Ingatlanosok kíméljenek

Adott egy XVI. kerületi budapesti lakás. Adott egy kedvezőtlen gazdasági környezet. Adott egy csapat dögkeselyűként lecsapó, hihetetlen összegeket elkérő ingatlanos - és adott az elhatározás, hogy kitesszük a táblát: Ingatlanosok kíméljenek. Csakazértis. Mert a lakásnak mennie kell.

Linkblog

Friss bejegyzések

Kaptunk egy ajánlatot - és elfogadtuk :)

2011.04.16. 15:09 - Fuckup_with_marmelade

Hát megtörtént. Megkaptuk az első vételi ajánlatot - amit el is fogadtunk:)

Az ajánlati ár: 11.500.000 Ft - azaz a meghirdetett ár. Nem sok, de ugyanez egy tipikus környékbeli jutalékkal számoló ingatlanossal 12m lett volna a vevőnek - ami mondjuk egy 12,5 és 12,9 közti irányár, keményen lealkudva.

Egy nagyon szimpatikus fiatal pár venné meg egyébként, biztosak vagyunk benne, hogy boldogok lesznek itt. Tökéletes lesz nekik ez a lakás :)

A lakást üresen adjuk át, nem maradnak benne konyhagépek. Ami marad: csillárok, lámpák, valószínűleg a polcok, apróságok - ja, meg úgy tűnik, hogy a függönyök (már megérte megvarrni őket). Annyiban maradtunk, hogy majd megmondják, hogy mit dobnának ki, azt elvisszük, a többi felcsavarozott izé stb. marad. Valószínűleg május 30-ra kellene kiüríteni a lakást - addigra el kellene készülnie a tárolónknak, ahová a holminkat visszük. 

Megmutattuk a lakás általunk ismert gyengeségeit, mindent amit meg lehet mutatni. Ennél többet szerintem nem tehetünk. A lakás így azonnal beköltözhető, igazából még kifesteni sem kötelező - hiszen nemrég lett festve, azóta senki sem lakott benne.

Az ütemezés végül úgy néz ki, hogy most kaptunk egy vételi ajánlatot és egy százast kísérőnek. Húsvét utáni kedden -tehát kicsit több mint egy hét múlva - foglalóznak (addig él a vételi ajánlat), addigra elkészül a szerződés. Utána max. 2 hónapon belül fizetnek (amilyen ütemben a pénzükhöz jutnak). 

Nekünk ez így megfelelt. Szerintem elég flexibilisek tudunk lenni ahhoz, hogy ne legyen gond. Persze 2 hónapon túl már kötbérezni fogunk, de elég valószínűtlennek tartom, hogy elhúzódna a dolog.

Egy apróság: ha ingatlanos hozta volna ki őket, akkor nem lett volna egy jelképes összeg melletti vételi ajánlat. Nem mentünk volna bele. Kizárólag a foglalóba, ami LEGALÁBB a kifizetendő jutalékot fedezi. Ők 1-1,5 héten belül nem tudnak foglalót lerakni - úgyhogy mindkét fél itt izgulhatott volna. Mi amiatt, hogy akkor most mi várható - ők pedig amiatt, hogy esetleg valaki lefoglalózza előttük.

Mindez azért, mert az ingatlanosok szerint ők ebben a pillanapban már el is végezték volna a munkájukat. Elhozták a vevőt, kérik a jutalékot.

Kár, hogy ez nem igaz. Vagyis részben igaz - kiközvetítettek egy komoly vevőJELÖLTET.

Mi viszont csak egy ajánlatot kaptunk, ami egy hétig él (ezt kapná az eladó akkor is, ha ingatlanossal árulná). A vevőjelöltek akármikor visszatáncolhatnak. Buknak egy százast, de visszatáncolhatnak (mint ahogy a mi vevőjelöltjeink vevőjelöltjei is - ami dominóként borítaná a mi tranzakciónkat is). 

Persze, most mindenki mondhatja, hogy ő ingatlanosként leellenőrizte volna a vevőjelölteket, így nála ilyen nem fordulhatna elő. Maradjunk annyiban, hogy előfordulhatna. Hiszen a vevőjelöltnek is a kezében egy vételi ajánlat - így elvileg megvan a pénz a lakásra.

Ez viszont egy olyan kockázat amit egyszerűen nem lehet az eladóra lőcsölni. Tőlük független.

A munka pont emiatt szerintem kizárólag akkor zárul, amikor megvan az adásvételi. Szerintem sikerdíj - és nem közvetítési díj.

Tudom, tudom... amíg vannak olyan emberek akiket ez nem érdekel, akik aláírják, hogy már a vevőjelölt kiközvetítése is sikernek számít addig vígan él az ingatlanos.  
 

A blogot azért még folytatom... csak még nem tudom mivel. (Remélem nem azzal, hogy gáz van az eladás körül :))))))))))))

Kezdetnek pl: Érdekel esetleg valakit egy eladó váci 50nm körüli lakás? Pont olyan stílusú mint a miénk. 6-7 milla körül árulják (most nem tudom pontosan). Ha érdekel, akkor megkérdezem a tulajt a részletekről :)

Ps: ha megvan a foglaló akkor körbejárom a környéket és mindenhonnan lepucolom a hirdetésünket, ne csúfítsa már a lakótelepet...

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanyista.blog.hu/api/trackback/id/tr662831138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marcangoló 2011.04.16. 19:47:13

Fú, ez remekül hangzik! Egyelőre nem gratulálok, majd ha aláírtátok a szerződést. de nagyon remélem, hogy ez már a finis!

És akkor most mi jövünk. :-D

Fuckup_with_marmelade 2011.04.16. 20:46:01

@marcangoló: :) Hajrá :)

Bármilyen honlap linkjét kipakolom, bármilyen sztorit kirakok a blogra :)

Annyian azért olvassák, hogy megérje kirakni - már csak azért is, hogy erőt/tippeket adjon annak, aki hasonló cipőben jár :)

(Mi is reméljük, hogy minden rendben megy. Mindenesetre levettük a hirdetést a lakás ablakáról és a teraszról. A netről viszont még nem vettem le. Azt csak ha aláírtuk a szerződést. Vagyis a .com-os az még 24-én lejár, de az amúgy sem ér túl sokat - a lakás blogja viszont még marad néhány napig)

Egyébként ők azok akik már kb. 1 hónapja képben vannak, az első pillanatban tudtuk, hogy beleszerettek a lakásba, akikkel eddig E-MAILBEN (Niconak sok szeretettel) tartottuk a kapcsolatot. Ja, és ők azok akik mellesleg kizárólag HÉTVÉGÉN tudnak lakást nézni (ld. mint ma).

marcangoló 2011.04.16. 21:04:59

Akkor nem is a harmadik körösök?

Ami azt illeti, pillanatnyilag csak annyiban jövünk mi a képbe, hogy ingatlanos nélkül hirdetünk, különösebb rossz tapasztalatom nincs az ingatlanosokkal, eddig még mindenkit leépítettem, akit le akartam. :-)

Apropó, ti hirdettek az ingatlan.hu-n? Gondolkozom rajta, de olyan irritáló a fizetési konstrukciójuk, hogy legszívesebben hagynám a fenébe.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.16. 21:16:06

@marcangoló: Nem. Ők egyszer látták, másodszor már pénzzel jöttek :)

A 3. körösökkel annyiban maradtunk, hogy most hétvégén nem lesznek Pesten - úgyhogy még várható, hogy jövő héten beesnek. Ha 26-án nem lesz foglalózás, akkor szabad a pálya.

Az ingatlan.com-on hirdettünk és pocsék volt a hirdetés látogatottsága - mostanában napi 4 letöltés/nap - ami simán lehet, hogy összesen egy látogató. Az ingatlanbazárnál mondjuk még mindig jobb - igaz, ott legalább ingyen volt kevés látogató :)))).

Egyébként az összes hirdetési költségünk eddig 9e Ft plusz némi cellux és nyomtatás (nem vittük túlzásba). Ez azért nem a világ vége (azt ne kérdezd, hogy lehetett csak ennyi, igazából engem is érdekelne, aki tudja az írja meg légyszi, a kedvenc csokifajtájának megnevezésével együtt, SOS eljuttatom hozzá :)))))))))

marcangoló 2011.04.16. 21:55:30

@Fuckup_with_marmelade:
Nem tudom, hogy lehetett, én még csak hatezernél tartok. :-DD

marcangoló 2011.04.16. 21:59:08

@Fuckup_with_marmelade:
Akkor végül is honnan jöttek a népek? Mert azért voltak páran megnézni...

Fuckup_with_marmelade 2011.04.16. 22:40:29

@marcangoló:

Az ablakra kirakott hirdetésre (plusz letépett cetlikre) jöttek többen. A 3 leginkább sanszos céltudatosan keresett a lakótelepen. Néhányan a .com-ról is jöttek persze, de csak egy volt aki komolyabbnak tűnt (a 3. körös), többen még csak a környék kiválasztásánál tartottak, azt se tudták mit akarnak. Ja, az iwiwről is jött egy ember.

Mondjuk ha nagyon belegondolunk akkor kifejezetten kevesen nézték meg a lakást. Max. 10 ember. Inkább kevesebb.

Pont ezért nem értettem mi ez a pánik a turisták miatt. Itt azért nem beszélhetünk arról, hogy tömegesen jöttek volna az emberek. A közel talán 30 fénykép a legtöbb turista kíváncsiságát kielégítette, így potyára senkinek sem volt érdeke eljönni.

Ha nem szórakoztam volna ezzel a bloggal akkor az eladásra fordított idő se lett volna vészes.

Persze mostanáig számolva.

Ha most folytatni kellene akkor a költségek is magasabbak lennének mert most jönnének a nyomtatott hirdetések.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.16. 23:07:26

Nézegetem a blog statisztikáit. Szerintetek melyik volt az utóbbi 2 hét leggyakoribb keresőkifejezése?
v
v
v
v
v
v
v
v
Yesss... Construma+testfestett+lanyok

:DDDDDDD

Nico67_ 2011.04.17. 12:24:55

Gratulálok a fejleményekhez, csak összejön a végén!
:-))

Egy apró kérés!
Légyszíves a butaságodat ne terjeszd.
A vételi ajánlat mellé mindíg kérünk 1% körüli összeget, foglalóként, amit a tulajdonos vesz át és beleszámít a vételárba! A foglaló tulajdonsága az ugye, hogy "vevő készpénzben megfizet eladónak"! Ebből az összegből nem kér ingatlanos jutalékot, mivel az 1% körüli összeg nem fedezi azt. A hivatalos adásvételi szerződés, azaz az ügyvéd előtt megírt szerződés aláírása és a 10% foglaló kifizetése után kéri mindenki a jutalékot, mivel az az "igazi" okiratba foglalás!

:-)

Nico67_ 2011.04.17. 12:33:41

Még egy apróság!

A legtöbben tényleg a táblára és a cetlikre jönnek. Ezért cetlizik a Tipp iroda is annyit. Igaz ott egy rossz helyre kiragasztott cetli 50.000 Bünti!
Táblával lehetőleg üres lakást hirdessen mindenki!
Lakott lakás esetében megnő a betörés kockázata, illetve olyankor a rendrakás is random rendszerű. Nektek könnyű dolgotok volt, mivel nem laktatok a lakásban, az üres volt, felkészítve az eladásra!

Így mindenki gondolkozzon el azon, hogy amikor nagytakarít, mos, vagy éppen alsógatyákat és bugyikat szárít a nappali közepén, vagy a vasárnapi ebéd közben, szívesen fogadana látogatót? Így mivel ez elég összetett lehet, mindenki gondolkodjon el ezen. Mert bizony van úgy, hogy lakott lakást egy héten csak egyszer, egy előre megbeszélt időben tud mutatni, mert akkor tudja "nézhetővé" tenni a lakását.

A tudatos cselekvés fontos, ez megvolt itt is. De nem teljesen másolható, mivel a legtöbb értékesítési paraméter változhat!

Csak óvatosan a véleményekkel és nem szídni a közvetítőt, mert sok embernek ad segítséget, útmutatást.
:-)

marcangoló 2011.04.17. 14:01:10

@Nico67_:
Na igen, mi ezért nem rakunk ki táblát. Mondjuk a betörés abszolút nem jutott eszembe, de az igen, hogy így aztán bármilyen előzetes szűrés, megbeszélés nélkül bárki beeshet. Cetlizni meg nem szeretnék, nem tetszenek az összeragasztgatott villanyoszlopok. Másrészt, nekünk nem a környéken lakók a célcsoportunk, idegenek meg hiába kezdenek nézelődni itt, nem igazán tudnak tájékozódnak, és elég sok hasonló ház épült. Szóval marad a net, esetleg az újság. Ahogy eddig idetaláltak az érdeklődők, idetalálnak ezután is. :-D

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 14:05:12

@Nico67_: "A hivatalos adásvételi szerződés, azaz az ügyvéd előtt megírt szerződés aláírása és a 10% foglaló kifizetése után kéri mindenki a jutalékot, mivel az az "igazi" okiratba foglalás!"

Érdekes, eddig egyetlen szerződéssel sem találkoztam amelyikben ez szerepelt volna. Konkrétan az szokott szerepelni, hogy onnantól jár a jutalék, hogy valaki ajánlatot tesz és azt az eladó elfogadja - vagy nem fogadja el - olyankor a legtöbb helyen büntetés is jár (persze limitárnál, tehát ha nem az árral összefüggő ok miatt nem hajlandó az eladó eladni valakinek az ingatlant). Max. a kifizetés időpontja az ami szerződésenként változik.

Ti is ezt írjátok a szerződésetekben:

"6. A Megbízás sikeresen teljesítettnek tekintendõ amennyiben:
- a Megbízó és a Megbízott által közvetített Ajánlatkérõk között tulajdonjog átruházásra, vagy más ellenérték fejében történõ jogszerzésre irányuló szerzõdés jön létre jelen szerzõdés idõtartama alatt, vagy a szerzõdés megszûnését követõ 6 hónapon belül.
- a Megbízó és a Megbízott által közvetített Ajánlatkérõk részére
átruházásra kerül az Ingatlan tulajdonjogával rendelkezõ gazdasági társaság tulajdonjoga, részben vagy egészben.
- A Megbízott által közvetített Ajánlatkérõ a Közvetítési és Megtekintési Nyilatkozat aláírását követõen írásban legalább a Limitárat elérõ vagy meghaladó vételáron vételi ajánlatot tesz, Megbízó azonban nem fogadja el azt, szerzõdéskötési szándékától eláll."

Tehát pl. vételi ajánlatot tesz - és itt szó nincs a teljes foglalóról.

Ne mondd már, hogy ez nem azt jelenti, hogy ha jön egy vevőjelölt aki hajlandó annyit adni érte amennyi a limitár, akkor nem vagytok jogosultak a jutalékra.

"A teljes megbízási díj az Ingatlan átruházásra vagy más ellenérték fejében történõ jogszerzésre irányuló szerzõdésben rögzített ellenérték, elõleg, foglaló, opciós díj, elsõ vételár részlet vagy lízingdíj teljesítésekor esedékes, Megbízott számlája ellenében. Amennyiben Megbízó a sikeres közvetítés ellenére a megbízási díj megfizetését megtagadja, vagy annak 15 napon túl nem tesz eleget, a megbízási díjon felül a megbízási díj 50%-ának megfelelõ kötbért köteles Megbízottnak megfizetni."

Magyarul: érkezik egy ajánlat, a vevő lerak 1%-ot (legyen jelen esetben 115e Ft) - innentől kezdve bizony a szerződésetek értelmében jogosultak vagytok a jutalékra - hiszen kiközvetítettetek egy vevőjelöltet.

Ami persze valóban nem jelenti azt, hogy azonnal ki kellene fizetni.

Viszont. Ha ugrik az üzlet, a tulajnak ott a 115e Ft, lóg nektek 230e -rel (ami ugye még alacsony összeg, az átlagos díj ilyenkor 5-600e Ft).

Ha megtagadja a kifizetését - mondván, hogy az általatok hozott jelölt visszalépett (ld. az eladó önhibáján kívül) akkor rávertek még 50%-ot, így a bíróság elé a tulaj már 345e Ft tartozással megy. Amit persze nektek ítél a bíróság, hoszen a szerződés értelmében jogosultak vagytok rá.

De szólj légyszi ha rosszul értelmeztem a szerződést...

(Azért bevallom, hogy most olvastam először a szerződéseteket... pont akkor akartam elolvasni amikor anno hívtál - de mivel okafogyottá vált a dolog ezért nem is kezdtem neki... most meg nagyon hiányzik a kávé, így nehéz gondolkozni :)))))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 14:10:26

@Nico67_: 2e Ft...

Egyébként meg mi is egyeztettük az időpontokat, pont azért, mert nem laktunk ott.

Vagyis pont azért nem laktunk ott, mert el akartuk adni.

Nem akartuk úgy hirdetni, hogy még benne lakunk.

Ha közvetítővel hirdettük volna, akkor sem akartunk volna benne lakni miközben hirdetjük. Nekünk pl. marha fontos a privát szféránk, így nem szerettünk volna idegeneket beengedni. Az ingatlanos is idegen.

Főleg, hogy pl az esetünkben ezerszer több ingatanos szerette volna megnézni, mint ahány érdeklődő eljött.

Akik egyébként megvették a lakást nagyon ki voltak akadva az ingatlanosokra. Bunkók voltak velük, lerakták a telefont, marhaságokkal bombázták őket. Teljesen ki voltak akadva. Ők ingatlanoson keresztül adták el a lakásukat (nem BP), de azt mondják, hogy amit a pesti ingatlanosok műveltek az kritikán aluli.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 14:12:46

@marcangoló: nálunk soha senki nem esett be előzetes egyeztetés nélkül... mindig hívtak, és megkérdezték, hogy mikor lenne alkalmas.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 14:20:06

(kávé után egyébként normálisan is átrágom magam a szerződésen)

marcangoló 2011.04.17. 14:49:37

@Fuckup_with_marmelade:
Ez nálatok nem is mehetett volna másként. De én mondjuk tegyük fel, terelgetem a kölyköket a kertben, megáll valaki, hogy nahát, eladó, akkor még korántsem biztos, hogy épp megnézhető a lakás...
Mi nem tudnánk üresen árulni, ahhoz meg kéne venni az újat, olyat meg nem csinálunk, hogy egyszerre két lakásunk legyen. :-D

marcangoló 2011.04.17. 14:50:53

Meg hát én nem szeretem úgy érezni, hogy ez most valami átmeneti állapot- pedig az eladó tábla háta mögött lakni olyan. :-D

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 15:34:48

@marcangoló: Persze. Családi háznál más a helyzet. Egyébként mi kiraktunk egy táblát egy családi ház kerítésére a kerület egyik forgalmas pontjára és hiába volt kiírva, hogy az Egyenes utcában lenne eladó lakás, többen is szóltak, hogy a házat szeretnék megvenni.

Egyébként tényleg gáz ez az átmeneti állapot-érzés, mi pont ezért laktuk be a mostani lakást, csináltuk meg a padlót, építünk hozzá egy normális tárolót, vettünk bele egy csomó új bútort.

Mondjuk ha megnézed az ingatlan.com-on a lakótelepi hirdetéseket, van pl. egy lakás ami nagyon be van lakva, úgy is van lefényképezve (kisgyerekes család árulja) és elég riasztóan hat. Egyszerűen lehetetlen elhinni, hogy az ember normálisan élhet benne.

Mi anno úgy akartuk hirdetni, hogy még benne lakunk, összepakoltunk 10 ládányi cuccot és átvittük a szüleimhez (maradjunk anniyban, hogy egy évvel később sem volt hiányérzetünk, úgyhogy akár ki is dobhatnánk a kérdéses dobozokat). Azonnal jobb lett a lakás. Akkr jöttünk rá, hogy mennyi kacatunk van.

Újra elkezdtünk pakolni, pakoltunk, pakoltunk - és még mindig túl sok volt a kacat. Aztán eljött az a pont, amikor azt mondtuk, hogy már nincs mit pakolni. A könyvek legnagyobb részét eltüntettük, az összes elfekvő cuccot eltüntettük, csak azoka a holmik maradtak amiket valószínűleg egy éven belül fel f - onnantól kezdve viszont már kézenfekvő volt, hogy akár el is költözhetnénk :))))))

Jó, nekünk tényleg volt hová költözni, ráadásul egy 70nm-es lakásba az 54nm-ből - csak pont ezt a dupla költözést szerettük volna elkerülni a gyerekek miatt, de úgy tűnik, hogy jól veszik az akadályokat.

Igaz, már el is kezdtek nyúzni, hogy ha majd lesz saját házunk akkor szeretnének egy fehér nyulat és egy kutyát :)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 15:40:48

(éééés... most csaptam le a vaterán egy újabb varrógépre :) Ez is egy 60-70 éves darab, viszont olyan kiegészítőkkel amiket egy csomagban ha jól emlékszem 200 USD körül láttam legutóbb az e-bayen. Ráadásul még alkudni is tudtam egy ötöst. Balhé azért lesz belőle, annyi cuccunk van, hogy alig férünk tőle - de majd csak megoldjuk valahogy :) A gáz ezzel egyébként csak az, hogy ez még egy pedálos darab, tehát hatalmas szekrénnyel érkezik - ami persze az enyészeté lesz - hacsak nem kell egy gyűjtőnek. A gép maga pedig majd szépen beépül egy antik varrógépállványba... egyébként horror áron volt a hasonló ezer éves gépekhez képest, de nincs mit tenni, ha kell, akkor kell... )

telkoe 2011.04.17. 16:49:17

@Fuckup_with_marmelade:
Gratula.
Ezek szerint van ket ujabb csalad akiknek 'olyan szar az elete' hogy nincs szuksege arra hogy valami ontelt ingatlanos nagyeszunek fizessen azert amit sk tizedannyiert sokkal jobban megcsinal.

marcangoló 2011.04.17. 20:41:00

@Fuckup_with_marmelade:
Akkor ti most nem sajátban laktok?

Nálunk az új házzal macska jön, már megvan a forrás, csak az új ház hiányzik.

Én úgy érzem, nálunk tágasság van, meg ezt szokták mondani mások is, de hát itt is vasvillával kell kihányni időnként a gyerekek újabb és újabb beszerzéseit... Úgyhogy én pakolok, meg szórom ki a feleslegessé vált cuccokat, de egyet kidobok, három nő a helyébe. :-D

Gratula a varrógéphez! :-)

marcangoló 2011.04.17. 20:43:25

Nem is beszélve arról, hogy lakásfényképezéskor mi van a hátam mögött. Oda szoktam suvasztani, ami semmiképpen se lehet a képen. :-D Aztán áthordom egy másik helyre a cuccot, és jöhet az újabb fotó. Ami meg nem annyira tetszetős, az marad a hátam mögött, de ezt csak nektek mondom, titokban. ;-P

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 20:59:26

@telkoe: Inkább úgy mondanám, hogy van két család aki jobban járt, mert nem vett igénybe közvetítőt.

Sokkal flexibilisebben ment az egyezkedés, képesek voltunk a másik érdekeit is teljesen figyelembe venni (mivel az nem volt ellentétes a miénkkel) - így ők is jól járnak, tudják, hogy ha bármi csúszás van akkor nincs gond, bizonyos fokig simán alkalmazkodunk.

A másik meg az, hogy ők is az utolsó fillérig kicentizték a lakásvásárlást. Pont emiatt akár csak fél millával több is nem fért volna bele. Így viszont megvehették azt a lakást, ami megtetszett nekik. Mi meg nem stresszelünk amiatt, hogy mi van ha valami nem úgy sül el, ahogy kellene.

Az meg ugye nem volt pálya, hogy 11,5 mínusz közvetítői jutalék. Így a vevő mindenképp sokkal többet kellett volna, hogy fizessen.

Egyébként szépen haladnak a dolgok, már az ügyvédjüknél van a szerződéstervezet, ők pedig egy teljesen korrekt és precíz listát írtak arról, amiben megállapodtunk (olyan részletekig, hogy mi marad az apróságok közül a lakásban).

Minden tiszta, átlátható.

Egyetlen külső személy se korlátoz semmiben.

Ez nagyon jó.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 21:18:31

@marcangoló: Nem, nem sajátban. Viszont nincs lakbér :) (ezért vállaltuk be olyan egyszerűen, hogy üresen álljon a lakás amíg el nem adjuk - megtehettük). Egyetlen hátránya, hogy iszonyú pici a konyha, így egyetlen konyhagépet sem tudtunk magunkkal hozni (nekünk sok van és hatalmasak). Most is azon filózok, hogy hogyan tudnánk őket úgy tárolni, hogy ne menjenek tönkre akkor sem, ha mondjuk csak jövőre költözünk. (Igazából ezért is húztuk az eladást idén tavaszig - egyszerűen olcsóbb volt fenntartani a lakást mint tárolóhelyet találni a holminknak)

A kanapénk az OK, azt bevállalták a szüleim az egyik szobájukba. A gépek a neccesek... (ha majd költözünk nem lesz pénzünk új gépekre, így ezekre vigyáznunk kell).

A kacatgyűjtésről:

Nálunk sajna hörcsögök a gyerekek, egyszerűen lehetetlen elszedni tőlük a cuccokat (nem is tudom kitől örökölhették:)))).

Plusz a babaruhák. Kazalszámra... 3 hatalmas zsákkal már elajándékoztam, a többinél kellene eldöntenem, hogy bepróbálkozok a folttisztítással, vagy törlőrongy lesz belőlük.

Plusz nagyon sok a ruhánk. A gyerekeknek pláne. Nyáron valószínűleg kiterítek majd néhány pokrócot a kertbe és válogatok. Innen már csak a fele cuccunkkal szeretnénk elmenni, a másik fele vagy kuka, vagy 1Ft-ért Vatera.

Na meg nálunk a játékok is neccesek. A gyerekek még picik, így pl. a Legi Primókat is elől kell hagyni - plusz van 4 konténernyi duplónk is (így jár az eki rákap az e-bayre:)))). Ha majd a gyerekek hajlandók lesznek megválni a Primóktól akkor lesz egy csomó helyünk (és khm. pénzünk...).

Na meg a dinoszauruszok. 3 kazalnyi. 2 éven belül 6 kazalnyi lesz belőlük.

Plusz én ugye lelkes Kinder-gyűjtő vagyok, abból is van néhány dobozzal.

Kacatok mindenhol.

Plusz régi varrógépek stb. stb.

Nem is tudom, hogy tudnak az emberek pl. 30nm-en élni. Nincs semmi hobbijuk? Nincsenek kacatjaik? Könyvek?

Egyszerűen nem tudom. A jövendőbeli házunk tele lesz polccal. Plusz beépített szekrénnyel.

marcangoló 2011.04.17. 21:30:52

@Fuckup_with_marmelade:
Jaja, minden vágyam egy olyan ház, ami tele van beépített bútorokkal, meg tárolókkal, plusz egy nagy padlás! Inkább zárható szekrény, mint polc, az utóbbin nagyobb rendet kell tartani. :-)

Én most már rászoktam a könyvtárba járásra. Egyébként 30 nm-en úgy laktunk, hogy a könyvek egymáson két sorban a polcon, a kétharmada meg még anyáméknál a lányszobámban. :-D A többi cucc meg dobozban.

Á, ne is mondd, nálunk ugye 1 éves kortól 6-ig az összes játék használatban van, fiús, lányos vegyesen. :-D De legalább a csörgőket már elsuvaszthattam.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 22:08:10

@marcangoló: Mi is laktunk 16nm-en, de akkor még nem volt semmink. Most meg ugye egy komplett háztartás mindene.

2 hétig cuccoltunk lefelé a lakásból amikor eljöttünk. Annyi apróság volt ami fel se tűnik. Itt egy váza, ott egy pohár.

Fú. Most koppant le, hogy a lakásban tartottunk egy csomó ajándékba kapott cuccot is amit marhára nem használunk soha, de megválni sem akartunk tőlük (pl. bóléskészlet - mi a fenének????).

Nagy kiárusítás lesz itt azt hiszem :)))))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 22:10:36

Hatalmas rattan fonott kosarak nem érdekelnek esetleg valakit? :)

marcangoló 2011.04.17. 22:20:37

Egyelőre semmi, ami úgy kezdődik, hogy hatalmas. :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.17. 22:23:16

@marcangoló: Sejtettem :) Még akkor vettem amikor beköltöztünk - aztán elég hamar rájöttem, hogy fogalmam sincs, mire tudnánk őket használni. Valakinek majd csak kell...

Van két hatal... szóval elég kellemes méretű kerti gázgrillünk is eladó :))))))

marcangoló 2011.04.17. 22:31:53

:-) Valakinek majd az is jó lesz. :-)

Nico67_ 2011.04.17. 23:25:57

@Fuckup_with_marmelade:
Mi 2 ezer Ft?

Más:
Igazad van, ha vételi ajánlatot kapsz a limitáron, akkor jár a jutalék! Ezért nagyon fontos, hova lövi be az ember a limitárat!
Itt tényleg pengeélen táncol a korrektség és mi mindíg figyelmeztetjük erre a pontra az ügyfeleinket.

Még egy apróság: Emlékezz mit mondtam a telefonba! Használd azt ki, hogy vannak vevők, akik utálják az ingatlanosokat. Annyira utálják, hogy akár többet is adnak, csak eladótól közvetlenül vásároljanak! Ez volt az egyik ok, amiért nem ajánlottam szerződést. Emlékszel?
Ezt, ha ki lehet, ki is kell használni. Ti is így jártatok! Gratulálok! Ügyesek vagytok, mögé tettétek a munkát, időt, energiát. Tudatosan cselekedtetek, már majdnem úgy, mint egy közvetítő.
:-))

Persze szídhatsz engem mint ingatlanost, igaz már csak én vagyok az egyetlen, aki erre a blogra ír, valószínű ennek megvan az oka.
De azért mert eladtál egy lakást, még ne hidd azt, hogy képzett ingatlanközvetítő vagy, és fumigálhatod ezt a szakmát. Ha hetente eladsz kettőt, akkor már azt mondom ügyes! :-))

Ez szól annak a bugyuta Talkoe emberkének is!
Itt nem nagyképűségről van szó, hanem arról, hogy én ezt csinálom 10 éve és valószínű még holnap is ezt fogom csinálni. Míg a blog írója és te is, a saját lakásotok eladása után elfelejtitek egy jó darabig az egészet! Itt is elhangzott, hogy ha nem kel el májusig, akkor pihentetés lesz. Szerinted miért? Más az, amikor hobbiból vagy anyagi megfontolásból csinálsz valamit és megint más amikor ebből élsz!
Persze én is falaztam a saját házam, sok munkát megcsináltam magam, de ma már szakemberre bízom, mert nem lehet mindent együtt csinálni. Érted ezt? Megérted?
Ezért kérdeztem, mi a foglalkozásotok? Erre senki sem válaszolt. Érdekes. Miért nem? Szégyenlitek, vagy akkor kiderülne valami csúnyaság?

Más:
Remélem lassan mindenki elhiszi, hogy a netes hirdetés csak 30% körül hoz eredményt. Bárhogy istenítik, ez még bőven nem a jövő. Ugyan úgy, mint az email kommunikáció!
Mai napig a legjobb értékesítési forma, ha nincs összehasonlítási alap. Az interneten jövő vásárlók már szélesebb körben néznek utána a dolgoknak. Míg a tábla és cetlik, közvetlenül egy adott környéket vesznek célba. Ugyan ez van az irodába betérő ügyfelekkel. Ezért kell annyi irodát nyitni!
:-)
Vatera:
Én pont az ellenkezőjét vettem észre. Én szinte mindent az ebay-n veszek, mert házhoz szállítással is olcsóbban jön ki, mint a Vaterán vagy más hazai aukciós oldalakon. Pedig én már autót is vettem. :-) Eladni viszont a vaterán szoktam, mert drágábban elkel.

marcangoló 2011.04.17. 23:38:47

@Nico67_:
Itt ahogy én nézem, nem arról van szó, hogy a bloggazda ingatlanossá szeretne válni, és nagy tételben ingatlanokat eladni. Csak a sajátját, és úgy néz ki sikerült. Tökéletesen, pont ahogy szerette volna. Nem az volt a cél, hogy heti kettőt eladjon.

Másrészt, jó kérdés, hogy kinek mi a foglalkozása, sőt mi a végzettsége, de mi a végzettsége egy ingatlanosnak? Ingatlanosképző főiskola? Ki lehet ingatlanos? Mi kell hozzá, milyen papír? Milyen szakma az ilyen?

Nico67_ 2011.04.18. 00:21:39

@marcangoló: Ez jó kérdés!
hu.wikipedia.org/wiki/Ingatlank%C3%B6zvet%C3%ADt%C5%91

Érettségivel és felsőfokú végzettséggel is rendelkezhetsz.
Talán olyan mint egy virágkötő, vagy egy gyermekpszichológus.
Bármi lehetsz, csak felelj meg a szakmai kritériumoknak.

Igen, volt ideje, energiája és lehetősége, hogy foglalkozzon ezzel. De sok embernek nincs.
Még mindíg azért állok ki és vitatkozom, mert maga az ingalanközvetítés itt bűnnek van kikiáltva. Arról nem beszélve, hogy a sok negatív általánosítás nagyon sok embert sért, azokat is akik rendesen végzik a munkájukat.

Bár napjainkra ez teljesen általános és elfogadható. Politikus csak bűnöző lehet, a jó orvosok már külföldön dolgoznak, ..stb
Én nem értek egyet.
Ahogy azzal sem, hogy roma csak bűnöző lehet. Sok jó embert ismerek közűlük. Ezért úgy gondolom, aki általánosít, az valahol a saját gyengeségét palástolja, az a saját hibáját próbálja elfedni mások befeketítésével.
Emiatt próbáltam megosztani veletek sok szakmai dolgot, hogy lássatok bele egy picit, ne ismeretlenül fikázzatok dolgokat. Mert az utolsó hozzászólásod neked is kicsit pejoratívra sikeredett. Nézz egy picit magadba. Miért? Mi a te gyengeséged?

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 00:39:12

@Nico67_: Nem nyert. Nincs fóbiájuk :) Mindössze kb. 5-600e-t spóroltak azzal, hogy egy olyan lakást vettek meg amit nem ingatlanoson keresztül hirdettek - így nem lépte túl a limitjüket.

A szakmáról...

"Hogy kicsoda PomPom? Hogy nem ismeritek? Ó, igazán senki sem ismeri, mert hol ilyen, hol olyan! Bámulatosan tudja változtatni az alakját! Ha akarja, olyan mint a szőrpamacs vagy paróka vagy kifordított bundakesztyű vagy szobafestő pemzli vagy papucs orrán pamutbojt. Most milyen? Most leginkább egy szőrsapkához hasonlít, ahogy ül egy ágon, egy szép hosszú ágon. Föl-le, föl-le jár, mivel egy kis szellő hintáztatja az ágat. Egyszer fönt, egyszer lent. Aztán persze középen is..."

Biztos, hogy kiderülne valami csúnyaság :)

Maradjunk annyiban, hogy bármikor bármit meg tudnék tanulni - ez is csak egy piac, mint sok másik. Persze, tudom, 10 év tapasztalat. Szemben az én kb. 2-2.5 hónapos neten szerzett minimális tapasztalatommal. És? Bármi megtanulható. Bármi. Ha akarja az ember (nem akarom - nem ezért tanultam és képeztem magam - nekem bőven elég volt annyit tudnom amivel elkezdhetek lavírozni ebben a pöcegödörben amit ingatlanpiacnak hívnak Mo-n).

Tudod, mi a hatalmas előnyöd? Pecázhatsz. Bedobod a csali hirdetést (ami akár kamu is lehet, kamu ár stb.) - valaki ráharap. Közben rájön, hogy nem is ízlik neki - de te azonnal elé nyomsz 10 másik csalikukacot. Az adatai megvannak - onnantól kezdve nem ereszted. Mindezt a nagy számok törvénye alapján sok embernél - így biztos, hogy lesznek eladások.

Lehet köré hókuszpókuszolni - de ez a lényeg.

A net egyébként bejött. Nagyon. Megszűrte a vevőjelölteket. Nem jöttek a turisták. Viszont naponta sokszor rákerestek a guglin, hogy "****************************". Az meg szépen kiköpte a lakást.

Május és pihentetés.

Tök egyszerű az ok (bár szerintem ezt is leírtam): pályázatok (május végére várhatók), construma. Ha bukja az ember akkor ugrott 1 teljes év. Akkor nincs hová rohanni, inkább jöjjön a bérleti díj.

Ui: 10 év azért nem túl hosszú idő... mint ahogy egy 70e-s fényképező se drága... egy átlagos, olcsó objektív kerül normális esetben ennyibe

Ui2: Vatera vs. ebay: vannak dolgok amik kint vagyonokat érnek - itt meg xaré'-hugyé' vesztegetik őket. Volt olyan gép, ami kint átlag 300-400EUR, itthon meg 10e-ért vettem. A kutya se licitált rá rajtam kívül. Egyszerűen nincs pénz.

Nico67_ 2011.04.18. 00:44:45

@Fuckup_with_marmelade: Minden megtanulható, de egy seggel csak egy lovat lehet megülni.
Bár lehet valakinek akkora segge van, hogy két lovon is elfér, de ez nem ide tartozik.
:-)))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 00:44:51

@Nico67_: Tudod mi a gond? A kezdeti tökéletes lelkesedéstől veled kapcsolatban eljutottam oda, hogy soha...

Ez azért elég komoly.

Pedig az elején kijelentettem, hogy ha ingatlanos akkor TE.

Mert minősítetted az ügyfeleidet. Sokszor. Akár vevői - akár eladói oldalon.

Olyan emberrel nem dolgoztatok aki ha kiteszem a lábam, azonnal fikázni kezd.

Ezt mocskosul sajnálom.

Nico67_ 2011.04.18. 00:51:31

@Fuckup_with_marmelade:

10 év tényleg nem az, nem is érzem annyinak.
Jobb fotókra meg soha nem volt szükség, a 70 ezres gép is megteszi.
Amúgy 10 év alatt, ha 1x kértek tőlem műszaki alaprajzot és a 3D lakásbemutató sem hozott sikert.

Írhatnál pár szót a munkádról, vagy szégyenled?
Persze könnyű a dolgokat viccel elütni...

Nico67_ 2011.04.18. 01:01:32

@Fuckup_with_marmelade: Nézd át figyelmesen, miket írtál.

Szerinted én nem válogatom meg az ügyfeleimet? Én nem sajnálom. Van ilyen sok. Nem lehet mindenkit tökéletesen kiszolgálni. Ezért vagyunk többen. Van akinek ez jön be, van akinek más.

A Te kezdeti lelkesedésed már az elején hiányzott, emiatt indítottad a blogot, aminek a neve is jelzi ezt. Szerinted nekem életcélom volt meggyőzni téged? Nekem az is elég, ha 5 normális ember ide téved, akkor nem csak pocskondiázást talál itt, hanem ellenvéleményt is.

Természetesen ez a te blogod, leírod a véleményed, én meg tükröt tartok eléd!
Ha nem tetszik amit látsz, akkor ne másban keresd a hibát.
:-))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 01:16:38

@Nico67_: már írtam korábban :) Nem olvastál figyelmesen :) Közgazdász vagyok.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 01:29:50

@Nico67_: Nem ez volt a blog lényege, ezt max. te vetted a fejedbe.

Ha megnézed a postokat akkor ez végig arról szólt, hogy valaki, aki nem ingatlanos, hogyan próbálja eladni a lakását. Volt benne 1-2 post arról, hogy miért nem akarok ingatlanosokon keresztül lakást eladni, de nem erről szóltak a postok.

Nézd végig őket.

Az már egy másik dolog, hogy a kommentekben miről volt szó. Azt maguk a kommentelők irányították - én azokra reagáltam, azokra írtam le a véleményem.

A blog a lakás eladásáról szól(na), nem az ingatlanosokról.

Max. a címlapra kerülés után megugrott az egy pixelre jutó ingatlanosok és ingatlanosrühellők száma a blogon, és ez elvitte a témát :)

Nico67_ 2011.04.18. 01:39:38

@Fuckup_with_marmelade:
Olvastam, tudtam, csak szerettem volna, ha kimondod. :-))

Nico67_ 2011.04.18. 01:46:56

@Fuckup_with_marmelade:
Hát ami lehetett én megtettem.

A 2 e Ft az mi volt?

Amúgy mondtam, hogy az ajánlat után kérjetek pár nap gondolkodási időt, hátha a másik érdeklődő hétfőn 11,8-at mond. :-)

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 01:54:35

@Nico67_: Fú de állatul hangzik ezek szerint :)))))

Nico67_ 2011.04.18. 02:09:08

@Fuckup_with_marmelade:

Erről a blog írásról az jutott eszembe, hogy a blogíró belefingik egy kád vízbe. Ha illatos akkor mosolyog, ha büdös, akkor meg dühösen legyezget és fintorog.

:-)))

Aztán megtaláltam.
Bemásolom ide. Nemrég olvastam ezt, két napig nevettem rajta.
Forrás:
mandiner.blog.hu/2011/04/12/szopoalarcban_tolja_az_lmp

"Cohn-Bendit ugye az a fajta ember, aki beleveri a farkát a szenteltvíztartóba, vagy az esküvőn rászarik a menyasszonyi tortára, utána diadalittasan figyeli, hogy hogyan undorodnak tőle. Ebből a szempontból teljesen mellékes, hogy tényleg fogdosta-e az óvodásokat, nála a hatás a fontos, vagyis az, hogy jól felidegesítse azokat az átkozott reakciósokat."

:-)))

Bocs, de én ezen olyan jól mulatok, hogy már ezért megérte.
:-))

Nálad is a hatás fontos? Hogy jól felidegesítsd azokat az átkozott reakciós ingatlanosokat?
:-)))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 07:20:57

@Nico67_: Elég furán látod a dolgokat. Kit érdekelnek az ingatlanosok? Én lepődtem meg a legjobban, hogy ilyen halál komolyan rácuppantak a témára. Nem is. A döbbenet a legjobb szó. Leveleket is kaptam ám, benne ugyanolyan mentegetőzésekkel amik ide is bekerültek.

Miért???

Nem hód mindegy?

Nem szerződtem le velük.

Max. annyiban érdekelnek, hogy ha zaklatnak akkor legközelebb megy a feljelentés zaklatásért.

Ui: szívesebben lennék mondjuk építész :) A szakmámon belül viszont legalább nagyjából szabadon mozoghatok - most is olyan irányba megyek, ami sokkal közelebb áll hozzám mint bármi más. Nem kell rá büszkének lenni, nem kell védeni a mundér becsületét - nincs mit. Lexarom ki mit mond, soha nem ragadnék billentyűzetet azért, mert valaki a közgazdászokat szídja. Hagy szídja. Még igazat is adok neki. Ez is csak egy munka - amit lehet, hogy MINDENKI pocsékul művel a saját maga területén - a kismillió+1 területből amit ez lefed. Simán.

marcangoló 2011.04.18. 07:43:34

@Nico67_:
"Mert az utolsó hozzászólásod neked is kicsit pejoratívra sikeredett. Nézz egy picit magadba. Miért? Mi a te gyengeséged?"
Köszönöm, Nico, rég indult ilyen jól hétfő reggel, ekkora röhögéssel! :-D Ezután rögtön magamba is fogok szállni, hogy mi lehet a gyengeségem, hogy képes voltam pejoratív megjegyzésre ragadtatni magam. az ingatlanos szakmával szemben. Sőt alighanem ideje lesz szakemberhez is fordulnom. :-D

Persze, lehet tanulni az ingatlanos szakmát, ismerek is olyat, aki végzett OKJ-s tanfolyamot, értékbecslőit, meg ingatlanértékesítőt, de nézz már kérlek magadba, hogy hányan is vannak olyanok, akik ezt szakmának, és nem gyors és egyszerű pénzkereseti lehetőségnek tekintik. Hányan kérdezték meg tőled az elmúlt 10 évben, hogy kedves, Nico, maga mit tanult, hogy ezt tudja, magának milyen végzettsége van, hun vannak a kis papírjai, amivel igazolja, hogy valóban tisztában van ennek a szakmának az alapjaival? És hány ingatlanos tudná elővenni azokat a bizonyos kis papírokat?

Én, Fuckuppal ellentétben nem állítom, hogy meg tudok tanulni mindent, nem állítom, hogy ha tíz évig asztalos lennék, akkor értenék hozzá, anélkül, hogy valaha szakmunkás bizonyítványt szereztem volna. Ugyan miért nem érdeke az ún. ingatlanos szakmának, hogy a kóklereket, hozzá nem értőket, bénákat kivesse magából, és mondjuk létrehozzanak egy képzéshez kötött ingatlanközvetítői kamarát, ahová csak az kerülhet be, aki tényleg ért ehhez a szakmához, és nem az, aki ma szakács létére kitalálja, hogy ingatlanozni fog, és kedden már hirdeti is az első lakásokat. Mindannyiunk érdeke lenne. Neked is, akip róbálod védeni a mundér becsületét, és itt tartod a hátad a hülyék és hozzánemértők helyett, rólam nem is beszélve...

marcangoló 2011.04.18. 08:06:49

Még azt azért megjegyezném, hogy a gyerekpszichológusok 5 év egyetem után 4 évig szakképzésben vesznek részt, és utána kezdődik még a több éves terápiás képzés. (Ez a szükséges bár nem elégséges feltétele annak, hogy valaki jó szakember legyen.)
Ez érthető is, hiszen ki bízná a gyerekét egy olyan emberre, aki nem ért a szakmájához, és nem magasan képzett?
De az egyetlen valóban sokat érő tulajdonomat, a lakásomat, házamat meg bízzam rá bármelyik utcáról beeső, fogalmam sincs, mihez értő, ismeretlen alakra, aki felhív azzal, hogy ingatlanos?!

telkoe 2011.04.18. 08:18:22

@Nico67_:
10 ev alatt ragadhatott volna rad akar egy kis szaktudas is hogy ne masik eleterol, autoszerelesrol, etteremrol es taxirol bufogj ostobasagokat.

telkoe 2011.04.18. 08:31:55

@marcangoló:
Egy jogasznak 5 ev + ugyvedi kepzes, egy epitesznek 5 ev + nemi gyakorlat. Az ingatlanosnal eleg egy 3 honapos tanfolyam hogy egy mukormos vagy szakacs jogi, muszaki es uzleti kerdesekben tanacsot adjon.

marcangoló 2011.04.18. 08:51:52

@telkoe:
Igen, erre gondolok... Lehet ezen háborogni, meg biztos van, aki folyamatosan képzi magát, meg olvassa a jogszabályokat, de tény, hogy amíg a legtöbb szakma képviselőjétől elvárják a szakirányú végzettséget, és ellenőrzik is, addig az ingatlanosokat a kutya sem zaklatja azzal, hogy milyen alapon, meg milyen tudás birtokában ad tanácsot. És nem érdemes arra hivatkozni, hogy aki nem csinálja jól, az úgysem él meg, mert arról szól a blog, hogy hányan csinálják sz@rul, és mégis ott vannak a pályán.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 10:12:40

@marcangoló: Én is csak azt állítom, hogy kb. bármit meg tudnék tanulni AMI a szakmámhoz kapcsolódik - az értékesítés stb. pl. ilyen terület. Lehetnék pl. porszívóügynök - és simán belejönnék - és jó lennék benne. Könyvelni meg nem tudnék, hiába van papírom róla. Megtehetném, de tudom, hogy pocsék lennék benne, így nem riogatom magammal a népet.

Másról inkább nem nyilatkoznék, mivel fogalmam sincs róla. Számokat pl. nem tudnék memorizálni. Csempézni tudok.

Az ingatlanosdi tipikusan olyan, amihez tényleg elég egy egyszerű tanfolyam, aztán kiderül, hogy megy-e.

Én úgy vagyok vele, hogy ha tehetem akkor folyamatosan képzem magam (posztgrad stb.), Plusz ki tudja mi lesz később. Nem várom a sült galambot, teszek érte.

Ja, és elismerem azokata szakmákat ahol brutál mennyiségű tudást halmoznak fel a művelőik: pl. a gyógytornász is ilyen. Le a kalappal!

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 11:00:10

Erre most hív valaki aki már korábban ígérte, hogy eljön lakásnézőbe mert nagyon tetszik neki. Mondtam neki, hogy jívjon 26-a után.

Nico67_ 2011.04.18. 11:06:26

Látjátok, lehet hogy ez a különbség köztünk. Én a segédmunkást ugyan úgy értékelem, ahogy egy gyerekorvost. Mindenkinek megvan a társadalomban elfoglalt helye. Egyik sem több a másiktól. Van aki 10 évet tanul egy egyetemen, mégis emberileg egy gyökér. Nem a végzettség határozza meg, ki milyen ember. Ezt lehet még nem ismertétek fel.

Valahogy úgy érzem, diploma és végzettség birtokában fent hordjátok az orrotokat. Miért néztek le másokat? Azokat akik míg ti tanultatok dolgoztak és lehet mondani az ő pénzeikből okosodtatok.
Lehet az ingatlanközvetítői szakmát becsmérelni, hogy szükséges-e, azt meg nem ti dönitek el. Én úgy látom szükséges, mivel egyre több a megbízó.

Hozzáteszem, nekem is felsőfokú végzettségem van. Mégsem joigosít fel ez arra, hogy lenézzek másokat!
:-)))

Nico67_ 2011.04.18. 11:07:41

@telkoe: Te egy rendkívül buta és sikertelen ember lehetsz.
Mond, te mivel foglalkozol?

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 11:18:11

@Nico67_: Olvass please... olvass, olvass..

"Ja, és elismerem azokata szakmákat ahol brutál mennyiségű tudást halmoznak fel a művelőik: pl. a gyógytornász is ilyen. Le a kalappal! "

Ne csúsztass, ne ferdíts.

marcangoló 2011.04.18. 11:35:46

@Nico67_:
Jaaaj, mondd már, hol írtam, hogy bárki kevesebb lenne nálam, lécci idézzél! Sőt, azt írtam, szükséges, de nem elégséges feltétel a (sok) tanulás ahhoz, hogy jó szakember legyen valaki.

Tőlem legyen az cipész, asztalos, segédmunkás. Csak ugye a segédmunkás mellett ott áll valaki, aki megmondja, mit csináljon, hogy ne rontsa el a munkát, mások mellett meg nem. Egyébként te jötték a virágkötővel meg a gyerekpszichológussal- én meg csak rávilágítottam, hogy kicsit több tanulás kell a gyerekpszichológusi szakmához. Máshoz meg kevesebb is elég, csak ugye annál a felelősség is más. Mert a virágkötő maximum ronda csokrot csinál, a gyerekpszichológus, jogász, építész, orvos meg esetleg egy nagyobb kárt is tud tenni.
Az ingatlanos meg szintén nagyot, százezreket is bukhatok, ha rosszul végzi a munkáját. Ennek ellenére az megy ingatlanosnak, aki csak akar, és még egy minimum szűrés sincs.

Én azt mondom, maga az ingatlanos szakma vethetné ki magából a kóklereket, ha lenne rendes képzés, de ha nem, hát nem. Akkor marad minden úgy, ahogy most van, virágozzék minden virág, az emberek meg utálják továbbra is az ingatlanosokat. Nekem nem fáj.

marcangoló 2011.04.18. 11:44:50

Nem hiszem, hogy fenn hordanám az orrom, nyugodtan bárki kitanulhatja az én szakmámat is, akinek kedve van hozzá, más kérdés, hogy fogyatékos gyerekek fejlesztésével viszonylag nehéz százezreket keresni hetente.
A tanulmányaimat részben a szüleim, részben a saját munkám, részben a szüleim fizetéséből levont adó révén finanszíroztam. És mivel közalkalmazott vagyok, busásan vissza fogom téríteni (ha már nem tettem eddig) az államnak. Nálunk ugyanis nem igazán lehet trükközni az adóval....

Fuckup_with_marmelade 2011.04.18. 11:57:54

@marcangoló: Nálunk a pici hónapokig Dévényre járt, úgyhogy tőlem akár fent is hordhatná az orrát egy gyógytornász (érdekes módon én még soha nem találkoztam ilyennel - csak olyannal, aki "szerelemből" csinálja).

Amit én csinálok azt bárki meg tudja csinálni. Amit egy ingatlanos csinál, akárki megtudja csinálni. Igazából nem kell hozzá semmi különleges képesség, se brutál nagy szorgalom.

Viszont nem is állítom, hogy pótolhatatlan vagyok, hogy nélkülem összeomlik a gazdaság.

Ez hatalmas különbség.

marcangoló 2011.04.18. 12:02:52

@Fuckup_with_marmelade:
Ez dicséretes önkritikára vall. :-D Én sem állíthatom, hogy nélkülem bármi összeomlana. Talán egy darabig nem lenne elmosogatva. :-D

dithke 2011.04.20. 10:09:33

Teljességgel hiányzik a magyar piacról a komplex ingatlanos szolgáltatás. Olyan, hogy lenne egy szolgáltató, aki értékesíteni a lakásomat, ajánlana nekem megfelelő másikat, segítene a felújításban, költözésben, stb. Nyugaton ilyenek az ingatlanos cégek. Nálunk nem. Ehhez persze szakértelem kellene, nem 72 órás tanfolyam.
De minden ingatlanhoz kapcsolódó tevékenység ilyen sajnos. Pl. itt van ez a cikk:
ingatlanmenedzser.hu/_felujitoknak/20110409_kemeny_kazan.aspx
"Olyan vállalkozó, aki ezt a komplett nyűgöt elfogadható áron vállalni meri, alig létezik. Szinte minden lépéshez személyi kapcsolatok kellenek és nem mindegy, hogy kinek és mennyi megy a zsebbe, "
Egészen abszurd. Egy olyan országban élünk, ahol gyakorlatilag az őrületbe kerget egy felújításkor egy szimpla kazáncsere.

Ami az ingatlanügynökök áldásos tevékenységét illeti: jelenleg sokkal inkább gátló tényezők, mintsem segítők.
Ha valaki tud bánni a nettel, és van kevéske jogi ismerete, amit olvasással be lehet szerezni, akkor tök felesleges ingatlanost bevonni. Egy ingatlanügynök is csak azt adja el, amit egyébként is megvennének. Pontosan ugyanott hirdet, ahol magánemberként hirdethetek, a lakásomról kevesebbet tud, mint én, stb. Igazából legfeljebb időspórolásra jó. Szóval ha valaki többet keresne az idő alatt, amig az ingatlanát árulja, akkor bizzon meg ügynököt, de pl. pedagógusként ne tegyen ilyent. Semmivel se tudnak többet az ingatlanokról az ügynökök, mint az átlagember.

Nico67_ 2011.04.20. 20:34:48

@dithke: Tévedsz!
Ismerjük a piacot. Több eladásra van rálátásunk mint a magánembereknek!
Az online hirdetési oldalakat böngészve csak a hirdetési árakat látod. És hol a valóság?
De te ezt biztos jobban tudod. Hiszen gondolom te is mindenhez értesz!

Mi, ha kell eladunk, vagy segítünk a vásárlásban. Költöztetünk és ha kell, komplett felújítunk egy lakást, építünk házat.
Csak ez pénzbe kerül és ugye mindíg van valaki, aki sajnálja a pénzt, még talán a saját temetésére is. Inkább kitanulja a kőműves szakmát, ács és tetőfedő lesz, meg majd villany, víz, gáz és fűtésszerelő, majd burkoló és festő. Ha tehetné maga nevelné a fákat, hogy később abból faragjon magának, ajtót, ablakot.
Kiváncsi vagyok, a sírját is maga fogja ásni és ha már benne fekszik, ki fogja a földet rászórni.
Sok ilyen multifunkciós ember van, de hál istennek, a többiek többen vannak. Cak nézz körül, mennyi ingatlanközvetítő iroda van. Hogy lehet hogy megélnek?
?
?

dithke 2011.04.20. 22:53:06

Jézusom, nemá, ezt így nagyon ne, Nico, szépen megkérlek, többé sehol soha ne reagálj a hozzászólásaimra. Hátborzongatóan unszimpatikus stílusod van.
A tapasztalatom pedig az, hogy az ingatlanközvetítő szinte menekül, ha komolyabb megoldandó probléma adódik. Úgy már neki nem éri meg. Költöztet? Lakásfelújít? Ugyan már, ne szédítsél engemet, nem most másztam le a falvédőről, és itt élek, ebben a kis hazában.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.20. 23:24:45

@dithke: :)))))))

Ezeken az extra szolgáltatásokon én is jókat röhögtem :)

Feldobta a napomat :)))))

Egyébként ma két ingatlanos is hívott (plusz két érdeklődő). Úgy látom beindult a lakáspiac.

Az ingatlanosokkal egyre profibban bánok.

- Eladó még a lakás?
- Nem.

Még a távolból hallani szoktam amikor kérdezgetik, hogy akkor eladtam-e... választ már nem szoktak kapni, mert addigra lerakom. Nem hót mindegy nekik, hogy mi van a lakással?

Nico67_ 2011.04.20. 23:50:17

@Fuckup_with_marmelade:
:-))

Semmi humorérzéke nincs!
:-))

Nico67_ 2011.04.21. 00:03:39

@dithke:
Akkor máshogyan!
Ingatlanost nem "kell", hanem "lehet" bevonni az értékesítésbe.
Szerintem akkor lenne ez felháborító, ha kötelezővé tennék az ingatlanos közreműködést az eladásoknál. Amíg ez szabadon választható opció, addíg nincs gond.

Olyan ez mint a megfázás.
Az ember elkapja, bevesz egy neocitrant, lefekszik aludni és jó esetben kiizzadja. Ha komolyabb a gond akkor orvoshoz fordul. Van aki már az enyhe tünetekkel kórházba megy, van aki lábon hord ki egy tüdőgyulladást.
Na most az ingatlanközvetítő olyan mint az orvos. Van akit orvos soha sem lát, van aki csak végszükség esetében fordul hozzá és van aki éjjel nappal a váróban ül.
Van aki magától meggyógyul, van aki két hét múlva kezelés hatására és van aki nem éli túl a kezelést. Mert bizony szar orvosok is vannak!
:-)
Na most ez nálunk sincs másképp!
Van aki segítségért fordul hozzánk és van aki nem. Van akinek eladjuk a lakását, van akinek nem.

:-)))

Fuckup_with_marmelade 2011.04.21. 00:09:03

@Nico67_: Neocitránt megfázásra??? Nem nézel kicsit sok reklámot?

Fokhagyma...

Ingatlanosoknak külön ajánlott :)))))))))

Nico67_ 2011.04.21. 00:49:17

@Fuckup_with_marmelade:
Mondtam én, megmondtam!
:-)))
Fokhagyma, meg gyógyfüvek!
:-))
A férj meg szüksége rossz, ugye?
:-))

ennyire ráérni!
huh
:-)))

Nico67_ 2011.04.21. 00:54:33

@Fuckup_with_marmelade:
Amúgy nem kell fokhagyma, elék 5 km-ert bringázni a városban, csúcsforgalomban. Mindent elnyom a szmog bűze!
Viszont szép egészséges fekete színe lesz az embernek.

:-(

marcangoló 2011.04.21. 20:15:58

Jaaa, látom, már megvolt. :-D

Nico67_ 2011.04.21. 22:15:02

@marcangoló: :-))
meg, már rég! :-))

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.04.25. 20:55:46

@Fuckup_with_marmelade:

Érdekes, hogy bizonyos szempontból én "szigorúbb" vagyok, mint Te. Szerintem ugyamis a jutalék csak akkor lenne "jogos", amikor az ingatlan tényleges átadása (és a csatolt események, úgymint a teljes vételár átadása, tulajdonjogról lemondó nyilatkozat, stb.) megtörténik. (Indoklás itt: jozsefbiro.blog.hu/2008/03/11/erdemes_e_ingatlankozvetitot_fogadni )

Másfelől viszont szerintem a kifogásolt pont adott esetben méltánylandó lehet: nyilván azt az esetet akarja lefedni az ingatlanos, hogy Te visszatáncolsz a szerződéstől, mert időközben kaptál egy jobb ajánlatot, holott ő "megdolgozott" a jutalékáért.

Először is, gondosan - értsd: jó magasan - kell megválasztani azt a bizonyos limitárat, ahogy Nico67 is írta. Ekkor kicsi lesz a valószínűsége annak, hogy tényleg jobb ajánlatot kapj. (Ettől még a tényleges vételárból engedhetsz majd egy alkufolyamat során, ha úgy ítéled meg...)

Másodszor - és lehet, hogy ezzel érdemes a szerződést kiegészíteni - pontosan tisztázandó, hogy amennyiben kapsz egy ingatlanostól független jobb ajánlatot, akkor ezt milyen dokumentálható módon kell közölnöd az ingatlanossal (email, fax), továbbá, hogy amennyiben ezt megtetted, akkor onnantól hiába hoz ő akármilyen limitárnál jobb ajánlatot, Te nem vagy köteles elfogadni. Esetleg azt is ki lehet kötni, hogy azon a bizonyos Közvetítési és Megtekintési Nyilatkozaton a Te (mint Eladó) aláírásod is kell szerepeljen, amit megtagadhatsz, ha időközben kaptál jobb ajánlatot.

Ha ezeket tisztáztad, akkor elkerülhető, hogy ha korábban kapsz egy jobb ajánlatot, mint ahogy az ingatlanos hozná a sajátját, akkor ezáltal az ingatlanos "trükkösen" kikényszerítse a jutalékát.

Szóval szerintem a fentiek figyelembevételével ez egy elfogadható pont lehet.

Fuckup_with_marmelade 2011.04.25. 22:55:04

@promontor: persze, ez így szép és jó - mi viszont a közelébe se kerültünk annak, hogy ilyen mélységben belemásszunk a szerződésbe.

Az összes ingatlanos megfutamodott annál a pontnál, hogy bele kellene nyúlni a szerződésbe.

Úgyhogy ez van.

Egy ingatlanos most tutira elbukta a jutalékát - egy vevő pedig tutira egy jutaléknyi pénzzel kevesebbet fizetett.

Az ingatlanos tapasztalatára pedig nem volt szükség az alkunál, mert nem volt alku...


süti beállítások módosítása