Ingatlanosok kíméljenek

Adott egy XVI. kerületi budapesti lakás. Adott egy kedvezőtlen gazdasági környezet. Adott egy csapat dögkeselyűként lecsapó, hihetetlen összegeket elkérő ingatlanos - és adott az elhatározás, hogy kitesszük a táblát: Ingatlanosok kíméljenek. Csakazértis. Mert a lakásnak mennie kell.

Linkblog

Friss bejegyzések

Helyzetjelentés...

2011.03.20. 23:08 - Fuckup_with_marmelade

A lakás még diszperzitszagú (Hány nap alatt tűnik el? Mennyit kéne szellőztetni???). Viszont állat. Semmi különös, viszont teljesen semleges. Teljesen. Na jó, Ton Schulten képek vannak benne -imádom!- de ennyi kell. Ton Schulten jó. Ebbe a lakásba Ton Schulten kell... (nekem meg egy Ton Schulten óriásplakát kellene...).

Az idő pocsék, esélyünk sincs fényképezni. Úgyhogy várunk. A jó időre.

Per pillanat sehol sem hirdetjük a lakást, a környéken még van néhány 11,9m-s hirdetés, ezeket még nem szakították le. Érdekes, hogy amióta eltűntek az ingatlanosok hirdetései azóta a magánszemélyek hirdetései mind a helyükön maradnak - és senki sem ragaszt rá a másik hirdetésére. 

Talán holnap körbejárom a környéket és én magam fogom a régieket letépni - és újakat ragasztok a helyükre. Teljesen más designt (már kész van, csak ki kell nyomtatni). Remélhetően egyik gyerek sem lesz beteg így megtehetem. 20 perc az életemből és egy tekercs cellux. Belefér.

2 napja teljesen kiganéztuk a lakást. Letöröltük a port, lepucoltam az ablakokat, felmostuk a padlót (fuhh... ráfért... nem is tudtam, hogy ennyire csillog... na ja, egy éve nem volt felmosva... mivel nem használtuk ezért nem éreztem égető szükségét). Most minden csillog-villog. 
 

A takarítás után kiragasztottam az ablakra az eladó táblát. Pontosabban a környéken szokásos sima A4-es papírokra nyomtatott szöveget. Feltűnő. Nagyon.

Tegnap is jött valaki, ma is. 

Jó hosszú szünet után. Ez jó :)

Főleg, hogy látszott az arcokon, hogy bejön a lakás. Persze ott a DE. Mint mindig. Inkább 3 szobás lakás kellene, még el kell adni egy lakást. Tök mindegy. Nem tartunk hosszú bemutatókat, jöjjenek. Nézzék meg. 

Belefér. (Ezek azért nem klasszikus turisták, tényleg itt keresnek lakást a lakótelepen és tényleg keresnek - de... aztán ki tudja. A 3 szobások ára még mindig horror, csak a 2 szobásokból vannak per pillanat eladók. Vagy ugrasztják a lakótelepet vagy kompromisszumot kötnek.)

Remélhetően jövő héten indul az ingatlan.com-os kampány (6e Ft a képekért + 5500Ft kiemelés 2 hétre - két hét után 1 hónap kiemelés nélküli hirdetés - utána újra 2 hét kiemelés).
 

Hát ez van.

Megyek nyomtatni...

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanyista.blog.hu/api/trackback/id/tr472757394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solid214 2011.03.21. 13:28:34

Drukkolok, hogy eladjátok a kérót!
Mi is hasonló cipőben járunk, lakást árulunk, ingatlanos segítsége nélkül, bár ajánlkozó ("pont van egy ilyen lakást keresőm, csak most, csak Önöknek") van elég.
Remélem, hogy sikerülni fog!

Fuckup_with_marmelade 2011.03.21. 21:02:23

@Solid214: Köszönjük szépen :)

Én is sok sikert kívánok :)

Mi is reméljük, hogy eladjuk. Nem véletlenül írtam korábban, hogy ez a festés igazából a mi lelkünknek kell.

Most teljesen másképp látjuk a lakást mint korábban - pedig csak néhány árnyalatnyi a különbség. Szó szerint.

Ma fényképeztünk, neki kéne ugrani a képeknek és beállítgatni őket - de a jelenlegi formátumukkal én most semmit sem tudok kezdeni (sw bibi...), a másik gép is kellene hozzá... azért megpróbálom. Ha összejön akkor felpakolok egy csomó ilyen volt - ilyen lett képet.

Azoknak akik nem hisznek abban, hogy eladás előtt néha érdemes kicsit hozzányúlni a pecóhoz.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.21. 21:03:39

@Solid214: Ha leírod a sztoritokat szívesen kipakolom, hátha lesznek hozzá ötletek / megjegyzések...

Nekem határozottan sokat segített ez a blog, jó lenne ha másnak is segítene...

telkoe 2011.03.22. 06:50:44

Egesz pofas lakas lett :) Lassan mar tobbet tudsz mint egy ingatlanos.

Solid214 2011.03.22. 19:55:40

@Fuckup_with_marmelade: Köszi a lehetőséget, de nem akarlak ezzel terhelni. A sztorink nagyjából ugyanaz, mint a Tiétek. Annyi a különbség, hogy mi egy relatíve nagy lakást (96nm) árulunk a XV. kerületben, mert találtunk egy olyan házat, ami végre mindkettőnknek tetszik. Az ingatlan.com és ingatlanok.hu oldalakon hirdetjük, valamint az expressz újságban. Eddig csak ingatlanosok kerestek minket, illetve volt egy komolytalan jelentkezőnk, aki annyira viccesen alacsony árat mondott, hogy nem lett belőle biznisz.
Pont ma kaptam egy kicsit lekezelő kioktatást az egyik ingatlanirodától, miszerint nagyra értékelik az önbizalmamat, hogy megpróbálom egyedül eladni, de higgyem el, ők sokkal jobban tudják, hogy hogyan is kell ezt. Két hét múlva majd visszahívnak - bár jeleztem, hogy ezt azért nem forszíroznám - gondolom azt remélik, hogy addigra megtörök és örömkönnyek között írom alá a szerződést és a 4%+ÁFA jutalékot.
Már az sokat segített, hogy végigolvastam a blogot (és a kommenteket). Én is gyártom a táblát, amit kirakok az ablakba és elindulok majd címkézni is a környéken. Bár a férjem szerint az ilyen nagyobb értékű lakások nem az utcai kiragasztásoktól kelnek el, de sosem lehet tudni. Láttam a közeli SPAR-ban is hirdetőtáblát, oda is kiteszem majd a lakást, hátha.
Úgyhogy köszi mégegyszer, remélem Ti is, mi is boldogulunk saját erőből :)

telkoe 2011.03.22. 22:35:46

@Solid214: Tipikus ingatlanos. Eszetlen nagy arc, ures duma es reszket hogy ki ne maradjon az uzletbol.

Solid214 2011.03.23. 08:24:41

@telkoe: Engem a lekezelő stílus bosszant. Biztosan több lakást adott el már, mint én - ha már ezzel foglalkozik - de ez lenne az alap a kioktató dumára? Sok ingatlanos itt rontja el, már a beköszönő stílus is rossz. Eddig egyetlen volt a hívók között, aki nem erőszakosan /leereszkedően /jópofizva beszélt velem.

Nico67_ 2011.03.23. 09:17:26

Hát igen. A hideghívás nem az erőssége a kezdő ingatlanososknak.
A hideghívás céja: kijutni a lakásra!
Időtartama 30s-max. 2 perc.
Amit tartalmazni kell a beszélgetésnek:
-Udvarias bemutatkozás,
-ingatlan címe, főbb paraméterek, ha a hirdetésből nem derül ki,
-hirdető neve, elérhetősége,
-megtekintés időpontja.
Ennyi és nem több.

Amúgy a legborzasztóbb "ingatlanszerzési" mód, mert az ingatlanpiacon lévő ingatlant kell "behozni". Olyat, amit a tulajdonos már beárazott és valószínű már 10 konkurrens cég is hirdet. Az okosabb ingatlanos tényleg csak akkor alkalmazza, ha meg szeretné ismerni a lakást, mert valószínű van olyan kereső ügyfele, aki hasonlót keres, de a kereső munkát az ingatlanos végzi helyette.

A pofátlan alacsony ár pedig néha a valóság, érdemes elgondolkodni ezen.
A nagyobb méretű lakások négyzetméter ára fajlagosan olcsóbb mint a kicsiké, mivel a fenntartási költsége nagyobb, így sokszor előfordul, hogy egy 100 nm-es lakást, egy 60nm-es lakás árában lehet csak eladni, a beosztása és fenntartási költsége miatt.
A 12. kerületben egy 83nm-es lakásra nemrég alkudoztak, 18,4 m Ft. De ugyan ez, mondjuk a 7. kerületben csak 12 M Ft. A 20. kerületben, ezért családi házat kapsz!

telkoe 2011.03.23. 09:22:53

@Solid214:
Gagyi kis kis ertekesitoi trukk, nem kell tul komolyan venni (ingatlanost egyebkent sem kell tul komolyan venni).
Altalaban azert szoktak ilyen magas lorol nyitni mert lenduletbol el akarjak kerulni hogy az ugyfel elkezdjen gondolkozni vagy kerdezni arrol hogy mi az amit a penzeert kap. Egy ilyen nyitasra a hulyebb ugyfel elhiszi hogy egy ilyen isten ingatlnos nelkul eselye sincs es alairja a szerzodest, az ertelmesebb meg rajon hogy ujra egy nagypofaju dilettans hulyegyerek probalkozott nala.

Ha visszaolvasol, az itteni nagytudasu ingatlanos is probalkozott hasonlo stilussal amikor kifogyott az ertelmes ervekbol.

Solid214 2011.03.23. 10:01:27

@Nico67_: Nico, mi is gondoltunk már rá, hogy a nagyobb lakások "fajlagosan" :) olcsóbbak. Azon az áron próbáljuk eladni, amiért még 4 éve elsőre megvették volna tőlünk, és azóta további extrák kerültek a lakásba (szobánként szabályozható és programozható termosztátos fűtés, kéménybélelés, kandallókályha, stb.) És mivel tudjuk, hogy a közös költség nagysága sem mindegy, azt a részét, ami még a tetőfelújításhoz tartozó kölcsön törlesztése, egyben ki is fizetjük, illetve elengedjük az árból.
Ezért reménykedem abban, hogy nem áraztuk túl, tisztában vagyok a jelenlegi piaci helyzettel.
A komolytalan érdeklődő pedig tényleg az volt. Eljött, megnézte a lakást - de nem rendesen, valódi érdeklődő módjára. Végigszaladt a kérón, szinte nem kérdezett semmit, a kertet és a pincét meg sem nézte. Nem mondott semmit, aztán 1 hét múlva felhívott, beböffentett egy tényleg nagyon alacsony árat. Kértem, hogy jöjjenek el, beszéljük meg, nézzék meg még1x a lakást világosban is, de ez nagyon kevés. Erre azt mondta, visszahív, de persze nem tette. Majd 1 hónap múlva ismét jelentkezett, hogy akár holnap hozzák a foglalót, ha az eredetinél minimálisan magasabb áron odaadjuk, és hogy 1 napunk van arra, hogy ezt az ajánlatát elfogadjuk.
Megmondom őszintén, az "előjáték" miatt meglehetősen bizalmatlanok voltunk, és a szoros határidő miatt is, kényszerhelyzetben nem biztos, hogy a legjobb döntést hozza az ember, sőt. Így aztán nem fogadtuk el az ajánlatot.

Solid214 2011.03.23. 10:04:52

@telkoe: Lehet, hogy így van, biztosan van, akinék beválik ez a taktika, nekem nem tetszik. Igyekszem mindenkivel emberi módon és értelmesen beszélni, szeretném ezt kapni én is. Függetlenül, attól, hogy az "ellenfél" ingatlanos, vagy bármi más. :)

telkoe 2011.03.23. 11:08:21

@Solid214: Ennyi penznel ami egy lakasban van erre is fel kell keszulni.

Jozan esszel persze az ingatlanos is felfogna hogy ha a tulaj nelkule nem boldogul akkor o hiv, ha az ingatlanos van kiehezve akkor meg az ingatlanos hiv :) Az ingatlanos nem ellenfel, csak nagyon keves ahhoz hogy partner legyen :)

A miniaras vevo is hasonlo jatek, velunk is eljatszottak legutobb. Kis csalad megjelent, korbeneztek es mondtak egy extram alacsony arat. Vegul is gyakorlatilag latszott a vegen hogy vegigjarnak annyi lakast amennyit tudnak, beprobaljak ezt az arat, ha egyszer bejon mar megerte. A holnap foglalo szinten hasonlo ertekesitesi trukk. A valos vetelar es az o aruk kozt volt kb 3 M, ezert a penzert megeri fel evig jarkalni es probalkozni.

Solid214 2011.03.23. 11:43:05

@telkoe: látom, egy cipőben járunk ill. jártunk. Végülis Ti már eladtátok az ingatlanotokat?

telkoe 2011.03.23. 12:35:55

@Solid214: Majdnem egy cipoben :) Az egesz nagyobb csalad ingatlanait intezem, nem csak egyet-egyet alkalmankent, ebben van kiadas es adasvetel is. Amit irtam a peldaban azt a mult evben adtuk el, azert tudtam irni hogy mennyi volt a kulonbseg a realis arhoz kepest (szinten ingatlanos nelkul kelt el).

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 16:24:43

Skacok... aki ad egy linket az eladó lakásának a honlapjára azt kipakolom (szigorúan magánszemélyekre vonatkozik). Egy eséllyel több, hogy megtalálják a lakást :)

Ma egyébként felhívott egy konkurens lakáseladó. Le volt tiltva a hívószámkijelzés és csak annyit kérdezett, hogy hol van a lakás. Egy idősebb nő volt, a hangja alapján tuti, hogy csak kíváncsiskodott. Pedig ha felment volna a honlapra hamar kitalálta volna, hogy melyik lakásról van szó...

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 16:27:14

@telkoe: Nálatok legalább volt ajánlat.

minket az frusztrált a legjobban, hogy még ajánlat se volt. Még röhejes ajánlat sem volt. Tetszett a lakás, azt mondta mindenki, hogy jó az ár - aztán annyi.

Most átfestettük - annyi a különbség, hogy az arcokon tényleg látszik, hogy nagyon tetszik nekik... de nem mondanak semmit.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 16:30:55

@Solid214: Sokan csinálják ezt.

Az egyik ismerős ha jól sejtem hasonló módon vett meg egy 70m-s lakásocskát 50milláért. Ingyé volt :)

telkoe 2011.03.23. 21:10:01

@Fuckup_with_marmelade: Beszeltesd kicsit az embereket hogy mit is keresnek (sajt maguknak, gyereknek, kell-e meg eladni lakast vetel elott stb stb) azzal mar nagyon sokat megtudsz az erdeklodoktol. Alap ertekesitesi kerdes amit a vegen feltehetsz: Mit kellene tennem / minek kellene tortennie hogy megvegye ezt a lakast?

Nico67_ 2011.03.23. 21:31:56

@telkoe:
"Az egesz nagyobb csalad ingatlanait intezem, nem csak egyet-egyet alkalmankent, ebben van kiadas es adasvetel is."

Szóval ingatlanozol? Van engedélyed?Pénzt is kérsz érte?

"Beszeltesd kicsit az embereket hogy mit is keresnek (sajt maguknak, gyereknek, kell-e meg eladni lakast vetel elott stb stb) azzal mar nagyon sokat megtudsz az erdeklodoktol. Alap ertekesitesi kerdes amit a vegen feltehetsz: Mit kellene tennem / minek kellene tortennie hogy megvegye ezt a lakast? "

Alap értékesítői kérdés? Ezt ingatklanközvetítők kérdezik! :-)))
Bort iszol és vizet prédikálsz?
ciki

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 21:34:16

@telkoe: Beszélgetünk - ott van mindig a DE. Igazából nincs pénz. Ez a lakás egy tipikus első lakás fiataloknak. Ugródeszka. Most viszont azt látom (tapasztalom), hogy akinek van pénze az valami marha drágát vesz (ld. ismerős az 50 millás lakással) vagy nem vesz, mert nincs egy vasa sem.

Most azt látom, hogy egyre jobb és jobb hitelkonstrukciók jönnek (most dobtak ki pl. egy előzetes hitelképesség-vizsgálatost - jól hangzik), nemsokára a bankok is elkezdik az akciózást - majd meglátjuk. Úgy látom, hogy a bedőlt lakásokra most annak érdemes csak várnia aki még legalább egy évet kibír. Kérdés, hogy ezt az emberek is tudják-e. Na meg az is kérdés, hogy mit lép a kormány. Most mindenki azt nyomatja, hogy el kéne törölni néhány évre az illetéket a használt lakásokról - kérdés, hogy hányan várnak ki emiatt.

Egyébként most az a legnehezebb, hogy megtaláljuk az embereket és megnézzék a lakást - a reakciók pozitívak, a legutóbbi párnál látszott, hogy oda vannak érte - és ez már a sokadik lakás volt amit megnéztek - csak ugye amíg nem adják el a régit nem tudnak újat venni. (Igazából nem is értem mit akartak... nézik a lakásokat, az összes hétvégéjüket ezzel töltik - de minden helyen elmondják, hogy pénzük az még nincs.)

Utalni kéne végre az ingatlan.com-nak is, mert most még nincsenek fenn képek, úgy meg semmit sem ér a hirdetés. Kiemelni csak áprilisban fogunk 2 hétre. Holnapra meg nyomtatok még szórólapokat.

Igazából azt várom, hogy végre jó legyen az idő és elkezdjenek az emberek a környéken mászkálni. Akkor lesz aki felhív.

Aki meg már az máris esélyes.

Most igazából annyit csinálunk csak, hogy kiraktam néhány plakátot a környéken (gáz, pont kifogyott a toner így csak néhány volt nálam - holnap nyomtatok még és plakátolok), kiraktuk az ablakba az eladó táblát - jó feltűnő és van egy honlap amire semmi sem mutat - csak gugli keresésekkel plusz a cetliken lévő cédulákon át lehet elérni.

Ez kevés. Nagyon.

Bízom a .com-os hirdetésben, de most hó végéig nem lesz extra 5500Ft-unk csak erre. Majd áprilisban. Ez van.

Addig elkezdek máshol is hirdetni...

Szóval most elég nullán állunk marketingügyileg, időben nagyon betett, hogy elkezdtem dolgozni - még meg kell szoknunk, hogy másképp kell beosztani az időnket.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 21:38:32

@Nico67_: vagy simán mindenki akinek van egy kis józan paraszti esze :)

Azt hiszem engem ez zavar leginkább az ingatlanosokban. Azt hiszik, hogy amit ők csinálnak az valami nagy durranás. Pedig nem az. Alapvető marketing és más értékesítési eszközöket használnak a saját maguk által kialakított piaci feltételek között (ők vágták haza a tulajdonosoknak pl. az ingatlan.com-ot vagy az expresszt - ezért nehéz ma hirdetni - mert elárasztanak mindent a sokszor etikátlan módszereikkel)- az egyetlen különbség, hogy ők már kicsit jobban ismerik a piacot.

Vagyis nem. Néhányan jobban ismerik, a többiek csak azokat a dolgokat puffogtatják amiket ezektől az emberektől hallottak - miközben azt hiszik, hogy ez valami extra ingatlanos feature.

Nem, nem az.

Nico67_ 2011.03.23. 21:41:18

@Solid214:
Az első hiba:
"Azon az áron próbáljuk eladni, amiért még 4 éve elsőre megvették volna"
Azóta nagyot változott a világ. Amúgy akkor sem vették meg.
Ezek nem mérvadó dolgok.

Nico67_ 2011.03.23. 21:49:43

@Fuckup_with_marmelade:
Persze, semmi trükk nincs benne, és ezt soha nem is mondtam!
Amit viszont nem tud a magánszemély, azt pont talkoe írta le. Mikor kérdez, akkor kiderül, mit szeretne a vevő, hogy valószínű nem ezt keresi. Ekkor az ingatlanos tud olyat ajánlani, ami jó lehet. Magánszemély nem. Legalábbis nem küldi át a szomszéd eladó lakásba, mert ez az ő potenciális ügyfele. A magánszemély az általa árult ingatlant akarja mindenáron eladni, az ingatlanközvetítő pedig a vevő igényeihez mérten tud ajánlani. A kettő közt nagy a különbség.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 22:04:22

@Nico67_: Ott a pont!

Én tényleg csak EZT a lakást akarom eladni, ezért nem faggatom annyira a vevőjelöltet - beszélgetünk - ő meg magától úgyis elmond mindent amit akar, faggatózni sem kell (tényleg mindent elmondanak). Pont ezért nem kérem el a személyit sem - nem érzem szükségét, negatív hangulatban nyitnánk a lakás bemutatását.

Egyszer alkalmaztam ingatlanos cuccot - ld. az egyik felszívódott vevőjelöltet később felhívtam, hogy ugyan mondja már el, hogy mit csinálnának a lakással és, hogy mi a dilemmázás oka. Ő erősítette meg azt, hogy a dobogónak mennie kell és, hogy át kell festeni a lakást (mondjuk ekkor már meghoztuk a döntést, de a motivációnk ekkor ugrott az egekbe). Mondta, hogy mindenképp visszajönnek nappal is megnézni mert nagyon tetszik nekik. Persze nem jöttek. Azóta nem szórakozok ilyen marhasággal.

Vagy megveszik - vagy nem. Ha valaki nem jön vissza magától, hogy egy másik napszakban is megnézze az úgyis esélytelen. Azt meg mindenkinek elmondom, hogy jöjjenek vissza amikor csak akarnak, nézzék meg többször a lakást, teljesen más a hangulata nappal, és más este.

A festéssel most esélyt adtunk mindenkinek, hogy a azt lássa bele a lakásba amit akar. Akkor nem kell semmi marketingduma. A lakás üres, látszik a padló állapota, a lakás állapota. Nincs mit/mivel eltakarni a dolgokat. Tiszta sor.

Nico67_ 2011.03.23. 22:07:07

@Fuckup_with_marmelade:
Illeték eltörlése, Áfa mérséklése... pofont a szarnak!
Fizetőképes vevők nélkül mindegy mit tesznek. Munkahely és fix állás kell az embereknek. Létbiztonság! anélkül a hitel nem barát, hanem ellenség!

Amúgy nincs itt gond, kicsit válogatósabbak lettek az emberek. De ebben nincs semmi különös. Az miért nem jut senkinek eszébe, hogy most van a normális piac, ami ez előtt volt, az volt az abnormális? Hitelt hitelre, hitelből hitelt finanszírozva? Az kinek volt jó?

Bedőlt lakáshitelek ezelőtt is voltak, most is vannak, nem olyan nagy mértékű, hogy az problémát jelentsen. Aki bajban volt az az elmúlt 2 évben már kiszált, akik meg az államtól várják a segítséget, azoknak meg ugyis mindegy.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 22:13:32

(egyébként én tutira beleszeretnék :))))))

A Kerepesi mellett lévő lakásokat mondjuk nem csodálom, hogy nem lehet már 10 millkóért sem eladni. Az valami embertelen. Van egy 60-sok nm-es lakás az út mellett. Rohadt olcsón. Amikor mi nézegettük a lakásokat, hogy újba költözünk ennek is megnéztük az adatlapját a .com-on. Aztán rájöttünk, hogy a Kerepesire néz és azonnal elvetettük az ötletet. Pedig ez a lakás már akkor is röhejesen olcsó volt a hasonló paraméterű lakásokhoz képest. Na de a Kerepesire néz... Nappal állandó zajszennyezés, rezgés, dübörgés, a HÉV meg visít, tülköl - nagyon sokszor naponta. 5-10 percenként. Éjjel meg ott repesztenek az autósok - plusz 11-ig ott a HÉV. Egyszerűen embertelen...

Nico67_ 2011.03.23. 22:15:30

@Fuckup_with_marmelade:
Meg fog jönni a vevő, csak kitartás. picit hosszabb lett az értékesítés időtartama, most jön a jóidő, ez mindíg jó hangulatot hoz. Ilyenkor vásárolnak az emberek. A tábla és a cetlik most jó helyen vannak, a netes hirdetés pedig plussz!

Ha ingatlanos hív, mond azt, hogy te is az vagy, akkor nem fognak fárasztani. :-)))

Nico67_ 2011.03.23. 22:22:30

@Solid214: Mennyiért áruljátok most? Melyik kerület? Megtudhatunk kicsit többet a lakásról?

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 22:23:50

@Nico67_: Nem a munkával van itt a gond. A fiatal diplomásoknak (mondjuk 30-35 körül) jók az esélyei. Mi "hobbiból" nem keresünk sokat. Egyszerűen fontosabb a szabadidő mint a magas fizetés.

A baráti körünk / ismerőseink legnagyobb része viszont a sokszorosát keresi annak amit mi - egyszerűen nem jelent gondot ha hitelt kell felvenni... vagy ha mondjuk egy 50 millás ingatlanba kell befektetni.

A mi lakásunkkal pont az a gond, hogy túl olcsó és csak 2 szobás.

Akinek pénze van az nem 2 szobást vesz hanem inkább 3-4 szobást. Mert megteheti. Azon ráadásul sokkal többet lehet esetleg később keresni (jól le kell alkudni).

Ezek a pici lakások ugródeszkák. Jellemzően első lakásnak veszik a fiatalok (főleg a 4. emelet miatt), utána odébbállnak. Ebben a lakásban néhány évente cserélődik a lakó. (A többiben nem, ott idősebbek laknak, egyedül - nem véletlenül halál csendes a ház)

Van valamennyi tőkéjük, de hitel is kellene. Munkájuk az van, gyerek nincs - beleférne a törlesztés. Viszont magas a kamat, sokban van a lakás. Ha kevés az önerő akkor a lakást még meg tudják venni ,de felújításra / illetékre már nem futja.

Pont ezért várom, hogy végre kijöjjenek az akciós hitelek.

(annyira tipikusak azok a fiatal párok akik lakásnézőbe jönnek - tényleg... pont mint amilyenek mi voltunk amikor a lakást kerestük :) Vicces az egész szitu :) )

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 22:25:48

@Nico67_: Hehe :) Szerintem már feketelistára raktak az ingatlanosok :) A mozaik tutira, a Tipp is, a DH is. Kemény munka volt, de sikerült. A kicsik is felírták a számom.

Sokáig filóztam, hogy melyik telefonszámom adjam meg a hirdetésen - de maradt az amelyik eddig futott. Az már benne van az ingatlanosok adatbázisában, gondolom nagy felkiáltójellel, hogy tiltólistás :)

telkoe 2011.03.23. 22:30:42

@Nico67_:
Akar hiszed akar nem barki adhat a rokonainak / baratainak tanacsot. Csaladon / barati tarsasagon belul nem kerunk penzt.

Ingatlanosok kerdezik? Barki megkerdezi nemi jozan paraszti esszel vagy 1-2 temaba vago konyv elolvasasa utan. Legfoljebb nem probalja el elhitetni magarol hogy valami fantasztikus tudas birtokosa mint ahogy az ingatlnosok teszik.

telkoe 2011.03.23. 23:21:01

@Fuckup_with_marmelade: Kell egy kis turelem ehhez az uzlethez :)

Ha jol emlekszem te irted hogy valami foiskola a kozelben - erdemes oda is kiplakatolni. Hallgatoknak szoktak szulok kisebb lakast venni, altalaban ket idoben van nagyobb kereslet: felveteli idoszak utan (felvettek a kolykot kell lakas) es teli vizsgaidoszak utan (nem tud tanulni az istenadta a kollegiumban meg megbukik a vegen)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 23:23:55

@telkoe: Igen, a Külker fősuli. Anno plakátoltam a környéken de nem mozgatta meg a fantáziájukat. Most a kiadásnál fogok ott is plakátolni (vagy ha jobb lesz az idő akkor az eladásnál is, az Erzsébet ligetben legalább megfuttathatják a gyerekek a bobo-car-jukat :))))

telkoe 2011.03.23. 23:28:28

@Fuckup_with_marmelade: Probald meg bent az epuletben a hirdetotablan. Altalaban a diakonkorm pecsetjere is szukseg van hogy kitehesd de ott eleg sokan olvassak.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.23. 23:52:29

@telkoe: Köszi, megkérdezem, hogy kirakhatom-e. (Ha nem, akkor marad a park - ott úgyis sokan keresnek lakást, hátha bekerül a szórásba).

Na most felraktam az ingatlanbazar.hu-ra a hirdetést, ott 15 fényképpel is ingyen volt...

Még nézem, hogy hová érdemes.

Az expresszből kiábrándultam, de azért lehet, hogy felpakolom.

Nico67_ 2011.03.24. 00:52:47

@Fuckup_with_marmelade: Milyen akciós hitelek? Ilyen nem lesz, vagy nem olyan mértékű, hogy számítson. Mondtam már, jelenleg is 3 tranzakcióból 2 hiteles, így csak arról tudok beszámolni, hogy hitelfelvétel jelenleg is zajlik.

Nico67_ 2011.03.24. 01:14:01

@telkoe: Hé Mekk Elek! Elolvastál két könyvet és okosnak hiszed magad? Komolyan mondom, amit idáig írtál, az engem jól szórakoztat, tudatlanságodnál csak a nagyképűséged nagyobb. :-)

Neked értelmes érveket felhozni nem érdemes, mert a gyűlölettől nem látsz. Pedig ha egy pici eszed lenne, elgondolkodnál azon, vajon mások, hogy látják ezt.
Amúgy, az is megfordulhatna a fejedben néha, hogy a családtagjaidnak, ismerőseidnek mennyi kárt okozol a tanácsaiddal.
De gondolom nálad mindenki hülyébb és feleslegesebb, az autószerelőnek is te adod a tanácsot, mit hogyan javítson meg és gondolom egy étteremben is ellökdösöd a szakácsot a tűzhely mellől, mivel már 2 db szakácskönyvet elolvastál, így a szakértő te vagy.
Sajnállak, nagyon.
Szar életed lehet.

:-)

P.S. Taxival ne utazz, mert ha beülsz a vezető ülésre, hamar rád hívják a rendőröket, vagy elvernek!

Fuckup_with_marmelade 2011.03.24. 01:30:52

@Nico67_: nem tudom milyen akciós hitelek - olyanok amik jobban össze vannak kombinálva pl. a megtakarításokkal, vagy olyanok mint a most kijött újfajta (ahol elbírálják a hiteligénylést, megadnak egy max. összeget és abban a tudatban mehet valaki lakást venni, hogy ennyit 100%, hogy meg fog kapni ha fél éven belül lakást vesz). Nem tudom. Valami ami arra ösztönzi az embereket, hogy MOST vásároljanak és ne 2 év múlva.

Nico67_ 2011.03.24. 09:06:05

@Fuckup_with_marmelade:
Elszomorítalak:
A megtakarítással kombinált hitelek ( Fundamenta, OTP lakáskassza) jelenleg is működnek. A biztosítással kombináltak, a kész átverés kategóriába tartoznak.
Mi már évek óta, ha hitelre vesz az ügyfél lakást, szerződés előtt készíttetünk hitelvizsgálatot a lakásra. Ez egy 30e Ft-os értékbecslésbő áll. Így senkit sem ér meglepetés. Ügyfél előszűrés régóta futó dolog, e nélkül igazán lakást sem mutatunk az érdeklődőnek. Nem újdonság!

Ami változást fog hozni de nagy hiba, az a "BAR" lista, más néven KHR, változtatása. Az eddigi 5 évről 1 évre csökkentik a listán való szerepeltetést. Így akarják bevonni, a múltban nem fizető, rossz adósokat a rendszerbe. Ezt természetesen megint a jó adósok szívják majd meg.

Nincs varázslat, nincs csoda!
Munkahely és látható jövőkép kellene az embereknek. E nélkül minden csak látszatintézkedés.
Az ÁFAcsökkentés csak a beruházóknak kedvezne, akik természetesen nem fogják csökkenteni a lakásaik árát, és a csökkentést mint nyereséget be fogják nyelni. Az illetékmentesség pedig nem számottevő, mivel sokan jelenleg is lakáseladásból vásárolnak, vagy élnek részletfizetési kedvezménnyel. Ennek mértéke egy 10 M Ft-os lakás esetén 320 000 Ft, ez pedig most is simán lealkudják.

Solid214 2011.03.24. 09:43:20

@Nico67_: XV.kerület, tégla, régi építésű ház, 2.emelet, 96nm, teljesen felújított (nyílászárók, gépészet, vezetékek, burkolatok) cirkós, radiátorok termosztáttal felszerelve. Van még kertrész (kb. 200nm) garázs, pince. Csendes, de nagyon jó a közlekedése.
25,5mHUF-ot adtunk meg irányárnak.
Egyébként 4 éve azért nem vették meg, mert mi nem adtuk :)

Solid214 2011.03.24. 09:44:13

Ja és elfelejtettem írni, hogy 3 szobás a lakás.

Nico67_ 2011.03.24. 12:20:38

@Solid214: Upsz...
Megnéztem a hirdetést. Családi ház árában hirdetni, bátorság.
Sok sikert.
4 éve nagyot hibáztatok.
Sajnálom...

Fuckup_with_marmelade 2011.03.24. 12:41:01

@Solid214: Szerintem rengeteg :(

A XVI. kerületben ebből a pénzből vehetsz egy kisebb családi házat... (tudok egy eladót... igaz, csak 50nm de 500nm-es telek van hozzá és állat jó helyen van)

Kemény dió lesz :(

Fuckup_with_marmelade 2011.03.24. 12:41:59

@Nico67_: Akkor nem tudom. Nem vagyok képben hitelügyben.

Mindenesetre ma kiragasztottam a helyi pékségben a hirdetésünket.

Solid214 2011.03.24. 13:55:35

@Fuckup_with_marmelade: Igen, látom, hogy vannak családi házak is ennyiért, de milyenek? Rá lehet még költeni milliókat, hogy rendben legyenek. Onnan is tudom, hogy végignéztünk jó néhányat, és csodák sajnos nincsenek.
Kemény dió lesz, persze. De azért próbálkozunk még. Legfeljebb nem adjuk el, hanem megpróbálunk anélkül továbbköltözni :)

Solid214 2011.03.24. 19:17:13

@Nico67_: 4 éve megvan a törlési engedély a banktól, de eddig még nem vetettük le a jelzálogot. Jövő héten megyünk a földhivatalba, töröltetni, ha már ráléptünk az eladás rögös útjára. Úgyhogy gyakorlatilag igen :)

Fuckup_with_marmelade 2011.03.24. 20:15:25

Na ez kemény. Most olvastam...

www.ingatlanbazar.hu/HU/ingatlan-tanacsado/Lakott-ingatlan-megvasarlasa/2337

Lakott ingatlan megvásárlása?
2010-06-07
Tisztelt Horváth úr! Lakkot az ingatlan amit megnéztük, sajnos csak kívülről. Az ingatlan jelenleg már valamelyik bank tulajdonában van, de még lakott. A szomszédnak elővásárlási joga van, amivel lakott állapotban nem kívánt élni a bankkal szemben.
Az ingatlan értékbecslése 2008-ban volt, számomra picit gyanús, hogy azóta sem sikerül értékesíteni az ingatlant.
És nem igazán értem a kilakoltatást sem. Tisztelettel és Köszönettel: Katonáné
Válaszadó
2010-06-07
Kedves Katonáné!

Lakott ingatlant vásárolni nyűggel és kockázattal jár. Első körben tisztázni kell, hogy akitől veszik az ingatlant, az hogyan adja el - lakottan, vagy beköltözhető állapotban. Ha lakottan, akkor az Ön feladata a birtokba vétel. Erre alapvetően két út kínálkozik: fizet a lakóknak ( "lelépés " ) vagy bírósági útra tereli az ügyet ( ehhez idő kell ) és kivárja, amíg jogi úton, rendőri segédlettel sor kerülhet a kiköltöztetésre. Van egy harmadik út is, amely a jog határán mozgó megoldás: bérbe adja a lakást ( egy részét ) egy beköltöző brigádnak. Ezek jellemzően megtermett roma állampolgárok, akik erőszak mentesen beköltöznek a lakásba, majd ott élik a maguk kissé zajos, de békés életét, a lakókat hangsúlyozottan békén hagyva azaz semmi erőszak! A volt tulajdonos által menetrendszerűen kihívott rendőröknek a bérlők felmutatják a tulajdonos által aláírt bérleti szerződést. A különböző kultúrák együtt lakása általában jelentősen felgyorsítja a megyegyezést a volt lakókkal. Ennek a bérletnek a normál bérlethez képest az a sajátossága, hogy nem a bérlő fizet, hanem a bérbeadó.
Szóval alapos megfontolást és átgondolást, alapos előkészítést javaslok, ha lakott állapotú vételen törik a fejüket.

Barátsággal:

Dr. Horváth Csaba

Fuckup_with_marmelade 2011.03.24. 21:00:21

@Solid214: Hamar meglesz a törlés... viszont érdemes minél hamarabb megcsinálni, mert ha egy vevőjelölt lekéri és van rajta teher akkor nem fogtok szavahihetőnek tűnni.

Mi most abba futottunk bele, hogy egy MÁK-os cuccot kellett volna töröltetni - mi meg addig ültünk az ügyön, hogy a végén a MÁK magától törölte. Vicces volt amikor megkaptam a beadott kérvényre a levelet, hogy nem tudják törölni a jelzálogot az ingatlanról. Szépen kikerekedett a szemem - egészen addig amíg azt nem olvastam, hogy azért nem, mert nincs is rajta :))))

Mondjuk régebben kértünk ki tulajdoni lapot és az tiszta volt, de azt hittük, hogy azért, mert MÉG nem került rá a MÁK cucca - közben meg akkor MÁR nem is volt rajta :)

Azt hiszem ideje lesz utánanézni, hogy az ismerősök közül kinek van hozzáférése a Takarnethez és akkor önköltségi áron meg tudjuk nézni, hogy mikor is törölték valójában.

Nico67_ 2011.03.24. 21:28:16

@Solid214: Az jó. Akkor próbáljatok meg egy nagyobb cserét. Sok egyedülálló középkorú vagy idős ember, vagy bedőlt hiteles lakik családi házban. Ilyen házakat kellene néznetek a környéken, és arra cserélni. Azért a környéken, mert aki ott lakik, az általában nehezen költözik el onnan, főleg ha idősebb. Szórólapozzatok a környéken, lehet hogy valakit ez érdekelne. Minimális költség!

"Kedves tulajdonos! Saját részre családi házat keresek a környéken. Cserébe egy teljeskörűen felújított háromszobás lakást lakást és készpénz adok."

Valami ilyesmivel szórjátok be a környékbeli családi házakat.

Nico67_ 2011.03.24. 21:33:53

@Fuckup_with_marmelade:
Ez korrekt!
A kérdés már csak az, hogy a beköltöző roma családot ki fogja kiköltöztetni. Akkor meg a magyar gárdát kell majd megbízni?

Vicc

Solid214 2011.03.24. 21:52:55

@Fuckup_with_marmelade: Jövő hét szerdán van időpontunk a FH-ba, mostmár egy kicsit rákapcsolunk.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.24. 22:00:11

@Nico67_: Nem tudom. Ne4kem igazából az volt benne a sokkoló, hogy ezt így leírta - mint hivatalos tanácsadó. Ennyit változott volna a világ?

Egyébként öngyilkos húzás, a kérdéses család soha nem fog elköltözni. Sokkal jobban megéri kiadni egy zenetanárnak, énekesnek vagy hasonlónak. Aki mondjuk nap közben jó hangosan Schönberget próbál :))))))


süti beállítások módosítása