Ingatlanosok kíméljenek

Adott egy XVI. kerületi budapesti lakás. Adott egy kedvezőtlen gazdasági környezet. Adott egy csapat dögkeselyűként lecsapó, hihetetlen összegeket elkérő ingatlanos - és adott az elhatározás, hogy kitesszük a táblát: Ingatlanosok kíméljenek. Csakazértis. Mert a lakásnak mennie kell.

Linkblog

Friss bejegyzések

Lakást árulni gyerekkel... Rémálom!

2011.04.07. 23:20 - Fuckup_with_marmelade

Ma megpróbáltuk. Második körre jött az egyik érdeklődő (immáron családdal), előrébb hozták a lakás megnézését, borultak a terveink.

A gyerekek pont akkor végeztek a bölcsiben/oviban, úgyhogy igen komoly dilemma volt, hogy mi is történjen. Én nem tudtam elmenni értük, így a szüleimet izzítottuk be, hogy vigyázzanak rájuk (ezúton üzenem a Tipp ingatlanosoknak, hogy ha a jövőben bármelyik szülőmre is hivatkoznának, nem fog bejönni, nem osztogatják senkinek a számom). 

Persze a nagylánynak épp fájt a szeme, nem volt hajlandó velük maradni, úgyhogy irány a lakás. Leült a kanapéra - és üvöltött. Fáj a szeme. Naná. Kidörzsölte.

Lényeg a lényeg. Gáz. Zavaró - és nagyon gáz. Csak remélni tudom, hogy emiatt nem lett rossz szájíze az érdeklődő családnak. 

Update: Azért pontosítanék. Azért gáz, mert ilyenkor az ember a gyerekkel foglalkozik és nem a vevőjelölttel - pont azért, mert a gyerek fontosabb. Viszont a vevőjelölt azért jött, hogy a lakást nézze meg, nem azt, ahogy a gyereket vígasztaljuk. Na meg néha kérdezni is szeretne ami így elég nehézkes.

Persze, mindenki azt állítja, hogy nem zavarják a gyerekek, de ez szerintem nem igaz. Engem is szoktak idegesíteni. A sajátjaim is - hát még az idegen gyerekek. Egyszerűen így vannak programozva. Az eleven gyerek az igazi - de nem akkor amikor az ember üzletről beszél.

Eddig még soha nem próbáltuk úgy megmutatni a lakást, hogy gyerek is volt benne - azt hiszem ezután sem fogjuk. Rémálom a köbön.

Itt az igazság pillanata: Téged mennyire riasztana el egy lakás megvásárlásától egy gajdoló gyerek?

Ui: komolyan dilemmázunk, hogy a Construmára vigyük-e őket. Pro: velünk lennének Kontra: velünk lennének...

Ui2: mielőtt valaki azzal jönne, hogy nem lehet mindenből kirekeszteni a gyerekeket: kötődő-nevelés párti vagyok, kendőző/hordozó, babakocsit csak ünnepnapokon láttak a gyerekek, baby lead weaning, homeopátia stb.. Viszont nem csinálok belőle titkot, hogy van, amikor a gyerek zavaró is lehet. Egy 4 évest legalábbis már nem köthet az ember a hátára lakásmutogatás közben. Bár nálunk a hordozás pont a lakás miatt lett egyértelmű opció. Volt ugyan egy babakocsink a földszinti tárolóban, de nem szerettem. A lépcsőn pedig a legkönnyebben egy magamra kötözött gyerekkel tudtam közlekedni. Úgy marha jó időket futottam :) Tapétázni is tudok ám gyerekkel a hátamon :) Na meg festeni :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanyista.blog.hu/api/trackback/id/tr522808455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marcangoló 2011.04.08. 07:24:16

Na és hálószoba bemutatás alvó gyerekekkel, használat közben? :-) Nem az én hibám volt, a nézelődők jöttek egy fél órával később, és nem akartam, hogy kint cigizzenek az utcán ennyi ideig.

Engem mint gyerekest nem taszítana egy nyűgös kisgyerek, sőt szolidaritást éreznék a szülőkkel, főleg, ha tetszik a lakás, és már másodszor megyek. De én ki tudom zárni a nyávogást, különösen, ha nem az enyém nyávog, és nem nekem kell elhallgattatni.

A Construmát szerintem nem élveznék, már ha úgy tervezitek, hogy kint vagytok a lakással, és nem nézelődni mentek.

Na de engem inkább az érdekel, hogy miben maradtatok a lakásnézőkkel? :-)

marcangoló 2011.04.08. 07:41:07

Mármint egy fél órával előbb, a délutáni alváskor jöttek.

marcangoló 2011.04.08. 08:23:57

És mindig legyen nálatok Euphrasia bogyó! :-D

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 09:20:12

@marcangoló: Elvileg jövő héten 3. kör. Nincs fix időpont, majd hívnak (egy testvérpárnak kellene, első körben az egyik testvér jött megnézni, második körben a szülők, harmadik körben jönne a másik testvér - hacsak a szülők le nem beszélik. Mert az első testvér teljesen beleszeretett, pont ilyet keresett.)

Nálunk iszonyú sokszor belefutottak volna az alvásba, csak mi megtehettük, hogy a másik lakásban altatjuk közben őket és csak egyikünk megy el lakást mutatni(ez persze szombat - vasárnapra vonatkozik, hét közben ovi/bölcsi délután 4-ig).

Egyébként meg a doki azt mondta, hogy begyulladt a gyerek szeme, úgyhogy most otthon dekkol. Hurrá. Kérdés, hogy mi lesz a holnapi Construmával. Szerintem a szemcsepp helyre fogja pofozni (nem könnyezik, nem piros) és akkor jöhet. Max. rohangálnak és cukrot tarhálnak. Fuh. Kemény lesz.

(Volunk nemrég egy passzív házas kiállításon, gyerekekkel mentünk persze. Gáz volt. Ők viszont élvezték. Ez a lényeg :))

Nico67_ 2011.04.08. 09:28:48

Aki gyerekes családhoz érkezik, ne csodálkozzon a szétdobált gyerekholmikon és a gyerekeken.
1. Jó indok a gyerek, miért kell eladni a lakást. Kinőttük
2. A gyermeki őszinteség oldja a feszültséget, és nehéz hazudni előttük.
3. Ők simán rákérdezhetnek olyan dolgokra is, amikre felnőtt rokonaik tanult tehetetlenségük okán már nem mernek.
4. A gyerekeken lehet szemléltetni, hogy a lakás eladása kevésbé fontos, mint mondjuk egy orrkifújás, vagy a cipőfűző megkötésének tematikája.
5. Aki a virágot szereti, rossz ember nem lehet.
6. A gyerek hisztijének kezelésével, megmutathatjuk a leendő vevőnek, hogy emberi tartalékaink végtelenek, szikla szilárdan uraljuk a környezetünket, magabiztosságunk megtörhetetlen.

:-))

Összefoglalva: Engem nem zavart soha a gyerek, inkább örülök ha van, ha jön, mert ő nyíltan megmutatja mi tetszik és mi nem és lehet bolondozni is velük, akár egy sima számháborút is el lehet játszani, amíg a szülők kavarognak a lakásnban. Azaz egy jó ingatlanközvetítő egyben jó babysitter.

:-)))

Nico67_ 2011.04.08. 09:31:51

@Fuckup_with_marmelade:
Én mint kétgyerekes apa, úgy gondolom, hogy a gyereknél fontosabb nincs. Akinek van, az meg le van tojva.

marcangoló 2011.04.08. 10:11:03

Hehe, a férjem szerint, amikor lakásbemutatásra készülök, úgy nézünk ki, ,mint egy panoptikum. A gyerekek némán ülnek a kanapén, és mosolyognak, sehol egy szösz, még hogy szétdobált gyerekjáték...:-D Na jó, valóság nem éppen ez, de törekszem rá.:-D

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 10:52:41

@marcangoló: Ez nekünk nem ment volna :) Ezért is döntöttünk úgy, hogy üresen áruljuk :) Egyszerűen ellehetetlenítette volna az életünket ha állandóan belegyalogol 1-2 érdeklődő. Az én házam, az én váram. Ráadásul összesen 2 szoba így meg elég lehetetlen úgy elrendezni a dolgokat, hogy ne legyenek kint nagyon személyes holmik, amikhez senkinek semmi köze.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 11:50:33

@Nico67_: Azért te tudod a legjobban, hogy egy tíz - sokszor tíz milliós üzletnél a csendben játszadozó gyerek a jó gyerek :)

(a mieink egyébként együtt extra elevenek, csapdossák az ajtókat, ugrálnak az ágyon, rohannak, rohannak, rohannak - na meg visítanak. Ezt mondjuk érdekes módon csak azóta, amióta elköltöztünk onnan - ha jól sejtem az üres lakás van rájuk ilyen fura hatással - szó szerint felpörögnek tőle és le sem lehet őket állítani. Ők pont emiatt kifejezetten szeretnek feljönni a régi lakásba - mi meg pont ezért inkább lent tartjuk őket amikor érdeklődő jön. Mondjuk egy gyerek nem olyan durva, a kettő együtt már hurrikán.)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 12:01:33

@Nico67_: egyébként nem véletlenül dilemmázok én is állandóan, hogy mi legyen a gyerekekkel. Mert van jó oldala is. Plusz a vevőjelöltről is sokat elárul, hogy hogy viszonyul hozzájuk - ráadásul a gyerekek tényleg érzékenyek, azonnal lejön nekik, hogy ki a szimpatikus és ki nem. Kivéve ha "csakazértis" üzemmódba kapcsolnak.

Persze egy 2 és egy 4 éves gyerek teljesen más kategória mint két nagyobb. Igazából sokkal könnyebbek voltak akkor is, amikor kisebbek voltak, de most pont a dackorszak közepén járunk. Az meg pláne kellemes amikor ránéz a nagyobbik valakire és azt mondja, hogy "ez a bácsi csúnya" "nem szeretem ezt a nénit" és hasonlók. A pici meg persze utána, aztán kórusban. Ráadásul egyre többször ok nélkül (amikor a nagyobbik pici volt, durván ráérzett az emberek lelkére, ez az ovi óta elmúlóban van)

A vevőmegtartás művészete :)))))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 12:46:19

portfolio.hu/ingatlan/lakas/budan_nonek_pesten_csokkenek_a_lakasarak.147491.html
Idézem:

"a hat budai kerületből négyben, míg a tizenhét pesti kerület közül csupán két peremkerületben lendült át a lakások négyzetméterára a holtponton. Budán az I., a II., a XI., és a XXII. kerületekben is magasabb árakat regisztrált a statisztikai hivatal, míg Pesten a jellemzően családi házas övezetnek számító XVI., és XVIII. kerületekben nőttek minimális mértékben a négyzetméterárak. "

Egyébként egyszerű az ok: korábban olvastam egy statisztikát arról, hogy melyik kerületekben a legalacsonyabb a kényszerértékesítések száma (ide azokat kell érteni akik kénytelenek eladni a lakást mert nem tudják fizetni, nem a kilakoltatandókat) - a pesti oldalon a XVI. kerület nyert. Itt az emberek jellemzően azért árulják a lakást, mert kinőtték / örökölték. Így sokkal jobban ráérnek kivárni.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 12:49:55

Egyébként:

A XVI. kerület jó hely. Pont. vagyis Sashalom, Szentmihály, Mátyásföld. Ezek a részek közel vannak a városhoz, hangulatosak, szellősek. A házak árai pedig ki tudja milyen mélyen állnak. Brutál mélyen. 100 millkós villát már 60 milláért megkap az ember. Venni kell, venni, venni...

Árpádföld nagyon kint van, de tele van új házakkal, nekem nem jön be, sokaknak igen.

Cinkota vidék. Viszont az árak is brutál nyomottak, ha viszont az ember HÉV-közelben vesz házat, egész jó vételt csinál. Csak kocsival ne akarjon munkába járni.

marcangoló 2011.04.08. 18:00:04

@Fuckup_with_marmelade:
Biztosan van pszichológiai magyarázat, miért őrülnek meg a gyerekek a régi lakásban. Ismerős, de mégsem olyan, mint régen, szóval fura, izgalmas lehet.

Biztos nagyobbakkal könnyebb, az enyémek 1,4 és 6 évesek. :-D

Hála az égnek, gyereket nem adunk a lakáshoz, szóval csak addig kell kibírni őket, amíg meg nem veszik. ;-P

Én szeretem lábon eladni a kérót, lakályosabb.

marcangoló 2011.04.08. 18:01:28

Itt kb. két milliót estek az árak az elmúlt 5 évben, eladásnál és vételnél is, a 10-20 milliós kategóriában. A drágábbakat még annyira sem tudják eladni, szóval ott még többet lehet alkudni.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 19:32:44

@marcangoló: Tényleg lakályosabb, nem véletlen, hogy most beleraktam néhány párnát meg függönyt. Na meg a kőkemény 700Ft-os ikeja asztalkát a maga bikavadító színével. Az kellett a nagy fehérségbe :)

Egyébként most koppant le, hogy a jövő hét nagy szívás lesz. Lomtalanítás. Ez nem hiszem, hogy ki kellene fejtenem, hogy mivel jár. Ha pont akkor jönne valaki lakásnézőbe akkor a kerület határánál visszafordul. hiába is magyaráznám, hogy ez csak néhány nap egy évben...

(nem értettem mit keres annyi hajléktalan a környéken - normális esetben egy sincs, most meg 3 is ott kószált és mindta elkezdték volna beenni magukat a közért mellé. Akkor koppant le, hogy ezek a lomtalanítást várják. Kafa. Vagy inkább szívás. Évente egyszer van ilyen, kb. egy hétre ellepik az EGÉSZ kerületet. Komolyan mondom, hogy szívem szerint úgy ahogy van eltörölném a lomtalanítást. Néhány éve egy egész kisebbségi család beköltözött a ház melletti szemétkupac mellé. Nem csináltak semmit, csak ott voltak. Persze a rendőrök egész nap járőröztek, de marha zavaró volt. Sovány vígasz, hogy Zuglóban is ugyanez van ilyenkor.)

marcangoló 2011.04.08. 19:34:56

@Fuckup_with_marmelade:
Nálunk múlt héten volt, de nagyon szolid, mintha az embereknek már nem lenne mit kidobniuk...

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 20:54:22

@marcangoló: ki tudja... remélem itt sem lesz nagy durranás... (mostanában kevés költözés és felújítás volt a környéken ha jól sejtem...)

Nico67_ 2011.04.08. 21:49:56

Vannak belterjes környékek, ott az árak jól tartják magukat, mert a helyiek fenntartják ezt az állapotot.

Cinkota pár része drágább mint Buda. Nemrég jártam egy házban. 180M Ft, amit kértek volna érte.
Én 90-110 közé tettem. El is hajtottak. Nem bántam. Régen a rossz hír hozóját lefejezték, ma örülhetek annak, ha nem uszítják rám a kutyát. Bár az is megmorgott.....

Múltkor megfogta egy a lábam....
Nagyon rossz ilynekor, mert szívem szerint visszatámadnék, de hülyén venné ki magát, ha egy ingatlanközvetítő a tulajdonos kutyáját rugdossa, meg kergeti.

Mellettünk van egy tér. Ott szoktam futni. Nem egyszer fordul elő, hogy a sok kutyatulajdonos szintén ilyenkor sétáltatja a kutyáját. A kutyaszar elegáns ottfelejtése nem zavar, az sem, hogy eső után átható kutyahúgyszagú a környék. De amikor oda-oda kapnak a lábam után, akkor szokott nagy kergetőzés lenni. Ilyenkor természetesen a tulajdonos állja utam, nehogy eltapossam az ebet.
Én, ha tehetném, bevezettetném az ebadót. Aki kutyát tart, főleg lakásban, az fizessen havi 20-30 ezer forintot, környezetterhelési díjként! A sok járdán lévő kutyaszarért, a kivizelt növényekért, a futók, vagy sportolni vágyó emberek zavarásáért. A stresszhelyzetek kiváltásért!

:-)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 21:59:06

@Nico67_: A 180 millás ház elég elszállt lehet, annyiért már Ómátyásföldön vehetsz gyönyörű, felújított villát - a villanegyedben, hatalmas kerttel (álmaim netovábbja... pedig 20 éve bagóért adták. Mellette voltak az oroszok, emiatt szó szerint veszélyes volt a környéken élni. Fillérekért lehetett lepusztult villához jutni. Az oroszok kimentek, az árak a csillagos égbe szöktek - megjegyzem joggal. Az a környék hihetetlen. Imádom)

Kutyák: UH-s riasztó :)

Nico67_ 2011.04.08. 22:52:38

@Fuckup_with_marmelade: Kár hogy arra van a légifolyosó, meg a Mátsásföldi reptér.
Sokan ki nem állhatják, a repülők miatt...

Nico67_ 2011.04.08. 22:59:57

@Fuckup_with_marmelade: Nem a kutya a probléma, hanem a gazda! Én egyszerű környéken nőttem fel, itt csak a pofont értik meg az emberek.

:-)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 23:07:38

@Nico67_: A komplett XVI. kerület ilyen - plusz egész Zugló. Aki itt akar élni, annak számolnia kell ezzel (egyébként ez smafu a reptér melletti kerületekhez képest).

Egyébként meg a XVI. kerületiek elég nagy lokálpatrióták. A régi osztálytársaim legnagyobb része ha el is ment innen egy időre, a családjával már visszaköltözött. Munkába menet iszonyú sokszor össze szoktam futni régi osztálytárssal. Tudjuk mikor kihez kell fordulni, ha kérdés van mindenki barátságos - legyen az a helyi rendőrség vagy a polgármesteri hivatal. Egyszerűen jó itt élni. Nem véletlen, hogy a lakást is itt vettük és a következő is itt lesz.

(egyébként meg van ingyen Nordic Walking edzés a reptéren plusz az Önkormányzati parkban hetente kétszer kora reggel. Plusz egy kismamás Nordic Walking! Természetesen ez is ingyen. Ingyen adják a komposztálóedényeket, ingyen adtak fát kiültetni stb. stb. Csak, hogy jobb legyen itt élni és szebb legyen a környezetünk)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.08. 23:26:40

@Nico67_: Most koppant le. Fogalmad sincs a környékről.... a mátyásföldi reptér nem igazi repülőtér. Modellezők járnak ki, kutyát sétáltatnak, bicikliznek, ott vannak a Nordic Walking edzések - extra feature!!!!!!

Azért ha legközelebb arrafelé árulsz ingatlant olvass utána egy kicsit, mert ez így igen komoly baki... a végén még elszalasztasz egy ideális vevőjelöltet csak mert összekeverted Sármellékkel :))))))))))))

(A ruszkiknak volt ott valami bázisa - jól tönkre is tették a talajt, voltak tervek, hogy a polgári forgalomba bevonják, de tudtommal semmi sem lett a tervekből. A jelenlegi önkormányzat meg eleve nem engedi, hogy belebarmoljanak a kerületbe. Az Ikarusz gyár területén is igen durva korlátozások vannak pont azért, nehogy valaki megvegye ipari területnek aztán lakóparkot építsen oda.)

Nico67_ 2011.04.09. 08:23:36

@Fuckup_with_marmelade:
Elég jól ismerem a területet, nagyon sok lakást és családi házat adtam ott el. Csak talán veled ellentétben én ismerek más területeket is.

Most is, mint a lakásod esetében az érzelmi kötődésed, elfogultságod elég erős. Még mindíg csak egy szemszögből nézel dolgokat. Picit szemellenzős vagy és makacs. Ez már körvonalazódik az általad leírtakból. A dolgokat csak a saját igazad szerint igazolod, más véleményeket hamar lesöpörsz az asztalról, nem véve tudomást róluk. Ez picit olyan struccpolitika. Amit nem látunk, az nincs.

Mit lát egy ingatlanközvetítő?
Például családokat, akik szétesnek, elválnak, szétköltöznek, vagy éppen össze. Fiatalokat, akik elkezdik vidékről feljövet az egyetemet, majd letelepednek, végül menekülnek

Látjuk a jó és rossz dolgokat egyszerre!
Látom azt aki elad, mert el kell adnia. Senki sem passzióból árul lakást. Kivéve talán titeket.
Látom azokat, akiknek pedig egy boldog élet kezdetét jelenti ugyan az a lakás, ami az eladónak talán fájdalom, gyűlölet, szomorúság! Természetesen pár év múlva nekik is teher lesz az ingatlan. :-))

Egész Budapestet ismerem. Bennem kialakult már egy kép, hol lenne jó lakni.

Mindenhol!
Mindennek van előnye és van hátránya. Tök mindegy hol laksz, csak érezd magad jól az adott pillanatban. A lakás, ház legyen használati tárgy, ne te legyél érte, hanem az legyen érted!
Ezért vagyok én bérléspárti. Mert a normális szabadság érzéshez ez jobban illik.

Furcsa lehet, de én sok mindent tanítanék az embereknek.
A jövő építésbe a szakítás és különválás ugyan úgy beletartozik, mint a házasság.
Nézd meg magatokat. Mi történne ha jönne a nagy szerelem és beleszeretnél egy munkatársadba? Vagy esetleg a férjed, akivel a gyerekek miatt kevesebbet tudsz foglakozni?
Mi történne, ha 3 év múlva elváltok?
Egyéb szomorú eseményekről nem beszélek.
A gyerekek felnőnek, más iskolába fognak járni, aztán egyetemre, esetleg külföldre, ....

Lehetne mesélni tovább, de állandóság nincs, az adott helyzeteket előre kellene látni, tervezni, de azt pedig nem lehet. vagy mégis?

Nico67_ 2011.04.09. 08:32:25

Sokszor nevetek, amikor egy 20 milliós házban lakó ember, arról panaszkodik, hogy semmilye sincs. A háza állapota romlik, az időszaki javításokat nem tudja elvégezni. Látszik pénze sincs, a keresetéből, nyugdíjából csak az alapvető élelmiszerekre futja.

Én örülök, hogy egy milliomossal van dolgom. Igaz, buta milliomos, mert ahelyett, hogy a vagyonát használná a saját élethelyzetének javítására, szegény emberként él egy több miliós házban. Csak azért, mert a ragaszkodása hamis biztonságérzetet ad neki.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.09. 08:50:06

@Nico67_: Most azt írsz amit akarsz, én pont azért szeretek itt élni mert az emberek nagyon nagy része lokálpatriota. Aki úgy gondolkozik mint te (ld. hót mindegy, hol él) az nem is tudja, hogy ez milyen jó dolog tud lenni. Nagyon jó. Kisvárosi érzés a főváros által nyújtott lehetőségekkel ötvözve. (Egyébként ugyanígy éreznek a XV, XVII stb. kerületi ismerősök is a saját kerületükkel kapcsolatban - és én ezt nagyon becsülöm). Lehet, hogy egyszer arrébb költözünk - de az arrébb akkor Kőszeg lesz vagy Sopron, nem Bp.

Btw: a helyi önkormányzat igen komoly pénzeket szokott osztani azoknak a fiatal házasoknak akik a kerületet választják lakhelyüknek. Tudtommal ez fél és 1 millkó közti összeg. (Persze jövedelemfüggő, hogy ez jár-e).

Egyébként találtunk neked egy képet a hatalmas reptéri forgalomról :))))
images.rcmodell.hu/album43/DSC_0777?full=1

Nico67_ 2011.04.09. 11:27:33

@Fuckup_with_marmelade:

:-))

Semmi gond a lokálpatriotizmussal. Én ott élek ahol születtem, jól is érzem magam.
De az érzelmi kötődést félre tudom tenni, mivel látom azt, hogy azok a dolgok, amiket az emberek állandónak vélnek, hogyan változnak meg egyik pillanatról a másikra. Tudom, hogy nem jó így élni, mindíg a legrosszabbra számítani, de én főleg ezt az oldalát látom. Egy hónapban bejön 50 eladó lakás és 5 vevő. Lefordítva: 50 szomorúság, szemben 5 boldogsággal. Valahogy így értsd, amit írtam.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.09. 16:43:19

@Nico67_: Nem, hogy nem jó így élni, hanem gáz így élni. Bevonzod a rosszat.

Nem lehet úgy élni, hogy az ember egész életében a halálra készül. Nem egyszerűbb élni és élvezni az életet?

Az 50 eladó meg miért lenne 50 szomorúság? A lakáseladás valami újnak a kezdete. Van akinek kényszer (neki valóban szomorúság), valaki meg alig várja, mert akkor végre elindulhat valami új. Persze van aki szomorú, mert nehezen változtat az életén - de az új hamar kárpótolja.

Valaki meg majd megveszi az eladó lakást, belakja, és remélhetően boldog lesz benne.

Nincs ezen semmi túlragoznivaló.

marcangoló 2011.04.09. 18:04:13

@Fuckup_with_marmelade:
Akkor én vagyok a másik, aki passzióból árulja a lakását. Mert szeretnék tovább lépni, mert amúgy is 5 évre terveztük ezt a házat, és a nagyfiam szeptembertől lesz iskolás, szóval soha jobbkor. :-) Én még sosem adtam el házat kényszerből (igaz, eddig csak két lakást adtam el), mindig a továbblépés miatt volt fontos. Épp emiatt én várom a költözést, nem vagyok szomorú, csak egy kicsit, mert jó volt itt is lakni, de nem bánom, hogy nem itt fogok megöregedni. Annak azért örülnék, ha a következő ház kitartana úgy 10- 15 évig. De azt a helyet még nem néztem ki, ahová majd temetni fognak...

Igen, akár bérelhetnénk is, de az itthoni viszonyok között 3 gyerekkel lakást vagy házat bérelni borzasztó bizonytalan, bármikor gondolhat egyet a tulajdonos, és kereshetünk új helyet, bármilyen átalakítás, bármilyen változtatás csak a tulaj engedélyével történhet, semmiben nem dönthetsz magad. Én nem szeretnék ennyire kiszolgáltatott lenni.

marcangoló 2011.04.09. 18:06:15

Ettől függetlenül tényleg borzasztó alacsony a mobilitás az országban. Ha nem így lenne, felbillenne az ország, mert mindenki menne keletről nyugatra...

Fuckup_with_marmelade 2011.04.09. 21:01:54

@marcangoló: Mi is kb. 6-7 évre terveztük a lakást, csak az volt a szívás, hogy pont a válság közepén jött el az a pont, hogy költözni akartunk. Ez betett.

Az igazi gáz persze az, hogy már 2 éve elkezdtünk összepakolni, csak valahogy megakadtunk és maradtunk (naná... kisbabával nem sok kedve/energiája van az embernek lakást hirdetni). Pedig akkor kellett volna eladni.

Egyébként mi se tudjuk, mennyi időre tervezzük a következőt. Ha sikerül olyanra megcsinálni mint amilyet szeretnénk akkor lehet, hogy maradni fogunk (gyönyörű helyen lesz, csak a telek lesz nagyon pici, 540 nm nagyon kevés - legalább 1000 kellene, de az horror áron van a kerületben ha jó helyen szeretne az ember telket venni).

Gyerekkel mi se mennénk albérletbe. Nem tesz jót a gyerek lelkének ha 1-2 évente költözünk. 10+ éves bérleti szerződések meg nem igazán léteznek - ha meg léteznének az ugyanolyan röghözkötés lenne. Akkor inkább hitel.

Nico67_ 2011.04.09. 21:18:46

@Fuckup_with_marmelade:
:-)
De azért megpróbáltam. Kicsit sajnáltatni magam!
:-))
Nem sikerült.

Amúgy a halál az fontos esemény, van ahol ünneplik!

Visszatérve az ingatlanra:
Létezik vakszerencse, de nem ez az általános. Az ingatlanárak soha nem látott mélységben vannak és még mi sem tudjuk, hogy esni fognak vagy stagnálnak. Egy biztos! Rohamos áremelkedésre senki se számítson.
Így aki a mai piaci helyzetben az eladás mellett dönt, ott valahol szorít a cipő!
:-))
Az előrelátást pedig nem keverném össze a pesszimizmussal, főleg úgy, hogy én optimista vagyok.
Van is errre egy mondás: Jobb félni mint megijedni!
A fejetlenül meghozott döntések juttattak minket oda, ahol vagyunk. Jó példa erre a bedőlt hitelek nagysága!
Mi ez, ha nem meggondolatlanság, fejetlenség, az előrelátás képességének teljes hiánya?
Erre nem lehet azt mondani, hogy optimisták voltak!
Az optimizmus és előrelátás, előre gondolkodás megfér egymás mellett.
:-)

Nico67_ 2011.04.09. 21:23:41

@marcangoló:
A piac hamar szabályozná magát, hidd el.
A munkaerőnek oda kell menni, ahol a munka van. Ez Európa versenyhelyzetének egyik legnagyobb hátránya. A másik a nyelvi különbözőségek.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.09. 21:29:55

@Nico67_: Mi halál óvatosak vagyunk.

Nem véletlen, hogy még a tutinyerő OTP-be se mertünk belevásárolni amikor bőven 2e alatt volt.

Viszont nincs kedvünk 3 évig átmeneti állapotban élni csak mert nincs elég fedezet egy építkezéshez - miközben ott áll egy lakás. Aki emögött turpisságot sejt, az megérdemli :)

Viszont van B terv (sőt, C is) ha nem menne el a lakás. Ez elég sok mindentől függ persze. Nem sürgős a dolog, ha csak jövőre adnánk el a lakást az is bőven beleférne. Max. meg szerettük volna spórolni a kiadással járó macerát.

Most az a legfőbb feladat, hogy egyáltalán összerakjuk magunkban, hogy mit is akarunk. A tervek már elég jól állnak (figyelembe vettük az összes igényünket, az ingatlan sajátosságait, tájolást, költségtakarékossági szempontokat) - de ezek max. annyira jók, hogy egyáltalán rájöjjünk, mit lehet kihozni a projektből. Utána vagy kiadjuk egy építésznek a családból, hogy javítsa ki a terveket (archicaddel készültek, könnyű belenyúlni) és írja alá - vagy nulláról megterveztetjük újra. A gépészetet amúgy is profinak kell majd megterveznie.

Egyébként ha sajnáltatni akarod magad akkor szólj, szívesen sajnállak akár külön post keretein belül is :))))) Szeeeegény, szeeeegény Nico :)))))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.09. 21:45:15

@Nico67_:

Az emberek azért nem mobilak mert nem éri meg mobilnak lenni. Elmész valahová mert megnyitottak egy gyárat, kapsz egy jó állást. Áttelepíted a családot, a társad is talál egy munkát valahogy - aztán ugrik a gyár, bezárják. A közelben persze nincs más lehetőség - ismét költözik a család. A gyerekek új iskolába mennek, új barátaik lesznek - ti meg "gyütmentek" lesztek.

Az új munkahely is megszűnik - újra települ a család.

Ez lenne a boldog jövő?

Nem véletlen, hogy mindenki Bp-re tart. Itt ha ugrik egy munka, akad helyette másik.

Az egész ország mégsem költözhet Bp-re. Már csak az ingatlanárakból ered különbségek miatt sem. Eladod a házad vidéken, kapsz érte 1-2 millát - amiből itt még egy garázst is csak szerencsével vehetsz. Vagy eladod a 20 milláért felhúzott palotád 10 milláért - és kapsz érte egy 2 szobás panelt.

Megéri?

Persze meg is tarthatod a házad és albérletezhetsz. Max. elúszik a teljes fizetésed - és ott tartasz ahol korábban, mindez egy velejéig rohadt városban.

Nekünk könnyebb. Mi itt nőttünk fel, könnyebb itt maradni - de nyaralás után nehéz visszajönni ebbe a mocsokba. Nem véletlen, hogy mi pl. messziről kerüljük a belvárost és sokra értékeljük a kertvárosi hangulatot (mint még olyan sokan a lenézett peremkerületekben - mert nem azért lakik itt az ember mert nem tudna máshová költözni - hanem pont azt szereti a lakóhelyében, hogy bár Budapest, mégis olyan mint egy kisváros)

Külföldön dolgozni meg teljesen más kategória. Családdal kimenni meg pláne. Addig kell menni amíg még egyedül van az ember. Addig könnyű.

Nico67_ 2011.04.10. 00:05:37

@Fuckup_with_marmelade: Köszi :-))))

A házépítéssel kapcsolatban.
Mi is építkeztünk, terveztünk, szuper lett és amikor elkezdtünk benne élni, akkor jöttek elő azok a dolgok, amiket nem láttunk előre.
Akik megvették, 1 éven belül rájöttek a "hibákra".
Túl kicsik lettek a gyerekszobák. 7,5 nm-esek. 2 db.
Aztán volt egy szülői háló, az jó lett, de mi előnyben részesítjük a külön alvást, így az nekünk szintén nem kedvezett. A földszinti fürdőszoba nagy lett, és fürdőként soha nem használtuk, csak háztartási helyiségként, annak meg nagy volt.
Az előszobában, ha zoknit akartam cserélni, akkor 36m-t kellett lakáson belül gyalogolnom. Így lett lenti és fenti ruhatáram. A galériás nappali páratlan lett a maga nemében, csak a tetőablakok tisztítása volt kissé nyűgös. Nagyon hiányzott a pince vagy a garázs. Ezt egyiket sem tudtunk építeni, a telek adottságai miatt.
Szóval sok kis apróság, amit először nem láttunk, vagy nem gondoltunk fontosnak. Tudod, ez olyan dolog, hogy most nem kell, de két év múlva nélkülözhetetlen.
A téli kert építésen én is gondolkozom, de azok akiknek van, lebeszélnek. Ezért már gondoltam mobil üvegfalakra, amit nyáron el tudok távolítani, így akkor nyitott a terasz. Viszont a teraszt most sem használjuk, inkább lemegyünk a kertbe.
:-))

marcangoló 2011.04.10. 07:45:16

@Nico67_:
Persze, ilyen értelemben szorít a cipő, különben üldögélnénk itt, és röhögnénk azokon, akik most akarnak házat eladni. :-) De annyira meg nem szorít, hogy lejjebb menjünk az árral még egy milliót, vagy kiadjuk ingatlanosnak, aki ugyanannyiért adná el, mint mi, és akkor a jutalékon buknánk majdnem ugyanennyit. Iskola itt is van,a kert is, a ház is jó, szóval ha elmegy, elmegy, ha nem, nem.

Egyébként lakva jön rá az ember, mi a fontos, nekünk pl. a két fürdőszoba, a tárolók, a terasz és hogy ne legyen emelet. :-D Mert mindig fent van, aminek lent kéne lennie, és fordítva. De ezért is jó egy ilyen "próbaház", hogy a következőnél már észen legyen az ember. Mi olyat néztünk ki, aminek beépíthető a tetőtere, de enélkül is van benne 3 szoba és egy nappali, ami most elég. Aztán meglátjuk, hogy kell-e több valaha, vagy nem.
Minket az köt, hogy építkezni nem fogunk. Csak ha direkt el akarunk válni. :-)

540 nm az nekem pont elég lenne. :-D Szeretek füvet nyírni, de nem bánom, ha nem tart két órán keresztül.

marcangoló 2011.04.10. 07:52:16

@Fuckup_with_marmelade:
Én már nem mennék vissza Pestre, pedig sokan visszakoznak néhány év agglomerációban lakás után. Mert a bejárás, meg a kulturális lehetőségek, meg rájönnek, hogy elmenni egy moziba, vagy beülni valahova, az mekkora macera.
Nekünk erről is szólt ez az 5 év, hogy utána visszaszaladunk-e a városba, vagy jó lesz itt. De meg is őrülnék, ha a városban kéne laknom, bezárva egy lakásba. :-)
Ide jó hazajönni a nyaralás után. ;-) Megéri a bejárást. Okosan úgy helyezkedtünk, hogy ne kelljen kocsival mennem, mégis gyorsan bent legyek a munkahelyemen.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.10. 08:52:12

@Nico67_: Eszünkbe se jutna ilyet tervezni :)

Mind a ketten családi házban nőttünk fel, most is abban élünk, tudjuk, hogy mire van szükségünk. Plusz a lakásban is összeírtuk, hogy milyen extra szobák hiányoznak (megjegyzem a lakást teljesen jól sikerült átalakítani, amikor kiköltöztünk akkor is úgy voltunk vele, hogy ez bizony szép munka volt, a dobogó volt az egyetlen zavaró momentum.)

Amit tervezünk: hatalmas, összefüggő nappali - konyha - étkező. Kb. 60nm. Ami persze ha mégsem jönne be akkor 3-felé vágható, akármikor át tudjuk alakítani 1 háló, nappali, konyhává. Néhány gipszkarton segítségével. Na meg egy kisebb, zuhanyzós fürdőszoba, lépcsőház, alatta gépészeti rész. Emelet: Szigorúan a nappaliból nyíljon, minél kevesebb kanyarral - ne érezzük úgy, hogy a felső szintet elszeparáltuk a földszinttől. Fent egy, kb. 12nm-es háló nekünk, a gyerekeknek 2db, 18 nm körüli szoba (ahol ha kell akkor egyetemistaként is vígan élhetnek), na meg beépített szekrények végig a folyosón plusz egy nagyobb fürdőszoba mosógéppel, szárítógéppel - plusz egyéb szárítási lehetőséggel. Még filózunk, hogy levegyünk-e néhány nm-t a gyerekszobákból és helyette legyen fent még egy pici "utility room". Praktikus lenne, ott lehetne tárolni a vasalandó ruhákat, ott lehetne állandóan kinyitva a vasalódeszka stb..
Na meg lenne egy pincerész is - garázsnak.

Hab a tortán: a felső szint némi silka segítségével leválasztható és külön bejáratúvá alakítható lenne - ha tegyük fel később az egyik gyerek oda szeretne költözni a családjával vagy mondjuk ha kirepültek a gyerekek akkor ki szeretnénk adni. Feltéve, hogy nem adjuk el persze.

Egyszóval kínosan ügyelünk arra, hogy a 2 szint egy nagy egységet képezzen, de igény szerint két nagy egységgé is át lehessen alakítani.

Csak mert az elkövetkező jó sok évben (bőven lesz az 20 is) hatalmas házra lesz szükségünk - utána viszont bőven elég lesz egy alsó szintnyi hely. Azt meg nem tudhatja az ember, hogy mi lesz 20 év múlva. Lehet, hogy eladja az ember - de mi van akkor, ha mégis ott szeretne maradni. Az emelet akkor teljesen felesleges.

Egyébként mi is egy sima földszintest szerettünk volna, de sajna az 540nm-be max. bruttó! 130nm beépíthetőség fért volna bele ami nettóban van vagy 100-110nm (normális szigetelést feltételezve), az meg nagyon kevés. Még egy sufnink se lehetne, garázsról nem is beszélve.

Így sajnos kénytelenek vagyunk kompromisszumot kötni és 2 szintesben gondolkozni. Annál viszont a fő cél az, hogy ne két szeparált lakás legyen, hanem egy nagy egység.

Aztán meglátjuk hogy oldjuk meg a ruhatáras dolgokat (igen, nekem is ez az óriási dilemmám - 2 szintnél ez egy örök probléma, emiatt örülnék jobban ha földszintesben gondolkozhatnánk). Valószínűleg nálunk is kétfelé lesznek szedve a dolgok - meleg ruhák a földszinten, minden más az emeleten. Igazából most is ezt csináljuk, működik.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.10. 08:53:14

@marcangoló: Persze, vonattal is lehet közlekedni :) (több barátunk is lakik Fóton, ők is vonattal járnak be Pestre - viszont van két autójuk is biztos ami biztos alapon - annak minden költségvonzatával együtt)

marcangoló 2011.04.10. 17:46:35

@Fuckup_with_marmelade:
Vonattal is, meg hévvel is. Persze, kocsi nélkül meg lennénk lőve, a helyi tömegközlekedés több, mint siralmas. De két szuzuki költségvonzata nem horror. :-D

Fuckup_with_marmelade 2011.04.10. 17:55:12

@marcangoló: A HÉV az jó! Nálam ezért játszana még be Cinkota legvégső esetben. Oda még az összes HÉV elmegy, így délután max. 10 percet kell várni az indulásig (én pont ezért járok HÉVvel - pont az Egyenes u. lakótelep után marha nagy dugók szoktak lenni, aki tovább megy a lakótelepnél annak már csak a HÉV játszik ha nem akar 20-30 percig buszozni 10 perc HÉV helyett... ezért szívás pl. a környéken a Lándzsa lakótelep és a Centi. A Jókai határeset, onnan jó esetben 5-10 perc a Pilóta utca és a HÉV - bár lehet, hogy több - de legalább reggelente nem kell busszal bedöcögni a városba. Mondjuk befelé a régi lakástól szoktam buszozni, mostanában 5 perc alatt simán bent vagyok az Örsön, fél óra alatt a munkahelyemen.)


süti beállítások módosítása