Ingatlanosok kíméljenek

Adott egy XVI. kerületi budapesti lakás. Adott egy kedvezőtlen gazdasági környezet. Adott egy csapat dögkeselyűként lecsapó, hihetetlen összegeket elkérő ingatlanos - és adott az elhatározás, hogy kitesszük a táblát: Ingatlanosok kíméljenek. Csakazértis. Mert a lakásnak mennie kell.

Linkblog

Friss bejegyzések

A lakás honlapja - lenni vagy nem lenni, ez itt a kérdés

2011.02.19. 23:27 - Fuckup_with_marmelade

Címkék: statisztika hirdetés hatékonyság .com fizetős

Lenni, vanni ... vagymi :) Szóval van. Mert kell. Milyen magára valamit is adó eladó lakás az amelyiknek nincs saját honlapja? Na meg pont nekem ne lenne valami kis honlapszerű képződményem az eladó lakásunkról? Hová írnám le, hogy milyen kafa kis pecónk van, ami egyszerűen kihagyhatatlan?   

Úgyhogy legyártottam. Még tavaly nyáron, nyaralás előtt 5 perccel. Persze semmi különlegesre nem kell gondolni, semmi flash, semmi extra. Egyszerűen leregisztráltam egy blogot az egyik ingyen tárhelyszolgáltatónál, gyorsan személyre szabtam az egyik sablont, tettem rá néhány menüpontot, felpakoltam 4-5 képet a lakásról, felraktam egy domborzati képet, belinkeltem a google maps-t, kiírtam a telefonszámom, e-mail címem - és hagy szóljon.

Nem lett komoly alkotás, de a legfontosabb információk megtalálhatók voltak rajta, ha valakit tényleg érdekelt a lakás, megnézhette. Ha nem tudtam lerázni egy ingatlanost, automatikusan a honlapra tereltem, azt nézegesse, ne engem zargasson. Persze soha nem nézték meg, zargatni egyszerűbb. Hja. Van akiknek semmi sem elég jó.

Néha azért csak elkeveredett valaki a honlapra, de nem időzött sokáig. Ahogy jött, úgy ment.

Egy kis statisztika...

 
Aug. Szept. Okt. Nov.  Dec.     Jan. Feb.19-ig
Összes oldalletöltés 16     218 225 184 90 357    621
Átlagos napi letöltésszám 1     7 7 6 3 12 32
Esemény Start                         

Plakátolás, iwiw   

iwiw                  ..........  .......... Ingyen hirdetések
itt-ott, a lakás hirdetése megjelent az urbanistán*

hirdetés fizetőssé
átállítva,
linkkel, iwiw, honlap átszerkesztve! 

*Erről majd később:) 

 

Tudom, tudom, elég satnya látogatottság. Szerencsére az ember hamar megtanul örülni az apróságoknak, nem álmodozik napi többszáz látogatóról, elég neki összesen egy - aki a végén el is viszi a lakást. 

Most, kb. 3 hét fizetős (képpel - linkkel) hirdetés után eljutottunk oda, hogy napi 10-12, a lakás adatlapjáról érkező egyedi látogató is megnézi az oldalt, ráadásul napi 2-3 látogató a guglin keresztül is érkezik.

A honlap statisztikája igen fontos olvasmány. Imádok honlapstatisztikákat nézegetni :) A másik honlapomon Extremetrackinget használok, az aztán az olvasmány :) Ez ahhoz képest Kiskegyed kategória. Mindenesetre egynek jó.

A kifejezésekre amin keresztül eljutottak a honlapra én is rákeresek, és ha a gugli nem az elsők között dobja ki a honlapot akkor átírom az oldal leírását, a keresett szavakat több helyre is beírom a honlap szövegébe. Akár naponta többször is. Úgy tűnik, működik. Művészet kikerülni a honlapot ha valaki a gugli segítségével keres eladó lakást a környéken.

Másik fontos dolog a honlap áttekinthetősége. A fizetős hirdetés első két hetében jöttek, jöttek a látogatók, de a nyitólapnál elakadtak. Elvétve akadt olyan látogató aki az összes aloldalt végignézte volna. Nem is igazán értettem. A linkek feltűnőek voltak, egyértelműen látszottak, kattintani viszont a kutya se kattintott rájuk. Összeült a családi kupaktanács és rájöttünk: az emberek legnagyobb részének fel sem tűnik, hogy a honlap tetején kattintható linkek vannak. Egyszerűen észre sem veszi.

Feladtam. A nyitólap legelejére is kiírtam a galéria és a többi aloldal elérhetőségét - s lőn látogatottság. Azóta megugrott az oldal nézettsége, ma pl. 22 látogató érkezett a főoldalra, ebből 17-en már a galériát is végignézték. Rekord. 4 látogató keresett rá a lakótelepre + az eladó lakás szavakra, 10 látogató érkezett az ingatlan.com-ról. Mind-mind potenciális vevő. Vagy ki tudja. Lehet, hogy mégiscsak fel kéne pakolnom egy extremetracking számlálót?

Az ingatlan.com-ról érkezők "megfogásáról". A portál statisztikája szerint napi 40-80 ember kíváncsi átlagosan a lakásunk adatlapjára (hasznos infó, hogy ha jól sejtem az oldalletöltést számolják, nem az egyedi látogatók számát - a valódi statisztika úgy tűnik, hogy rontaná az üzletet). Ez persze a nem-fizetős státusszal járó napi 0-1 látogatóhoz képest még mindig óriási szám. Igaz, kiemelt hirdetésről beszélünk, extra linkkel, képpel.

Sokáig nem igazán tudtam mit kezdeni azzal, hogy alig néhányan kattintottak az adatlapon található linkre. Ez egy olyan probléma, ami sürgős megoldást kívánt. Naponta átírtam a hirdetést, hátha. Halottnak a csók. Nem klikkeltek.

Végső lehetőségként úgy döntöttem, hogy szájbarágok, hülyegyerekstílusban is leírom, hogy az adatlaphoz link is tartozik, hogy "menj a honlap bal oldalára, keresd ezt és ezt a szöveget azután klikkelj". Vazzzzzzzzz. Műűűködik :)

Most átlagosan napi 12-15 látogató kíváncsi a lakásra. Hívni viszont senki sem hív. 

Sokat gondolkoztam, hogy talán túl részletes a leírás, túl sok a kép, emiatt nem jönnek. Miért jönnének ha tudják miről van szó, ha nem pont ilyenre vágynak. Az ár rendben van, ez a környék legolcsóbb, nem főútra néző lakása. Aki az adatlapra klikkel tudja, hogy a lakás 4. emeleti, nem árulunk zsákbamacskát. Az oldalt is végignézik. Na de akkor miért nézik meg az elérhetőségem is, ha nem akarnak hívni?

Már csak az a kérdés, hogy sírjak vagy nevessek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanyista.blog.hu/api/trackback/id/tr702673765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása