én nem ingatlanozok, a párom csinálja. Munkanélküliként én jelenleg csak lógok az irodában, és jártatom a számat, ha valakinek jogi témában kell segítség. Habár ezt irodán kívül is megteszem, rendszerint megadom a számomat és e-mail címemet, és ha kell segítség, hívnak. Nekem ez tulajdonképp gyakorlati idő, hisz dolgozom, bár ingyen, de be lehet írni az önéletrajzba. Az irodának is jó, mert van egy plusz emberük olyan szolgáltatással, ami más irodáknak általában nincs. És természetesen az ügyfeleknek is jó.

Lacaca 2011.03.01. 13:18:05

@Fuckup_with_marmelade: Ez megint az adott egyént minősíti, egyébként teljesen igazad van, óriási baklövés.

Nico67_ 2011.03.01. 13:18:16

Ügyvéd van, 10 M Ft vételárig 40.000 Ft, a felett megegyezés szerint, de olyan 0,3 %
Hitelügyintézés ingyenes.
Költöztetés: 700 Ft/óra + 1 óra kiszállási díj.
Raktározás: szerződés szerint.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:18:24

@Nico67_: Tényleg versenyképesek vagytok. A jutalék is elfogadhatónak tűnik! Írtam.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 13:18:59

@Fuckup_with_marmelade: persze ha segítség vagy tanács kell jogi témában, akkor állok rendelkezésedre :))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:19:39

@Nico67_: Neeem, együtt dolgozni - ld. amikor valaki megnézi a lakást akkor én azonnal tudok neki ajánlani asztalost, vízszerelőt, villanyszerelőt, gázszerelőt - vagy ha kell akkor belsőépítészt. Extra feature :)

Nico67_ 2011.03.01. 13:24:25

@Fuckup_with_marmelade:
Ajjaj, ilyeneket nem ajánlunk. Még azt hiszi a vevő, hogy súlyos gond van, mert ha ezek mind voltak ott, akkor megvan az indíték, miért adják el a lakást.
:-)))

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:24:43

@Lacaca: Tudom, hogy jól is lehet csinálni. Van aki jól csinálja. Gondolom az igazán nagyok jól csinálják. Képesek a vevőt is és az eladót is tisztelni, tisztában vannak azzal, hogy a pénzért meg kell dolgozni.

A gond csak az, hogy egy átlag eladó nem ezekkel találkozik. A sok önjelölt zseni miatt pedig az ember már az ingatlanos szó hallatán lecsapja a telefont.

Eddig egy nő volt összesen aki meg tudott győzni arról, hogy ne csapjam le - ő volt végül az, aki miután megbeszéltük a szerződésmódosítás részleteit, egyszerűen felszívódott. Ezek után ismét levontam a következtetést.

Nico67_ 2011.03.01. 13:26:06

@Fuckup_with_marmelade:
Én is.
Nézz körül a honlapunkon.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:27:50

@Brannagh: köszönöm :) Mindenesetre van ügyvéd barát, jelképes összegért átnéz minden szerződést és ha kell belejavít :) (én mondjuk olyan kukacoskodó tudok lenni a szerződéseknél, hogy még ő is csak pislogott amikor az adásvételit írtuk. Szakmai ártalom, szeretem levédeni magam - de a másikkal nem szoktam kiszúrni - ez meg sokkolóan hat)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.03.01. 13:30:55

@Nico67_:

önfényezés?

tessék itt egy kis cikk az ingatlanos feladatairól:
paralelart.wordpress.com/2011/02/18/az-ingatlankozveito-feladatai/

ebből ti mit teljesítetek, és mit nem?

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:32:30

@Nico67_: Lehet. Én röntgenszemmel néztem minden lakást, azt néztem, hol melyik falat lehet kivenni, mit lehet átalakítani. Ki is vettünk egy falat, átszereltettünk mindent a fürdőszobában és a konyhában. Örültem volna ha valaki ajánl egy jó kőművest :)

(egyébként a honlapomon tegnapig olyan infók is voltak, hogy melyik fal főfal, melyiket lehet kivenni. Aztán töröltem. Csak összezavarja a vevőjelöltet. Ha kérdez, válaszolunk. Valószínűleg ez a fajta tapasztalatlanság az ami elriaszthatott már néhány vevőjelöltet és amivel egy profi már nem töketlenkedik. Igazából ezt a blogot is azért nyitottam, hogy akik hasonló cipőben járnak megoszthassák a tapasztalataikat egymással - mert én is csak most kezdek rájönni, mi merre és hogyan. )

Circus 2011.03.01. 13:35:26

@Lacaca:
Beszélnek arról a bizonyos kereskedői vénáról - azon felül, tedd a szívedre a kezed, milyen olyan KONKRÉT szakmai ismeret van, amit józan paraszti ésszel meg némi tapasztalattal _nem_ lehet megszerezni az ingatlanozásban? Pont, mint tapasztalt versenyzőtől kérdezem :)

@Nico67_:
Válságügyileg teljesen egyetértünk, más szavakkal hulljon a férgese és tisztuljon a kép, amúgy a fenti kérdés Neked is szól (hogy ne érintsen annyira a 'látszatszakma', amúgy meg, amit írtál, az alapján Rátok nem vonatkozik), bár továbbra is tartom, az általad leírt jutalékért simán kiveszek pár hét szabadságot (akár fizetetlent is), hogy ügyintézzek sajátkezűleg :) A saját látszatszakmám, mellett :)

Lemorzsolódás az nálunk (külker/szállítmányozás) is ugyanez, és az egy év a határ, ha azalatt megszereted, akkor benne is maradsz. Itt ugyanez a gond, hogy veszik fel a diplomás semmihezértő (nem bántás, tény) pályakezdőket, aztán szórják ki őket kiégve pár hónap/év múlva - a multik. Mindezt úgy, hogy szebb időkben napi szinten pörgetünk át tízmilliós összegeket a kezünkön (+áruérték, ami ennek a sokszorosa), elárulom, sokszor SOKKAL kevesebb jutalékért. Nem egy banki szint, de van felelősséged bőven. Meg persze ez sem konkrét 'termelő' munka, de rengeteg embert láttam, aki tönkrement, mert maga akarta intézni :)
bocs, hogy beleoffoltam...

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 13:48:07

@Nico67_:... a nem kiemelt szerződés nálatok is 3% + Áfa...

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 14:09:23

@Fuckup_with_marmelade: még az is csak feleannyi, mint pl az OC, asszem ők a legdrágábbak jelenleg az általános szerződésért 6%+áfa árral.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 14:13:20

@Brannagh: Ezért cserébe remélem minden vevőjelölt előtt kitakarítanak, büféasztalt raknak ki és welcome drinket készítenek ki a vörös szőnyeg mellé... Ennyi pénzért ez a minimum :)

(Most csak az zavar, hogy a 3+áfa az nem bruttó 2 - pusztán a tény, hogy nem annyi az annyi. Innentől kezdve óvatos vagyok - de átrágom magam mindenen.)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 14:14:49

Ez az. Szőnyeg. A bejárati ajtó elé szőnyeget kell tenni mielőtt jön a vevő... A szomszédok jóvoltából a lépcsőház tele van virággal, ezzel legalább már nem kell foglalkozni :)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 14:18:17

@Fuckup_with_marmelade: én sem szeretem a csúsztatásokat. A legolcsóbbak talán azok az ún. garázsirodák, amik nem franchisehoz tartoznak, mivel nekik ugye nem kell igen súlyos százalékot fizetniük a franchise tulajdonosa felé. Ha körbenézel a környéken, akkor talán találsz hasonló irodát, náluk még arra is esély van, hogy a saját személyes igényeid szerint alakítsátok a szerződést, szintén a franchise hiánya miatt. A nagyobb cégek nem azért nem módosítanak a szerződésen, mert nem akarnak, hanem mert kirúgják őket a cégtől, ha megteszik. Más kérdés, hogy ezt el lehetne mondani egyenesen is, nemcsak hímhámozva.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 14:26:47

@Brannagh: Azt hiszem várok. Még végigrágom magam ezen a szerződésen, megnézem mire jutunk - és kiderül.

Jövő héten mindenképp megcsináljuk a lakást, veszünk festéket, szétszedjük a dobogót és hajrá. A lakásban van még kanapé, szekrény, asztal, székek - berendezzük. Azt hiszem függönyt is teszünk az ablakra (most csak egy csipkefüggöny van, sötétítőfüggöny ami kontrasztossá tenné a szobát, nincs). Néhány képet is átviszek, azt is felrakjuk.

Nagyon telepakolni nem szeretném, de azt hiszem néhány bútordarab mindenképp kell majd bele.

Bambuszt még tavaly vettünk, kifejezetten az eladás miatt, de féltünk, hogy megárt neki a hideg így elhoztuk. Azt hiszem ideje lesz visszavinni.

(aki meg szeretné nézni most jöjjön, gyönyörűen süt a nap :)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 14:32:36

@Fuckup_with_marmelade: Nálunk is, bár reggel még esett a hó, nem bírom én ezt a időjárási zizit, kijön tőle a migrénem.
Szerintem a videóval hirtelen megtöbbszörözheted az oldalad látogatását, én mindenképp ajánlanám. Ja, érdemes állvánnyal csinálni, hogy ne remegjen a kép. Régebben párom is próbálkozott, de attól tartok, neki nem jön az a fajta természetes humor, ami a linkelt videóban is volt, úgyhogy nem sikerültek annyira jól. A másik hátrány az állvány hiánya volt, és a lelkesedés elvesztésével le is mondtunk a viddeókról. Talán most tavasszal, nyáron, hogy van értelme új fotókat készíteni, megint bepróbálkozunk. Azóta van kitől állványt kölcsönözni :)

Gera 2011.03.01. 14:42:03

@kamasuka: Ez így van, de ez kivételes volt, nem sok esély van arra, hogy családtag legyen az ingatlanos. Bár ha úgy vesszük nem fizettem jutalékot, egyszerűen annyi volt a vételár, amennyi, mert kétlem, hogy a saját anyjától jutalékot kért volna a hölgy. Amúgy meg áruld már el, te hogyan kerülnéd meg az eladó ingatlanos lányát? Szóval ez nem az én ravaszságomon múlt :)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 15:01:36

@Brannagh: Van állvány :) A fényképezővel meg szuper videót lehet csinálni (full HD).

Gyerek legyen a videón? Kutya az nincs, de aszongyák az okosok, hogy kutyával és gyerekkel mindent el lehet adni :)

Addig összeszedem, hogy milyen tennivalók vannak a lakásban. Hátha elriasztok vele még 2 vevőjelöltet :)

873ujr3rk 2011.03.01. 15:14:56

@Tonahl27: mindig vigyel magaddal valakit aki alair az ingatlanosnak.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 15:16:41

Nya. Összeszedtem, hogy mik a legfontosabb dolgok a lakással kapcsolatban. Magamnak. Azért kiraktam ide is :) Ha már egyszer online naplózom a lakás eladását :)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 15:31:30

@Fuckup_with_marmelade: háááát azt szokás mondani, hogy ami rajta van a képen, az eladó :) nyilván ez erős túlzás, de szerintem nem célszerű óvodás csoportot zsúfolni a kamrába a mintavideón szereplő kólásüvegek mintájára :) Ha van valami ötletes példa, amihez felhasználod, akkor szerintem rendben van, de egyébként kihagynám. De ez szubjektív, én is inkább a vásárló szemével nézem ilyenkor: furcsállaná, vagy viccesnek találná?

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 15:35:07

@873ujr3rk: tipikusan az effélék azok, akik miatt az ingatlanosnak védenie kell magát, és a pénzét, amiért megdolgozott. Mert egyesekben kiirthatatlanul benne van, hogy elkerülje a fizetést. Nem korrekt árról akar megegyezni, nem a tisztességtelen szerződési feltételektől akar megszabadulni, nem: csalni akar, előre megfontolt, aljas szándékból. Megérdemled, hogy rád verjék a teljes díjat, kötbért, büntetést, mindent.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 15:43:41

@Brannagh: Jó kérdés. Célcsoportfüggő az egész.

Fiatal párok a célcsoportunk. A lelkes fajta (azért van még mit csinálni a lakáson, ezt az árral kompenzáltuk). Akik még most állnak gyerekvállalás előtt.

A nők ilyenkor valószínűleg titokban már építgetik a fészket, a férfiak ha jól sejtem talán még nem annyira. Úgyhogy visszaüthet.

Az egyébként igen komoly előnye a lakásnak, hogy a körzetes ovi/bölcsi gyalog 2 percnyire van, így a gyerekről álmodozóknak bejöhet.

Mindenesetre inkább reklámoznám kutyával, nagyobb sikere lenne :)

(most fog lejárni a képes hirdetés az ingatlan.com-on, azt hiszem amíg be nem fejeztük a lakást, nem linkelem be alá újra a honlapot. A mai nap eszméletlenül hasznos volt. Rájöttem pl., hogy nem ússzuk meg a kisebb hibák kijavítgatását egy kis árengedménnyel, újra kell gondolni néhány dolgot. Ha a lakás OK, újra indul a kampány)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 16:03:18

@Fuckup_with_marmelade: mi általában a hirdetés szövegében is ki szoktunk térni rá, hogy milyen az elérhető közlekedés, mi van a közelben: ovi, iskola, buszmegálló, vonat, parkoló, közért, esetleg nagyobb bevásárlóközpont, körzeti orvos, park, posta, és ami még szóba jöhet. Jellemzően úgy válogatva, ami a célcsoport igénye, úgyhogy ez nagyszerű ötlet, tedd hozzá a hirdetésedhez is szerintem. Kezdő fiatal párnál érdemes lenne kitérni arra is, hogy van-e elzárható bringatároló: mivel a 4-en laktok a négyemeletesben, gondolom nincs lift, és tuti nem akarják majd hurcolni föl-le a babakocsit. Esetleg szóba jöhet még a közbiztonság is. A nők babázós lelkére való ráhatást egészen apró dolgokkal is elérheted:állatfigurás vagy gyerekneves matrica a lehetséges gyerekszoba ajtaján, ablakán, idilli fotó a környékbeli játszótérről, persze csúcsidőben, vagy a könyvespolcon elhelyezett gyerekezős könyvek. Tapasztalat, hasonló cipőben járok épp :)
Ezeket nyugodtan kiteheted, a pasik 80%-a abszolút nem rezonál rá, mert egyszerűen kívül esik az érdeklődési körükön a polcon lévő könyv és a matrica, és társai. A férfilelket jobban simogatja, ha pl. fix parkolóhely is jár a lakáshoz, vagy ha a dohányzóasztalt pókerezős terítővel takarod le. Apró kiegészítők, amik siettetik a beleszeretést.

873ujr3rk 2011.03.01. 16:27:45

@Nico67_: komolyan kivancsi lennek a velemenyedre:
mit tudott volna nekem kinalni az a tucatnyi ingatlanos aki a 10milla koruli kecomat 4%korul jutalekkal arulta volna (400K HUF) a 30K HUF ingatlan.com hirdeteshez kepest ?

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 16:45:45

@Brannagh: Ezekre mindre kitértem :) A XVI. kerület a legjobb közbiztonságú kerület a városban :) A bringa / babakocsitárolóra is... (vagy ezeket tegnap töröltem? Na megnézem...) (szerencsére van minden, még egy majdnem 20nm-es pincerész is)

Viszont tuti, hogy a lakással van a gond, nem azzal ahogy hirdetem. Egyszerűen hozzá kell nyúlni, új képeket kell csinálni. Lehet, hogy egy ingatlanos jobb lenne ebben. A Liebherr frigót fényképezné a konyha helyett mert az jobban néz ki, a TV-t a nappali helyett stb :) :) :) Aztán dőlne a sok vevőjelölt :)

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.01. 16:58:04

@Fuckup_with_marmelade: Sorry, elkerülte a figyelmemet, nem akartam ismétlős lenni, de már ötödszörre megyek át az öröklési jogon, úgyhogy nem vagyok annyira fitt az odafigyelésben :)))
Lakásnál nagy hiba a tárgyak fényképezése, de látom, te is észrevetted, hogy sok hirdető követi el ezt a hibát :)
Esetleg több kattintást érhetsz el a .com-on, ha valami többitől elütő kezdő képet teszel ki. Nálunk volt pl egy ház, amit a kertben álló jópofa welcome feliratos virágtartótáblával tettünk ki. Ha a keresgélő azt látja, hogy ház, ház, ház, ház, jéééé, nemodaillő kép, akkor jobban felfigyel. Párom mondott még párat a másik cikknél, azok is jók.
Kb. most indulunk haza az irodából, de néha majd még idenézek azért. :)
Sok sikert!

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 17:12:53

Köszi!

Szokatlan kép van a .com-on, meg is triplázódott a kattintás :)

Jó tanulást :)

(nekem valami büntetős téma kellene a szakdolimhoz... 60 oldalnyi blabla és semmi kedvem hozzá...)

Nico67_ 2011.03.01. 19:11:59

@Fuckup_with_marmelade:
Akciónk még tart, jelenleg az általános szerződéseket is 2%-on kötjük meg. Áfa 0% nálunk, ez az adószámunkon is látszik.
Ha elérjük a limitet, akkor áttérünk 1,6 % + 25% ÁFA-ra, de a 2% bruttó az marad.

Hosszútávú tervünk, hogy csak a kizárólagos szerződések legyenek 2%-osak, így az általános szerződés 3% lesz, de ezt rábízzuk a tanácsadókra. Ezért üres a rublika a szerződésen.
Amúgy tényleg a tulajdonossal egyeztetünk, így van egy olyan rész is, ahol egyéb megbízási díj van feltüntetve. Oda fix összegeket írunk be, ha így egyezünk meg. Van olyan 16 M értékű lakásunk, ahol 200.000 díjért vállaltuk a közvetítést, mert az fért bele a keretbe. De ez nem általános.
Úgy próbáltuk összeállítani a szerződést, hogy rugalmas legyen. Minden a tanácsadó és eladó megbeszélésétől függ.

Nico67_ 2011.03.01. 19:18:49

@Brannagh: 5+Áfa, azaz 6,25.%
De ez kerületenként változik, és vidék is más.
A nagyobb irodák DH, OC, CDCI, Tipp,...stb 4%-5%-ig dolgoznak. A DH paneloknál 3,8% + ÁFA.
Sokan 3-4%-ért.
Tecnocasa elékért régen a vevőtől is 2%-ot, az eladótól 3 % ot.
Mégtöbben 2-3 %-ért és nemrég hallottam 0,5%-os irodáról is. :-)

Nico67_ 2011.03.01. 19:38:20

@Circus:
Műszaki, jogi és gazdasági ismeretek szükségesek.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 20:39:19

@Nico67_: Jaaa.. Így OK. Ha viszont felmegy az ember a honlapra teljesen mást lát. Még rágódunk. Most azt hiszem felfüggesztjük néhány napra a kampányt (3-án jár le a fizetős hirdetés a .com-on) és ha rendbeszedtük a lakást akkor újraindítjuk. Annak a függvényében jelentkezünk.

Köszönöm!

Nico67_ 2011.03.01. 20:42:35

@873ujr3rk:
Az irodák előnye: Ügyfélkör és adatbázis.
A vevőkör kb 30%-át nem éri el az eladó hirdetési portálokon, felületeken keresztül.
Mivel az ingatlaniroda több ingatlant hirdet, ezért az ügyfelek nagy része megfordul nála.
Az eladó érzelmileg elkötelezett a saját lakása iránt, így minden ügyfelet potenciális vevőnek gondol és a saját érzéseit közvetíti, erőlteti az érdeklődőkre. Más fejével nem tud gondolkodni, csak a sajátjával.
Egy eladó hirdetésekből szerzi az információit, olyan hirdetésekből, amit maga is felad. Tökéletes kép, elrejtett hibák, figyelemfelkeltő leírás, így eleve félre van tájékozatva, így ő is félretájékoztat.
Az eladó egy ingatlant ismer, a sajátját. Hisz ő a saját otthonát árulja, azt az 1 db-ot.
A vevő meg naponta néz meg 5 db-ot. Egy ingatlanos még többet és ráadásul az információ, a pontos vételár az ő birtokában van.

Örök igazság: nem a hirdetést kell eladni, hanem az ingatlant.

A vevők csalódottak lesznek, ha nem azt látják az életben, amit elképzeltek egy hirdetés alapján. Csak sajnos, ezt hajlamosak elfelejteni, miután eladóvá válnak.

Nico67_ 2011.03.01. 21:01:28

@873ujr3rk: Ne lepődj meg:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700136.TV

Én magánszemélyként sem engedek a lakásomba olyan személyt, akit nem ismerek. Ismeretlentől meg személyi igazolványt kérek, ha nem adja, akkor rossz szándékú lehet és nem jöhet!
Szoktam javasolni a tulajdonosoknak, ha saját maguk árulják az ingatlant:
mindíg vezessenek listát, ki járt a lakásban, kivel, mikor, név + telefonszám felírása kötelező. + Személyi igazolványt mutassák be! Sok a betörés mostanában! Egy eladó lakásnál a költöztető autó meg nem újdonság, így néha a szomszédok segítenek jóindulatúan kipakolni a lakást.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.01. 21:01:29

Na majd egyszer összeszedek mindent amit itt leírtatok - ld. mit kell(ene) tudnia egy jó ingatlanosnak.

Nico67_ 2011.03.01. 21:36:12

@mcs: Nem rossz a lista és jó az oldal. Kicsit steril, olyan építészes. Egyébként gratulálok.
Kérdésedre a válasz:
Úgy általában mindent és mi is hibázunk néha.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.02. 08:42:07

ügynöknek ez a dolga
erről szól a fogyasztói társadalom

Fuckup_with_marmelade 2011.03.02. 08:47:21

Mindenkinek köszönöm szépen a tippeket / tanácsokat. Hihetetlenül sokat segítettetek.

Ha nem bánjátok akkor ezeket majd összeszedem és forrásmegjelöléssel (ld. a tanácsadók nickjeivel, honlapjával, hogy azért cserébe egy kis reklámot kapjanak) egy postba ömlesztem.

Nem biztos, hogy pont ma, most a változatosság kedvéért a másik gyerek lett beteg. Kezd elegem lenni a télből, ősz óta majdnem mindig beteg valaki, január óta pedig soha sincs olyan, hogy 2 napnál tovább ne lenne beteg valaki. Éljen a kiscsoport és a bölcsi!

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.02. 09:38:06

@Fuckup_with_marmelade: megnőtt kattintásszámhoz grat. :)
Gyerkőcnek meg gyógyulást. Én abból indulok ki, hogy télen a közelébe sem megyek orvosnak, mert a váróban a 8 nm-en kb 20 influenzás egyebes beteg tartózkodik, ha addig nem kaptam el, akkor ott tuti :D szóval biztosra megyek.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.02. 09:45:57

@Nico67_: jogos a linkelt jogszabály, és páromék legutóbbi képzése pont erről, és az ingatlanosnak a kötelezettségéről szólt, hogy mi a helyzet, ha pénzmosást gyanít. Őszintén? Ha begurul egy fekete luxuskocsi, amiből négy markos napszemüveges, öltönyös, kopasz pasas mászik ki, akkor valószínűleg mindent a seggük alá tolunk, és nem kérdezünk, de nem is telefonálunk. Nekem nem hiányzik, hogy a barátaik éjjel bekopogtassanak. Mert hidd el, ha megkérdezi az illetékes hatóság, hogy milyen készpénzből is fogják megvenni azt a palotát, amit kinéztek, akkor ők tudni fogják, hogy ki kísérte el őket a palotához. És vannak barátaik is. Ellenben nincs az a nemzetvédelem meg rendőrség meg honvédség, aki emiatt ott strázsálna az ablakunknál. És mivel én, mint állampolgár nem vagyok köteles az életemet és a testi épségemet kockáztatni az információátadás érdekében, ezért nem is fogom.
Nagyon elhibázott volt ez az ötlet, hogy majd az ingatlanos feldobja őket.

Nico67_ 2011.03.02. 10:20:20

@Brannagh:
VPOP, most már NAV, ellenőriz és ha valamit nem talál rendben, akkor 500 ezer is lehet a bünti. 2009-ben voltak Remax irodákban, szórták is a büntetéseket. Máshol megúszták figyelmeztetéssel, de azóta van kapkodás, iratőrzés, korrekt iratkezelés.
A nagydarab kopaszoktól meg nem félünk, lehet velük is beszélni, csak ismerni kell a motivációjukat. Ezenkívül már a telefonban tájékoztatni kell az ügyfeleket arról, hogy mi a kötelességük, ha egy ingatlant szeretnének megtekinteni. Így elkerülhető a konfliktus, vagy ha ez nem tetszik és lemodják a megtekintést, akkor egy felesleges úttal kevesebb.

Szerintem teljesen természetes, hogyha kérik, én odaadom a személyi igazolványomat. Miért? Mert nincs mit titkolnom, nincsenek hátsó szándékaim.
Nemrég hallottam. Németországban, pár helyen, a bérlőjelöltektől nemcsak "bemutatkozást", önéletrajzot kérnek, hanem munkáltatói igazolást, munkaszerződést, előző bérbeadók ajánlólevelét is. Ezenkívül a legtöbbször egy formanyomtatványt kell kitölteni, ahol különböző személyes kérdésre kell válaszolni. (házikedvenc, gyerekek, ...stb)
Ha ezt megtagadja, akkor hamar kiesik az illető.
Nem lehet egy társadalmat gátlástalan emberekre építeni. Hány bérlő hagy hátra tartozást, hány lopja ki a bérbeadó szemét. Ezt odafigyeléssel, körültekintéssel el lehet kerülni.
Vannak már jó törvényeink. Be kellene tartani, tartatni őket.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.03.02. 10:47:44

@Nico67_: természetes, nálunk is elkéri mindenki, ez szükséges, jó és hasznos. Mi is mindig biztatjuk az eladókat, hogy ha önállóan is árulnak egy házat, kivétel nélkül, mindig írják fel a személyi adatokat. Én a bejelentési kötelezettséget tartom teljesen alaptalannak és kivitelezhetetlennek. Főleg, hogy a telefonban még nem látszik, hogy hónaljdudros kopasz-e. Nem mintha belefutnánk ilyenekbe, nem szokott előfordulni, ne is legyen a jövőben sem ilyen. A szabályozási koncepciót tartom teljesen elfogadhatatlannak. Mint mondtam már, én nem ingatlanos vagyok, hanem jogász. Vannak jó törvényeink, de konkrétan ez a bejelentési szabály nem az. Szép dolog az állampolgári kötelezettség teljesítése, de ez túlmegy a határon.
Hallottam a német rendszerről, de attól tartok, a jelentkezőket azért lehet vizsgáztatni és kiszórni, mert túlkereslet van a bérelhető lakásokra.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.02. 13:34:12

Nico hihetetlenül sok tanácsot adott.

Most teljesen új stratégiával ugrunk neki a lakás eladásának. Teljesen újjal.

Egy hetet adunk magunknak, hogy felkészüljünk a kampányra (lakás helyrepofozása, ablakba új hirdetés legyártása stb.). Utána egy 1 hónapos kampányt indítunk.

Ha nem megy el egy 1 hónapos kampány után a lakás akkor kiadjuk és jövőre újra megpróbáljuk.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.02. 17:27:41

Megint hívott egy ingatlanos. Végighallgattam. Azt nem tudom, hogy miért. Talán mert kíváncsi voltam. Amikor végre bemutatkozott már emlékeztem rá, tudom melyik iroda volt, ők szokták teleplakátolni és teleszemetelni a környéket. A szerződésüket is láttam, az is gáz (nem ezzel a lakással kapcsolatban). A pasi azonnal azzal kezdte, hogy árérzékeny a piac. Köszönöm Emese.

Egyébként feladtam egy kamu hirdetést brutál nyomott áron. Szerintetek hányan hívtak eddig?

azekezetnelkulitelseolvasom 2011.03.03. 11:03:12

Most hívott egy 70/454-essel kezdődő telefonszámról. Kinyomtam, nem volt kedvem az ügynökökhöz.


süti beállítások módosítása